Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 1 augustus 2004, 17:27   #161
nou nou
Europees Commissaris

nou nou's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Het verhaal kan gewoonweg niet. Tel voor mijn part een loon van een goed verdienende burgelijk ingenieur uit op 3 jaar, die kan dat ook niet betalen dus laat staan iemand die wat heeft bijgewerkt van op zijn 16de en nu een gewone job heeft, of wat doet deze handige kerel?
Dat zeiden ze van de aarde toen ook, dat dat niet kon. Kijk, waarom moet het zo af en toe nodig zijn om mensen te betichten van leugens eer je gelijk kan krijgen? Dat slaat helemaal nergens op. Als BartP toevallig iemand kent die dat voor elkaar heeft gekregen? Steekt dat dan zo je ogen uit? Beetje triest wel.

[size=1][size=2][font=Comic Sans MS]Nieuwe [size=3]Keystrokeswedstrijd[/size], kom het politics-team & onze kans om te winnen vergroten! klik [/font][font=Comic Sans MS]hier[/font].[/size][/size]
nou nou is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2004, 17:32   #162
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nou nou
Ik toch niet voor zover ik weet.
Zeg nooit, nooit!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2004, 17:33   #163
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat zeiden ze van de aarde toen ook, dat dat niet kon. Kijk, waarom moet het zo af en toe nodig zijn om mensen te betichten van leugens eer je gelijk kan krijgen? Dat slaat helemaal nergens op. Als BartP toevallig iemand kent die dat voor elkaar heeft gekregen? Steekt dat dan zo je ogen uit? Beetje triest wel.
Dat hij zo iemand kent, geloof ik heel graag. Maar niet op de manier welke hij beschrijft.
Hij zal het wel gezien hebben van een die het heeft gehoord op de radio!
Oud 1 augustus 2004, 17:36   #164
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Zeg nooit, nooit!
Ah tiens, ik zal het u weten te zeggen als tijdens het tikken het rottend vlees van mijn knoken glijdt.

[size=1][size=2][font=Comic Sans MS]Nieuwe [size=3]Keystrokeswedstrijd[/size], kom het politics-team & onze kans om te winnen vergroten! klik [/font][font=Comic Sans MS]hier[/font].[/size][/size]
Oud 1 augustus 2004, 17:36   #165
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat hij zo iemand kent, geloof ik heel graag. Maar niet op de manier welke hij beschrijft.
Hij zal het wel gezien hebben van een die het heeft gehoord op de radio!
Ik ga dat in het vervolg van al uw posts ook zeggen, goed?

Oud 1 augustus 2004, 17:45   #166
oriana
Minister-President

oriana's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Sorry hoor, ik wet niet waar men deze appartementen kan kopen maar niemand kan door middel van op zijn 16 de wat bij te klussen en vroeg beginnen werken en thuis wonen op zijn 21ste eigenaar zijn van 3 moderne appartementen, een opgeknapt huis en op z'n 18de al een auto kopen hoor. Oftewel zijn ze rijk bij hem thuis, want via de bank krijg je zulke lening niet hoor. Ik heb ook altijd vakantiewerk gedaan vanaf mijn 16 en hier en daar wat bijgeklust, ben ook beginnen werken op mijn 19de en kan me nu nog steeds geen 3 appartementen en een huis + auto betalen hoor.

En dat heeft nu eens helemaal niets met zijn afkomst te maken want een autochtoon kan dit ook niet hoor. Misschien als hetgeen hij in het zwart doet zoveel geld op brengt ofzo.
Komaan, er staat toch niet dat die appartementen al zijn afbetaald?
Voor een opbrengsteigendom die zichzelf afbetaalt hebben banken wel interesse en als je vast werkt en nog thuis woont en loonbriefjes kan voorleggen gaan zij ook niet vies kijken.
Ik zelf heb dat ook niet maar een vriendin van mij bv wél, die is nu 40 en haar appartementsblokje (4 appten) is binnen 5 jaar afbetaald. Goed bekeken toch?
Oud 1 augustus 2004, 17:57   #167
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
Komaan, er staat toch niet dat die appartementen al zijn afbetaald?
Voor een opbrengsteigendom die zichzelf afbetaalt hebben banken wel interesse en als je vast werkt en nog thuis woont en loonbriefjes kan voorleggen gaan zij ook niet vies kijken.
Ik zelf heb dat ook niet maar een vriendin van mij bv wél, die is nu 40 en haar appartementsblokje (4 appten) is binnen 5 jaar afbetaald. Goed bekeken toch?
Daarom vraag ik wat zijn job is. Afbetaald of niet, waarom denk je dat je bij de bank een loonbriefje moet laten zien? Hoeveel moet je wel niet verdienen om 3 appartementen af te betalen + een gerenoveerd huis. Dat krijg je niet bij de bank hoor. Een burgelijk kan het niet zijn want dan was ie nu nog aan het studeren. Dus hoe verdiend deze kerel zijn geld?

