Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Akkoord met het vetgedrukte voorstel voor loonlastendaling met jobgarantie?
Akkoord. 6 50,00%
Niet akkoord. 6 50,00%
Akkoord als minimumverhouding (extra jobs)/(loonlastendaling) kleiner is. 0 0%
Akkoord als minimumverhouding (extra jobs)/(loonlastendaling) groter is. 0 0%
Aantal stemmers: 12. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 25 januari 2014, 13:06   #161
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Bewijs je hier niet mee dat je niet het dubbele van het brutoloon betaalt?

Jij schijnt de bijdragen percentages van een werkgever in alle gevallen als volle bijdragen te beschouwen, terwijl er zoveel uitzonderingen zijn, dat alles een mistig geheel word.
En volgens mij weet je dat zeer goed zelf, maar worden door de werkgever er zelfs kosten bijgesleept, die totaal niets met het loon en de bijdragen op dat loon te maken hebben.

Jij weet ook dat de bijdragen zelfs kunnen verschillen voor 2 werknemers in hetzelfde bedrijf, die hetzelfde werk uitvoeren, door aftrek voor de ene, die onder een van de vele bijzondere maatregelen valt en de andere die daar niet onder valt.
Waar heb ik beweerd dat het over het dubbele zou gaan ?
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2014, 13:29   #162
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Waar heb ik beweerd dat het over het dubbele zou gaan ?
Het ging om de bewering, meer belastingen dan hun brutoloon. Is dat niet meer dan het dubbele?
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2014, 13:40   #163
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
hmmm
van mij mogen ze alle sociale assistenten opleidingen zonder weerga opdoeken

in feite hebben we nodig
- (land)(bouw)(productie)(diensten)bedrijven die goederen produceren die we kunnen exporteren PUNT
- opleidingsberoepen, maar meestal moet dat gewoon een avondcursusje zijn , maar vooral mensen die vakbekwaam zijn en een vak nog kennen of kunnen uitleggen hoe je iets kunt produceren
- infrastructuurwerken mogen ze houden, en budget verdubbelen, en leger mag helpen met infrastructuurwerken te doen.
- gezondheidsberoepen dat heb je nodig

- alle sociale sectoren mogen ze volledig afschaffen is totaal nutteloos

- alle ambtenaren die bezighouden met controles mogen ze afschaffen

- alle ambtenaren die zich bezighouden met geld herverdelen of subsidies geven mogen ze afschaffen, dan heb je direct budget over
- alle ambtenaren die zich bezighouden met wetten verzinnen of gat te likken van kabinetards mogen ze afschaffen
Slaag je niet een beetje door ?
-gewoon een avondcursusje ? op wat slaagt dat eigenlijk ?
-infrastructuurwerken door het leger ? Gaan we nu echt een dure krijgsmacht op de been houden om die mensen dan ondoelmatig in te zetten voor taken die niet de hunne zijn ? Om dan na enkele jaren te zeggen dat het leger nutteloos is ? Na het leger dat van Flahaut moest aan veredeld ontwikkelingswerk doen, na het leger van de crem dat vooral op buitenlandse missie moet brandstof verstoken en ervoor zorgen dat hij in de lens van de camera komt krijgen we nu het leger van Brother Paul dat bruggen en wegen mag gaan bouwen...
-alle sociale beroepen afschaffen, zodat iedereen die in problemen raakt zijn plan mag trekken, en als het verder gaat dan medicaliseren we ze wel of we steken ze in den bak ?
-geen ambtenaren die controleren ? dan krijg je wildgroei en chaos. Een essentiële regel in elk management is dat wie normeert en doelstellingen zet, naast coachen en leiden ook moet controleren en evalueren. Waarom zou dat bij de overheid niet zo zijn ?
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2014, 14:46   #164
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Arme Jack.
Uw luiheid moet je niet op mij afwentelen.
Arme Stuyck.
Van miserie zelf een luierik geworden.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2014, 14:48   #165
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Het ging om de bewering, meer belastingen dan hun brutoloon. Is dat niet meer dan het dubbele?
Neen Jacobus, men bedoelde dat een werkgever meer moet betalen voor een werknemer dan enkel zijn brutoloon. Sommigen beweren dat het het dubbele is, maar dat heb je mij niet horen beweren.
Oud 25 januari 2014, 14:51   #166
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Arme Stuyck.
Van miserie zelf een luierik geworden.
Arme Jack,
Van miserie offtopic gaan.
Ik ben geen leraar he Jack. Jij was degene die weigerde zijn werkloze medemens te helpen met opleiding, en dat uiteindelijk toch maar tijdens de normale werkuren.
Oud 25 januari 2014, 14:53   #167
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
-infrastructuurwerken door het leger ? Gaan we nu echt een dure krijgsmacht op de been houden om die mensen dan ondoelmatig in te zetten voor taken die niet de hunne zijn ? Om dan na enkele jaren te zeggen dat het leger nutteloos is ? Na het leger dat van Flahaut moest aan veredeld ontwikkelingswerk doen, na het leger van de crem dat vooral op buitenlandse missie moet brandstof verstoken en ervoor zorgen dat hij in de lens van de camera komt krijgen we nu het leger van Brother Paul dat bruggen en wegen mag gaan bouwen...
-alle sociale beroepen afschaffen, zodat iedereen die in problemen raakt zijn plan mag trekken, en als het verder gaat dan medicaliseren we ze wel of we steken ze in den bak ?
-geen ambtenaren die controleren ? dan krijg je wildgroei en chaos. Een essentiële regel in elk management is dat wie normeert en doelstellingen zet, naast coachen en leiden ook moet controleren en evalueren. Waarom zou dat bij de overheid niet zo zijn ?
Er bestaat zoiets als puur egoisme. Iemand met standpunten zoals brother paul verdenk ik daarvan. Het algemeen belang dient het in de verste verte niet.
Oud 25 januari 2014, 14:54   #168
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Arme Jack,
Van miserie offtopic gaan.
Ik ben geen leraar he Jack. Jij was degene die weigerde zijn werkloze medemens te helpen met opleiding, en dat uiteindelijk toch maar tijdens de normale werkuren.
Uiteraard ga ik niet mee in uw infantiele flutverhalen.
Om nog maar te zwijgen over het aantal werlozen dat uw "laat volwassen mensen de zomervakantie terug schooltje lopen-verhaal" niet ziet zitten.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 25 januari 2014 om 14:59.
Oud 25 januari 2014, 14:58   #169
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Maar dit is toch een voorstel dat de VLD perfect zou moeten steunen?
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2014, 15:00   #170
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Maar dit is toch een voorstel dat de VLD perfect zou moeten steunen?
Waarom?
Als liberaal vind ik onderwijs een kerntaak van de overheid.
Werklozen stalken niet.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 25 januari 2014 om 15:00.
Oud 25 januari 2014, 17:14   #171
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom?
Werklozen stalken niet.
Liever lui dan moe, dat is zo'n beetje uw motto.
En dat voor een leraar. Is dat de boodschap die je aan de jeugd overdraagt ?
Tal van werklozen zouden maar wat graag een opleiding volgen.
Eigenlijk is uw verdediging die gebaseerd is op luiheid vrij infantiel, net zoals de meeste van uw reacties.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 25 januari 2014 om 17:15.
Oud 25 januari 2014, 17:21   #172
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Liever lui dan moe, dat is zo'n beetje uw motto.
En dat voor een leraar. Is dat de boodschap die je aan de jeugd overdraagt ?
Tal van werklozen zouden maar wat graag een opleiding volgen.
Ok, laten we uw voorstel eens concreet benaderen:

-Wat met de VDAB-opleidingen, CVO's?
-Wat moeten de kleuterjuffrouwen doen tijdens de zomervakantie?
De werklozen leren kleuren binnen de lijntjes?
-Wat met de leraren lager onderwijs, LO, geschiedenis, PO, MO levensbeschouwing?
-Ga je de werklozen verplichten of is het vrijwillig?
-Wie gaat al die administratieve rompslomp regelen?
-Mogen leraren dan ook zomaar lukraak verlof nemen als andere ambtenaren?

