![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#162 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Je hebt gelijk dat de Groenen, hier ook wel ergens een rol in gespeeld hebben. Maar de strategische blunders van het Vlaams Belang en het talent van Dewever (de twee dingen die er uit springen in deze summiere analyse van Caron) bepalen ongetwijfeld een groot deel van het succes van de N-VA. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#164 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#165 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De N-VA kan eigenlijk zelf niet om met het succes, kijk naar hun houding wat betreft onafhankelijkheid. Het was allemaal goed als klein partijtje "salon-onafhankelijkers," nu met het succes doen ze in hun broek van hun eigen programma.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 12 juli 2012 om 21:44. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Heeft N-VA groeipijnenen? Ja natuurlijk - BDW zei het zelf (de fameuze 'diegenen die niet hadden moeten verkoen worden ook' uitspraak - en La Geybels maakte dat alles overduidelijk) maar wat is het alternatief jongen? Klein blijven??? Ik dacht het niet. Men moet omgaan met de kaarten die men krijgt. Ten tweede moet men beide flanken bedienen - noorder en zuider flank - indien men effectief zaken kan realiseren. En ja, salon-onafhankelijkers meekrijgen is belangrijk, anders komen we niet aan 55 percent... het minimum om onze (die van u, mezelf en vele andere Niveanen) doelen gerealiseerd te krijgen. En ten slotte is het wel overduidelijk dat de intellectuele faillisementen van de sp.asten, Openlijke Verraders en CD&VisnochVlees maar ook de partij van FDW bijgedragen hebben tot het sukses van de N-VA. Et alors? De N-VA moet zijn best doen, de kaarten die het krijgt zo slim mogenlijk uitspelen, door wie de kaarten ook uitgedeelt worden... Wat onafhankelijkheid betreft, en ik denk dat gij er even hard naar uitkijk als ikzelve, vooral omdat het sowieso veel minder erg is dan de alternatieven, een beetje gelijk democratie of religioten vrijheid geven...., ze doen dat goed Bart en zijn ploeg. Ze sleuren mensen mee, ze verleggen het debat, ze veranderen percepties etc etc net zoals Alex Salmond dat gedaan heeft in Schotland. En wees effe eerlijk, wie had gedacht dat bvb 5 jaar geleden dat Vlaams nationalisten die - ten minste in theorie - die onafhankelijkheid a streven een meerderheid zouden halen, nu in de peilingen straks in 2014 in werkelijkheid, een meerderheid van Vlaamse kiezers zouden vertegenwoordigen? Ik ben even radicaal, ik durf stellen zelfs radicaler dan u, maar voor mij zijn resultaten belangrijker dan idelogische zuiverheid.
derp wegens derp want politics.be. Want derp en derp en derp, zei 'iemand'. Laatst gewijzigd door Salvadorii : 12 juli 2012 om 22:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Voor de spectaculaire doorbraak van N-VA waren nieuwe feiten en ontwikkelingen nodig. Wat heeft er voor gezorgd dat het VB niet meer de (bijna automatische) electoraal begunstigde is van ongenoegen bij de bevolking over de traditionele politiek? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
derp wegens derp want politics.be. Want derp en derp en derp, zei 'iemand'. Laatst gewijzigd door Salvadorii : 12 juli 2012 om 22:34. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
|
![]() Ik denk dat jij toch eens het verschil moet leren maken tussen het op 'de man' ( = de persoon ) spelen en een 'groep' bekritiseren. Voor de zekerheid wil je wel meegeven dat één persoon (de man) uit één individu bestaat en dus zeker geviseerd wordt, terwijl een groep uit meer dan één persoon bestaat en daar dus enkel degene die zich door de kritiek aangesproken wordt, zich geviseerd voelt. Dus: bij 'de man', die ene persoon dus, krijgt die niet de kans om uit te maken of de kritiek op hem gegeven wordt of niet: dat is altijd zo. Bij de kritiek op 'de groep' kan elk individu van de groep zelf uitmaken of die kritiek op hem slaat of niet. Bij het op 'de man' spelen, de ene persoon dus, heeft deze geen keuze: de kritiek is aan hem gericht. Bij de kritiek op 'de groep' kan men zich niet aangesproken voelen en dus die kritiek naast zich neerleggen. Alleen wie zich in de groep geviseerd voelt, zal het aanvoelen alsof die tot hem gericht is.
Uit jouw reactie op mijn kritiek op een groep (de belgicisten) kan ik nu uitmaken dat jij je door die kritiek aangesproken voelt, ook al was die kritiek eigenlijk niet specifiek tegen jou (de man dus) gericht. Jij hebt de keuze gemaakt om er door aangesproken te zijn. Je had echter ook de keuze om dat niet te zijn. Begrijp je nu het verschil? ![]()
![]() |
#173 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En toch werd ze in het Vlaams parlement, meerderheid tegen minderheid, conform het Vlaams regeerakkoord verklaard.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Welk dossier blokkeerde nu al jaren lang het land? En welke partij klaagde dit bij uitstek aan? Waarom zaagt diezelfde strekking/partij nu dat anderen het uiteindelijk gerealiseerd hebben? Jaloesie? Spijt dat ze een strijdpunt kwijt zijn? Waarom zagen ze nu over toegevingen? Zichzelf eerst wijsmaken dat ze iets dat jaren geleden afgesproken werd, nu gratis zouden verkrijgen omdat door wijziging van de kieswet een "ongrondwettelijke" situatie ontstaan was, die hen blijkbaar het recht zou geven om gratis op een vroeger gemaakt akkoord teruge komen. Nu de anderen verwijten, dat hun eigen gratis fabel niet opgaat, en dat ze een prijs betaald heebben getuigd op zijn minst van zelfbedrog en kiezersbedrog. Als narionalisten ooit realisten worden, die kunnen vertrekken vanuit de realiteit van bestaande toestand en regelgeving, dan pas zal vlaanderen vooruitgaan. U mag altijd een opsomming geven van de realisaties. Tot zolang lach ik met zoveel zelfhypnose. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Mijn deelneming, en sorry dat ik je het "bescheuren" moet omzetten in "beschamen" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
een middel tegen een onderdeeltje van de verfransingsmachine maar vooral voor de duidelijke afbakening van de grenzen van het Vlaams Gewest en dus tegen de dreiging van de uitbreiding van Brussel. heeft deze oplossing hier tegen iets gedaan? neen, integendeel, ze hebben het enkel verergerd, toch ivm de afbakening van de grenzen. daarom is het een slecht akkoord.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Welke grens is er verlegd? waarom doen jullie altijd zo pathetisch met grote woorden en princiepes, die in praktijk niets betekenen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
|
![]() Citaat:
Ken je supporters? Alleen mijn club kan voetballen, ook al staan ze op afvallen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik schreef (toch vrij duidelijk dacht ik) dat het hier over een stukje van de verfransing ging, ik schreef helemaal niet dat hierdoor de verfransing gestopt worden. maar vooral het tweede deel van mijn betoog is het belangrijkste. De grenzen van Brussel zijn de facto opgeschoven en de kans is groot dat deze uitgebreid worden met gans Vlaams-Brabant. met alle gevolgen vandien, de grenzen van Brussel staan straks aan de poorten van Mechelen, Aalst, Dendermonde. uiteraard de natte droom van alle francofiele Belgicisten, straks wordt ook daar nog enkel Frans gesproken.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |