Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 mei 2011, 14:32   #161
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ohja, natuurlijk, wij kunnen daar 'n heleboel van leren, kinderen aan de lopende band fabriceren die ze zelf niet kunnen opvoeden, grootbrengen en dan maar 'weggeven' omdat er d�*�*r toch welvaart is en dr wel goed voor gezorgd zal worden, wat 'n buitenkansje, mss komt ze/hij ooit wel terug, kan ik ook nog 'n graantje meepikken van die 'welvaart' (ahja, want ze gaan tòch op zoek naar hun 'roots'), lamenielachen en hou je benen of je broek dicht als je geen kinderen kan grootbrengen, de middelen er niet voor hebt, dan hoef je je eigen vlees en bloed niet 'weg te geven' of soms zelfs 'verkopen'!
Sluitend argument.
Werd zelfs gebruikt om de kindermoordenares Sietske H. de maximumstraf te geven: er zijn voldoende anti-conceptiemiddelen voorhanden om NIET zwanger te geraken.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2011, 14:35   #162
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Sluitend argument.
Werd zelfs gebruikt om de kindermoordenares Sietske H. de maximumstraf te geven: er zijn voldoende anti-conceptiemiddelen voorhanden om NIET zwanger te geraken.
Juist, en benen en broek dichthouden is er ook 1 van, weet je op voorhand dat je niet voor kinderen kan zorgen, de financiële middelen niet hebt, je in de allerergste armoede leeft, hou je benen dan dicht, of weten ze zelfs d�*t nog niet, dat je daar kindertjes van kan krijgen?

Godgeklaagd is 't, sommigen verliezen hun kind en gaan er zelf kapot aan, anderen geven ze gewoon weg, want d�*�*r hebben ze 't beter hoor.
Maak er dan geen!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2011, 14:53   #163
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
. Wat ik totaal niét nodig vind is dat die kinderen worden opgevoed volgens de normen en waarden van de weggeefouders (overleden, verstoten, onmogelijkheid tot opvoeden, etc..)
Kan ik alleen maar bijtreden.
Oud 6 mei 2011, 14:59   #164
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ohja, natuurlijk, wij kunnen daar 'n heleboel van leren, kinderen aan de lopende band fabriceren die ze zelf niet kunnen opvoeden, grootbrengen en dan maar 'weggeven' omdat er d�*�*r toch welvaart is en dr wel goed voor gezorgd zal worden, wat 'n buitenkansje, mss komt ze/hij ooit wel terug, kan ik ook nog 'n graantje meepikken van die 'welvaart' (ahja, want ze gaan tòch op zoek naar hun 'roots'), lamenielachen en hou je benen of je broek dicht als je geen kinderen kan grootbrengen, de middelen er niet voor hebt, dan hoef je je eigen vlees en bloed niet 'weg te geven' of soms zelfs 'verkopen'!
Voor alle duidelijkheid, ik noem jou geen idioot, maar wat je hier schrijft is van het meest idiote dat ik ooit al heb gelezen.
Oud 6 mei 2011, 15:01   #165
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Voor alle duidelijkheid, ik noem jou geen idioot, maar wat je hier schrijft is van het meest idiote dat ik ooit al heb gelezen.
Kinderen aan de lopende band fabriceren, ze zelf niet kunnen opvoeden, ze daarna 'weggeven', d�*t is natuurlijk iets waar wij allemaal wat van kunnen leren, dat is enorm intelligent!

D�*t is iets wat èlk weldenkend mens doet, idioten komen niet eens op dat idee!

Laatst gewijzigd door SDX : 6 mei 2011 om 15:03.
Oud 6 mei 2011, 15:02   #166
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
Juist, en benen en broek dichthouden is er ook 1 van, weet je op voorhand dat je niet voor kinderen kan zorgen, de financiële middelen niet hebt, je in de allerergste armoede leeft, hou je benen dan dicht, of weten ze zelfs d�*t nog niet, dat je daar kindertjes van kan krijgen?

Godgeklaagd is 't, sommigen verliezen hun kind en gaan er zelf kapot aan, anderen geven ze gewoon weg, want d�*�*r hebben ze 't beter hoor.
Maak er dan geen!
Wordt het dan niet hoog tijd dat er een VN-resolutie komt die het produceren van kinderen in derdewereldlanden verbiedt? Het wordt inderdaad tijd dat kinderen maken/krijgen voorbehouden blijft tot de welgestelden. En zo lossen we op termijn het Derde Wereld-probleem (armoede, hongersnood, kindersterfte, blabla zaag zaag) ook op: dat hele ondankbare zootje sterft op de duur gewoon uit zonder nageslacht.
Oud 6 mei 2011, 15:06   #167
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wordt het dan niet hoog tijd dat er een VN-resolutie komt die het produceren van kinderen in derdewereldlanden verbiedt? Het wordt inderdaad tijd dat kinderen maken/krijgen voorbehouden blijft tot de welgestelden. En zo lossen we op termijn het Derde Wereld-probleem (armoede, hongersnood, kindersterfte, blabla zaag zaag) ook op: dat hele ondankbare zootje sterft op de duur gewoon uit zonder nageslacht.
Wordt 't niet tijd dat die mensen zèlf leren nadenken?

Educatie e.d. weet U wel? Zou dat geen goed idee zijn om dat te introduceren.
Oud 6 mei 2011, 15:09   #168
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
Kinderen aan de lopende band fabriceren, ze zelf niet kunnen opvoeden, ze daarna 'weggeven', d�*t is natuurlijk iets waar wij allemaal wat van kunnen leren, dat is enorm intelligent!

D�*t is iets wat èlk weldenkend mens doet, idioten komen niet eens op dat idee!
Uit je gebral zou je kunnen veronderstellen dat ons continent wordt overspoeld door afgestane ukjes uit derdewereldlanden, maar kijk, neen, dat gebeurt niet. Dus wat zit je nou te vertellen?
Oud 6 mei 2011, 15:11   #169
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wordt 't niet tijd dat die mensen zèlf leren nadenken?

Educatie e.d. weet U wel? Zou dat geen goed idee zijn om dat te introduceren.
Mijn god! Ze zelf leren nadenken! Dat we daar nog niet op gekomen zijn.
Nu, eerlijk echt en waar, ik pleit voor een herkolonisatie van de derdewereldlanden. Ze kunnen het duidelijk zelf niet. Vooral Afrika.
Oud 6 mei 2011, 15:13   #170
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb zelf het boek niet volledig kunnen uitlezen (te zeer gechoqueerd), maar moet nog steeds Germaine Greer gelijk geven (haar eerste boek geloof ik, "de plaats/rol/functie van de vrouw"of zoiets).
Daarin wordt beschreven hoe men in Afrikaanse stammen de kinderen die men niet tot volwassen leeftijd kon grootbrengen wegens (we hebben er al vier en geen eten meer, gezondheid, handicaps) gewoon liet verhongeren tot ze stierven.
Ook na-geboorte abortus was een standaard middel, alhoewel niet héél efficient want dikwijls was de moeder ook dood tijdens de geboorte.

Even nadenken dus vooraleer je over "welgestelden" enzovoort begint. Misschien kan JIJ de ganse wereld tot een hoger niveau opvoeden, maar ondertussen lijkt me jouw paternalisme eerder een vorm van grootspraak.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 6 mei 2011 om 15:14.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2011, 15:19   #171
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu, eerlijk echt en waar, ik pleit voor een herkolonisatie van de derdewereldlanden. Ze kunnen het duidelijk zelf niet. Vooral Afrika.
Uit de praktijk blijkt inderdaad dat ze 't zelf niet kunnen.
Oud 6 mei 2011, 15:19   #172
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nou, ik ben gelukkig met mijn afgevallen kruimel. Wat ik zeker niet ga doen, is jouw 'logica' volgen als ik mijn kind ooit moet uitleggen waarom het afgestaan is. Wat ik weet van de voorgeschiedenis, is weliswaar nog minder fraai dan jij het hier poneert, maar heeft niets te maken met 'familie of andere landgenoten die hun neus hebben opgehaald' voor dat kind. Meer nog, het opnemen van vondelingen, weeskinderen, ... in andere gezinnen is in het rootsland van mijn kind een normale gang van zaken. Daar kunnen wij hier nog wat van leren;

Waarom dan toch afgestaan? Ga eens ter plekke kijken en bedenk je of het dan inderdaad soms niet beter is je kind af te staan voor adoptie ipv het een gegarandeerd leven vol armoe en miserie te bieden.
Ik ben oprecht blij voor je dat je gelukkig bent met je "afgevallen kruimel", dat zou er nog maar aan mankeren, maar op de keper beschouwd, en cru gesteld, is en blijft het wel een "afgevallen kruimel".
Dat jij voor je kind later het e.e.a. wilt verbloemen, is je goed recht verder, daar heb ik natuurlijk niets mee te maken; dat is jouw keuze.

Wat betreft dat afstaan vanwege armoede e.d., sluit ik me aan bij wat SDX hier al over gezegd heeft. De verantwoordelijkheid van de biologische ouders om geen kinderen op de wereld te zetten als ze er toch niet voor kunnen zorgen.
Oud 6 mei 2011, 15:22   #173
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uit je gebral zou je kunnen veronderstellen dat ons continent wordt overspoeld door afgestane ukjes uit derdewereldlanden, maar kijk, neen, dat gebeurt niet. Dus wat zit je nou te vertellen?
Wat ik je probeer te vertellen is; dat jij schrijft dat WIJ daar allemaal wat van kunnen leren, zoals w�*t dan?

Kinderen produceren en ze zelf niet kunnen grootbrengen en dan 'afstaan' ter adoptie.

Jij vindt blijkbaar dat WIJ dat goede voorbeeld zouden kunnen navolgen als je stelt dat WIJ daar wat van zouden kunnen leren.

Over 'gebral' gesproken, ik druk 't cru uit ja, maar dat is om je met de neus op JOUW uitspraken te drukken!

Laatst gewijzigd door SDX : 6 mei 2011 om 15:23.
Oud 6 mei 2011, 15:24   #174
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Hoewel hier enigzins overdreven gesteld door je, zit er wel een kern van waarheid in.
Een drastische inperking van het aantal geboortes in de derdewereldlanden is de sleutel tot het bestrijden van de armoede, en daarmee samenhangende problematiek aldaar.
Oud 6 mei 2011, 15:34   #175
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Ook hier zit je niet ver bezijden de waarheid. Persoonlijk denk ik dat het vooral voor Afrika goed zou zijn als de landen daar opnieuw een tijdje meelopen aan het handje van de eerstewereldlanden om ze het e.e.a. bij te brengen over de organisatie van een land, want daar schort het inderdaad nogal eens aan in Afrika. Scholing, educatie en geboortenbeperking is wat ze daar vooral nodig hebben. Is die er eenmaal, komt de rest vanzelf.
Oud 6 mei 2011, 15:41   #176
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wat ik je probeer te vertellen is; dat jij schrijft dat WIJ daar allemaal wat van kunnen leren, zoals w�*t dan?

Kinderen produceren en ze zelf niet kunnen grootbrengen en dan 'afstaan' ter adoptie.

Jij vindt blijkbaar dat WIJ dat goede voorbeeld zouden kunnen navolgen als je stelt dat WIJ daar wat van zouden kunnen leren.

Over 'gebral' gesproken, ik druk 't cru uit ja, maar dat is om je met de neus op JOUW uitspraken te drukken!
Tsss, je hebt verkeerd gelezen, me dunkt. MIJN uitspraak was:
Citaat:
Meer nog, het opnemen van vondelingen, weeskinderen, ... in andere gezinnen is in het rootsland van mijn kind een normale gang van zaken. Daar kunnen wij hier nog wat van leren;
Dat ging dus helemaal niet over wat jij hier poneert. Het is zelfs een tegenargument: we zouden nog wat kunnen leren van de manier waarop ze in sommige derdewereldlanden vondelingen opnemen in een gezin.

maar mijn excuses voor het 'gebral', ik ging even over mijn toeren.

Laatst gewijzigd door backfire : 6 mei 2011 om 15:49.
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2011, 15:42   #177
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
Uit de praktijk blijkt inderdaad dat ze 't zelf niet kunnen.
Allé, we gaan nog overeenkomen!
Oud 6 mei 2011, 15:44   #178
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Ik ben oprecht blij voor je dat je gelukkig bent met je "afgevallen kruimel", dat zou er nog maar aan mankeren, maar op de keper beschouwd, en cru gesteld, is en blijft het wel een "afgevallen kruimel".
Dat jij voor je kind later het e.e.a. wilt verbloemen, is je goed recht verder, daar heb ik natuurlijk niets mee te maken; dat is jouw keuze.

Wat betreft dat afstaan vanwege armoede e.d., sluit ik me aan bij wat SDX hier al over gezegd heeft. De verantwoordelijkheid van de biologische ouders om geen kinderen op de wereld te zetten als ze er toch niet voor kunnen zorgen.
Ik ga niets 'verbloemen', waarom zou ik?

Ik krijg het warm en koud tegelijk van mensen uit onze westerse maatschappij die zaken zeggen als 'Wordt het niet tijd dat we de arme mensen wijzen op hun verantwoordelijkheid om geen kinderen op de wereld te zetten als ze er niet voor kunnen zorgen". Nogmaals: VN-resolutie, nu! Arm? Pech, geen kinderen. Vort!
Oud 6 mei 2011, 15:48   #179
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Ook hier zit je niet ver bezijden de waarheid. Persoonlijk denk ik dat het vooral voor Afrika goed zou zijn als de landen daar opnieuw een tijdje meelopen aan het handje van de eerstewereldlanden om ze het e.e.a. bij te brengen over de organisatie van een land, want daar schort het inderdaad nogal eens aan in Afrika. Scholing, educatie en geboortenbeperking is wat ze daar vooral nodig hebben. Is die er eenmaal, komt de rest vanzelf.
Citaat:
Hoewel hier enigzins overdreven gesteld door je, zit er wel een kern van waarheid in.
Een drastische inperking van het aantal geboortes in de derdewereldlanden is de sleutel tot het bestrijden van de armoede, en daarmee samenhangende problematiek aldaar
.

Weet je wat eigenlijk hilarisch is? Dat we onze eigen zorgmaatschappij in de voeten aan het schieten zijn door onze zelfopgelegde geboortebeperking. We vergrijzen en we kunnen dan niet meer betalen. Maar we willen niet te veel kinderen, want dat houdt onze tegen in onze consumptie-levensstijl. De moslims hebben dat bijvoorbeeld al een hele tijd door: langzaam de overhand halen puur door aantal.
Oud 6 mei 2011, 15:56   #180
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Ik ga niets 'verbloemen', waarom zou ik?

Ik krijg het warm en koud tegelijk van mensen uit onze westerse maatschappij die zaken zeggen als 'Wordt het niet tijd dat we de arme mensen wijzen op hun verantwoordelijkheid om geen kinderen op de wereld te zetten als ze er niet voor kunnen zorgen". Nogmaals: VN-resolutie, nu! Arm? Pech, geen kinderen. Vort!
De overheden van de ontwikkelde landen hebben dat destijds immers hier ook gedaan: de eigen armen op hun verantwoordelijkheid gewezen geen enorme kinderschares op de wereld te zetten. Er werd van overheidswege destijds aan een actief ontmoedigingsbeleid gedaan, gepaard aan een even actief emigratiebeleid, en dat alles is zelfs zo goed gelukt, veel te ver doorgeschoten feitelijk, dat er tegenwoordig te weinig kindjes in de ontwikkelde landen worden gemaakt zodat de bevolking er krimpt. Op zich geen kwalijke zaak overigens.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be