Laatst gewijzigd door Another Jack : 25 januari 2014 om 17:21.
Oud 25 januari 2014, 17:25   #173
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
1° wel het monopolie in veel dingen zit in de onredelijk hoge eisen die men stelt voor diploma's. Ik ga niet beweren dat je niet verstandig moet zijn, maar in feite kunnen de meeste jobs samengevat worden in 5-10dagen opleiding. Dus ik zeg bvb een verpleegster zou bvb met een maand avondcursus moetn kunnen klaargestoomd worden voor de geriatrie, of voor het operatie, of voor het rode kruis, of voor doktersassistente, of voorvroedvrouw, etc... Nu zijn die diplam drempels veel te hoog. Dat je mensen voldoende opleid om vooral de intelligentie te filteren vind ik nuttig, om de juiste attitude te filteren, maar eenmaal mensen bewezen hebben betrouwbaar en nauwkeurig te werken vind ik het totaal debiel dat je zo'n onwillekeurig hoge diplaeisen begint te stellen als entry barrier in een sector.Dat dient uiteindelijk niemand.

2) je ziet dat jij fantasie tekort schiet: ik zeg gewoon dat het leger zijn materiaal perfect kan gebruiken om transportfirma's en aannemers te ondersteunen. Ofwel huur je gewoon al die vrachtwagens van ee nprivé firma, ofwel koop je zelf materiaal en gebruik je gewoon dat materiaal voor jobs uit te voeren voor de privé. Uiteindelijk laat je die mensen bvb 90% van de tijd rendabel werken voor de privé, en heb je uw budget voor 70% van het personeel bvb volledig gedebudgetteerd of geoutsourced voor privétaken. Is een pure winwin ipv daar 1000 vrachtwagens te laten staan roesten gebruik je ze op, en investeer je in nieuwe die gebruikt worden in de economie en zo redeneer je verder over al het materiaal die kan gebruikt worden van bulldozers, kranen, etc

3) wel stel dat er geen werkloosheid meer is, dan heb je toch die sociale beroepen niet meer nodig die de werkloosheid uitbetaalt. Als je het syteem vervangt door gemeenschapsdienst, dan is het geen sociaal buro meer maar een gemeenschapsdienst buro. Ok ? Naamverandering en functieverandering, je moet dus niet zoeken naar mensen die willen steuntrekken, maar je bent in feite de buro die werkgeeft aan mensen die geen werk vinden...

4) wel ja, als ambtenaren zich bvb zinledig houden met regeltjes uit tevinden die dan even later moeten gecontroleerd worden, vinden ze hun eigen werk uit. Ik ga niet beweren dat alles kan verlopen zonder controle, maar in feite zijn de meeste controles gewoon puur pietluttigheid. Dus ja de pietluttigheid mag eruit, je moet in feite mensen als controleur niet gaan bekijken om ze te beboeten, maar je moet gaan redeneren dat je een consultent bent die advies geeft en mensen op een positieve manier opmerkingen formuleert zodat ze weten welke fouten ze verbeteren. Je moet ze ook geen fouten doen verbeteren omdat dit de regels zijn (ik denk nu gewoon bvb aan het tendentieus bericht dat 80% vande standhouders op het salon niet in orde is met de prijsaffichage) maar je gaat uiteindelijk regels gaan formuleren die bedrijven vooruit helpen en implementeren op een niet repressieve manier, maar op ee npositieve manier, dat is kwaliteitsvol en positief helpen. Op die manier ga je een pak 'richtlijnen' krijgen die vanzelf uitgevoerd worden zonder dat je repressief moet controleren, dus ja dat wordt dan geen chaos en dat wordt dan regels die iedereen met plezier toepast
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2014, 17:26   #174
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er bestaat zoiets als puur egoisme. Iemand met standpunten zoals brother paul verdenk ik daarvan. Het algemeen belang dient het in de verste verte niet.
ik ben zeker niet wat je een egoist kunt noemen, ik ben een positieve, creatieve denker, die dikwijls out of de box en lateraal denkt. Dus wat ik daar schrijf is gewoon vrijdenkend, en breeddenkend redeneren over fouten in onze maatschappij
Oud 25 januari 2014, 17:27   #175
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom?
Werklozen stalken niet.
werklozen motiveren naar gemeenschapsdienst en herintegreren is wel een motto van de liberalen denk ik toch Jack ?
Oud 25 januari 2014, 17:32   #176
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

-Wat met de leraren lager onderwijs, LO, geschiedenis, PO, MO levensbeschouwing?
>De VDAB opleidingen gaan rechstreeks naar speerpuntsectoren waar we een grote groep mensen willen in vakbekwamen, zodat de maatschappij als één team trekt aan het zeil en vaart in dezelfde richting.

> kleuterjuffen: positief recreatief bezig zijn met kinderen, dus een verbeterde kinderopvang tijdens de vakantie zodat ouders hun vakantie perfect kunnen afstemmen op hun kleuter en omgekeerd ze daar niet in de shit zitten omdat onderwijzers 4maand vakantie nemen

>idem

> niemand is verplicht om geld te verdienen, maar als je geld wilt op het einde van de maand vind ik het logisch dat ervoor gewerkt wordt. Is dat meehelpen aan een marshall plan voor het isoleren van overheidsgebouwen, dan ben je daar in betrokken als werkloze in gemeenschapsdienst, en heb je recht op een volle uitkering, anders val je terug op niets. Want in feite heb je blijkbaar geen geld nodig.

> de rompslomp van wat ? Je kunt administratie in feite volledig digitaliseren en automatiseren ??

> tuurlijk mogen leraren verlof nemen in die 4 maanden, trouwens zou jij graag eens verplicht verlof nemen in de winter omdat het te koud is om te werken en waar ga je zo uw strandvakantie plannen in de winter ? Of zou jij graag eens verplicht verlof nemen tijdens een technische werkoosheid ?
Oud 25 januari 2014, 18:03   #177
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Lukraak is het woord niet, dat zal trouwens nergens kunnen.
Maar enkele vrij te nemen dagen, waarom niet?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2014, 18:05   #178
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ik ben zeker niet wat je een egoist kunt noemen, ik ben een positieve, creatieve denker, die dikwijls out of de box en lateraal denkt. Dus wat ik daar schrijf is gewoon vrijdenkend, en breeddenkend redeneren over fouten in onze maatschappij
Zo zie je jezelf misschien maar ik zie iemand die in de eerste plaats aan zijn eigen belang denkt.
Oud 25 januari 2014, 18:09   #179
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:

Kleuterjuffrouwen kunnen in de zomer voor kinderopvang zorgen Jack. Had je daar echt niet zelf op kunnen komen ?
En die andere leraars zoals LO, geschiedenis PO en MO, zijn die nutteloos volgens u ?
Waarom zou een werkloze niet verplicht mogen worden tot gemeenschapsdienst ? Als ik niet ga werken krijg ik geen loon.
Oud 26 januari 2014, 02:26   #180
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zo zie je jezelf misschien maar ik zie iemand die in de eerste plaats aan zijn eigen belang denkt.
waar en in welk opzicht precies denk ik aan mijn eigen belang ?
Als ik iets in eigenbelang zou schrijven , dan zouden alle pillen 100%terugbetaald moeten worden, gratis en zonder voorschrift, dat zijn eigenbelang zijn. Ik vind he tidee van de pot gerukt genoeg omdat iederee direct begrijpt dat dit niet kan. Maar dan zou ik superegoisch bezig zijn

ALs ik schrijf dat lasten van arbeid moeten verschuiven naar lasten op energie, dan bedoel ik bvb als economicus geredeneerd, dat je iedereen 2000euro per jaar meer doet verdienen, en dat je tegelijkertijd de lasten op aardgas met 1000euro verhoogt, de lasten op kerosen met 300euro verhoogt de diensten van de administratie met 700euro meer aanrekent aan de burger, en dus komt die 2000euro netto terug in de begroting

Dus waar ik over nadenk, is ZERO SUM verschuivingen die het evenwicht van onze economie als geheel moeten verbeteren. Een van onze grootste fouten is dat we arbeid 60% belasten, terwijl chinese arbeid hier onbelast binnenkomt. Een andere fout is dat we alle fossiele brandstoffen op 10 verschillende manieren belasten, zodanig erg, dat we liever steenkolen verbranden om energie te produceren dan aardgas, dat we liever vliegen naar Rome dan rijden naar ROme, dat we liever geld sparen bij de bank dan investeren, en zo zijn er duizende problemen die ontstaan door onevenwichten.

De grootste onevenwichten zijn lasten op alle vormen van inkomsten zijn verschillend, en die zouden best allemaal gelijk zijn. Daardor zijn boekhouders interessant, maar anderzijds ergeren socialisten zich er mateloos aan. Het is veel eenvoudiger om een flat tax te bedenken, en dan moet niemand zich nog bezighouden met belastinen te ontduiken maar concentreer je u gewoon op uwwerk
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be