![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#161 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#162 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Trouwens een andere vraag is hoe de verdeling zit bij de schuldigverklaring. |
|
|
|
|
|
|
#163 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Enfin in het algemeen. Niet teveel dure woorden gebruiken hé.
|
|
|
|
#164 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Eigenlijk zou men juryleden een opleiding of zo moeten geven , zeker in technische dossiers kunnen zij overdonderd worden met technische toestanden en onder tafel gepraat worden door de advokaten en experts ...
In dit dossier hadden ze de jury gerust uit een vliegtuig mogen smijten zodat ze al iet of wat idee hebben hoe het is om aan een parachute te hangen ... Zo konden ze bv. aan de lijve ondervinden hoe het is om een pilot chute te volgen als je aan een parachute hangt , hoe het is om naar een formatie toe te zweven en zo , dingen die ze nu van verschillende experts en meningen moeten aanhoren ... |
|
|
|
|
|
#165 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Voor de doorsnee burger is het steeds de meerderheid die gelijk heeft. |
|
|
|
|
|
|
#166 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Bovendien wordt de tekst 'hoogstwaarschijnlijk' voorgeknabbeld door het hof, niet iedereen is een taalvirtuoos met acteertalent voor dramatiek.. |
|
|
|
|
|
|
#167 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Gewoon, dat je geen mensen de cel in kunt draaien als er twijfel bestaat. Een gebrek aan bewijzen moet bij iedereen toch twijfel oproepen? Een psychologisch profiel is geen bewijs - enkel een mogelijke verklaring als blijkt dat de persoon in kwestie toch de dader is.
|
|
|
|
#168 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Om het met de woorden van Jefke te zeggen, de jury was heel professioneel ( als ik win ), of een bende domme klootzakken ( als ik verlies ) |
|
|
|
|
|
|
#169 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het eerste dat men je aanleert, is dat je steeds alles eerst moet nakijken en dat je zelfs bij de minste twijfel of beschadiging niet mag vertrekken met die parachute. |
|
|
|
|
|
|
#170 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Want het overnemen van het pleidooi van de burgerlijke partij als motivatie kan als een bewijs van vermoedelijke partijdigheid van de jury worden aanschouwd. |
|
|
|
|
|
|
#171 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Zeg nu niet dat u deze mensen en hun intellectuele capaciteiten beoordeeld, louter en alleen aan de hand van hun beroep of hun uiterlijk..zo'n elitaire kortzichtige zak bent u toch niet ? |
|
|
|
|
|
|
#172 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Eén ding is wel duidelijk: ik heb nog nooit zoveel kritiek gehoord op een vonnis als nu. Ik kom op 't werk en iedereen lijkt unaniem tegen het vonnis te zijn. Ik kom op FB en de meesten zijn tegen. Ik kom bij m'n familie en de meesten zijn tegen.
En dat in de situatie waarin de kans toch wel groot is dat ze ook effectief die moord heeft gepleegd. Dat is toch veelzeggend? De volksjury dient toch om het volk te vertegenwoordigen? Wel, in dit geval is een groot deel van de mensen het duidelijk oneens. Zelfs FB-groepen als Steun Els Clottemans (ie. Steun een mogelijke moordenares) hebben succes. Dat zijn niet allemaal psychopaten die Els steunen eh. Denk toch dat het laatste woord hier nog niet over gezegd is zenne.
|
|
|
#173 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
|
|
|
|
|
|
#174 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#175 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De jury had zelfs heel het proces opnieuw naar de onderzoeksrechter moeten terug sturen na het vinden van het toilettasje tussen de bewijsstukken, terwijl juist dit werd gebruikt als bewijs dat Clottemans de dader is.
|
|
|
|
|
|
#176 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#177 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zij moet dus verklaren waarom zij meer geloof hecht aan de woorden van de ene partij en de andere partij afdoet als leugenaars. Dit is hier niet gebeurd. |
|
|
|
|
|
|
#178 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#179 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dit is dus iets dat geen enkele redelijke mens kan en mag aanvaarden. |
|
|
|
|
|
|
#180 |
|
Europees Commissaris
|
Maak je geen zorgen, meer dan een "I told you so" komt er niet uit dan. Ik zou het voor jou erg genoeg vinden als je ineens tot de conclusie komt dat je een psychopatisch moordenaar hebt aanbeden. Als ze nu nog knap zou zijn
Daar is iets van, maar als ze bekent gaat ze ook op vragen moeten antwoorden die duidelijk maken dat het oprecht is. Als ze bekent gaan we het weten of het echt is of fake.
|