![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Partijlid
|
![]() Hoe kunt ge uw voedingsprijzen vergelijken als ge met totaal onvergelijkbare producten zit.
1) Ge koopt te bereieden voeding, geen "maaltijd" zoals in een pretpark 2) Een pretpark is een eniszins "afgesloten economie", als er ne Walmart is kunt ge er van uitgaan dat de prijzen laag zijn |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
(diegene die dat wel deed zal wel een reden hebben) Citaat:
Denk jij dat in de Nationale Parken Walmarts te vinden zijn? Het is nogal doorzichtig om prijzen in nationale parken als referentie te nemen om een punt te maken. Waarom niet de prijs van een cola in Kinepolis vergelijken met de prijs in een Walmart. Laatst gewijzigd door born2bewild : 4 november 2011 om 14:27. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In een lokaal restaurant met faam, en degelijke bediening, hadden we een menu voor 30 dollar de man denk ik dat echt wel af was, met de lokale producten bereid en de kwaliteit kon met een Europees restaurant concurreren (iets wat niet gauw kan gezegd worden van restaurants over de grote plas. ) Het werd overigens nog beter in een lodge in het midden van het bos, voor geen geld een geweldig wild menu gegeten, de kwaliteit enkel vergelijkbaar met de betere restaurants in de ardennen (of andere plaatsen waar men gewoon is wild te bereiden. ) De gids/sommelier/ober vroeg of hij een fles wijn mocht opdiepen uit de kelder, ik was zo verukt van het eten dat ik de man carte blanch gegeven heb, om iets goed uit zijn kelder te gaan halen. En ik verwachte mij aan een serieuze factuur, maar toen uiteindelijk bleek dat die geweldige fles maar 30 dollar gekost had, viel mijne mond echt open van verbazing, het was overigens import uit Frankrijk... En in New-York voor een wereldstad te zijn viel het al bij al ook goed mee, in de Dely's waar de NY ers gaan en voor geen geld, een goed en degelijk ontbijt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zowieso is blijft het logisch dat de prijzen in de middle of nowhere en/of attractieve locaties (nationale parken 2x) hoger zijn dan elders. Al eens proberen te tanken in de nabijheid van Dead Valley? Laatst gewijzigd door born2bewild : 4 november 2011 om 14:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu wat betreft bedrijven zonder vakbond,...
Ik heb er bij eentje gewerkt, waar ze de lokale vakbondsmeerlap buiten gegooid hadden wegens te veel geneut pas op het was zelf zo erg dat de vakbond zelf achter zijn ontslag stond... Mijnheer had dan wat klachten gaan indienen ook tegen bepaalde gebruiken die zowel voor de werkgever als werknemer goed uitkwamen, we betalen immers al belastingen genoeg, en als ge onder mekaar het een en ander kunt regelen en je bent daar beide mee akkoord, wie moet hem daar dan mee komen moeien, als de hoofdmoot maar officieel gaat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja, dan betaal je meer, he.
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor libertarische trollen is dat waarschijnlijk niet relevant. We zijn allemaal vrije actoren en blablabla. Helaas. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zou beter kunnen (schaf het landbouwbeleid in de USA en Europa af) maar we moeten ook niet overdrijven vandaag de dag. De USA zou ook kunnen stoppen met subsidies te geven aan ongezond voedsel. Dat kan mss ook helpen, natuurlijk.
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 4 november 2011 om 17:06. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
(Ik durfde geen FIFY plegen) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Euhm nee, dat is het niet. Ik ben deze zomer in verschillende warenhuizen in de VS geweest, en in sommige warenhuizen waren de producten duurder en in andere warenhuizen waren ze pakken goedkoper dan hier.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er liggen wel boeregaten langs die nationale parken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar je verdient er, als ongeschoold personeel, nauwelijks meer als hier. Netto. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Banneling
|
![]() Het is duurder. Jij mag anders verklaren, maar dit is mijn ervaring, en ik heb al veel tijd doorgebracht in de VS, zowel voor het werk als prive.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |