![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met als resultaat dat vanuit wettelijk standpunt bekeken we met een tekst geconfronteerd worden die de oude benaming "huwelijk" draagt maar die inhoudelijk op een essentieel punt een andere inhoud heeft gekregen. Nou ja, als loyale burger zijn we wel verplicht dat neo-huwelijk te aanvaarden voor wat het is. Overigens zelfs het huwelijk in zijn originele betekenis heeft blijkbaar sterk aan waarde ingeboet vermits het samenhokken zonder formeel te huwen wellicht reeds over meer dan 50 % van de koppels gaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In welke aspecten ben ik als individuele urger door die wet trouwens gebonden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In feite geeft deze wet u enkel een extra mogelijkheid, mocht u later van gedacht veranderen en misschien toch ooit met een vriend willen huwen....
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is de stilzwijgende of mondelinge verbintenis van een koppel dat op eigen initiatief gaat samenwonen dan minderwaardig omdat er geen burgemeester, notaris en pastoor hun boterham aan verdienden met het schrijven van een boterbriefje?
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb dat ook; veel bezwaren tegen wetten die me het strot uitkomen. Liefst zie ik ze dan ook verdwijnen evenals de onbenullen die deze wetten opstellen. Het verschil tussen u en mij is: u wil die wetten weg en terugkeren naar een vroeger tijdstip in de geschiedenis, waarbij er opnieuw oude wetten dienen in ere hersteld te worden. Wetten die mij of een ander onze vrijheid kunnen kosten. Wanneer ik de huidige wetten die mij niet aantstaan weg wil, dan ga ik geen nieuwe installeren die een ander zijn vrijheid aan banden legt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Heeft u daar last van? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een goeie wet is een regeling van het openbaar leven die aan zoveel mogelijk mensen zoveel mogelijk vrijheid toekent.
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met de nieuwe wet wordt gewoon aan andere samenlevingsvormen de mogelijkheid geschonken om dezelfde rechten te kunnen genieten. Geen enkel 'klassiek' gehuwd koppel lijdt schade omdat een holebi-koppel eenzelfde contract met dezelfde rechten en plichten kan aangaan. Gelijkberechtiging kan je alleen maar toejuichen.
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er bestaat geen individuele, noch een maatschappelijke vraag naar uw 'broederhuwelijk'. Blijkbaar voelt niemand de noodzaak ervoor. Als niemand zich ongelijk berechtigd voelt, dan is er geen noodzaak om recht te verlenen. Dat lag blijkbaar anders met het homohuwelijk. En die ongelijke berechtiging is weggewerkt.
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aan homokoppels werd het recht ontzegd om bij de overheid dezelfde contracten aan te gaan als gehuwden.
![]() |
![]() |
#177 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is uw huwelijk dan uitgehold sinds de homo's ook het huwelijk konden afsluiten?
![]() |
![]() |
#178 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb jou dit met betrekking tot dit onderwerp al eens eerder gevraagd: over welke wet van 1993 heb jij het?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"You will say, Christ saith this, and the apostles say this; but what canst thou say? Art thou a child of Light and hast walked in the Light, and what thou speakest, is it inwardly from God?" Verschillende christelijke gemeenschappen zegenen gelijkslachtige samenlevingsovereenkomsten; in de volgende jaren zullen, net zoals bij de Britse en andere Quakers, volledige kerken volgen om deze zegening om te zetten naar huwelijken. Daar zal een aardig theologisch debat achter liggen, maar dat zal de effecten niet wegnemen.
Laatst gewijzigd door lombas : 23 juni 2013 om 12:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Blijkbaar een zéér moeilijke vraag...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |