![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
We zitten nu eenmaalopgescheept met die godsdienstwaanzinnigen en we moeten ermee om, van welke eligie dan ook (de enen al wat gevaarlijker dan de anderen). seculier zijn wil zeggen ze gelijke rechten toestaan, binnen de democratie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Banneling
|
![]() Ik doe geenterrasjes, of toch, een keer in de tien jaar, maar ow, ik heb nu mijn eigen terras. Heb je zin soms?
Laatst gewijzigd door eno2 : 5 mei 2011 om 19:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb mijn kinderen moeten katholiek laten opvoeden , dat moest ik beloven toen ik als heiden een gemengd huwelijk afsloot met een katholieke. Ik had daarin gewoon niks te zeggen. Die wereldreligies zij allemaal in hetzelfde bedje ziek. Iedereen annexeren, Alles annexeren, als je ze laat doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vanuit die geschiedenis is de islamitische wet ontstaan dat in islam géén adoptie meer mag gebeuren, maar enkel pleegouderschap. Mijn vraag is dus of die marokkaanse kinderkes bij die islamitische adoptieouders in Belgie zullen geadopteerd worden of enkel als pleegkind beschouwd? Is dat zo moeilijk te begrijpen? Indien ze als pleegkind zullen worden beschouwd, krijgen ze dan wel een vaste verblijfsvergunning? mogen ze belgskes worden? Want dat is geen deurtje meer, maar een hele grote poort die dan opengaat zie je. Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 6 mei 2011 om 10:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
|
![]() Citaat:
De ervaring leert ook dat er minder problemen zijn met weeskinderen die door de familie worden grootgebracht en met adoptiekinderen die in het eigen land werden geadopteerd. Niet omdat de opvoeding, samenleving en cultuur daar beter zijn en ook niet omdat er een verband is tussen afkomst/huidskleur en cultuur, maar gewoon omdat het dat voor adoptiekinderen makkelijker maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
|
![]() Citaat:
Ik zie overigens niet in waarom je uitspraak dan enkel zou gelden voor Marokko en niet voor andere landen. Laatst gewijzigd door Edina : 6 mei 2011 om 10:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niet dat ik je ongelijk wens te geven. Alhoewel: ik kijk al eens naar al die "Spoorloos" programma's waarbij dikwijls zo'n geadopteerd kind of jong volwassene dan naar hun moeder op zoek gaan (de vader interesseert hun gewoonlijk niet). Zelden heb ik hen horen klagen over het feit dat ze dan in Nederland werden opgevoed in plaats van in de armzalige toestanden waar ze anders in zouden verzeild gebleven zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De logische conclusie is dan dat zo'n kindje tweede keus is, een kneusje dat op één of andere manier is afgevallen in de race voor een nieuw tehuis in eigen land, bij eigen familie. De buitenlandse potentiële adoptieouders hebben immers niet dezelfde keuze gehad als de binnenlandse, maar zij worden integendeel afgescheept met de kruimels, de afgevallen kindjes die niemand daar wil hebben.
![]() |
![]() |
#152 |
Minister-President
|
![]() Hallo!
Nee, dat is ik die stopte met typen en daarna vergat verder te doen. Nu, ik heb al sorry gezegd. Ga je verder bleiten of hoe zit dat?
![]() |
#153 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#154 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
had me om te beginnen weer niet direct aangevallen Ik ga je weer negeren als je zo verder blijft doen, net als in de goeie oude tijd Laatst gewijzigd door eno2 : 6 mei 2011 om 14:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
't Scheelt al niet veel of ik ga hier uit pure verontwaardiging over jouw vuilnisbakterminologie Marokko en de moslims gaan verdedigen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Waarom dan toch afgestaan? Ga eens ter plekke kijken en bedenk je of het dan inderdaad soms niet beter is je kind af te staan voor adoptie ipv het een gegarandeerd leven vol armoe en miserie te bieden.
![]() |
![]() |
#157 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
(heb jij me ooit genegeerd?!)
![]() |
![]() |
#158 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en nu terug normaal niveau aub. Het lijkt me volkomen normaal dat men ELK adoptiekind op de hoogte stelt van zijn of haar afkomst. Wat ik totaal niét nodig vind is dat die kinderen worden opgevoed volgens de normen en waarden van de weggeefouders (overleden, verstoten, onmogelijkheid tot opvoeden, etc..) Ik begrijp dat vooral monotheistische religies het noodzakelijk vinden om hun énige almachtigheid een handje te helpen (vermits Allah echt niet kan zorgen dat het kind van zichzelf moslim wordt, en Jezeke blijkbaar ook niet over die krachten beschikt). Dat is dus de regelgeving zoals Edina het zo duidelijk zegt. maar WAAROM moeten die kinderen volgens de normen en waarden van de heimweelanden worden opgevoed? besneden? getatouteerd? maniok leren stampen? toch maar niet dan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar dat wil dus zeggen dat het NIET volgens de heimweelandcultuur hoeft te worden opgevoed, zoals Edina in haar eerste posten posteerde. Moslims mogen tenandere geen adoptie toepassen van Mohammed: zie mijn verduidelijking daarover. Ze mogen wel PLEEGkinderen hebben (geen naamsverandering, geen recht op erfenis). Dus vraag ik me af hoe ze dat gaan oplossen: de Marokkaantjes mogen enkel moslim-adoptief ouders hebben, die enkel pleegkinderen mogen hebben. Pleegkinderen hebben NIET dezelfde rechten als adoptiefkinderen. Gaan ze nu Marokkaantjes als pleegkind over en weer sturen tot ze allemaal belgskes zijn en recht op kindergeld geven? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |