![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die insinueren blijkbaar ook van alles zonder dat ze dat écht willen... ![]() ![]() Met andere woorden,u raaskalde dus gewoon maar een eindje op... Een poging om een puntje te scoren zonder enige onderbouwing... Natuurlijk gaat dat zo als je écht géén argumenten kan aandragen... Citaat:
VDL heeft zijn beklag er al over gemaakt,je kan ze wel naar het water brengen,maar je kan ze niet dwingen om daar van te drinken... U bent dus duidelijk zo'n geval... ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Svennies : 23 maart 2011 om 12:37. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En negeer de rest van de post maar weer... Daar staat waarschijnlijk weer te véél waarheid in... En negeren is zoveel makkelijker dan daar op in te gaan... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alléén geven ze voor hetzelfde onderwerp dikwijls niet dezelfde verklaring op onze zenders tegenover hun verklaringen die ze voor hun eigen publiek afleggen ![]() ![]() Desnoods zwaaien ze wél met hun middelvingertje om hun argumenten kracht bij te zetten... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk,op voorwaarde dat de franstaligen accepteren dat ze nadat ze hier al 10 jaar lang wonen wel eens hun brood bij de bakker in het Nederlands mogen bestellen in plaats van hun hardnekkig vast te blijven houden aan hun franstalig gebroebel...
Laatst gewijzigd door Svennies : 23 maart 2011 om 13:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind het spijtig dat hun argumentatie die ze in de éénmalige Nederlandstalige Le Soir brengen niet met voldoende tijd op de VRT kan worden behandeld. Als de VRT echter zich daaraan zondigt dan riskeren ze ook een boycot van de N-VA of in ieder geval een negatievere benadering van de N-VA tot de VRT media. Le Soir kan inderdaad het bij een persmededeling houden, maar dan komen ze niet zo in de belangstelling in andere media. Dit alles geldt trouwens niet enkel voor Le Soir. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ga hier helemaal niet ontkennen dat Le Soir, zeker in hun opiniestukken, communitair gekleurd is. Lees eens wat Le Soir er zelf over zegt, in het Nederlands: http://archives.lesoir.be/wat-bart-d...22-01AGTV.html Spijtig genoeg is de lay-out niet zo duidelijk als de gedrukt versie, die nogal snel was uitverkocht. Je kan niet argumenteren op de kritiek van Le Soir op de Kritiek van Bart De Wever op hunzelf als je niet hun argumentatie leest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Bijna alles wat fout loopt in Franstalig België beschouwen als de schuld van Vlaanderen (tot en met de mindere prestaties van Waalse voetbalploegen aan toe). Vlamingen rechtstreeks de dood toewensen middels verdrinking. Bart De Wever (en eigenlijk ook zijn kiezers) beschouwen als het grootste monster dat ooit op deze aardkloot rondliep. Haat zaaien en schelden op alles wat Vlaams is. Enzovoort... Als u natuurlijk zelf graag vervalt in platvloerse idiotieën, zal u in Le Soir uiteraard erg goed aan uw trekken komen maar wees daar dan eerlijk in en zeg gewoon dat u het eens bent met hun extreme vooringenomenheid in plaats van Le Soir een degelijke krant te noemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Over de voetbal vond ik wel niets terug. Je kan Le Soir veel verwijten, maar niet dat ze bepaalde meningen boycotten. Ze zijn zelfs vragende partij om de mening van de 'Vlamingen zelf' te horen. Als deze dan reageren zonder de argumentatie van Le Soir te lezen, tja.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik vind dat elke Vlaamse krant zou moeten weigeren om met Franstalige journalisten te praten. En als het even kan ook met Franstalige politici. Ik wens geen arrogante, schijnheilige boontjes op tv of in de krant te zien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Allee, hier met dat Godwin punt.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Minister
|
![]() ![]() ![]() lees jij wel wat ze schrijven over ons vlamingen,ik denk het niet,het enige dat kapot moet is NVA en de Wever,dan pas gaat ie inbinden en tonen dat ie gelijk had... Laatst gewijzigd door Brakelaar : 23 maart 2011 om 14:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Stel dat u een eenzame en door iedereen verlaten jongeling zou zijn, wiens enig plezier in het leven erin bestaat des nachts de slaap te vatten met de gedachte dat hij “de vijand” op een forum onder diverse schuilnamen weer eens verbaal te grazen heeft genomen, en een waarheid heeft kond gedaan die niemand anders kan begrijpen wegens te dom. Dan zult u, als u die jongen was, toch steeds mensen vinden – waaronder simpele zielen als de mijne – die, zij het uit een soortement medelijden of eenvoudigweg uit de aard van het beestje, telkens als een actief klankbord gedwee duizendmaal uw verwrongen stellinkjes lezen en weerleggen, alsof dat enige zin zou hebben. U mag dat onnozelheid noemen, maar eigenlijk is het puur altruïsme. Een ander voorbeeld. Stel dat uw ouders uit een land afkomstig zijn (laten we als voorbeeld Libanon nemen) waar zij destijds tot de gegoede christelijke burgerij behoorden, doch hun land door extremisme en zelfs de inmenging van een buurland hebben zien kapotmaken, en derhalve om die en allerlei redenen hun toevlucht hebben gezocht en gevonden in België. Als kind van dergelijke ouders, waarvoor overigens ieders respect, zou u in dat geval opgevoed zijn geweest met de stellige gedachte dat België een droomland is, waar niets verkeerd aan is. Met dergelijke voorgeschiedenis en opvoeding zou u wellicht blind zijn en blijven, zelfs bewust, voor “details” zoals het feit dat er in België geheel verschillende bevolkingsgroepen leven, wier cultuur en gedachtegoed totaal oncompatibel blijken te zijn, en die derhalve zo stilaan op elkaar uitgekeken geraken. U zou het niet leuk vinden dat andere mensen dat wel degelijk zien en beseffen, en het ook nog eens openbaar durven zeggen of schrijven, begot. Dat zou voor u al snel als crimineel extremisme overkomen. U zou dergelijke mensen als gevaarlijke vijanden beschouwen, die zo veel als mogelijk moeten bestreden worden. En als u daartoe over geen enkel nuttig en/of geloofwaardig argument beschikt, dan zou u veelvuldig jennen, bij gebrek aan beter, ook een geschikt verbaal wapen vinden. Kijk, als u de jongen was uit één van die stellingen (of uit beide), dan zou u recht op een mening en dus op spreken hebben zoals ieder ander. Spreekrecht houdt voor anderen weliswaar niet de plicht tot luisteren in, en dan zou u daar mooi met uw molentjes staan draaien, nietwaar. Welnu, gelukkig hebben de goden een oplossing voor dergelijk euvel bedacht, en hebben zij een speciaal soort mensen geschapen die de luister- en responslast op zich nemen : de altruïsten. Dat is een zware levensopdracht, die niet moet onderschat worden, en waarvoor wij eigenlijk zouden moeten betaald worden, vind ik. Maar kijk, dat mag natuurlijk niet, want anders zijn we geen altruïsten meer, nietwaar. Pff, echt waar, ik hoop dat die verhalen over een tweede leven in het hiernamaals op waarheid berusten. Dan zal alvast ik niet meer zo dom zijn om in de voorste gelederen te gaan staan, en het risico te lopen om als vrijwilligster aangeduid te worden voor alles en nog wat. Dan kan ik misschien zelfs terugkeren als een gestampte boer of gewoonweg als man. Dan zal ik des nachts mogen snurken als een varken, en wie weet, dan zal ik ook eens begrijpen wat er zo leuk is aan het welhaast onvermijdelijk bezit van een overvloed aan allerhande elektronische gadgets waar geen mens wat van snapt, en aan Duitse automobielen die nauwelijks in een garage kunnen en waar vrouwen niet mogen mee rijden wegens te ingewikkeld en te glanzend. En dan zal ik mij ook eens kunnen veroorloven om exemplaren van het ander geslacht hoe dan ook te taxeren op hun opgedirkte looks en attributen, eerder dan op wat ze kunnen en kennen. Maar goed, dat alles terzijde, uiteraard…. Laatst gewijzigd door Gwylan : 23 maart 2011 om 15:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De uitleg die nu gegeven wordt, is op sommige punten erg zwak (bv. op het vlak van die massagraven, analyse van die psychiater en het laten zinken van boten vol Vlamingen) maar zal hoe dan ook niet gelezen worden door de reeds geradicaliseerde Franstaligen. Vlamingen hebben geen uitleg nodig, Franstaligen hebben in deze een objectieve krant nodig die de feiten weergeeft zonder politieke ambities of toch op zijn minst iets genuanceerder dan Le Soir doet in hun 'krant' die mij eerder doet denken aan een VB-pamflet waar hier en daar andere bevolkingsgroepen worden ingevuld. Zo niet zal de radicalisering zich langs beide kanten blijven doorzetten en is het zeker definitief gedaan met uw geliefde België en haar compromissen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Als je ziet wat voor ongelooflijke haat zich daarop bevindt, vraag ik mij toch erg sterk af welke criteria daar worden gehanteerd om personen de toegang tot dat forum te ontzeggen. Maar goed, hetzelfde kan ook wel eens gezegd worden over het HLN forum maar dat is, net zoals Le Soir of DeMorgen, natuurlijk geen serieus te nemen krant. |
|
![]() |
![]() |