Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 maart 2011, 21:05   #161
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Als het niet specifiek aan mij gericht is, waarom reageert u dan op mijn post en niet op die van Rudy.

Ga nekeer gaan knikkeren ofzo.
omdat U vond dat het een "stoot" was die tegen U gericht was tiens;
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2011, 21:25   #162
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dat is grof.
Citaat:
Laat haar maar doen. Ik kan wel tegen een stoot.
Neen beste Sugar. Waarom zou ik ? Groentje had het over kleurkes, iets over oosters en bruin enzo. Ik heb een hekel om dan het woord racisme in de mond te nemen, maar ik vind het desondanks toch zwak. Ik vind het bijzonder spijtig dat jonge mensen nog dergelijke verwijten de wereld insturen, en als potentiële intellectuelen nog dergelijke links durven stellen. Zorgwekkend zelfs.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2011, 21:38   #163
(petitio principii)
Provinciaal Gedeputeerde

(petitio principii)'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
..... de wereld insturen, en als potentiële intellectuelen nog dergelijke ....
Grof, maar ik kan dat enkel maar beamen.

Laatst gewijzigd door (petitio principii) : 14 maart 2011 om 21:39.
(petitio principii) is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2011, 21:58   #164
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen beste Sugar. Waarom zou ik ? Groentje had het over kleurkes, iets over oosters en bruin enzo. Ik heb een hekel om dan het woord racisme in de mond te nemen, maar ik vind het desondanks toch zwak. Ik vind het bijzonder spijtig dat jonge mensen nog dergelijke verwijten de wereld insturen, en als potentiële intellectuelen nog dergelijke links durven stellen. Zorgwekkend zelfs.
Heeft u wel gezien waar Groentje-18 op antwoordde?
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2011, 22:12   #165
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
waarom is dat "grof"? blijkbaar is een verwijzing naar een "witte" huidskleur helemaal niet grof, maar wordt het volgens de niet-racisten ineens grof en grover naargelang de kleur verdonkert.

Verwijzing naar de gele kleur van een aziaat blijkt ook niemand te storen. Maar owee owee als je naar zonnebankkleur, olijfkleur, vaalbruin, lichtbruin en oei helemaal foei naar donkerbruin of zwart refereert!

Kan iemand van de niet-racisten me eens uitleggen waarom er "dit is grof" gradaties zijn aan de kleurschakeringen?
Cochinillo. Sorry, maar ik moet Sugar in zekere zin gelijk geven. Om te beginnen was mijn reactie aan Groentje gericht. Ik vond haar statement "grof". Wie heeft graag dat wordt gereageerd in zijn of haar naam, zoals jij doet ?

Maar om op uw pertinente vraag te antwoorden beste Cocinillo. Negers en donkerbruinen werden in de Belgische geschiedenis steeds neerbuigend bekeken. Winstgevend. Zelfs door de oervlaming als u. En dit terwijl het Vlaams neerbuigend werd bekeken door de Waal.
De roodhuiden waren er voor het plezier van de bleekscheten in de westerns. Van de aziaten werd niets verteld behalve mopjes over spleetogen door het eten van rijst.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2011, 23:40   #166
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit was wel wáár groentje op antwoordde beste Rudy, waarschijnlijk vindt U dat niet zorgwekkend, ook niet 'n klein beetje racistisch?

Citaat:
Mij maakt dat wel uit. Ik vind bleek en zwart geen mooie huidskleurkes. Smaken verschillen uiteraard.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2011, 23:41   #167
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Cochinillo. Sorry, maar ik moet Sugar in zekere zin gelijk geven. Om te beginnen was mijn reactie aan Groentje gericht. Ik vond haar statement "grof". Wie heeft graag dat wordt gereageerd in zijn of haar naam, zoals jij doet ?

Maar om op uw pertinente vraag te antwoorden beste Cocinillo. Negers en donkerbruinen werden in de Belgische geschiedenis steeds neerbuigend bekeken. Winstgevend. Zelfs door de oervlaming als u. En dit terwijl het Vlaams neerbuigend werd bekeken door de Waal.
De roodhuiden waren er voor het plezier van de bleekscheten in de westerns. Van de aziaten werd niets verteld behalve mopjes over spleetogen door het eten van rijst.
Nog maar ne keer dan:

Citaat:
Mij maakt dat wel uit. Ik vind bleek en zwart geen mooie huidskleurkes. Smaken verschillen uiteraard.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2011, 01:40   #168
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Dat is grof.
??

Wat is daar grof aan?

Zij zegt dat ze blank en donkerbruin niet mooi vindt. Dat mag blijkbaar overigens wel en stuit niet op enige weerstand van de politiek-correcten, zeggen 'mijn huidskleur is mooier dan die van een ander'.

Ik plaats haar even met de voetjes op de grond door uit te leggen hoe dat komt. Er is een verband (ongeveer een paraboolcurve) tussen de mate waarin je aan iets blootgesteld bent en de mate waarin je er een voorkeur voor hebt.
Dat is een FEIT. Geen uitdrukking van een mening, zoals Uh-Huh deed.

En die kleur is vaalbruin. Als jij een betere term hebt om die te beschrijven, doe gerust een poging.

Ongelofelijk eigenlijk, bij het minste wat je zegt over een groep mensen moet je een hele verantwoording schrijven.
Omgekeerd mogen ze echter rustig weigeren om mee te werken aan onze samenleving, racistisch zijn, ons benoemen met woorden als "speknek", zeggen dat we mogen stikken in onze speknek, kortom: weigeren enige vorm van respect te hebben tegenover alles wat nog maar naar het westen ruikt. Daarbij worden ze dan ook nog gesteund door de multicultuur-lovers.
Oud 15 maart 2011, 01:43   #169
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Bron?

Moslima's kiezen zelf voor een hoofddoek. Een hoofddoek is voor hen wat voor mijn oma dat kruistekentje-halsketting is.
Ze doen er niemand kwaad mee.
Dat heb je totaal verkeerd (zie oa studies daarover zoals de Franse, naar aanleiding van het sluierdebat).

De paternoster wordt nog steeds niet gebruikt als strijdsymbool.
De integere en intieme manier waarop het Christendom of andere waardenkaders door westerlingen beleefd worden, mis ik bij de Moslims compleet. Alleen maar een reden te meer om te denken dat de erbij verzonnen godsdienst enkel maar een interessant excuus is dat veel voordelen biedt, terwijl men in werkelijkheid heel wat anders wil. Op macroniveau natuurlijk. Op microniveau worden Islamieten allicht snel tot de orde geroepen als ze zover nadenken. Al dan niet met de hulp van wat grof geschut. Kijk maar eens naar het Midden-Oosten momenteel.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 15 maart 2011 om 01:44.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2011, 01:48   #170
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Jij oordeelt dat ik tot dat volk behoor. Ik voel me wereldburger. Jouw ideologisch getinte veronderstellingen, ingegeven door vooroordelen en één of twee negatieve ervaringen, meer niet.
Hoe lang verbleef je in moslimlanden? Een weekje in de zon liggen op een Turks strand bij een 5 sterrenhotel met een busuitstapje in groep naar de bazar?
Het was me reeds duidelijk dat jij zelfs geen begin van affiniteit voelde tov Vlamingen of Brusselaars, laat staan Belgen of West-Europeanen of de westerse wereld.

Mijn Turkse vakantie heb ik gehad, dank u. Daar heb ik Moslims leren kennen die vrienden zijn voor het leven. In de 6 jaar dat ik ze nu ken, heb ik ze echter nog nooit één woord horen spreken over hun geloof.
Als je in Turkije rondloopt, zou je ook totaal niet kunnen zeggen welke religie de mensen hebben, mocht je het niet weten. Het uitgaansleven was er decadenter dan je je hier kan voorstellen. De plaats waar ik geweest ben was dan ook een topbestemming voor de Turken zelf. Er waren dan ook nauwelijks westerlingen.

Het is vooral de krant lezen en buitenkomen als blonde vrouw en rondom je kijken, dat de ogen opent. Vooral stationsbuurten of openbaar vervoer in het algemeen is een aanrader. Maar met mensen praten, jeweetwel, die mensen die jij verafschuwt en waarmee jij geen enkele affiniteit hebt en waarvan jij vindt dat ze moeten zwijgen en slikken, is ook een grote opsteker!

Btw, ons Suqartje hier zal niet graag horen dat je jezelf een wereldburger noemt. De Marokkaanse identiteit is nl. bijzonder uniek en er wordt zeer terughoudend mee omgesprongen. Als blanke maak je er allicht nooit aanspraak op. Voor Moslims geldt hetzelfde... ook Joyce kreeg en krijgt af te rekenen met mensen die haar nooit zullen aanvaarden binnen de Moslimgemeenschap. Al zeker niet als ze zichzelf 'wereldburger' voorstelt.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 15 maart 2011 om 01:54.
Oud 15 maart 2011, 01:49   #171
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Je voelt je misschien wereldburger, maar je bent het niet. Wereldburgers bestaan immers niet, tenzij je wel een heel gemakkelijke definitie van "wereldburger" hebt.

Oh hou op met iedereen in hokjes te duwen, net alsof jij reeds jarenlang verbleven hebt in Saoudi-Arabië, Afghanistan en Yemen.
Je hebt gelijk. Ik ben gek dat ik nog inga op dat 'ter verantwoording roepend' gedrag van bepaalde individuen hier.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 15 maart 2011 om 01:50.
Oud 15 maart 2011, 01:52   #172
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Looooool, weer een verwijzing naar moslims. Dat is elke draad he man... niet te doen.

Hier ook weer, zit je rustig een draad te doorlezen en dan bots je hier weer op... http://forum.politics.be/showthread....=1#post5359434 post 346 enz...
De draad en titel lezen is een wonderbaarlijk batend middel ter voorkoming van genante reacties.
Oud 15 maart 2011, 01:58   #173
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Leugenaartje, er staat zeer duidelijk dat je geen onderscheid kan maken "tussen wie het goed of slecht voor heeft met dit land" (dus ook niet tussen goed en slecht geïntegreerde allochtonen). Dat onderscheid op basis van gedrag maak je nergens in dat topic, integendeel zelfs, uit jouw berichten blijkt zeer duidelijk dat iedereen die moslim is of uit een moslimland afkomstig is volgens jou per definitie niet-integreerbaar is.
Klopt, of kan jij aan hun gezicht zien wat voor acties ze plannen en gedachten ze hebben?

Op basis van de statistieken over deze mensen, kunnen we enkel concluderen dat er ons maar één mogelijkheid rest.

Ik vind het tevens bijzonder onredelijk om van mensen die er een totaal ander gedachtengoed, totaal andere gebruiken en een totaal andere geschiedenis hebben, te verwachten dat ze zich gaan inpassen in een goed georganiseerde en gestructureerde samenleving waar die gebruiken totaal niet aanwezig zijn en waarvan zelfs de basiswetten afwijken van hetgeen zij gewoon zijn. Deze mensen geven overigens ook zeer vaak te kennen een aanpassing niet te wensen. Tenzij ze die in hun voordeel kunnen gebruiken. (Advocaat in Nederland die kwam verdedigen waarom hij iemand's vrije meningsuiting kwam beknotten, weigerde om recht te staan voor de rechters zoals gebruikelijk omdat hij het Nederlandse rechtssysteem niet onderschreef. Die vrijheid van meningsuiting is blijkbaar wel gepermitteerd...) Daaruit blijkt dan ook een groot onbegrip over de kernwaarden van onze samenleving, wat alweer een teken aan de wand is.
Dit terwijl er zoveel alternatieven zijn, samenlevingen waarin deze mensen perfect passen, zonder dat ze moeten vechten om iets aan die samenlevingen te veranderen. Behalve de sociale zekerheid dan.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 15 maart 2011 om 02:02.
Oud 15 maart 2011, 02:03   #174
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trixie Bekijk bericht
"een stoot".
Ze heeft goed opgemerkt dat ik een stoot ben.
Oud 15 maart 2011, 02:06   #175
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
waarom is dat "grof"? blijkbaar is een verwijzing naar een "witte" huidskleur helemaal niet grof, maar wordt het volgens de niet-racisten ineens grof en grover naargelang de kleur verdonkert.

Verwijzing naar de gele kleur van een aziaat blijkt ook niemand te storen. Maar owee owee als je naar zonnebankkleur, olijfkleur, vaalbruin, lichtbruin en oei helemaal foei naar donkerbruin of zwart refereert!

Kan iemand van de niet-racisten me eens uitleggen waarom er "dit is grof" gradaties zijn aan de kleurschakeringen?
Neen, zwart is geen probleem blijkbaar. Suikertje heeft de grens daarop vastgelegd voor de linkiewinkies en zo gemaakt dat er over alle kleuren op een negatieve manier mag gesproken worden, behalve over de hare.
Zo gaat dat: Islamiet bepaalt de grenzen. Linkiewinkies zorgen voor een nauwgezette opvolging.

Suikertje mag overigens haar statement daar eens stellig beginnen onderbouwen. Wedden dat haar zware persoonlijke aanval - de zoveelste van haar hand - weer op geen enkel strafpunt hoeft te rekenen? Ze heeft dè enige en echte juiste kleur, dus ze mag dat. Een permanente verbanning van dit forum vanwege ernstige feiten omzeilen, is tevens geen enkel probleem...

Edit: Oeps, ik lees dat Uh-Huh enkele posts verder bij de vraag naar de uitleg waarom drie adjectieven nodig waren, al meteen verwijst naar 'ja maar hij zei het eerst'. Tot zover de staving.
Uiteraard zal het desondanks een totaal gebrek aan weet waarom ze dat eigenlijk schreef, toch niet op strafpunten moeten rekenen.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 15 maart 2011 om 02:08.
Oud 15 maart 2011, 02:12   #176
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Klopt, of kan jij aan hun gezicht zien wat voor acties ze plannen en gedachten ze hebben?

Op basis van de statistieken over deze mensen, kunnen we enkel concluderen dat er ons maar één mogelijkheid rest.

Ik vind het tevens bijzonder onredelijk om van mensen die er een totaal ander gedachtengoed, totaal andere gebruiken en een totaal andere geschiedenis hebben, te verwachten dat ze zich gaan inpassen in een goed georganiseerde en gestructureerde samenleving waar die gebruiken totaal niet aanwezig zijn en waarvan zelfs de basiswetten afwijken van hetgeen zij gewoon zijn. Deze mensen geven overigens ook zeer vaak te kennen een aanpassing niet te wensen. Tenzij ze die in hun voordeel kunnen gebruiken. (Advocaat in Nederland die kwam verdedigen waarom hij iemand's vrije meningsuiting kwam beknotten, weigerde om recht te staan voor de rechters zoals gebruikelijk omdat hij het Nederlandse rechtssysteem niet onderschreef. Die vrijheid van meningsuiting is blijkbaar wel gepermitteerd...) Daaruit blijkt dan ook een groot onbegrip over de kernwaarden van onze samenleving, wat alweer een teken aan de wand is.
Dit terwijl er zoveel alternatieven zijn, samenlevingen waarin deze mensen perfect passen, zonder dat ze moeten vechten om iets aan die samenlevingen te veranderen. Behalve de sociale zekerheid dan.
Gecombineerd met dit:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Allemaal terug naar her, wij kunnen immers ook geen onderscheid maken tussen wie het goed of slecht voor heeft met dit land. We mogen ons nl. niet moeien met onze cultuur en ze verdragen geen controle of inmenging van buitenaf (is normaal gezien reden tot argwaan, maar bon, voor de Moslims geldt dit niet), ze kleden zich allemaal hetzelfde, ze spreken allemaal dezelfde taal, ze leven bijna allemaal van een uitkering op onze kosten, ... en ze zijn bijna allemaal praktiserend en intolerant tegenover van alles wat naar niet-Moslims ruikt!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Alle mensen die zich niet aanpassen zijn gelijk voor de wet. Hier al dan niet geboren worden, is een formaliteit. Het maakt je nog geen Vlaamse of Belgische (behalve voor de wet dan omdat je gewoon ergens geregistreerd moet worden).
Jij wilt mensen (zelfs die hier geboren zijn) het land uitzetten op basis van statistieken? Welke statistieken pak je dan? Deel je ze in bij ''vrouwen'' of bij ''mensen met een vaalbruine huidskleur''?

Op basis van statistieken....godbetert... alleen al voor wat ik nu over je denk zou ik verbannen kunnen worden.

Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 15 maart 2011 om 02:14.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2011, 02:15   #177
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeer zelden heb ik iemand zo veel drama zien verkopen over zo een onschuldige bericht, op eender welk forum.

Laatst gewijzigd door Demper : 15 maart 2011 om 02:17.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2011, 06:19   #178
Ganzenbordfan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
??

Wat is daar grof aan?

Zij zegt dat ze blank en donkerbruin niet mooi vindt. Dat mag blijkbaar overigens wel en stuit niet op enige weerstand van de politiek-correcten, zeggen 'mijn huidskleur is mooier dan die van een ander'.

Ik plaats haar even met de voetjes op de grond door uit te leggen hoe dat komt. Er is een verband (ongeveer een paraboolcurve) tussen de mate waarin je aan iets blootgesteld bent en de mate waarin je er een voorkeur voor hebt.
Dat is een FEIT. Geen uitdrukking van een mening, zoals Uh-Huh deed.

En die kleur is vaalbruin. Als jij een betere term hebt om die te beschrijven, doe gerust een poging.

Ongelofelijk eigenlijk, bij het minste wat je zegt over een groep mensen moet je een hele verantwoording schrijven.
Omgekeerd mogen ze echter rustig weigeren om mee te werken aan onze samenleving, racistisch zijn, ons benoemen met woorden als "speknek", zeggen dat we mogen stikken in onze speknek, kortom: weigeren enige vorm van respect te hebben tegenover alles wat nog maar naar het westen ruikt. Daarbij worden ze dan ook nog gesteund door de multicultuur-lovers.
Mens, wat heb jij een kort lontje gekregen. Rudy maakte gewoon duidelijk dat hij dat grof vond.

Bovendien is er tussen de blanke en zwarte tint een heel gala aan tinten. Dat ze, los van of het nu waar is of niet, enkel het 'Midden-Oosters vaalbruin kleurtje' kan waarderen is een op niets dan vooroordelen gebaseerde veronderstelling.

Niemand verplicht je een verantwoording te schrijven. Dat maak je jezelf wijs.
Ganzenbordfan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2011, 08:08   #179
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ganzenbordfan Bekijk bericht
Mens, wat heb jij een kort lontje gekregen. Rudy maakte gewoon duidelijk dat hij dat grof vond.

Bovendien is er tussen de blanke en zwarte tint een heel gala aan tinten. Dat ze, los van of het nu waar is of niet, enkel het 'Midden-Oosters vaalbruin kleurtje' kan waarderen is een op niets dan vooroordelen gebaseerde veronderstelling.
hoezo? vooroordelen?
Suikerspin schrijft het gewoon zèlf

http://forum.politics.be/showpost.ph...0&postcount=59

http://forum.politics.be/showpost.ph...1&postcount=62

Dus, w�*t is er in godsnaam fout aan het antwoord van Groentje?

Laatst gewijzigd door COCHINILLO : 15 maart 2011 om 08:10.
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2011, 08:26   #180
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Dit was wel wáár groentje op antwoordde beste Rudy, waarschijnlijk vindt U dat niet zorgwekkend, ook niet 'n klein beetje racistisch?
Aan je profielfoto te zien, vind jij een bruine huid toch ook mooier.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be