Ben benieuwd.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2004, 18:19   #168
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
Daarom vraag ik wat zijn job is. Afbetaald of niet, waarom denk je dat je bij de bank een loonbriefje moet laten zien? Hoeveel moet je wel niet verdienen om 3 appartementen af te betalen + een gerenoveerd huis. Dat krijg je niet bij de bank hoor. Een burgelijk kan het niet zijn want dan was ie nu nog aan het studeren. Dus hoe verdiend deze kerel zijn geld?

Ben benieuwd.
Je leest niet echt wat er staat hee, een opbrengsteigendom betaalt zichzelf af.
Allez een rekensommetje : 3 appartementen aan pakweg 15000 bfr = 45000 bfr per maand X 12 = 540.000 bfr doet dat eens maal 20 jaar ? dat is 10.800.000 bfr
Daar kan je toch al ver mee springen, niet?
Als je dat goed geleend hebt met een goede rentevoet en de huren gaan mettertijd omhoog omwille van index en marktwaarde edm. dan krijg je nog meer speling, en dat is puur van huurinkomsten, los van het loon.
Zoals ik al zei, ik heb het zelf ook niet, maar diegenen die dat wel gedaan hebben, zoals ik er een aantal ken, geen rijke stinkerds maar mensen met een gemiddeld inkomen die iets langer zijn thuis blijven wonen en hun centjes goed besteed hebben, die zijn nu goed af hee.
Ik wou dat ik wat slimmer had geweest, 20 jaar geleden.
Bart sprak verder over een huisje dat hij opknapt, dat is waarschijnlijk een goedkoop geweest, en die 3 appartementen stonden waarschijnlijk borg ~ mijn huisbaas is amper 5 jaar ouder dan ik en heeft ook geen geweldig groot inkomen zelf. Hij heeft ondertussen echter 10 jaja je leest het goed TIEN huizen en die heeft nu het dubbele van zijn loon aan huurinkomsten, en het ene betaalt het andere af. Hij heeft me eens verteld hoe die gestart is en hij heeft gelijk, het eerste huis is moeilijk, de andere volgen makkelijker en zodra je er een paar hebt gaat het kwasi vanzelf.
Zoals ik al zei, ik wou dat ik 20 jaar geleden er zelf ook slimmer in had geweest.

Laatst gewijzigd door oriana : 1 augustus 2004 om 18:25.
oriana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2004, 18:19   #169
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik ga dat in het vervolg van al uw posts ook zeggen, goed?
héél goed!
Oud 1 augustus 2004, 18:21   #170
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
héél goed!
Maf hoe je dat zegt. Heb je vast op de radio gehoord.

Oud 1 augustus 2004, 18:34   #171
SchutzStaffel
Banneling

Standaard

Het is duidelijk dat er maar één verklaring is voor al deze verdachte bezittingen : deze criminele marginaal neemt deel aan illegale criminele praktijken zoals overigens zoveel allochtonen doen, voornamelijk drugs en zwarte markt. Al dit vastgoed van hem zo vlug mogelijk onteigenen en hem het land uitsjotten zou ik zeggen. Nultolerantie tegen allochtoonse criminaliteit !
SchutzStaffel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2004, 18:36   #172
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SchutzStaffel
Het is duidelijk dat er maar één verklaring is voor al deze verdachte bezittingen : deze criminele marginaal neemt deel aan illegale criminele praktijken zoals overigens zoveel allochtonen doen, voornamelijk drugs en zwarte markt. Al dit vastgoed van hem zo vlug mogelijk onteigenen en hem het land uitsjotten zou ik zeggen. Nultolerantie tegen allochtoonse criminaliteit !
En lllllllekker weer dat het buiten is. Hop, ga misschien een beetje spelen. Man, probeer dan eens een keer de zaken wat genuanceerder te bekijken en dan komt den deze weer aankakken. Appartementen zijn nu ook al "verdachte bezittingen"

Maar SLLLLLLLIM dat jij bent!

Laatst gewijzigd door nou nou : 1 augustus 2004 om 18:37.
Oud 1 augustus 2004, 18:39   #173
SchutzStaffel
Banneling

Standaard

Man , doe eens je ogen open i.p.v. zo naiëf en goedgelovend door het leven te gaan. T'is door mensen als jij die oogkleppen voor hun ogen hebben dat misdaad zoveel kans krijgt om te gedijen.
SchutzStaffel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2004, 18:43   #174
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
Man , doe eens je ogen open i.p.v. zo naiëf en goedgelovend door het leven te gaan. T'is door mensen als jij die oogkleppen voor hun ogen hebben dat misdaad zoveel kans krijgt om te gedijen.
tja 't hangt er van af welk soort misdaad dat jij daaronder verstaat want zelfs een pacifistisch, vredelievend persoontje als ik, krijgt gewelddadige neigingen als ze jouw posts leest

Oud 1 augustus 2004, 18:49   #175
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tiens, nu je het zegt : Jij loopt nog vrij rond
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2004, 18:52   #176
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Aaaah. Maar NU zie ik het

Wat een overredingskracht! Mijn rechterarm gaat ervan overeind staan

Laatst gewijzigd door nou nou : 1 augustus 2004 om 18:52.
Oud 1 augustus 2004, 20:37   #177
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
Je leest niet echt wat er staat hee, een opbrengsteigendom betaalt zichzelf af.
Allez een rekensommetje : 3 appartementen aan pakweg 15000 bfr = 45000 bfr per maand X 12 = 540.000 bfr doet dat eens maal 20 jaar ? dat is 10.800.000 bfr
Daar kan je toch al ver mee springen, niet?
Als je dat goed geleend hebt met een goede rentevoet en de huren gaan mettertijd omhoog omwille van index en marktwaarde edm. dan krijg je nog meer speling, en dat is puur van huurinkomsten, los van het loon.
Zoals ik al zei, ik heb het zelf ook niet, maar diegenen die dat wel gedaan hebben, zoals ik er een aantal ken, geen rijke stinkerds maar mensen met een gemiddeld inkomen die iets langer zijn thuis blijven wonen en hun centjes goed besteed hebben, die zijn nu goed af hee.
Ik wou dat ik wat slimmer had geweest, 20 jaar geleden.
Bart sprak verder over een huisje dat hij opknapt, dat is waarschijnlijk een goedkoop geweest, en die 3 appartementen stonden waarschijnlijk borg ~ mijn huisbaas is amper 5 jaar ouder dan ik en heeft ook geen geweldig groot inkomen zelf. Hij heeft ondertussen echter 10 jaja je leest het goed TIEN huizen en die heeft nu het dubbele van zijn loon aan huurinkomsten, en het ene betaalt het andere af. Hij heeft me eens verteld hoe die gestart is en hij heeft gelijk, het eerste huis is moeilijk, de andere volgen makkelijker en zodra je er een paar hebt gaat het kwasi vanzelf.
Zoals ik al zei, ik wou dat ik 20 jaar geleden er zelf ook slimmer in had geweest.
Ik lees wel degelijk wat er staat.
Dus volgens jou kun je zomaar lenen wat je wil, als hetgeen wat je koopt maar borg staat en je het te huur zet? Daar ben ik niet zo zeker van, maar goed het kan, ik heb een vriend die bij een bank werkt dus ik ga het eens navragen. Ik zou het straf vinden dat niet iedereen dit doet.

Laatst gewijzigd door illwill : 1 augustus 2004 om 20:39.
Oud 1 augustus 2004, 20:38   #178
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus volgens jou kun je zomaar lenen wat je wil, als hetgeen wat je koopt maar borg staat en je het te huur zet? Daar ben ik niet zo zeker van, maar goed het kan, ik heb een vriend die bij een bank werkt dus ik ga het eens navragen. Ik zou het straf vinden dat niet iedereen dit doet.
Om maar te zwijgen over het risico, de kosten, onroerende voorheffing, de maanden wanneer het leegstaat,...die hij moet betalen.
Oud 1 augustus 2004, 21:06   #179
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
Om maar te zwijgen over het risico, de kosten, onroerende voorheffing, de maanden wanneer het leegstaat,...die hij moet betalen.
Tja, dat is wat velen onder ons tegenhoudt hee, mij ook hoor.
Maar sommigen doen het gewoon ~ en om op je andere post terug te komen ~ uiteraard komt er meer bij kijken dan dat maar het principe is wel in die richting.
Als je genoeg onderpand hebt, borg, dan zijn de banken helemaal niet zo afwijzend. Tenslotte willen die ook geld verdienen en als dat een veilige investering is zullen zij niet aarzelen, wees gerust. Zeker bij opbrengsteigendommen, die zijn voor banken ook even interessant.
Oud 1 augustus 2004, 21:21   #180
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je genoeg onderpand hebt, borg, dan zijn de banken helemaal niet zo afwijzend. Tenslotte willen die ook geld verdienen en als dat een veilige investering is zullen zij niet aarzelen, wees gerust. Zeker bij opbrengsteigendommen, die zijn voor banken ook even interessant.
Hier ben ik niet zo zeker van, maar zoals ik al zei, ik ga het navragen en indien dit toch het geval is sta ik de dag erna bij de bank om een lening aan te vragen, daar mag je zeker van zijn.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be