Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 12 september 2010, 10:05   #161
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Discobitch Bekijk bericht
Die Angels heb ik dus nog niet gezien. Zien er schitterende dingen uit. Het zou in feite een goed idee zijn om lijsten van winkels en producten overal beschikbaar te stellen, ook op dit forum, om zo meer mensen in contact te brengen met zelfverdedigingswapens.
http://www.couteaux-center.com/bouti...fr&num=7&pag=2
http://www.security-discount.com/ind...FVf-2AodJ02fJQ
Stungun = poing électrique
Gemakkellijk. Doeltreffend.
Heb vooral geen principiële bezwaren om je zoiets aan te schaffen. Voor gangsters is het OOK in vrije verkoop. Alhoewel die dikwijls liever met messen en revolvers zwaaien, zoals de gangsta's op de TV en bioscoop.

Laatst gewijzigd door den dinges : 12 september 2010 om 10:08.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2010, 10:10   #162
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Vandaar dat ik het even meegeef. Ik vraag me eigenlijk ook wel af hoe veilig dat online bestellen eigenlijk is. Dat zou anders wel de perfecte oplossing zijn.
Ik heb voor familieleden een paar van zulke dingen meegebracht uit Frankrijk. Ver is dat nu niet, Frankrijk...
Oud 12 september 2010, 14:23   #163
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Sorry Mariekke, maar geweld gebruiken om je te verdedigen als men je fysiek aanvalt is altijd een oplossing, die mij reeds meer dan eens uit een hachelijke situatie gered heeft. En ik mag er niet aan denken wat mij zou overkomen zijn moest ik mij laten doen hebben...
Hoe oud bent u ook weer, Dingske? Een volwassen man met spierkracht, zo stel ik me u voor. U kunt zo'n jonge gasten - wel, laat ons zeggen toch één tegelijk - aan. Hoeveel gewone mensen kunnen dat?
Geweld gebruiken en wetten negeren geeft enkel aanleiding tot meer geweld.
Als ik direct fysiek bedreigd word, zal ik ook een middel zoeken om me te verdedigen, dat is logisch, dat is de normale reactie van ieder mens.
Maar op voorhand zitten janken : ze gaan me aanvallen, ik moet een wapen kopen, ... Héla ... er wordt hier gezegd dat ik een bang vrouwke ben, ik vind het nog altijd niet nodig om zo'n hoop voorzorgsmaatregelen te nemen. Ik denk dat ik minder bang ben dan de stoere bij voorbaat bewapende roepers op dit forum.

Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 12 september 2010 om 14:35.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2010, 14:24   #164
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ikzelf een oud mannekke ben, schaf ik mij een pistool aan. En een wandelstok-degen mischien.
Teveel naar De Wrekers gekeken? Enfin, succes ermee, John Steed
Oud 12 september 2010, 14:34   #165
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vechtsport in de schoolprogramma's zetten bvb, zoals in Zuid Korea, waar schoolkinderen vanaf hun 6 jaar Taekwondo aanleren. De Zuid Koreanen zijn dan ook wereldkampioen in deze discipline. Een mot geven zogauw men u aanvalt word op deze manier een reflex, en dat scheelt heel wat in real live. Aanvallers houden niet van complicatie's : het slachtoffer moet zwak en angstig zijn, niet te veel tegenwerken, anders is de fun er af.
Merkt u dan zelf de grote fout in uw redenering niet? Vechtsport in de schoolprogramma's, okay. Voor alle kinderen natuurlijk. Dus ook voor Marokkaanse kinderen en dat zijn degenen die u als uw toekomstige aanvallers ziet. Hun reflexen zullen even goed zijn als de uwe. Wat schiet u er mee op?
De adressen om wapens te gaan kopen worden hier a.h.w. cadeau gegeven op dit forum. Denkt u dat alleen brave, Vlaamse huisvaders die hun lieve kroost willen verdedigen dit lezen? Denkt u dat zij de enigen zijn die nu bedenken dat ze inderdaad maar eens een tochtje naar Duitsland of Frankrijk moeten ondernemen of even wat beter zoeken on-line? U onderschat de tegenpartij wel heel erg!
De oplossing zit in
1) stopzetten van immigratie, we hebben al te veel vreemdelingen in het land, er moet eens een einde aan komen.
2) letten op een fatsoenlijke opvoeding waarin allochtone kinderen de waarden van onze samenleving en cultuur leren zien.
3) proberen criminaliteit te voorkomen door meer sociale controle, meer politie.
4) bij overtredingen of criminele feiten direct WETTELIJK ingrijpen - en niet als een mislukte Lucky Luke in het rond gaan schieten - maar laten merken dat zulks hier niet kan en dat verkeerde daden bestraft worden.
Oud 12 september 2010, 15:25   #166
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Teveel naar De Wrekers gekeken? Enfin, succes ermee, John Steed
Nee serieus, een oud peekke laat de politie met rust, die gaan ze niet willen zijn zakken doorzoeken in de metro of op straat. Dan wil ik wel 500 euros uitgeven aan een vuurwapen, en dan ben ik gerust. Zelfs een goed getrainde kickbokser van een jaar of 20 ( Remember De Moor ) heeft daar niet van terug. En je hoeft hem niet dood te maken, een kogel door zijn knieschijf is genoeg om hem de rest van zijn leven te herinneren aan de dag dat hij een vreselijke stommiteit beging. Dan zal hij oude ventjes daarna met andere ogen aankijken.
En zo een wandelstok-degen vind ik gewoon leuk. Ook zo iets waar je van verschiet. Mij is het vooral te doen om het komische effect, het moment dat de machtsverhoudingen plotseling omgekeerd worden. En dat zo een laffe hond, die mensen aanvalt waarvan hij zeker is dat ze veel zwakker zijn, plotseling een ei in zijn broek legt van de schrik
Oud 12 september 2010, 15:30   #167
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe oud bent u ook weer, Dingske? Een volwassen man met spierkracht, zo stel ik me u voor. U kunt zo'n jonge gasten - wel, laat ons zeggen toch één tegelijk - aan. Hoeveel gewone mensen kunnen dat?
Als ik direct fysiek bedreigd word, zal ik ook een middel zoeken om me te verdedigen, dat is logisch, dat is de normale reactie van ieder mens.
Maar op voorhand zitten janken : ze gaan me aanvallen, ik moet een wapen kopen, ... Héla ... er wordt hier gezegd dat ik een bang vrouwke ben, ik vind het nog altijd niet nodig om zo'n hoop voorzorgsmaatregelen te nemen. Ik denk dat ik minder bang ben dan de stoere bij voorbaat bewapende roepers op dit forum.
Ik begrijp het, u jankt liever als het telaat is.
Oud 12 september 2010, 15:31   #168
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Merkt u dan zelf de grote fout in uw redenering niet? Vechtsport in de schoolprogramma's, okay. Voor alle kinderen natuurlijk. 1/a/Dus ook voor Marokkaanse kinderen en dat zijn degenen die u als uw toekomstige aanvallers ziet. Hun reflexen zullen even goed zijn als de uwe. Wat schiet u er mee op?De adressen om wapens te gaan kopen worden hier a.h.w. cadeau gegeven op dit forum. Denkt u dat alleen brave, Vlaamse huisvaders die hun lieve kroost willen verdedigen dit lezen? 2/a/ Denkt u dat zij de enigen zijn die nu bedenken dat ze inderdaad maar eens een tochtje naar Duitsland of Frankrijk moeten ondernemen of even wat beter zoeken on-line? U onderschat de tegenpartij wel heel erg!
De oplossing zit in
1) stopzetten van immigratie, we hebben al te veel vreemdelingen in het land, er moet eens een einde aan komen.
2) letten op een fatsoenlijke opvoeding waarin allochtone kinderen de waarden van onze samenleving en cultuur leren zien.
3) proberen criminaliteit te voorkomen door meer sociale controle, meer politie.
4) bij overtredingen of criminele feiten direct WETTELIJK ingrijpen - en niet als een mislukte Lucky Luke in het rond gaan schieten - maar laten merken dat zulks hier niet kan en dat verkeerde daden bestraft worden.
1/ als alle kinderen leren vechten, staan ze op gelijke voet.
2/ geboefte hoef ik geen adressen te geven om aan wapens te geraken : zij kennen die al. Of wat dacht ge ?
Voor de rest, jouw 1,2,3 en 4 : allemaal goed en wel, maar ik kan me de luxe niet veroorloven dat politici dit alles waar maken. Mischien maken mijn kinderen dat nog mee, of mijn kleinkinderen...
Oud 12 september 2010, 15:40   #169
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Volwassen ben ik , zo jong ook al niet meer. Maar ik stel me wel voor dat ik een stuk sterker ben als jou, Marie. Daarom raad ik je ook aan om bvb een stungun (http://www.google.fr/images?hl=fr&q=...og&sa=N&tab=wi ) op zak te hebben. Niet om heldhaftig ten strijde te trekken, maar om u de kans te geven een overvaller , gelijk welke, hij mag 120 kilo wegen, in één seconde omver te leggen, en dit voor meerdere minuten. Juist aanraken, BZZZZZTTT, 500.000 volt of meer door zijn lijf, en hij ligt daar te stuiptrekken. Je kan je dan uit de voeten maken. Zijn ze met twee, met drie, geen nood, gewoon aanraken en ze liggen er naast. Is dat nu niet goed voor zwakke vrouwen, en grijsaards ?
Oud 12 september 2010, 15:46   #170
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volwassen ben ik , zo jong ook al niet meer. Maar ik stel me wel voor dat ik een stuk sterker ben als jou, Marie. Daarom raad ik je ook aan om bvb een stungun (http://www.google.fr/images?hl=fr&q=...og&sa=N&tab=wi ) op zak te hebben. Niet om heldhaftig ten strijde te trekken, maar om u de kans te geven een overvaller , gelijk welke, hij mag 120 kilo wegen, in één seconde omver te leggen, en dit voor meerdere minuten. Juist aanraken, BZZZZZTTT, 500.000 volt of meer door zijn lijf, en hij ligt daar te stuiptrekken. Je kan je dan uit de voeten maken. Zijn ze met twee, met drie, geen nood, gewoon aanraken en ze liggen er naast. Is dat nu niet goed voor zwakke vrouwen, en grijsaards ?
Dus als er ne inbreker langskomt moet ge eerst naar de boef stappen en hem dan proberen op de grond te krijgen met uw voltmachine? Klopt?

Waarom gewoon geen kogel afvuren.. is toch vele handiger. En het voordeel is dat ge van een grote afstand kunt vuren op de dief.
Oud 12 september 2010, 15:50   #171
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Merkt u dan zelf de grote fout in uw redenering niet? Vechtsport in de schoolprogramma's, okay. Voor alle kinderen natuurlijk. Dus ook voor Marokkaanse kinderen en dat zijn degenen die u als uw toekomstige aanvallers ziet. Hun reflexen zullen even goed zijn als de uwe. Wat schiet u er mee op?
De adressen om wapens te gaan kopen worden hier a.h.w. cadeau gegeven op dit forum. Denkt u dat alleen brave, Vlaamse huisvaders die hun lieve kroost willen verdedigen dit lezen? Denkt u dat zij de enigen zijn die nu bedenken dat ze inderdaad maar eens een tochtje naar Duitsland of Frankrijk moeten ondernemen of even wat beter zoeken on-line? U onderschat de tegenpartij wel heel erg!
De "tegenpartij" hoeft helemaal niet naar Duitsland of Frankrijk om zich te bewapenen, die hebben sowieso connecties. Idem met vechtsporten. Ga maar eens naar de gemiddelde kickboksschool: daar stikt het van de straatschoffies. Hun slachtoffers zitten intussen op een forum te verkondigen dat de overheid het monopolie op geweld heeft.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2010, 15:53   #172
Steve_M

Standaard

Citaat:
Nee serieus, een oud peekke laat de politie met rust, die gaan ze niet willen zijn zakken doorzoeken in de metro of op straat. Dan wil ik wel 500 euros uitgeven aan een vuurwapen, en dan ben ik gerust. Zelfs een goed getrainde kickbokser van een jaar of 20 ( Remember De Moor ) heeft daar niet van terug. En je hoeft hem niet dood te maken, een kogel door zijn knieschijf is genoeg om hem de rest van zijn leven te herinneren aan de dag dat hij een vreselijke stommiteit beging. Dan zal hij oude ventjes daarna met andere ogen aankijken.
En zo een wandelstok-degen vind ik gewoon leuk. Ook zo iets waar je van verschiet. Mij is het vooral te doen om het komische effect, het moment dat de machtsverhoudingen plotseling omgekeerd worden. En dat zo een laffe hond, die mensen aanvalt waarvan hij zeker is dat ze veel zwakker zijn, plotseling een ei in zijn broek legt van de schrik
Zo simpel is dat nu ook weer niet, hoor. Een bewegend doelwit in de knieschijf proberen te schieten in een volle tram (remember De Moor) is een ideaal scenario om een of andere onschuldige passagier neer te knallen.
Oud 12 september 2010, 15:58   #173
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1/ als alle kinderen leren vechten, staan ze op gelijke voet.
2/ geboefte hoef ik geen adressen te geven om aan wapens te geraken : zij kennen die al. Of wat dacht ge ?
Voor de rest, jouw 1,2,3 en 4 : allemaal goed en wel, maar ik kan me de luxe niet veroorloven dat politici dit alles waar maken. Mischien maken mijn kinderen dat nog mee, of mijn kleinkinderen...
1/ Inderdaad. Degene die uiteindelijk wint is dus degene die de sterkste wapens zal hebben. En zoals u in 2/ zegt : geboefte hoeft u geen adressen te geven waar ze aan wapens kunnen geraken, ze weten dat al.
Ziet u niet hoe hier gewoon in een cirkeltje wordt gedraaid? Er moet een andere manier zijn om geweld te stoppen. Geweld tegen geweld vraagt om meer geweld. Is dat de wereld die u aan uw kinderen wilt nalaten?
Oud 12 september 2010, 15:59   #174
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk is zo'n wandelstok-degen leuk. Daarom dacht ik ook meteen aan John Steed.
Oud 12 september 2010, 16:01   #175
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik begrijp het, u jankt liever als het telaat is.
Een leven lang op voorhand janken en er gebeurt misschien niets, zonde van de tijd.
In al die tijd had u iets constructiefs kunnen doen.
Ik vind dat er oplossingen moeten gezocht worden om geweld te voorkomen. Zo simpel is dat.
Oud 12 september 2010, 16:03   #176
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ik al die sites naar die wapenspullen volg, vraag ik me toch echt af of de mensen hier de tegenwoordige TV-series niet een beetje te ernstig opnemen.
Het intelligentste voorstel dat ik tot hiertoe las, is dat van het politiefluitje.
Oud 12 september 2010, 16:08   #177
Steve_M

Standaard

Citaat:
1/ Inderdaad. Degene die uiteindelijk wint is dus degene die de sterkste wapens zal hebben. En zoals u in 2/ zegt : geboefte hoeft u geen adressen te geven waar ze aan wapens kunnen geraken, ze weten dat al.
Ziet u niet hoe hier gewoon in een cirkeltje wordt gedraaid? Er moet een andere manier zijn om geweld te stoppen. Geweld tegen geweld vraagt om meer geweld. Is dat de wereld die u aan uw kinderen wilt nalaten?
Spijtig genoeg is die er niet. Er zullen altijd mensen rondlopen die anderen willen overvallen, verkrachten of vermoorden. Dat los je niet op door van jezelf een gemakkelijk doelwit te maken, integendeel: dat moedigt zulke figuren net aan. Kijk, ik vind ook dat er vrede op aarde zou moeten zijn. Wil dat dan zeggen dat je dat bereikt door een paar "brave" landen te ontwapenen? Of zouden de "stoute" landen die niet hebben meegedaan aan de ontwapening dan de "brave" landen binnen de kortste keren onder de voet lopen? Ik denk het laatste.
Oud 12 september 2010, 16:13   #178
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Dus als er ne inbreker langskomt moet ge eerst naar de boef stappen en hem dan proberen op de grond te krijgen met uw voltmachine? Klopt?

Waarom gewoon geen kogel afvuren.. is toch vele handiger. En het voordeel is dat ge van een grote afstand kunt vuren op de dief.

Als je op straat niet met een pistool wilt rondlopen pak je een stungun mee. Enkel wie u te dichtbij komt krijgt er dan een electro-shock van.
Schieten met een vuurwapen kan je eventueel op iemand die bij je binnengebroken is.
Op staat ga je niet zomaar schieten op al wat u niet aanstaat. Da mag ni.
Oud 12 september 2010, 16:15   #179
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Zo simpel is dat nu ook weer niet, hoor. Een bewegend doelwit in de knieschijf proberen te schieten in een volle tram (remember De Moor) is een ideaal scenario om een of andere onschuldige passagier neer te knallen.
Stungun dan maar. BZZZT ! Gedaan met de stoere uithangen.
Oud 12 september 2010, 16:16   #180
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat ik wil is van weinig belang, daar luistert geen kat naar, en een politieker nog minder. Ik probeer enkel er heelhuids vanaf te komen. Tot nu toe is het me gelukt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be