Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 mei 2011, 19:06   #141
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
jij krijgt de KANS nog niet om een Marokkaantje te adopteren man! je moet daarvoor éérst zelf bekeerd zijn (én gemeend) en dan pas kan je een poging wagen.

Wat ik echter niet goed begrijp ik heel dit gegeven: volgens Mohammed is adoptie helemaal niet goed! Hijzelf (of zijn eerste - rijke - vrouw) had een zoon geadopteerd. Maar toen zijn lodderig oog viel op die zijn verleidelijke echtgenote, dan greep Allah dus in: normaal mogen vaders niet huwen met de (verstoten) echtgenoten van hun geadopteerde zonen.... maar voor Mohammed maakte Allah dus een uitzondering en ineens PLOEF.... mocht het wel.

Zijn geadopteerde zoon verstootte de del, zodat Mohammed haar kon opvangen (je weetwel, de redder van vrouwen in nood) en er kwam dus een vers dat adoptie toch niet echt een goed systeem was.
Zou Marokko dit vergeten zijn?
Ik ben bereid de moslims binnen de democratische perken te (helpen) houden, maar jij lijkt me een diepe islam-hater, haatster, datgaat jezelf schade berokkenen of dat heeft het al gedaan.

We zitten nu eenmaalopgescheept met die godsdienstwaanzinnigen en we moeten ermee om, van welke eligie dan ook (de enen
al wat gevaarlijker dan de anderen). seculier zijn wil zeggen ze gelijke rechten toestaan, binnen de democratie.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2011, 19:07   #142
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Is dit een uitnodiging om een terrasje te doen?
Ik doe geenterrasjes, of toch, een keer in de tien jaar, maar ow, ik heb nu mijn eigen terras. Heb je zin soms?

Laatst gewijzigd door eno2 : 5 mei 2011 om 19:09.
Oud 5 mei 2011, 19:14   #143
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Paul.
Wel triestje, dat is toch regelrecht religieuze dominantie, en zeggen dat de katholieken daar vroeger nog tegen gestreden hebben ???? Waar zijn jullie roots jongens ??? Niet te verwonderen dat jullie verworden tot een splinterpartij.
Paul ge zijt weer aan het zeveren

Ik heb mijn kinderen moeten katholiek laten opvoeden , dat moest ik beloven toen ik als heiden een gemengd huwelijk afsloot met een katholieke.
Ik had daarin gewoon niks te zeggen.

Die wereldreligies zij allemaal in hetzelfde bedje ziek. Iedereen annexeren, Alles annexeren, als je ze laat doen.
Oud 5 mei 2011, 22:22   #144
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Allé, 't is goed, ik excuseer mij voor de on-topic opmerking.

Maar wat bedoel je met bovenstaande?
Je schreef dat het adoptief kind aan zijn adopterende ouders vroeg: "waar kom ik vandaag"?

Moelijk om daar als adopterende ouders op te antwoorden.
Oud 6 mei 2011, 09:49   #145
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Als de uitspraak van Edina "daarom geeft men er bij buitenlandse adoptie de voorkeur aan om kinderen in de eerste plaats bij de familie te houden, als dat niet kan voor adoptie in eigen land te kiezen en pas dan voor buitenlandse adoptie" klopt, en wie ben ik om daaraan te twijfelen, dan kan daaruit inderdaad geconcludeerd worden dat buitenlandse kinderen die hier ter adoptie worden aangeboden, "tweede keus"-kinderen, of cru gesteld, "afval" zijn. Ze zijn immers afgevallen voor familie en landgenoten daar.
Dat klinkt hard en onprettig, maar het is wel de realiteit.
Je geeft weeral blijk van onwetendheid omtrent adoptie, daar de meeste ouders of andere familie die een kind opgeven voor adoptie die keuze net maken omdat ze een beter leven voor dat kind willen dan ze zelf kunnen bieden. Zij beschouwen hun kind dus alles behalve als "afval". Net zoals de adoptieouders gewoon een kinderwens hebben en dat adoptiekind dus ook niet als "tweede keus" beschouwen. Dat is de realiteit en die strookt alles behalve met jouw perceptie.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2011, 09:59   #146
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik ben bereid de moslims binnen de democratische perken te (helpen) houden, maar jij lijkt me een diepe islam-hater, haatster, datgaat jezelf schade berokkenen of dat heeft het al gedaan.

We zitten nu eenmaalopgescheept met die godsdienstwaanzinnigen en we moeten ermee om, van welke eligie dan ook (de enen
al wat gevaarlijker dan de anderen). seculier zijn wil zeggen ze gelijke rechten toestaan, binnen de democratie.
kijk, ik verhaal hier gewoon de geschiedenis van Zainab, de zoveelste vrouw van Mohammed, die getrouwd was met zijn geadopteerde zoon. Jij maakt daar op slag diepe islamhaat van? Dit is GESCHIEDENIS.

Vanuit die geschiedenis is de islamitische wet ontstaan dat in islam géén adoptie meer mag gebeuren, maar enkel pleegouderschap.

Mijn vraag is dus of die marokkaanse kinderkes bij die islamitische adoptieouders in Belgie zullen geadopteerd worden of enkel als pleegkind beschouwd? Is dat zo moeilijk te begrijpen?

Indien ze als pleegkind zullen worden beschouwd, krijgen ze dan wel een vaste verblijfsvergunning? mogen ze belgskes worden? Want dat is geen deurtje meer, maar een hele grote poort die dan opengaat zie je.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 6 mei 2011 om 10:00.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2011, 10:00   #147
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ze ZELF voor hun weeskinderen kunnen zorgen, mij niet gelaten. Maar ik zie dus niet in waarom we HIER kinderen moeten gaan opvoeden met in het achterhoofd de door Edina aangehaalde mantra "dat ze later vast hun roots willen zoeken" en dus bijgevolg opvoeding rekening houdend met die roots zouden moeten krijgen.... dat noem ik dus B.S.

Tenzij men vindt dat gele kindjes effectief chinees moeten spreken en sprinkhanen eten. En bruine kindjes met machetekes moeten kunnen spelen.

Zelf zou ik zoiets niet durven opperen want dan ben ik racistisch wegens het vasthechten van cultuur en gedragingen aan etnische kenmerken.
Ik heb nergens beweerd dat wij hier adoptiekinderen moeten gaan opvoeden rekening houdend met hun roots. Ik heb gezegd dat met bij adoptie moet rekening houden met de voorkeuren van de biologische ouders en of de voorwaarden van het land van herkomst (en die voorkeuren gaan dus over het soort gezin waarin ze terecht zullen komen, niet over de manier waarop ze moeten opgevoed worden). Om de eenvoudige reden dat de ervaring leert dat vele adoptiekinderen het moeilijk hebben met het niet respecteren daarvan als ze op zoek gaan naar hun roots. En daar lijdt dan doorgaans de band met de adoptieouders erg onder.

De ervaring leert ook dat er minder problemen zijn met weeskinderen die door de familie worden grootgebracht en met adoptiekinderen die in het eigen land werden geadopteerd. Niet omdat de opvoeding, samenleving en cultuur daar beter zijn en ook niet omdat er een verband is tussen afkomst/huidskleur en cultuur, maar gewoon omdat het dat voor adoptiekinderen makkelijker maakt.
Oud 6 mei 2011, 10:02   #148
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
en terzelfdertijd kan elk klein kind ook zien dat deze maatregel gewoon opnieuw een makkelijker manier is om te immigreren naar hier.
Een makkelijke manier? Sorry hoor, maar ik vrees dat je dan niet op de hoogte bent van de zware adoptieprocedure. Want hoewel Marokko voorwaarden mag stellen aan het gezin waarin het kind terecht komt, blijft het de regelgeving rond adoptie van België die gevolgd moet worden. En die impliceert een lang en zwaar proces zonder garantie op een positief resultaat.
Ik zie overigens niet in waarom je uitspraak dan enkel zou gelden voor Marokko en niet voor andere landen.

Laatst gewijzigd door Edina : 6 mei 2011 om 10:03.
Oud 6 mei 2011, 10:03   #149
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
De ervaring leert ook dat er minder problemen zijn met weeskinderen die door de familie worden grootgebracht en met adoptiekinderen die in het eigen land werden geadopteerd. Niet omdat de opvoeding, samenleving en cultuur daar beter zijn en ook niet omdat er een verband is tussen afkomst/huidskleur en cultuur, maar gewoon omdat het dat voor adoptiekinderen makkelijker maakt.
Hier maakt u wel een hele grote bocht: dus dan toch maar beter geen weeskindjes uit marokko importeren.

Niet dat ik je ongelijk wens te geven.
Alhoewel: ik kijk al eens naar al die "Spoorloos" programma's waarbij dikwijls zo'n geadopteerd kind of jong volwassene dan naar hun moeder op zoek gaan (de vader interesseert hun gewoonlijk niet). Zelden heb ik hen horen klagen over het feit dat ze dan in Nederland werden opgevoed in plaats van in de armzalige toestanden waar ze anders in zouden verzeild gebleven zijn.
Oud 6 mei 2011, 10:14   #150
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar dat terzijde gelaten, vind ik het doodnormaal dat aan de wensouders een reeks voorwaarden worden opgelegd DIE VOLDOEN AAN DE ANTI DISCRIMINATIE WETTEN.
De antidiscriminatiewetten worden niet geschonden zoals ik al eerder heb uitgelegd, aangezien dit wordt gezien als een objectieve rechtvaardiging. Net zoals ik je al heb uitgelegd dat zowat alle landen voorwaarden opleggen aan de adoptieouders. Als je dat niet aanvaard, dan wordt buitenlandse adoptie eenvoudigweg onmogelijk.

Citaat:
Mensen die hier een kind willen adopteren moeten daarvoor ook eerst een reeks onderzoeken doorlopen. Niks mis mee. (nou ja, ik ken een koppel dat niet geslaagd was voor adoptie, dachten dat ze verder geen kinderen meer konden krijgen en bleken dan ineens supervruchtbaar te worden na 10 jaar met nog vier spruiten als gevol... hoe moet men d�*t dan beschouwen? - doodnormale welopgevoede middenklasse mensen).
Tja, op basis van de informatie die je geeft, kan je daar niet veel over zeggen hé. Soms worden er idd beslissingen genomen waarbij je wenkbrauwen fronst. Maar anderzijds is het best mogelijk dat sommige doodnormale welopgevoede middenklasse mensen niet geschikt blijken als adoptieouders, omdat ze bijvoorbeeld (nog) niet verwerkt hebben dat ze geen eigen kinderen kunnen krijgen of omdat uit gesprekken blijkt dat ze niet het onderscheid kunnen maken tussen eigen kinderen en adoptiekinderen,...
Oud 6 mei 2011, 12:05   #151
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Je geeft weeral blijk van onwetendheid omtrent adoptie, daar de meeste ouders of andere familie die een kind opgeven voor adoptie die keuze net maken omdat ze een beter leven voor dat kind willen dan ze zelf kunnen bieden. Zij beschouwen hun kind dus alles behalve als "afval". Net zoals de adoptieouders gewoon een kinderwens hebben en dat adoptiekind dus ook niet als "tweede keus" beschouwen. Dat is de realiteit en die strookt alles behalve met jouw perceptie.
Kijk, je kunt er wel omheen gaan praten door het te gaan hebben over mijn "onwetendheid". Vreemd trouwens, want ik baseer me voornamelijk op jouw eigen uitspraken. Of door het te gaan hebben over de biologische ouders of familie die het kind ter adoptie afstaan, of over hoe de uiteindelijke adoptieouders het kind beschouwen, maar dat alles doet niet terzake, is irrelevant, voor mijn objectieve vaststelling dat overige familie daar in het land van oorsprong, alsmede andere landgenoten daar, hun neus voor zo'n kindje hebben opgehaald, en het kindje daarom ten lange leste maar ter adoptie aan het buitenland wordt aangeboden. Dat heb je immers zelf ook verkondigd.
De logische conclusie is dan dat zo'n kindje tweede keus is, een kneusje dat op één of andere manier is afgevallen in de race voor een nieuw tehuis in eigen land, bij eigen familie. De buitenlandse potentiële adoptieouders hebben immers niet dezelfde keuze gehad als de binnenlandse, maar zij worden integendeel afgescheept met de kruimels, de afgevallen kindjes die niemand daar wil hebben.
Oud 6 mei 2011, 13:52   #152
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Backfire.

Ja? Hallo? Is dit on topic?
Hallo!
Nee, dat is ik die stopte met typen en daarna vergat verder te doen. Nu, ik heb al sorry gezegd. Ga je verder bleiten of hoe zit dat?
Oud 6 mei 2011, 13:59   #153
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:

dus als je een zwart babytje uit de brousse haalt is het effektief van belang om het kind op te voeden volgens de christelijke/islamitische/natuurgodsdienstige (pick your choice) religie van het kind zijn ouders. Of hoe ga jij het anders interpreteren?
Nee, C, als je een zwart kindje uit de brousse haalt (sic) is dat een niet onbelangrijk element in de opvoeding. In de eerste plaats omdat vaak de adoptiefouders blank zijn, maar ook als invulling van bepaalde andere vragen die dat kind ooit en gegarandeerd zal hebben.
Oud 6 mei 2011, 14:11   #154
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Hallo!
Nee, dat is ik die stopte met typen en daarna vergat verder te doen. Nu, ik heb al sorry gezegd. Ga je verder bleiten of hoe zit dat?
Ik kan ook niet alles van de eerste keer zien

had me om te beginnen weer niet direct aangevallen

Ik ga je weer negeren als je zo verder blijft doen, net als in de goeie oude tijd

Laatst gewijzigd door eno2 : 6 mei 2011 om 14:17.
Oud 6 mei 2011, 14:16   #155
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Kijk, je kunt er wel omheen gaan praten door het te gaan hebben over mijn "onwetendheid". Vreemd trouwens, want ik baseer me voornamelijk op jouw eigen uitspraken. Of door het te gaan hebben over de biologische ouders of familie die het kind ter adoptie afstaan, of over hoe de uiteindelijke adoptieouders het kind beschouwen, maar dat alles doet niet terzake, is irrelevant, voor mijn objectieve vaststelling dat overige familie daar in het land van oorsprong, alsmede andere landgenoten daar, hun neus voor zo'n kindje hebben opgehaald, en het kindje daarom ten lange leste maar ter adoptie aan het buitenland wordt aangeboden. Dat heb je immers zelf ook verkondigd.
De logische conclusie is dan dat zo'n kindje tweede keus is, een kneusje dat op één of andere manier is afgevallen in de race voor een nieuw tehuis in eigen land, bij eigen familie. De buitenlandse potentiële adoptieouders hebben immers niet dezelfde keuze gehad als de binnenlandse, maar zij worden integendeel afgescheept met de kruimels, de afgevallen kindjes die niemand daar wil hebben.
Lef heb je wel met je potsierlijke semantisch uitschuivers

't Scheelt al niet veel of ik ga hier uit pure verontwaardiging over jouw vuilnisbakterminologie Marokko en de moslims gaan verdedigen
Oud 6 mei 2011, 14:18   #156
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
Nou, ik ben gelukkig met mijn afgevallen kruimel. Wat ik zeker niet ga doen, is jouw 'logica' volgen als ik mijn kind ooit moet uitleggen waarom het afgestaan is. Wat ik weet van de voorgeschiedenis, is weliswaar nog minder fraai dan jij het hier poneert, maar heeft niets te maken met 'familie of andere landgenoten die hun neus hebben opgehaald' voor dat kind. Meer nog, het opnemen van vondelingen, weeskinderen, ... in andere gezinnen is in het rootsland van mijn kind een normale gang van zaken. Daar kunnen wij hier nog wat van leren;

Waarom dan toch afgestaan? Ga eens ter plekke kijken en bedenk je of het dan inderdaad soms niet beter is je kind af te staan voor adoptie ipv het een gegarandeerd leven vol armoe en miserie te bieden.
Oud 6 mei 2011, 14:20   #157
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik kan ook niet alles van de eerste keer zien

had me om te beginnen weer niet direct aangevallen

Ik ga je weer negeren als je zo verder blijft doen, net als in de goeie oude tijd
Zand erover, kerel.

(heb jij me ooit genegeerd?!)
Oud 6 mei 2011, 14:26   #158
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, C, als je een zwart kindje uit de brousse haalt (sic) is dat een niet onbelangrijk element in de opvoeding. In de eerste plaats omdat vaak de adoptiefouders blank zijn, maar ook als invulling van bepaalde andere vragen die dat kind ooit en gegarandeerd zal hebben.
och gij! nu dacht ik dat ze nog steeds gewoon moesten zeggen dat het kindje gewoon een aparte levering van de ooievaar was.

en nu terug normaal niveau aub. Het lijkt me volkomen normaal dat men ELK adoptiekind op de hoogte stelt van zijn of haar afkomst. Wat ik totaal niét nodig vind is dat die kinderen worden opgevoed volgens de normen en waarden van de weggeefouders (overleden, verstoten, onmogelijkheid tot opvoeden, etc..)

Ik begrijp dat vooral monotheistische religies het noodzakelijk vinden om hun énige almachtigheid een handje te helpen (vermits Allah echt niet kan zorgen dat het kind van zichzelf moslim wordt, en Jezeke blijkbaar ook niet over die krachten beschikt).

Dat is dus de regelgeving zoals Edina het zo duidelijk zegt.

maar WAAROM moeten die kinderen volgens de normen en waarden van de heimweelanden worden opgevoed? besneden? getatouteerd? maniok leren stampen? toch maar niet dan?
Oud 6 mei 2011, 14:29   #159
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Nou, ik ben gelukkig met mijn afgevallen kruimel. Wat ik zeker niet ga doen, is jouw 'logica' volgen als ik mijn kind ooit moet uitleggen waarom het afgestaan is. Wat ik weet van de voorgeschiedenis, is weliswaar nog minder fraai dan jij het hier poneert, maar heeft niets te maken met 'familie of andere landgenoten die hun neus hebben opgehaald' voor dat kind. Meer nog, het opnemen van vondelingen, weeskinderen, ... in andere gezinnen is in het rootsland van mijn kind een normale gang van zaken. Daar kunnen wij hier nog wat van leren;

Waarom dan toch afgestaan? Ga eens ter plekke kijken en bedenk je of het dan inderdaad soms niet beter is je kind af te staan voor adoptie ipv het een gegarandeerd leven vol armoe en miserie te bieden.
100% akkoord!
Maar dat wil dus zeggen dat het NIET volgens de heimweelandcultuur hoeft te worden opgevoed, zoals Edina in haar eerste posten posteerde.

Moslims mogen tenandere geen adoptie toepassen van Mohammed: zie mijn verduidelijking daarover.

Ze mogen wel PLEEGkinderen hebben (geen naamsverandering, geen recht op erfenis). Dus vraag ik me af hoe ze dat gaan oplossen: de Marokkaantjes mogen enkel moslim-adoptief ouders hebben, die enkel pleegkinderen mogen hebben.

Pleegkinderen hebben NIET dezelfde rechten als adoptiefkinderen. Gaan ze nu Marokkaantjes als pleegkind over en weer sturen tot ze allemaal belgskes zijn en recht op kindergeld geven?
Oud 6 mei 2011, 14:30   #160
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ohja, natuurlijk, wij kunnen daar 'n heleboel van leren, kinderen aan de lopende band fabriceren die ze zelf niet kunnen opvoeden, grootbrengen en dan maar 'weggeven' omdat er d�*�*r toch welvaart is en dr wel goed voor gezorgd zal worden, wat 'n buitenkansje, mss komt ze/hij ooit wel terug, kan ik ook nog 'n graantje meepikken van die 'welvaart' (ahja, want ze gaan tòch op zoek naar hun 'roots'), lamenielachen en hou je benen of je broek dicht als je geen kinderen kan grootbrengen, de middelen er niet voor hebt, dan hoef je je eigen vlees en bloed niet 'weg te geven' of soms zelfs 'verkopen'!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be