![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
Bekijk resultaten enquête: Wat wordt het resultaat van de onderhandelingen? | |||
Regering NVA-PS plus kleintjes; BHV gesplitst, matige staatshervorming |
![]() ![]() ![]() |
22 | 55,00% |
Regering zonder NVA want niet genoeg toegevingen van Di Rupo en co |
![]() ![]() ![]() |
10 | 25,00% |
Geen regering; nieuwe verkiezingen binnen een paar maanden |
![]() ![]() ![]() |
8 | 20,00% |
Aantal stemmers: 40. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het zullen de gemeenschappen zijn die met elkaar gaan onderhandelen. Brussel wordt ingekwartierd bij Vlaanderen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#162 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door Ernst Niessen : 1 juli 2010 om 13:03. |
|
![]() |
![]() |
#163 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eén vingerknip daartoe zal volstaan.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#164 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Hij speelt het perfect: hard proberen om een regering te vormen, geen stommiteiten begaan, zich relatief soepel opstellen. Als het niet lukt, en daar zal hij m.i. dus serieus rekening mee houden, kan niemand hem iets verwijten. Maar twee probleempjes voor hem en de N-VA in zo'n scenario. Ten eerste zal hij zijn platform voor de volgende verkiezingen natuurlijk gevoelig moeten aanscherpen (lees: gaan voor onafhankelijkheid) met het afhaken van kiezers, en ten tweede gaat hij zich nog moeten kunnen differentieren van het VB. Ik geloof immers niet dat hij het veld gewoon aan het VB gaat geven...
![]() |
#165 |
Burger
|
![]() Vijf dagen na het laatste berichtje op deze thread even een stand van zaken opmaken. Ik begin spijt te krijgen van mijn oorspronkelijke keuze voor optie 1. Blijkbaar hadden we allemaal (of de meesten onder ons) hoop op een deal. Vandaag liggen de kaarten echter helemaal anders. Er is nog niks deal, zelfs BHV is nog niet in kannen en kruiken. En dat is toch de conditio sine qua non.
Volgens mij gaat BDW donderdag aan de koning vertellen dat het zonder de N-VA zal zijn. En dat de koning niet te veel moet hopen op een regering tout court. Maar wie weet is dit allemaal blufpoker en wordt de spanning opgedreven om meer uit de brand te trekken: we zullen wel zien...
#166 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
BHV wordt niet gespltst en er komt geen staatshervorming. Al diegenen die hopen dat de "Vlaamse" partijen zoals VLD en CVP een Vlaamse reflex krijgen gaan zoals gewoonlijk bedrogen uitkomen dat het niet meer mooi is. En de Vlaming? Die is een te grote politieke onnozelaar om daar iets tegen te doen. Misschien gaat BDW en zijn partij ooit wel eens leren dat "Leve Belgie" roepen niet opbrengt.
![]() |
![]() |
#167 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik denk eerder dat BDW zijn opdracht terug aan de koning geeft, en dat hij dan gewoon afwacht tot men naar de N-VA komt voor de besprekingen (via een informateur van een andere partij). De N-VA is nodig in de regering en heeft dus een stok achter de deur. Maar nog eens: de volledige redenering steunt op de stelling dat de tsjeven het in hun broek doen om zonder de N-VA in de regering te zitten. Over de sossen en groenen ga ik het niet hebben, want die verkopen hun eigen moeder nog om een postje te hebben. Geen idee wat het standpunt van O-VLD is; ze zijn enorm stil de laatste dagen :/
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." Laatst gewijzigd door lollysticky : 7 juli 2010 om 19:09. |
|
![]() |
![]() |
#168 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb door een "gelukkig toeval" de hand kunnen leggen op een deel van het eindverslag dat Bart de Wever morgen zal overhandigen aan Zijne Koninklijke Laagheid Albert II.
Eindverslag_DeelI.pdf Laatst gewijzigd door fonne : 7 juli 2010 om 20:23. |
![]() |
![]() |
#169 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#170 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
#171 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat je de CD&V een beetje onderschat, de missie is Belgie redden, tot elke prijs. Ze rekenen trouwens op de politieke onnozelheid van de Vlaming, binnen vier jaar is alles weer vergeten. Zolang de N-VA niet radikaliseerd gaat er helemaal niet veranderen zolang ze de naieveling blijven uithangen komt er helemaal niets van, dat gaan ze misschien in de volgende vier jaar oppositie leren.
![]() |
![]() |
#172 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
#173 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op iemand die een B. regering wil vormen.
Op iemand die het op zijn/haar zenuwen krijgt, want het zou kunnen blijken dat er geen B. regering meer gevormd geraakt. Zeker niet na een persbericht van een informateur: "Ik heb twee weken en iets meer gewerkt, in een discretie die nog nooit gezien is in de recente geschiedenis van dit (on)land; wij waren bereid om water in onze wijn te doen, maar geen wijn in ons water; blijkbaar verwacht men van Vlamingen dat ze alleen maar plooien voor vragen van Franstaligen, die zij verwachten ingevuld te zien als ware het dictaten. Volgens het B. systeem is het nu aan de onverkozen man in Laeken. De andere partijen kennen ons programma, en weten met hoeveel zitjes we in het parlement onze steun kunnen geven. Dank u."
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#174 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar een federale regering gaat er wel gevormd worden, zonder de N-VA, met een Vlaamse minderheid als het moet. Voor De N-VA lonkt de zijlijn, een beetje staan roepen aan de zijlijn, zonder iets te bereiken, een lesje in nederigheid. Misschien begrijpen dat het cordon wacht. Wanneer komt dat persbericht van onze informateur?
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar tussen erop kicken en de werkelijkheid, liggen wetten in de weg, en practische bezwaren, alsook weemoedigheid ...
|
![]() |
![]() |
#176 |
|
![]() ik denk niet dat de traditionelen en groen! willen gaan samenhokken om een regering te vormen zonder n-va uit angst voor de kiezer en de kans is dan ook groot dat de regering snel valt wegens te veel partijen.
|
![]() |
![]() |
#177 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat mij verbaasd is dat de N-VA denkt dat er met Belgicisten een regering te vormen valt die Belgie stap voor stap gaat afbouwen. Ik kan moeilijk geloven dat men in de N-VA zo naief is. Waarom in de eerste plaats al proberen van zo'n regering te vormen?
![]() |
![]() |
#178 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ik snap dat ook niet verdorie, zelfs heer Hugo was daar 10 jaar geleden al achter ! Karel Dillen al 30 jaar geleden ... stomme politiek onkundige vlamingen ! |
|
![]() |
![]() |
#179 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heeft BDW dat nu ingezien? Ik geloof er niets van.
![]() |
![]() |
#180 |
Banneling
|
![]() |
![]() |