Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Afschaffen verjaring seksueel misdrijf ?
Ja 29 82,86%
Nee 6 17,14%
Aantal stemmers: 35. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 15 september 2010, 20:22   #161
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je wil dat ze het gedrag van hun profeet veroordelen?
Ze reageren op dit soort perversiteiten met primitief, bruut geweld. Perfect inzetbaar. We moeten roeien met de riemen die we hebben.
Oud 15 september 2010, 22:25   #162
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Ze reageren op dit soort perversiteiten met primitief, bruut geweld. Perfect inzetbaar. We moeten roeien met de riemen die we hebben.
Ik begrijp het, eerst nadenken, dan bruut geweld.

De weg naar het succes.
Oud 16 september 2010, 05:42   #163
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik begrijp het, eerst nadenken, dan bruut geweld.

De weg naar het succes.
Mij gaat het om een totale nultolerantie tegenover pedocriminaliteit. Vermits onze rechtsstaat teveel gaten laat, en vermits veel van mijn medemensen imho een te lakse attitude aan het kweken zijn, heb ik geen keus dan op dat deel van de maatschappij te rekenen dat die nultolerantie nu al op het veld hanteert. We hebben de nadelen van de migratie, we mogen er ook de voordelen van hebben.
Oud 16 september 2010, 22:31   #164
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Al eens iemand aan gedacht dat sommige van die verhalen misschien niet juist zijn? Hoe gaat men dat dan bewijzen als dat al twintig, dertig jaar geleden is. Ondertussen zijn misschien al enkele belangrijke getuigen seniel of dood. Hoe gaat men bewijzen dat beschuldigde x op dat moment bij slachtoffer y was bijvoorbeeld? Volgens mij onmogelijk om nog te achterhalen.
Ik vind het nog altijd een fundamenteel recht van een beschuldigde van om het even welke misdaad dat hij/zij zich voor de rechtbank kan verdedigen.
Verder denk ik dat net de verjaringstermijn er voor instaat dat het aan het licht komt dat sommige zaken zijn gebeurd.
Euhmzzz ja en neen... erg duaal is datte, dat als mensen slim en/of verantwoordelijk genoeg zijn er ook steeds werk van te maken het ook aan te geven, stelt zich in principe niet echt zo'n probleem.
Alleen, helaas, heb je, bij deze pedoseksuele zaken in een redelijk ver verleden vaak net dat het verzwegen of in de doofpot gestoken is... en dit niet alleen door de dader, de onmiddellijke entourage of bv de instelling maar zowat de gehele samenleving.

In principe is het doel van de verjaring, zoals je eerder al zei, net om rechtszekerheid te krijgen ... voor de verweerder uiteraard
( tweede reden is om na onredelijke periodes nog steeds vorderingen te kunnen stellen )
Zo wordt vermeden dat na een te lange periode nog wordt geëist om het bewijs te leveren van diens onschuld terwijl net de lange verstreken tijd dat onmogelijk maakt.
Het jammerlijke is dat bij duidelijke zaken ( zakelijke geschillen bv waar er papierwerk de eiser kan bijtreden ) je net een lange periode hebt ( 30 jaar dacht ik ) terwijl voor vagere zaken , en hier helaas veel ernstigere feiten, zoals aanranding/verkrachting ed dat slechts ingesteld is op 5 jaar ( tenzij dat het vermeende slachtoffer een niet volwassen persoon betreft dan verjaart dat wanneer die 18 wordt )
Daarnaast heb je zoiets als het stuiten van die verjaring.
Het volstaat dat er ergens een onderzoeksdaad, een pv of zelfs ergens een kanttekening te vinden is binnen die termijn en de teller wordt weer op nul gezet .

Laatst gewijzigd door praha : 16 september 2010 om 22:32.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be