![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Je bent op alle lijnen fout maar toch spartel je als een duivel in een wijwatervat. Het is simpel, bekijk de docu's.
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#163 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar jij mag dat, "wij" moeten wel urenlang naar Youtube filmpjes kijken, al kan je zelf niet precies aangeven wat daar interessants in te zien valt. En als "we" niet braaf kijken, moeten we onze mond houden! ![]()
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 23 mei 2012 om 09:39. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uit de oude doos:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
"Een vreemdeling die vreemde en domme opmerkingen maakt of erg brutaal doet niet antwoorden. Eventueel uit voorzorg op de negeer zetten en niet met elkaar over hem/haar discussiëren. Dus de trollen niet voederen."
![]() |
![]() |
#165 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik herhaal, bekijk de docu, evalueert het met je kritisch vermogen, en kom dan eens discussieren. Simpeler kan het niet zijn. Al de rest is gelul is de kantlijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
"De Ongelovige Thomas heeft een punt", pagina 170 tem 174. Ik zal eens zien of ik dat ergens kan opsnorren, hoewel jij uiteraard best het boek gewoon koopt. Het is lezenswaardig. Vooral het werk van Elisabeth Loftus is interessant, en meer specifiek de Ingram-case. Citaat:
En speciaal voor Exodus wegens zijn voorliefde voor filmkes : een videootje van een dik uur met een voordracht van prof. Loftus over valse herinneringen : ![]() http://fora.tv/2009/07/14/Elizabeth_...er_with_Memory Laatst gewijzigd door parcifal : 23 mei 2012 om 10:07. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door exodus : 23 mei 2012 om 10:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het toont aan dat jij van anderen iets verwacht dat je zelf pertinent weigert te doen. Asymmetrie dus. Citaat:
Zo gaat dat op een discussieforum. Citaat:
Gedachtenoefening: Stel dat ik naar de documentaire kijk (misschien doe ik dat wel, het leek wel interessant, maar niet vernieuwend), en dan beweer dat ik daar niks in gezien heb dat jouw beweringen staaft. Wat dan? Krijgen we dan: 1) een welles-nietes spel; 2) je zal dan wel verwijzen naar minuut x en minuut y in de documentaire die jouw beweringen staven. Als het 1) wordt, dan is de hele oefening zinloos. Als het 2) wordt, wel, dan is er geen enkele reden om jouw argumenten met duidelijke verwijzingen niet nu al te posten.
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 23 mei 2012 om 10:28. Reden: een "niet" vergeten |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het probleem is net dat je niet in staat blijkt deze aan te geven.
![]() |
![]() |
#170 | |
|
![]() Citaat:
Ik meen dat die drie documentaires tesamen toch wel aantonen dat er netwerken van kindermisbruik bestaan, met hooggeplaatsten, en ik nodig iedereen uit die erin geinteresseerd is van ernaar te kijken.
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
psychologisch uiterst labiele 'getuige' die door ondervragers op suggestieve wijze ondervraagd wordt, waardoor ze -uiteraard- dingen zegt die kloppen. De ondervragers geven haar de pap in de mond. Ze is labiel genoeg om zelf te geloven wat haar fantasie fabriceert. In dit geval is er dus inderdaad sprake van valse herinneringen, die door haarzelf en door de ondervragers werden aangepraat. In de Franklin Case lijkt er ook suggestie aan het werk te zijn en politieke spelletjes. De duitse zaak ken ik niet. Citaat:
Die MOET je toch eens specifieren aub. Laatst gewijzigd door parcifal : 23 mei 2012 om 10:18. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Weer geen inhoudelijk antwoord. Je geeft wel impliciet toe dat er geen harde bewijzen in de drie documentaires zitten. Over deftig onderzoek moet ik van jou overigens geen lessen krijgen. ![]() Deftig onderzoek is wat anders dan jouw stemmingmakerij.
![]() |
![]() |
#173 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door exodus : 23 mei 2012 om 10:34. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of ze hebben kritisch denkvermogen.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ach, ze vinden het niet leuk dat hun "argumentatie" en hun "bewijzen" kritisch aangepakt worden.
In plaats van dan op de argumenten inhoudelijk in te gaan (dat lukt blijkbaar niet), is het gemakkelijker op de stoute boodschappers te schieten. Zo zijn "we" dom of agentjes, of beide, en ligt het aan "ons wereldbeeld" dat zij geen degelijke argumenten hebben. Vreemd, maar zo is het.
![]() |
#176 | |
|
![]() Citaat:
Als je erin geinteresseerd bent, wat ik toch veronderstel aangezien jullie met zo'n grote vehementie beweren dat het niet waar is, dan bekijk je die docu's simpelweg. Maar ik heb de indruk dat het meer een onbewuste reflex is om te conformeren aan het wereldbeeld, en de angst om te veranderen van overtuiging, getuige daarvan je uitspraak dat je je niet wil laten "hersenspoelen" door die docu's.
Laatst gewijzigd door exodus : 24 mei 2012 om 11:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geef jouw argumenten, en ze zullen op hun waarde beoordeeld worden. Wat uit deze discussie alweer blijkt is dat je geen argumenten kunt geven. Je geeft een link naar een documentaire, maar je bent niet staat te zeggen wat in deze documentaire nu precies zo relevant voor jouw stelling is. Voor de zoveelste keer, dit heeft niets met mijn vermeend wereldbeeld te maken (waar jij weinig van afweet en nog minder van begrijpt), noch met enige angst (zelden breng jij "bewijzen" die ook maar enig gewicht in de schaal brengen, waar zou ik angst voor moeten hebben?). Het heeft alles te maken met jouw gebrekkige visie op begrippen als "feit", "bewijs", "argument". Verder dan steeds maar je beweringen herhalen (desnoods via filmpjes), en zagen over de cognitieve waardigheden van de stoute skeptici kom je niet.
![]() |
![]() |
#178 | |
|
![]() Citaat:
In het geval van Regina Louf heb ik een algemeen voorbeeld gegeven, (haar beschrijving van plaatsen), maar je kan niet verwachten dat ik alle feiten uit de docu ga overtypen. Jij stelt die eis om de discussie geblokkeerd te houden. Wat jij zegt komt op dit neer: "omdat je hetgeen die in de docu staat niet in eigen bewoording zegt, of omdat je er geen feiten uit overtypt, heb je geen argumenten." Iedereen met één hersencel ziet dat dit bullshit is. Voor de rest ga ik niet meer discussieren over iets dat niet meer dan logisch is.
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch bedankt om het nog eens zo duidelijk te formuleren.. Ik concludeer dat in de N24-documentaire geen enkel feit te vinden is dat jouw stellingen kracht bijzet. Citaat:
Iemand met goed werkende hersencellen weet wel degelijk dat ik gelijk heb. Ik vroeg je niet "de docu in eigen bewoordingen te zeggen", ik vroeg je welk element of elementen in de documentaire jouw stellingen bekrachtigen. Je kan er geen geven, wat je hierboven met je dooddoener "Je kan niet zomaar één eruit nemen, het is het geheel aan bewijsmateriaal dat telt." zonder meer toegeeft. Je discussiëert niet, exodus. Je post propaganda en weg bij elke kritische vraagstelling.
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 24 mei 2012 om 13:37. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
gg. ![]()
![]() |