Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 augustus 2012, 18:52   #161
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Kijk, Xenophon, hier een beeld van een echte gevangenis. Dit is hoe gevangenen behandeld zouden moet worden, ipv de luxehotels die we ze nu aanbieden hier in België. Van mij mochten ze gerust nog heel wat verder gaan.

http://www.youtube.com/watch?v=C4UhW9dIMfQ
Beste methode om "tijdbommen" te kweken.
En dan verwonderd zijn dat sommigen door het lint gaan na hun vrijlating.
Btw, zijn dat allemaal kindermoordenaars in dat filmpje, of gooit men daar alle soorten gevangenen doorheen ?

Laatst gewijzigd door Pietje : 6 augustus 2012 om 18:53.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2012, 18:54   #162
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk dan nog maar eens tegoei, er kwam geen enkele non in beeld. Het ging om wat geduw tegen enkele hekken die voor de politie stonden.
Tuurlijk dat. De betogers zijn uiteindelijk niet meer dan wat simplistische zielen die reageren uit eigenbelang. Stel je voor dat Michelle Martin in je straat loopt. Gevaar alom ! Stel dat je huis in de straat in waarde daalt. Stel je voor. Onvoorstelbaar. Bende simplistische sukkels.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2012, 20:50   #163
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Tuurlijk dat. De betogers zijn uiteindelijk niet meer dan wat simplistische zielen die reageren uit eigenbelang. Stel je voor dat Michelle Martin in je straat loopt. Gevaar alom ! Stel dat je huis in de straat in waarde daalt. Stel je voor. Onvoorstelbaar. Bende simplistische sukkels.
Ja je moet het maar durven, protesteren omdat een recidiviste die mede verantwoordelijk is voor de ontvoering van 6 kinderen, waarvan er 4 stierven, in je buurt komt wonen nadat ze bijlange niet haar straf uitgezeten heeft...
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2012, 21:13   #164
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Ja je moet het maar durven, protesteren omdat een recidiviste die mede verantwoordelijk is voor de ontvoering van 6 kinderen, waarvan er 4 stierven, in je buurt komt wonen nadat ze bijlange niet haar straf uitgezeten heeft...
Wees gerust. Martin zet geen voet op je erf. Laat staan dat ze je kinderen iets zou willen misdoen.

Ik maakte mij daarjuist een bedenking. Stel dat iedere veroordeelde momenteel achter de tralies zou zitten. Over hoeveel veroordeelden zouden we het dan niet hebben ?

Kiko. Opsluiten kost gewoonweg een bom geld.
Oud 6 augustus 2012, 21:18   #165
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wees gerust. Martin zet geen voet op je erf. Laat staan dat ze je kinderen iets zou willen misdoen.
Hoe weet je dat zo zeker ?
Oud 6 augustus 2012, 21:22   #166
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe weet je dat zo zeker ?
Vertel mij één reden warom zij dat wel zou doen.

Weet je Kiko, die Arme Klaren zijn al even wereldvreemd als Michelle Martin. Soort zoekt dus soort.
Oud 6 augustus 2012, 21:32   #167
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vertel mij één reden waarom zij dat wel zou doen.

Weet je Kiko, die Arme Klaren zijn al even wereldvreemd als Michelle Martin. Soort zoekt dus soort.
De redenen moet je aan mij niet vragen maar aan Martin zelf. Ze zal ook wel haar eigen redenen gehad hebben toen ze jaren geleden twee kinderen de hongerdood liet sterven...

Persoonlijk denk ik niet dat Michelle Martin nog veel kwaads in de zin heeft, althans niet in de zin van kinderen ontvoeren en misbruiken. Dit gezegd zijnde, blijft ze medeverantwoordelijk voor de dood van 4 kinderen en weet je nooit wat zo iemand denkt.

Zomaar beweren dat Martin, die een recidiviste is, deze keer het Juiste Pad zal bewandelen, vind ik een zeer gewaagde uitspraak.

Geef toe, je zult haar ook niet vragen om te komen babysitten op je kinderen.
Oud 6 augustus 2012, 22:16   #168
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wil je echt aan tranentrekkerij doen ? Je bent aan het verkeerde adres.
Neen, ik wil u gewoon confronteren met de gevolgen van ons laks rechtsysteem. Monsters zoals Martin die kinderen meehelpen ontvoeren en verkrachters zoals Dutroux helpen worden hier gewoon vrijgelaten na een paar jaar alsof er nooit iets gebeurd is. En dan durf jij nog commentaar te geven op "cowboys". Die Martin zou daar nooit vrijgelaten zijn na een paar jaar tijd.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2012, 22:18   #169
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zou dat ook je reactie zijn mocht één van je eigen kinderen door Dutroux ontvoerd en vermoord zijn? Dat die mensen daar wat overdrijven en dat Martin geen groot gevaar is?
Oud 6 augustus 2012, 22:20   #170
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hier alvast 2 die er een andere ervaring mee hadden:

Citaat:
Ik maakte mij daarjuist een bedenking. Stel dat iedere veroordeelde momenteel achter de tralies zou zitten. Over hoeveel veroordeelden zouden we het dan niet hebben ?

Kiko. Opsluiten kost gewoonweg een bom geld.
Wel ja, laten we gewoon stoppen met gevangenissen en Dutroux ook ineens vrijlaten.
Oud 6 augustus 2012, 22:26   #171
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Persoonlijk denk ik niet dat Michelle Martin nog veel kwaads in de zin heeft, althans niet in de zin van kinderen ontvoeren en misbruiken. Dit gezegd zijnde, blijft ze medeverantwoordelijk voor de dood van 4 kinderen en weet je nooit wat zo iemand denkt.

Zomaar beweren dat Martin, die een recidiviste is, deze keer het Juiste Pad zal bewandelen, vind ik een zeer gewaagde uitspraak.
Zoals ondertussen meer dan aangetoond is wraak de strafmaat die genetisch is ingebakken: wat je mij of ons hebt aangedaan mag je nu op z'n minst zelf ondergaan.
Als je je goed voelt binnen een beschaafde democratische rechtstaat dan moet je ook kunnen aantonen dat rechtsprincipes op een democratische wijze worden gehandhaafd.

Toegegeven. Een verblijf bij de arme klaren in Namen moet een paradijs zijn vergeleken met de gevangenis. Niet voor niets dat de arme klaren uit Genk het totaal niet eens zijn met de gastvrijheid in Namen.

De arme klaren uit Namen zullen buigen. Neem het van mij aan. Michelle Martin zal daar niet verblijven, of toch niet voor lang.
Oud 6 augustus 2012, 22:27   #172
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wel ja, laten we gewoon stoppen met gevangenissen en Dutroux ook ineens vrijlaten.
Stop eens met uw misplaatste tranentrekkerij.
Oud 6 augustus 2012, 22:31   #173
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Zoals ondertussen meer dan aangetoond is wraak de strafmaat die genetisch is ingebakken:
heb je iemand al horen pleiten om Martin te laten verhongeren?

iedereen pleit hier maar voor 1 ding
dat ze haar, door de rechter gegeven straf, VOLLEDIG uitzit.

lijkt me, gezien haar recidivie en kindermoord, een redelijk legitieme eis.
kindermoordenaars lijken me geen categorie mensen die je al na 1/3 of de helft vd strafmaat vrijlaat.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2012, 23:00   #174
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
kindermoordenaars lijken me geen categorie mensen die je al na 1/3 of de helft vd strafmaat vrijlaat.
Kinderen liggen nauw aan het hart. Begrijpelijk.
Wat met andere moordenaars ? Mogen die dan wel na 1/3 of 2/3 van hun straf op vrije voeten ?

Weet je. Ik wacht af wat er gebeurt als Michelle Martin één voet in het klooster zet. Vooral, ik wacht af wat de formele voorwaarden zullen zijn van haar vervroegde voorwaardelijke vrijlating. Ben eens benieuw hoelang dit zal duren. Als ik goed kan tellen heeft ze nog ongeveer 14 jaar voor de boeg.
Oud 6 augustus 2012, 23:22   #175
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
heb je iemand al horen pleiten om Martin te laten verhongeren?

iedereen pleit hier maar voor 1 ding
dat ze haar, door de rechter gegeven straf, VOLLEDIG uitzit.

lijkt me, gezien haar recidivie en kindermoord, een redelijk legitieme eis.
Het probleem dat zich stelt "mijn inziens dan toch", dat je gans het stelsel van detentie wenst te hervormen ....voor 1 feit/persoon/geval !

Nu de feiten zijn er, de uitspraak was er, de boete is gedaan en uiteraard het zal nooit genoeg zijn welk deel er ook ooit zal gedaan zijn.
Maar dan heb je die andere 9999 gedetineerden waarvan er toch een redelijk aantal niet recidiven bij zitten of recidivisten zullen worden.
En allen worden ze slachtoffer van meneer of madam de kindermoordenaar en 3 ouders die je misschien wel de 3 musketiers kunt beginnen noemen.

Men moet aanvaarden dat er ofwel persoonlijke vergelding toegestaan wordt, ofwel dat vergelding uit de handen gegeven wordt in een bevoegde instantie.
Die instantie tot vervelens toe blijven manipuleren ...dat kan ook niet. Dan is het terug persoonlijk met een instantie als instrument dat men gebruikt.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2012, 23:35   #176
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van cowboys hebben we weinig te leren.
Toch wel : schieten.
Dat kunnen ze hier blijkbaar niet. Anders was heel die discussie over Martin/Dutroux nu overbodig.
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2012, 23:38   #177
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Maar dan wél de gehele bevolking verwittigen waar en wanneer hij word vrijgelaten.
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2012, 23:48   #178
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
om financiele redenen moet je criminelen niet oplsuiten of vroeger loslaten?
ik denk dat dutroux een hele dure bajesklant is, daarom beter ineens vrijlaten alms ik jouw logica volg?
hij zit ook al 16j voor dezelfde kindermoorden als Martin
wat een rechtsongelijkheid dat hij verder moet brommen
Ik beslis niet hoe het in elkaar steekt, ik zeg alleen hoe het is. Momenteel moet men kiezen, als men iedereen zijn volledige straf laat uitzitten, dan ga je op een gegeven moment vaststellen dat je moet stoppen met binnensteken want overvol voor de komende x aantal jaren.

Wat dan tot gevolg heeft dat een aantal hun straf doen en de anderen geen straf meer doen. De volgenden die opgesloten worden is dan gelijk ook de volgende generatie.

Als je wil dat iedereen zijn volledige straf uitdoet, dan moet je ervoor zorgen dat er minsten 30.000 cellen bijgebouwd worden op redelijk korte termijn. Heb je enig idee over hoeveel miljarden € we dan praten? En niet alleen voor het bouwen, maar ook voor het onderhoud, en dan hebben we het niet eens over het leger aan cipiers dat daar voor nodig is ook nog.

Er is in België noch de politieke wil, noch de structuur noch de middelen om zoiets te doen, wordt er dus maar aan gewoon dat in de nabije toekomst de veroordeelden nog een kleiner deel van hun straf zullen doen, dat heeft niets met mijn voorkeur of beslissingen te maken, dat is gewoon de realiteit..
Oud 6 augustus 2012, 23:59   #179
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk, Xenophon, hier een beeld van een echte gevangenis. Dit is hoe gevangenen behandeld zouden moet worden, ipv de luxehotels die we ze nu aanbieden hier in België. Van mij mochten ze gerust nog heel wat verder gaan.

http://www.youtube.com/watch?v=C4UhW9dIMfQ
Ik heb een paar stukken gezien, mijn eerste indruk is dat deze mensen veel beter verzorgd worden dan de gevangenen in Belgie. ik zie daar WC's die afgesloten zijn bijvoorbeeld, waar de gevangen hun gevoeg kunnen doen zonder dat er mensen op zitten kijken, dat is al een luxe die Belgische gevangenen graag zouden hebben, er zijn die wat betreft sanitair alleen een lekke strontemmer op hun cel hebben staan, waar ze dan met zijn vieren op moeten, en als ze geen geld hebben om WC-papier te kopen, dan mogen ze het met hun handen tegen de muur smeren.

De bewegingsvrijheid die die mensen daar hebben, daar kunnen de gevangenen in België die met zijn vieren op enkele vierkante meters 23 uur per dag opgesloten zitten alleen maar van dromen. Al diegenen die in Belgie op de grond slapen zouden maar wat graag zo'n veldbed hebben zoals in het filmpje.

Ik heb de indruk dat je weinig kennis hebt van het Belgische gevangeniswezen, dat je maar wat aan het raden bent eigenlijk.

Maar je mag me gerust uitleggen uit wat die zogenaamde luxe in de Belgische gevangenissen eigenlijk precies bestaat, ik ben zeer benieuwd.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 7 augustus 2012 om 00:16.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2012, 00:11   #180
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het probleem is dat ze hier in België er al lang van dromen om "privé" gevangennissen op te richten.
Uiteraard peperduur en altijd volgeboekt op kosten van de belasting betalers.
En uiteraard houden ze de mensen zo lang als mogelijk binnen en uiteraard zullen ze er alles aan doen om dat zo winstgevend mogelijk te maken.

In the name off the law en jezus en mohamed en pierke pierlala.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be