Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 januari 2012, 22:11   #161
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Tuurlijk wel; jij belast jouw eigenste Rafenaren aan 100%. En 't zijn nog zo'n noeste, harde werkers!

Dus, waar blijft je bewijs nu dat je belastingen betaalt . Ik kan nog wel even verder gaan in het verhaal over de Rafenaren als je blijft vasthouden aan dat bruto-netto bedrag op je oh zo mysterieuze loonbrief zenne
Jouw verhaal over "Rafenaren" interesseert mij geen reet. Had je dat nog niet door? Hou je maar gewoon bij de realiteit. Dat zal al meer dan moeilijk genoeg voor je zijn.

Ik herhaal: ik ben geen overheid; ik belast niemand en ik betaal niemand.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2012, 22:36   #162
Traianvsdecivs
Vreemdeling

Standaard

wat een afgang! buiten de professionele stakers (openbaar vervoer, zware arbeid, walen) staakte er bijna niemand. Impact bijna nog minder als in december...
Traianvsdecivs is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2012, 01:07   #163
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Volgende keer, wel iets langer als een dag. Pakt een goeie week.
²
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2012, 01:11   #164
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Traianvsdecivs Bekijk bericht
wat een afgang! buiten de professionele stakers (openbaar vervoer, zware arbeid, walen) staakte er bijna niemand. Impact bijna nog minder als in december...

Openbare diensten in belangrijke mate plat, grote industrie plat, havens plat.

Waar bijna niet gestaakt werd, is in de schijt-KMO's waarvan er veel te veel zijn in VL. daar waar "den baas" nog als een echte tiran over z'n personeel kan regeren en de vakbonden met allerlei kunstgrepen buitengehouden worden omdat er anders een einde zou komen aan de wantoestanden.

Men is veel te braaf gebleven, geen wegblokkades, geen blokkades van directieleden in de kantoren,... Volgende keer beter, hopelijk al op 29 februari.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2012, 01:12   #165
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

Je kan toch niet zeggen dat de staking veel succes heeft gehad?

-> laat de vakbonden het aantal uitgekeerde stakerspremies eens online plaatsen, zodat we het aantal stakers kunnen tellen -> zouden ze het doen?
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2012, 01:15   #166
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Ik hoop maar dat wanneer die hardwerkende Vlamingen die gekant zijn tegen het recht op staken niet gaan aankloppen bij de sociale diensten wanneer het door hun ondersteund ideologisch systeem uiteenvalt (hetgeen het onherroepelijk zal doen). Of zullen de sociale diensten dan maar moeten solidair zijn en het hen gunnen? Ik gun het hen alvast van harte. Dit is nog maar het begin...
Oud 31 januari 2012, 01:17   #167
RodeLantaarn
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
Je kan toch niet zeggen dat de staking veel succes heeft gehad?

-> laat de vakbonden het aantal uitgekeerde stakerspremies eens online plaatsen, zodat we het aantal stakers kunnen tellen -> zouden ze het doen?
http://trendstop.knack.be/nl/belga/1...r-staking.aspx

Is 50 miljoen euro (op zijn minst) weinig dan?
Oud 31 januari 2012, 01:28   #168
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
http://trendstop.knack.be/nl/belga/1...r-staking.aspx

Is 50 miljoen euro (op zijn minst) weinig dan?
ik snap je pointe niet? Denk je dat je een enorme hoeveelheid mensen op de been moet brengen om 50 miljoen euro verlies te veroorzaken? Man toch :')
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2012, 01:53   #169
RodeLantaarn
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
ik snap je pointe niet? Denk je dat je een enorme hoeveelheid mensen op de been moet brengen om 50 miljoen euro verlies te veroorzaken? Man toch :')
Dat weet ik niet. Kan je dat verduidelijken?

Hoe weinig ook, 't is nog altijd 50 miljoen...

Laatst gewijzigd door RodeLantaarn : 31 januari 2012 om 02:08.
RodeLantaarn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2012, 01:58   #170
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik ga niet zeggen welk bedrijf. Maar de directie dacht de vakbonden te kunnen laten buigen. Ieder die zich kwam aanmelden als werkwillige kreeg de dag uitbetaald.

Maar. Van de productiearbeiders... de vroege shift. Weet ik zeker dat het er maar 1 van de 70+ was.
De late shift. Misschien een dozijn.

De nacht, quasie kompleet. Tekenen, en terug naar huis.

Maar wie heeft de werkgever het hardst gepijnigd. De ploeg die alleen maar stakers/afwezigen kenden, of de ploeg die wel de volle pot mag ontvangen zonder er een drol voor te doen...
Oud 31 januari 2012, 06:41   #171
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik heb geen piketten gezien. Geen vuilzakken. Geen sporen van een staking.

De winkels waren open, de banken ook en de gemeente blijkbaar ook.
Jij bent/was toch thuis aan het werken.
Had je een stakerspiket aan je voordeur verwacht?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2012, 06:47   #172
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Zo kennen we ze eh, die échte ambtenaren. Laat een ander maar het zware, ondankbare werk in koud weer doen. Ik blijf wel thuis bij de TV genieten van een dagske verlof, want de eerste feestdag alt pas in April!

Ik heb er maar 1 woord voor: Zielig
Zo kennen we de bedienden.
http://forum.politics.be/showthread....36#post5963736
Oud 31 januari 2012, 07:03   #173
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freddie Bekijk bericht
Heb de indruk dat er in het franstalige landsgedeelte meer aan de staking gevolg werd gegeven tov Vlaanderen.
Ik heb de indruk dat bij de arbeiders meer aan de staking gevolg werd gegeven tov de bedienden.

Citaat:
Toont en benadrukt nogmaals de verschillen tussen beide volkeren.
Oud 31 januari 2012, 07:07   #174
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
De commentaren van de stakers waren allemaal hetzelfde overigens: "amaai, dat is warm werken in de zomer, menier, doet gij dat maar eens tot 65 jaar".

Blijkbaar wil niemand nog werken tot 65 jaar, laat staan tot 67 jaar. Ik begrijp dat. Ik wil ook met 60 op pensioen, maar ik heb al eens gerekend en dat kan niet. En al die moeilijke beroepen die niet tot 65 jaar kunnen... Wie betaalt er dan de pensioenen als niemand wil werken tot 65? Toch niet de actieve bevolking van 18 tot 55 jaar? Ik heb een enorm NIMBY gevoel hier: pensioen moet blijven, maar niemand wil eraan bijdragen. Ikke nie, het is te warm om hier te werken...
Ik denk toch dat zij met recht en rede niet tot hun 67 jaar willen (kunnen) werken. Te meer daar ook nog eens de eindeloopbaan-maatregelen (landingsbaan, 4/5 werken) drastisch worden ingeperkt.

Citaat:
Nogmaals: ik begrijp het dat sommige beroepen zwaarder zijn dan de andere, maar hoe hou je het systeem betaalbaar?
Door de werkzaamheidsgraad te verhogen. Mensen langer aan het werk houden, betekent dat jongeren later instromen. Zo verschuif je jobs en het probleem, dat is geen oplossing.
Oud 31 januari 2012, 07:15   #175
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen algemene staking

BRUSSEL - De drie vakbonden hebben relatief weinig respons gekregen op hun stakingsoproep. Ze gaan het regeringsbeleid niet kunnen veranderen.

De eerste nationale stakingsdag sinds eind 2005 heeft geen geschiedenis geschreven. Daarvoor was de stakingsanimo bij de werknemers niet groot genoeg. De economie is niet stilgevallen en met uitzondering van het openbaar vervoer bleef de hinder voor burgers en bedrijven al bij al beperkt. Door dat beperkte succes hebben de vakbondsleiders geen extra munitie in handen gekregen in hun strijd tegen het ‘asociale ‘ beleid van de regering-Di Rupo.

Maar in de overgrote meerderheid van de bedrijven, van kleine kmo'tjes tot grote dienstengroepen, was het een gewone werkdag. Ook bij de overheidsdiensten waren er grote contrasten. De staking bij het treinpersoneel was totaal, er reden weinig lokale bussen uit. Maar driekwart van de postbedeling ging gewoon door en in heel wat klassieke overheidsdepartementen bleven de meeste ambtenaren aan de slag – bij de Vlaamse overheid waren er nauwelijks drie procent stakers. Ook in het onderwijs was er weinig actiebereidheid: slechts zeven procent van de leerkrachten bleef thuis.

De regeringspartijen gaven gisteren, opnieuw, aan dat ze hun beleid niet fundamenteel zullen aanpassen. De pensioenhervorming blijft wat ze is. Vanaf vandaag gaat het overleg over de uitvoeringsmodaliteiten weer van start. Volgens minister van Pensioenen Van Quickenborne is een akkoord niet veraf, al ontkennen de bonden dat. ACLVB-voorzitter Jan Vercamst gaf een eigen lezing ten beste over de impact van de staking. Die heeft volgens hem de idee van een indexsprong van tafel geveegd. Maar eigenlijk had de PS van premier Di Rupo dat zondag al gedaan, nog voor het begin van de staking.
http://destandaard.be/artikel/detail...kelid=AN3LHUKK

En in tegenstelling tot vorige stakingen gingen ook radio en TV gewoon door.

Laatst gewijzigd door Alboreto : 31 januari 2012 om 07:15.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2012, 07:19   #176
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik denk toch dat zij met recht en rede niet tot hun 67 jaar willen (kunnen) werken.
Ik vind dat wel degelijk mogelijk.
Nee, ge kunt een metser niet tot 67 laten doorwerken, school ze om tot veiligheidscoördinatoren. Met hun ervaring kunnen ze gemakkelijk de laatste 2 laar op hun gemak uitzingen.
Laat politieagenten binnendienst doen, laat verplegers de administratieve taken en sturende functies doen, ...
Er zijn zoveel mogelijkheden om verder gebruik te maken van de ervaring van oudere mensen.

Maar laat ons inderdaad beginnen met de profiteurs, die perfect nog kunnen werken op hun 55e aan het werk te houden ipv op vervroegd pensioen te sturen.
Want dat is niet betaalbaar meer.
Oud 31 januari 2012, 08:38   #177
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Ik vind dat wel degelijk mogelijk.
Nee, ge kunt een metser niet tot 67 laten doorwerken, school ze om tot veiligheidscoördinatoren. Met hun ervaring kunnen ze gemakkelijk de laatste 2 laar op hun gemak uitzingen.
Laat politieagenten binnendienst doen, laat verplegers de administratieve taken en sturende functies doen, ...
Er zijn zoveel mogelijkheden om verder gebruik te maken van de ervaring van oudere mensen.

Maar laat ons inderdaad beginnen met de profiteurs, die perfect nog kunnen werken op hun 55e aan het werk te houden ipv op vervroegd pensioen te sturen.
Want dat is niet betaalbaar meer.
wat is de gemiddelde leeftijd waarop men nu op pensioen gaat? 58? trek dat op naar 62-63 en de meeste problemen zullen al opgelost zijn.

uiteraard moet er gekeken worden naar het soort werk, hoe lang men gewerkt heeft enz, maar dat we met z'n allen moeten langer werken, en niet alleen de jongere generatie, dat staat vast.

de staking van gisteren was gewoon om de verworven rechten van de baby-boomers te behouden en om de kosten af te wentelen op de jongere generaties.
Oud 31 januari 2012, 08:49   #178
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Jouw verhaal over "Rafenaren" interesseert mij geen reet. Had je dat nog niet door? Hou je maar gewoon bij de realiteit. Dat zal al meer dan moeilijk genoeg voor je zijn.

Ik herhaal: ik ben geen overheid; ik belast niemand en ik betaal niemand.
Waardoor we terug bij punt 1 zijn: je hebt geen bewijs dat ambtenaren belastingen betalen.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2012, 08:51   #179
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Traianvsdecivs Bekijk bericht
Die mensen tellen ook mee hoor.
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2012, 08:54   #180
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dazi Martina Bekijk bericht
Ambtenaar...ik had het kunnen denken. Wat doen ambtenaren buiten lui zijn en de gehele dag door liggen slapen? Maar wel op de gewone arbeiders neerkijken alsof het minderwaardige mensen zijn. Welnu, afschaffen van de indexering, enkel voor ambtenaren....
Wereldvreemd bericht.
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be