Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 3 maart 2011, 13:01   #161
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
En wat als BDW zelf neervalt na een cardiac arrest deels als gevolg van een ongezonde levenstijl en levensloop ?
Tja, dan komt er iemand anders he
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 3 maart 2011, 13:03   #162
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
sowieso moeten we op change stemmen, dus als een traditionele partij nog stemmen wil sprokkelen kan ze best zorgen dat al haar kopstemmen andere mensen zijn
Het duurt jaren voor je een vedetten-status hebt als politici wat tegenwoordig in Vlaanderen nodig is om voldoende zetels binnen te halen.

Ik vraag me af hoeveel Koen Wauters aangeboden krijgt om zich voluit politiek in te zetten.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 3 maart 2011 om 13:10.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 3 maart 2011, 13:07   #163
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het duurt jaren voor je een vedetten-status hebt als politici wat tegenwoordig in Vlaanderen nodig is om voldoende zetels binnen te halen.

Ik vraag me af hoeveel Koen Wouters aangeboden krijgt om zich voluit politiek in te zetten.
Wie is Koen Wouters?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 3 maart 2011, 13:09   #164
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Tja, dan komt er iemand anders he
BDW is op dit moment niet vervangbaar als stemmenkanon. Ik denk dat hijzelf en de N-VA ook met dit gegeven verveeld zitten. Ze moeten echter hun beste kanonnen opvoeren en de N-VA heeft maar één Dikke Bertha.

Een gevaar in elk type van regime is dat er personen onvervangbaar worden. Ik zie N-VA na een tijdje zonder BDW niet direct meer stemmen halen dan een CD&V of een Open VLD of zelfs een Sp.a.
Oud 3 maart 2011, 13:12   #165
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
BDW is op dit moment niet vervangbaar als stemmenkanon. Ik denk dat hijzelf en de N-VA ook met dit gegeven verveeld zitten. Ze moeten echter hun beste kanonnen opvoeren en de N-VA heeft maar één Dikke Bertha.

Een gevaar in elk type van regime is dat er personen onvervangbaar worden. Ik zie N-VA na een tijdje zonder BDW niet direct meer stemmen halen dan een CD&V of een Open VLD of zelfs een Sp.a.
Maar dat doet er allemaal niet toe. Het gaat er helemaal niet om wie hoeveel stemmen haalt. Het gaat erom dat de grondstroom zal blijven doorwerken tot het doel bereikt is. Is dat met De Wever, dan is dat ok. Is dat niet met De Wever is dat ook ok. Het maakt niet uit. Wanneer gaan jullie dat snappen?
Txiki is offline  
Oud 3 maart 2011, 13:14   #166
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Helemaal niet, als de regio's zelf belastingen mogen innen, wat Dewever toch wil, dan zal Brussel geld genoeg hebben.
Als ik me goed herinner gunde BDW in zijn nota slechts 30% van de personenbelasting van de pendelaars aan Brussel. De 70% was dan voor Vlaanderen en Wallonië.
Oud 3 maart 2011, 13:19   #167
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar dat doet er allemaal niet toe. Het gaat er helemaal niet om wie hoeveel stemmen haalt. Het gaat erom dat de grondstroom zal blijven doorwerken tot het doel bereikt is. Is dat met De Wever, dan is dat ok. Is dat niet met De Wever is dat ook ok. Het maakt niet uit. Wanneer gaan jullie dat snappen?
En denk je dat deze grondstroom zal blijven doorwerken zonder BDW ? BDW heeft de stemmen van LDD tot de N-VA gezogen en het VB genoodzaakt twee 'V' in hun campagne te laten vallen. Niemand had nog oor naar de visie van VB over Vreemdelingen en Vrijheid. Ook hun underdog positie kreeg geen aandacht niet meer ( wij mogen niet op tv komen, ...).

Met een Vlaams seperatistisch standpunt alleen ga je nooit veel stemmen kunnen halen zonder demagogie.
Oud 3 maart 2011, 13:28   #168
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En denk je dat deze grondstroom zal blijven doorwerken zonder BDW ? BDW heeft de stemmen van LDD tot de N-VA gezogen en het VB genoodzaakt twee 'V' in hun campagne te laten vallen. Niemand had nog oor naar de visie van VB over Vreemdelingen en Vrijheid. Ook hun underdog positie kreeg geen aandacht niet meer ( wij mogen niet op tv komen, ...).

Met een Vlaams seperatistisch standpunt alleen ga je nooit veel stemmen kunnen halen zonder demagogie.
U bekijkt het allemaal veel te eng. Politiek is meer dan een paar politieke partijen van het moment. Meer dan een paar bekende figuurtjes van het moment. Tuurlijk werkt de grondstroom verder. Onvermoeid.
Txiki is offline  
Oud 3 maart 2011, 13:31   #169
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Verhofstadt is verkozen geraakt door een meer Vlaams programma, door z'n burgermanifesten waar zeer verregaande staatshervormingen in stonden en uiteraard door in het partijprogramma van de VLD te laten schrijven dat ze een confederaal België nastreven.

Leterme is verkozen geraakt door zich Vlaamser op te stellen dan Verhofstadt.

Dewever is verkozen geraakt door zich nog Vlaamser op te stellen dan Leterme.

zie je er een patroon in?
Oud 3 maart 2011, 13:42   #170
Don Quichote
Banneling

Standaard

Superleugenaars Verhofstadt en Leterme hebben hun kiezers goed liggen gehad.

Maar dat gaat niet blijven pakken, denk ik, want ze hebben beide goed kletsen gekregen.

Met De Wever zullen we zien.
Don Quichote is offline  
Oud 3 maart 2011, 13:54   #171
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik me goed herinner gunde BDW in zijn nota slechts 30% van de personenbelasting van de pendelaars aan Brussel. De 70% was dan voor Vlaanderen en Wallonië.
Helaas Bartje, je kunt niet alles willen. Het is het één of het ander.
tomm is offline  
Oud 3 maart 2011, 13:56   #172
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit is ook mijn gedacht. Zou het probleem liggen dat der bij de N-VA top geen duidelijke visie is over de toekomst van Brussel ? Dat dit zo is bij de Vlaams Nationalistische achterban, daar is geen twijfel over.

Je kan onmogelijk gaan voor een streefdoel van een onafhankelijk Vlaanderen zonder een duidelijk standpunt over Brussel in te nemen. Momenteel zijn de N-VA gewoon staatsafbrekers op federaal niveau. Ze stellen echter geen duidelijkheid om wat erna komt.

Daar zijn ze het niet over eens, en een deel van z'n kiezers wil zo vlug mogelijk onafhankelijkheid, een ander deel niet. Onmogelijk te verzoenen, dus moddert Bart maar wat aan, en probeert hij de schuld in de schoenen van de Walen te steken.
tomm is offline  
Oud 3 maart 2011, 13:57   #173
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
In tegendeel, de vlaming ziet dat er voor de eerste maal in de Belgische geschiedenis een Vlaming het been stijfheid en hen niet uitverkoopt stijl VU en CD&V.

Ze gaan hem dus belonen en er nog meer op stemmen.
Dat hoopt U, daar ben ik nog niet zo zeker van.
tomm is offline  
Oud 3 maart 2011, 13:59   #174
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wat als BDW zelf neervalt na een cardiac arrest deels als gevolg van een ongezonde levenstijl en levensloop ?
Ik twijfel eraan dat dat ook maar het kleinste deel van je bezorgdheid uitmaakt. Het enige doel van alle niet-N-VA'ers is om BDW 'uit te schakelen' op gelijk welke manier en al moeten ze hun moeder daarvoor vermoorden, want Bart is het grote gevaar dat hun luxueuze positie van potentaat in hun gearrangeerde traditioneel politiek bestel overhoop haalt. Het zijn niet zo zeer de ideeën waarmee Bart op de proppen komt die hem tot hun gemeenschappelijke vijand maken (daar zijn alleen de Belgicisten benauwd voor), het is de politieke aardverschuiving die hij teweeg heeft gebracht en nog altijd brengt, die zijn 'Vlaamse' politieke tegenstanders de ogen uitsteekt. Iedereen in Vlaanderen - behalve dus zij die verankerd willen blijven in een unitaristisch België - weet en beseft dat de indringende staatshervorming die De Wever propageert, absoluut noodzakelijk is om de volgende decennia te overleven en niet weg te zakken als regio naar het niveau van Moldavië ( met alle respect voor die mensen trouwens). Binnen het huidige Belgische bestel, waar alleen maar plaats blijkt te zijn voor het status quo, zijn we binnen een decennium een vogel voor de kat. We hebben nood aan eigen hefbomen, eigen middelen en mogelijkheden om te evouleren aan een tempo dat wij voor onszelf noodzakelijk achten en niet zoals het ons door anderen wordt opgedrongen. Franstalig België mag voor mij haar eigen neocomunistische weg opgaan - geen enkel probleem - maar het mag niet verlangen dat wij samen met hen in de bodemloze put moeten springen.

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 3 maart 2011 om 14:09.
Bokkenreyder is offline  
Oud 3 maart 2011, 14:00   #175
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat hoopt U, daar ben ik nog niet zo zeker van.
niemand kan de toekomst voorspellen, dat is waar.

maar we kunnen wel leren uit het verleden.

Verhofstadt is verslagen door Leterme omdat Leterme Vlaamsgezinder was en omdat Verhofstadt zijn beloftes over staatshervormingen en BHV niet heeft kunnen verwezenlijken.

Dewever heeft Thyssen verslagen omdat hij Vlaamsgezinder was en omdat Leterme zijn beloftes over staatshervormingen en BHV niet heeft kunnen verwezenlijken.

zie jij een patroon?
Oud 3 maart 2011, 14:02   #176
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar zijn ze het niet over eens, en een deel van z'n kiezers wil zo vlug mogelijk onafhankelijkheid, een ander deel niet. Onmogelijk te verzoenen, dus moddert Bart maar wat aan, en probeert hij de schuld in de schoenen van de Walen te steken.
Ik ben jaloers op je.... was de wereld voor mij ook maar zo simpel.
Txiki is offline  
Oud 3 maart 2011, 14:03   #177
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Ik heb nog geen reactie gelezen over mijn tussenkomst ivm "No taxation without representation". Daaruit besluit ik dat alleen het geld van de Vlaamse (en wWaalse) pendelaar Brusssel interesseeert, niet de politieke consequentie die daaran vasthangt, met name wie belastingen betaalt heeft ook recht op medezeggenschap in het bestuur. Moeilijk, he?

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 3 maart 2011 om 14:04.
Bokkenreyder is offline  
Oud 3 maart 2011, 14:07   #178
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Dan doet De Wever al eens toegevingen en dan is het nog niet goed! Begrijpe wie kan! En verder maar fulmineren dat De Wever niet bereid is tot compromissen! Wat is het nu? Moet er nog zand zijn?

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 3 maart 2011 om 14:32.
Bokkenreyder is offline  
Oud 3 maart 2011, 14:15   #179
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben jaloers op je.... was de wereld voor mij ook maar zo simpel.
hij heeft nochtans een punt, een deel van zijn kiezers die de onafhankelijkheid van Vlaanderen eisen, zullen bij volgende verkiezingen terug naar het VB gaan. En als Beke het een klein beetje subtiel speelt, komen een deel van de N-VA kiezers (de niet-nationalisten) terug naar de CD&V.
Zipper is offline  
Oud 3 maart 2011, 14:18   #180
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
hij heeft nochtans een punt, een deel van zijn kiezers die de onafhankelijkheid van Vlaanderen eisen, zullen bij volgende verkiezingen terug naar het VB gaan. En als Beke het een klein beetje subtiel speelt, komen een deel van de N-VA kiezers (de niet-nationalisten) terug naar de CD&V.
Ook op jou ben ik jaloers...
Txiki is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be