![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb alleszins niet veel goesting - en nog veel minder tijd - om mee te huilen met wolven in het bos.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hopelijk halen ze ginder in Kortrijk de Westvlaming Frederik Vanlierde eens binnen !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
tis mesgien nog nie upgevoaln, mo dialektn zien nu gèè sgrieftoaln mè...tog nie dakik weetn. ![]()
Proud to be a koljo, sorry, klojo. Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175 Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 14 oktober 2013 om 11:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uit wat u schrijft, kan ik trouwens concluderen dat de afstand tussen AN en dialect hier wel vrij beperkt is. Ik zie hier eerder een dialectisch gesproken AN. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
|
![]() Citaat:
- Nee, dit is het dialect dat gesproken wordt zo'n 10 km van Oostende (landinwaards, hé ![]()
![]() |
![]() |
#169 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat hij beweert dat het om een heel andere taal gaat dan ons Algemeen Nederlands. Uit wat u alvast neerpent, is ik, afgezien van de uitspraak, geen verschillen die voor een heel grote taalafstand zorgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen hebt u natuurlijk gelijk: het dialect vervaagt steeds sterker en gaat over in een regiolect dat niet zelden gewoon een tussentaal blijkt te zijn: AN met een dialectische uitspraak en slechts enkele, nog overblijvende typerende woorden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
|
![]() Citaat:
![]() Moest er hier iemand van Bachten de Kupe zijn en zijn/haar dialect neerpennen, dan denk ik niet dat je nog zou beweren dat dat sterk op 'gekuist nederlands' trekt ![]()
![]() |
![]() |
#172 |
Minister-President
|
![]() Komt de erkenning van Westvlaams als streektaal op provincienivo er aan ?
![]() http://www.standaard.be/cnt/dmf20131025_00808725
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Minister-President
|
![]() ... maar de Westvlaamse provinciegoeverneur promoot het wel.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dergelijke zinnetjes zijn slechts sfeer, meer niet. Denkt u dat Philippe bij zijn terugkeer dat zinnetje nog herinnert? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Minister-President
|
![]() Jij kunt gewoon niet toegeven dat het Westvlaams een steeds hipper imago krijgt en aan een revival bezig is. Omdat het niet in jouw politiek korrekte unitaristische Vlaamse eenheidsstaat past.
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen zie ik dat het dialect niet aan een "revival" bezig is. Ik merk dat aan de vrienden en vriendinnen van mijn oudste kinderen. Ik merk dat ook aan de taal die de andere kinderen in de kleuter- en lagere scholen praten met onze kleinsten. Ik merk dat het dialect snel achteruit gaat. Ik merk veel, heel veel tussentaal en hoe langer hoe minder dialect. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=hUy_WYSlnhM |
|
![]() |
![]() |