![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moeten is voor pastoors en onderwijzers.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
De BMW's is de gewichtsverdeling 50% vooraan en 50% achteraan > de achterwielen moeten maar 50% van de wagen voorduwen en met winterbanden vertrekt deze beter. Van meer gewicht er in ? onzin men is niet met een Simca 1000 op de baan daar gaf dit omdat de voorkant niet voldoende woog ( in de zomer reed ik daar ook met een zak zand in de koffer vooraan en dit was ook een achtertrekker) Bij voorwieler voel je minder snel dat het glad is .....dus veel gevaarlijker. Bij achterwieler voel je onmiddellijk dat het glad is ...omdat de achterkant de voorzijde wil voorbijsteken. De kunst is bij beide met verstand rijden. Het is niet omdat men winterbanden heeft dat men sneller MOET rijden. Winterbanden helpt maar is geen garantie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ipv 100 zomerbanden te verkopen verkopen ze 50 zomerbanden en 50 winterbanden. 8 banden tegelijk kan men niet monteren... Je bedoelt de extra velgen die men nodig heeft ? Dat is een eenmalige uitgave en eigenlijk te verwaarlozen (de velgen voor de zomerbanden gaan immers langer mee). Ook het aspect degelijke bandencontrole is niet te verwaarlozen, nu doet men dat automatisch 2 maal per jaar bij 8 banden bij het wisselen, anders pas als ze versleten zijn (dus niet meer nodig) om de x-jaren...
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 16 december 2012 om 20:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor een rustige of occasionele chauffeur is dit niet noodzakelijk, maar voor mij is dit wel een merkbaar verschil. Meer grip, scheelt echt enorm. Ik heb lang met een defender gereden en dan ben je niet zo geutig op nieuwe banden, zeker geen winterbanden. Maar met deze wagen is dit wel een goede koop.
Laatst gewijzigd door From_Vlaanderen : 18 december 2012 om 13:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Minister-President
|
![]() Zonder winterbanden geraken wij hier de helling naar ons huis niet op.
Mijn kinderen zijn verleden jaar met hun gewone banden niet tot aan onze deur geraakt. Nu ook in Vlaanderen toch wel meer sneeuw valt , is het misschien wel gemakkelijk. Trouwens wij hebben aal seasons banden laten steken en die laten wij heel het jaar door erop. Ze verslijten iets rapper dan gewone banden, maar het verschil is niet zo echt groot. Normaal doen wij een 70-75.000 km met een stel banden , nu zullen er dat iets minder zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#170 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() wat is eigenlijk het probleem?
winterbanden zorgen voor meer stabiliteit, grip, kortere remafstanden,... ze zijn in zowat alle sneeuwlanden (skandinavie, dui, oos,..) verplicht. als in vlaandeen 2 cm Sneeuw valt ligt het land stil en in Oostenrijk rijden ze bij een halve meter vrolijk verder. hoe zou dat komen? en als uw winterbanden d'erop zitten dan liggen uw zomerbanden te rusten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iedereen kent wel de voordelen van winterbanden.
En de lovers zitten ze hier met veel overgave te bezingen. Natuurlijk, als je op een helling woont, en je hebt er direct nut van ... dan zou je wel zot moeten zijn om ze niet aan te schaffen. Maar ik blijf er toch bij: voor een overgroot deel van ons platte land, en voor een groot deel van de chauffeurs die heel weinig km doen, en bij slecht weer het zich kunnen permitteren om hun bezoekje aan den Aldi wat uit te stellen ... is een verplichting niet in verhouding tot de voordelen. (noot: winterbanden zijn nuttig vanaf temperaturen van ongeveer 7°. Nu moet ge niet denken dat het voordeel tegenover een zomerband zo ineens bij overgang van 8 naar 7 graden, vrij komt aan 100 procent. en herhaling: op mijn recentste wagen, een suv 4x4, heb ik wel degelijk winterbanden. Als ge ze bestelt samen met de aankoop van een nieuwe auto, dan krijg je wel een schone korting. En ik heb ook wel plaats in mijn garage om een velgenboom te plaatsen ...) .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 19 december 2012 om 12:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
voor die ene dag sneeuw per jaar heeft het weinig zin. ok, met winterbanden zou er op die dag wel geen 1000 km file zijn in de spits maar om het nu over lovers te hebben is wel heel suggestief ![]() gooit ge ze erop en ge zijt een pak veiliger en de meerkost is relatief (maar dat is persoonlijke smaak).en tijdens die ene gladde kunt ge zeiken op de idioten die geen winterbanden hebben en daardoor niet vooruit geraken ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is dus blijkbaar net iets meer nodig dan winterbanden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
heb ik ook al gehad. ik rijd ergens, die achter mij slipt en zat in mijn gat. dan helpen winterbanden ni echt ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik met winterbanden rij en die voor mij slipt met zijn zomerbanden moet ik toch sneller stil staan als hij zou ik denken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sinds wanneer zijn spijkerbanden verboden-in-de-winter ? Ga je hier weer eens je onwetendheid aantonen ?
Als ik je post zo lees... amai... sta me toe alweer eens te reageren. ![]() Ik citeer het voornaamste, dus ook waarom hier zelden iemand met "spijkerbanden" gaat rijden op zijn "snelle personenwagen" Citaat:
Citaat:
![]() Spijkers uitvijzen heeft nog minder zin, want de #stijvere constructie# rond die spijkerinvijsplaatsen is daar op voorzien ttz zo worden ze nog minder als met spijkers tov winterbanden, trouwens net die stijfheid rond die punten - maakt het contact minder soepel- ook de reden waarom ze met kleine en weinig spijkers niet zo goed presteren. Overigens bepaalde -*toegelaten*- spijkerbanden zijn #daarom# niet altijd beter dan de "betere winterbanden", zelfs op ijs niet, aangetoond door testen op ijs (ik heb het objectief YT-filmpje uit de USA nog in mijn favorieten ![]() Ik geef alvast alweer een bericht en beeldje waar de onderste band -de Firestone spijkerband (studded)- de slechtste tractie had op ijs tov 3 studless winterbanden: Citaat:
Jij toont het idd alweer aan in je reacties hier. ![]()
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 20 december 2012 om 01:07. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier een filmpje van een redelijk vlakke oprit... http://www.youtube.com/watch?v=RIGnPLd_P5E lacheu... ![]() Nog een sukkelaar die er niet gaat geraken zelfs op vlakke weg niet... Citaat:
![]() Aja, nu zie het pas die post van @ Jantje is van 2010 ![]() ![]()
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 20 december 2012 om 01:35. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
als ge nu echt een reden wil vinden dat het enkel en alleen aan die banden ligt waarom die ene mens in de gracht lag om daartegen te kunnen fulmineren dan ben je een idioot. Ene met winterband en 99 zonder liggen in de gracht. dat doet geen belletje rinkelen bij u? er zijn zo ongeveer evenveel studies de de voordelen van die banden tijdens winterweer bewijzen als dat er studies zijn die bewijzen dat roken schadelijk is. en nee, er is geen anti-winterbandenlobby ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |