Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 24 augustus 2011, 13:42   #161
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Met linken vanop het internet kan men zo ongeveer alles "bewijzen", inclusief de grofste leugens.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2011, 13:52   #162
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door karo Bekijk bericht
Hij die dit publiceert zou dit in de 1ste plaats moeten weten of te weten kunnen komen. En indien mogelijk een rechtzetting kunnen plaatsen, dat heet vooruitgang. Op die manier kan je de leugenaars ook afstraffen, ik heb het dan niet over reacties maar vooral over openings posts. Wat je op dit forum soms aantreft is niet normaal.
Hey bleuke niet overdrijven hé..

Ik heb al veel ergere zaken en onnozelere praat elders gelezen..erger in het kwadraat..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2011, 13:54   #163
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Wat is jouw doel?
Hetzelfde als 'jurgen' en wisord...dit forum onderwerpen aan het linkse correcte gedachtengoed...

Zie de zeikdraad 'racisme op politics.be'..
Oud 24 augustus 2011, 14:01   #164
Jozef Ostyn

Standaard

Het internet genereert heel veel onzin. Het voorwerp van deze thread is daar een voorbeeld van. Maar ik neem er die onzin graag op koop toe om ook de vele voordelen van het internet te kennen.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2011, 14:05   #165
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Uitstekend!
Dan veronderstel ik dat je gaat stoppen met je irritant gedrag hier, nu je inziet dat het nogal nutteloos is en bovendien discussies om zeep helpt.
Is dit jouw idee van discussiëren?
Dit lijkt me eerder een aanzet om ruzie te maken.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2011, 14:53   #166
Hoomer

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Uitstekend!
Dan veronderstel ik dat je gaat stoppen met je irritant gedrag hier, nu je inziet dat het nogal nutteloos is en bovendien discussies om zeep helpt.
Jij bent er op ingegaan, zeg niet dat ik je niet verwittigd had he.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2011, 17:41   #167
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Simpel. Met het XTC voorbeeld. Als de kennis ontbreekt, ontbreekt die. Een daad- in dit geval, XTC maken- niet kunnen stellen omdat de mogelijkheid ontbreekt...
Zelfs al wenst de "kennisarme" iets te verwezelijken wat die kennis vereist, is het eigen verantwoordelijkheid. het is een zelfgewenste en gedane inspanning.
Ergo, kennis verzamelen en gebruiken is en blijft eigen verantwoordelijkheid.

U geeft aan dat boekdrukkunst enorme invloed had op de mensen "toen", en nu. Een belangrijk deel van de clerici van die tijd hadden er het broertje de dood aan dat de gewone man te gemakkelijk toegang tot kennis had. In combinatie met uw voorgaande mening/stelling geeft me dat me die conclusie.
Om het met het XTC voorbeeld aan te halen, als de kennis niet verspreid wordt kan ze niet gebruikt worden.
De fout in uw redenering is dat het bij de boekdrukkunst en XTC over kennis gaat, terwijl het bij racisme voor 90% over propaganda gaat.

Vele mensen zijn beïnvloedbaar door propaganda en zullen de leugens en halfwaarheden nogal snel als waarheid aannemen

Citaat:
Dit verward me. Het lijkt wel dat U Breivik en mij als gelijken ziet.
Ik schreef 'gelijkgezind', niet 'gelijk'.
Het gaat over gelijke meningen, ideologie hebben.

Citaat:
Het belet U niet Één Van De Grote Verdedigers van de Godsdienst Der Vrede hier op't forum te zijn.
Mooie stropop, maar fout helaas.

Ik ben voorstander van de gelijkheid van mensen, vrijheid van meningsuiting en vrijheid van godsdienst.

Mensen die anderen die vrijheden willen ontnemen kunnen tegenwind verwachten van mij, ook al geloven ze in iets waarin ik niet geloof.

Als mensen alle christenen buiten willen, of alle blanke ariërs met blauwe ogen zullen ze evenveel tegenwind krijgen.
Oud 24 augustus 2011, 17:53   #168
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
De fout in uw redenering is dat het bij de boekdrukkunst en XTC over kennis gaat, terwijl het bij racisme voor 90% over propaganda gaat.
Dus, moeten we die 10% "niet propaganda" maar mee verbieden?

Citaat:
Vele mensen zijn beïnvloedbaar door propaganda en zullen de leugens en halfwaarheden nogal snel als waarheid aannemen.
Klopt, wat nu, alle beïnvloedbaren in kampen steken?

En hoe noemt U religie in dat plaatje? Ik noem de meeste religies een hoop halve waarheden, hopeloos verouderde levensregels, en onzichtbaar vriendjes.

Citaat:
Ik schreef 'gelijkgezind', niet 'gelijk'.
Het gaat over gelijke meningen, ideologie hebben.
Dank U voor't compliment.

Citaat:
Mooie stropop, maar fout helaas.

Ik ben voorstander van de gelijkheid van mensen, vrijheid van meningsuiting en vrijheid van godsdienst.Mensen die anderen die vrijheden willen ontnemen kunnen tegenwind verwachten van mij, ook al geloven ze in iets waarin ik niet geloof.
Daar kan ik me in terugvinden. Mare, wat met hen die onzichtbare vriendjes aanroepen om anderen hun vrijheden te ontnemen?

Citaat:
Als mensen alle christenen buiten willen, of alle blanke ariërs met blauwe ogen zullen ze evenveel tegenwind krijgen.
Leuk en aardig. Ik hoop dat Uw eurocent op tijd valt.
Oud 24 augustus 2011, 21:34   #169
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door karo Bekijk bericht
Sorry, hier kan ik het niet mee eens zijn. Het vlaams belang wil mij men rechten ontnemen en is dus voor mij persoonlijk een gevaar. Iemand die daarop stemt helpt hen dus vooruit en is in mijn ogen medeschuldig in het bedreigen van mijn rechten.

http://www.vlaamsbelang.org/2/31/
Denkt u niet dat iedere vorm van extremisme leidt tot afname van rechten van bepaalde groepen?
Wie extremisme vooruit helpt, ongeacht of het om religieus of politiek extremisme gaat, bedreigt dus de rechten van anderen, kunt u het daarmee eens zijn?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2011, 00:14   #170
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Neen, het gaat niet over mijn waarheden.

Ik zal toch nog een voorbeeld geven.
In de discussie over onverdoofd slachten wordt er beweerd dat runderen na de halssnede nog 10 minuten spartelen, waarmee geïnsinueerd wordt dat de dieren nog 10 minuten pijn lijden. Wetenschappelijk (met hersen-scans) werd vastgesteld dat het dier nog 2 minuten pijn lijdt. 2 minuten is toch voldoende als argument tegen onverdoofd slachten. Het is toch niet nodig om daarover te liegen en er 10 minuten van te maken.
Er zijn verschillende onderzoeken geweest met verschillende uitkomsten. Dan is er nog dat onderzoek dat het lage aantal religieuze slachtingen vergelijkt met het veel hogere aantal normale slachtingen dat misgaat en dus meer pijn veroorzaakt. En dan is er nog dat onderzoek dat aantoont dat er weinig verschil zit in de pijnbeleving én ''de waarheid'' dat de mens boven het dier is geplaatst en dat er wel erg selectief wordt omgegaan met verontwaardiging over pijn voor het dier bij ritueel slachten in vergelijking met de pijn die de bio-industrie teweegbrengt. Voor al deze mensen is de uitkomst van hun eigen onderzoek de waarheid.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2011, 00:19   #171
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Misschien is die 10 minuten een regelrechte leugen.

Ze mogen dat schrijven. Maar dat ze dan tenminste vertellen waarop ze zich baseren.

Hangt er van af waarover.
We hebben onderwijl objectief vastgesteld dat de aarde rond de zon draait; en niet omgekeerd.
Goed voorbeeld.
''De Kerk'' had objectief vastgesteld dat de zon rond de aarde draait. Hoe haalde Galileo het in zijn hoofd zijn leugens te blijven verkondigen? Hadden er geen moderators opgeleid moeten worden zijn leugenachtige verhalen in de kiem te smoren? Oja, die waren toen wél goed opgeleid, ze heetten toen nog inquisitie.
Oud 25 augustus 2011, 00:24   #172
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
U geeft aan dat boekdrukkunst enorme invloed had op de mensen "toen", en nu.
Grappig. Vier ''waarheden'' dus drie ''leugens'' hier:
De uitvinder van de boekdrukkunst is:
a. Martens (waarheid volgens de Vlamingen)
b. Coster (waarheid volgens de Nederlanders)
c. Gutenberg (waarheid volgens de Duitsers)
d. De Chinezen (waarheid volgens de Chinezen en tegenwoordig de meest aanvaarde)
Oud 25 augustus 2011, 01:09   #173
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

"officieel" ,(althans 25 jaar geleden in school) Gutenberg is diegene die de orginele boekdrukkunst in Europa introduceerde.

Misschien dat Coster en Martens gelijkgestemde tijdsgenoten waren , en dat het patentrecht van die tijd nogal mank liep. Of dat die 3 heren gewoon het idee van de Chinezen hebben gecopiëerd.
Oud 25 augustus 2011, 06:04   #174
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Er zijn verschillende onderzoeken geweest met verschillende uitkomsten. Dan is er nog dat onderzoek dat het lage aantal religieuze slachtingen vergelijkt met het veel hogere aantal normale slachtingen dat misgaat en dus meer pijn veroorzaakt. En dan is er nog dat onderzoek dat aantoont dat er weinig verschil zit in de pijnbeleving én ''de waarheid'' dat de mens boven het dier is geplaatst en dat er wel erg selectief wordt omgegaan met verontwaardiging over pijn voor het dier bij ritueel slachten in vergelijking met de pijn die de bio-industrie teweegbrengt. Voor al deze mensen is de uitkomst van hun eigen onderzoek de waarheid.
Oud 25 augustus 2011, 06:05   #175
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Goed voorbeeld.
''De Kerk'' had objectief vastgesteld dat de zon rond de aarde draait. Hoe haalde Galileo het in zijn hoofd zijn leugens te blijven verkondigen? Hadden er geen moderators opgeleid moeten worden zijn leugenachtige verhalen in de kiem te smoren? Oja, die waren toen wél goed opgeleid, ze heetten toen nog inquisitie.
Ik zou Galileo niet vergelijken met racisten, maar eerder de katholieken die zelfs nadat er aangetoond was dat de aarde rond de zon draaide nog steeds fora vol spammen met het omgekeerde.

Maar ik begrijp uw punt.
Oud 25 augustus 2011, 09:59   #176
Sean
Burgemeester

Standaard

Ik krijg koude rillingen van deze discussie, het aan banden leggen van de vrijheid van meningsuiting vormt het fundament van elke totalitaire samenleving, diegene die daaraan willen raken vormen een levensbedreigend gevaar.
Sean is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2011, 13:09   #177
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht

Vele mensen zijn beïnvloedbaar door propaganda en zullen de leugens en halfwaarheden nogal snel als waarheid aannemen
.
Boekdrukkunst = kennis

De 2 best verkopende boeken aller tijden : bijbel en koran, een verzameling propaganda en onwaarheden

Godsdienstvrijheid toestaan is het toestaan van propaganda en leugens...

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 25 augustus 2011 om 13:10.
Oud 25 augustus 2011, 13:47   #178
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sean Bekijk bericht
Ik krijg koude rillingen van deze discussie, het aan banden leggen van de vrijheid van meningsuiting vormt het fundament van elke totalitaire samenleving, diegene die daaraan willen raken vormen een levensbedreigend gevaar.
Dat klopt, maar vooral vanuit extreem links wordt hiervoor gepleit, samen met religieus extreem rechts!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2011, 14:27   #179
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Boekdrukkunst = kennis

De 2 best verkopende boeken aller tijden : bijbel en koran, een verzameling propaganda en onwaarheden

Godsdienstvrijheid toestaan is het toestaan van propaganda en leugens...
U vergeet de Ikea cataloog. Da's een grotere oplage dan de Koran.

Laatst gewijzigd door maddox : 25 augustus 2011 om 14:27.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2011, 15:22   #180
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Een leugen is een bewering die met opzet niet waar is.
Die "met opzet" is hierbij van belang.

Ik heb nergens beweerd dat leugens mogen geschreven worden.
Ik sluit me wel aan bij de oproep van de topicstarter :
Ik doe dan ook een oproep om op te houden met halve waarheiden, pertinente leugens en overdrijvingen om mensen met andere religies, politieke overtuigingen, huidskleur enz.. permanent met een zogenaamd "recht op vrije meningsuiting" als verantwoording op het randje van het wettelijke te belasteren.
zie openingspost.
Ik doe dan ook een oproep om op te houden met het recht op vrije meningsuiting permanent te ondermijnen door met halve waarheden,pertinente leugens en valse forumklachten andersdenkenden te belasteren met racisme...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be