Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juli 2014, 01:28   #161
Marnik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
met op je strepen staan bedoel ik dat men er anders van uitgaat dat je christelijk bent ..
Gedoopt misschien, maar niet praktiserend. Als je 'toegeeft' praktiserend christen te zijn, wordt je meestal in je gezicht uitgelachen. Als baby gedoopte atheïsten of agnosten (ietsisme) is hier eerder de norm en waar van uitgegaan wordt.
Marnik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2014, 02:45   #162
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
of het moet natuurlijk 'voor de familie' zijn, en dan ben je maar een 'mietje'
Holy fucking shit

Dan zijn het allemaal mietjes in mijn familie

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

Laatst gewijzigd door cookie monster : 30 juli 2014 om 02:48.
cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2014, 09:24   #163
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
'Islamitisch Verzet' is niet islamitisch en nog minder verzet.
Dat is ie wel. Lees eens wat meer over zijn bijdragen in het subforum "Arabische Lente". Geen enkele trol kent zoveel inside info wat betreft de islamitische wandel en bijhorende termen. Enkele maanden geleden is er hier nog zo één met al zijn dubbelnicks definitief van dit forum gebanjerd (Salah/Khalid Bin Waleed/Kamikaze) die op allerhande islamitische sites net dezelfde retoriek hanteerde (Zonbron ontmaskerde hem toendertijd). De twee moslimnicks in dit topic en de nick Kunoichi lijken me opnieuw manifestaties van dezelfde zot.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2014, 09:38   #164
Nota Bene
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schimmelpenninck Bekijk bericht
Laten we het hebben over pedofilie en homosexualiteit binnen de Islam!
Ik neem aan dat dit niet bestaat? Breng me klaarte AUB!
Citaat:
"Wie in slaap valt neuken we"

dinsdag 24 juni 2014

Excusez les mots, maar dat is de titel van een artikel van Yasser Ibrahim dat eerdaags verschijnt in ZemZem, een Nederlands tijdschrift over het Midden-Oosten en de islam.

Het stuk is een herwerking van zijn bachelorscriptie over klassiek-Arabische poëzie uit de achtste eeuw.

Ibrahim heeft het provocerende zinnetje 'wie in slaap valt neuken we' niet zelf bedacht, het is een versregel uit een gedicht van al-Hasan ben Hani al-Hakami (c.a. 750–810), beter bekend als Abu Nawas.

‘Iemands genot is pas volmaakt wanneer hij drinkt
Met baardeloze knapen als zijn drinkgenoten:
Eén zingt voor hem, de ander spreekt een zegewens
Wanneer hij hem de wijn aanreikt
En telkens als hij één van beiden kussen wil
Laat hij zijn mond hem kussen.
Gezegend zij de tijd dat ik met hen
De nacht doorbracht! Hoe heerlijk was het!
Wij dronken haar, gemengd en ongemengd,
En onze regel was: wie er in slaap valt neuken we.’

Die Abu Nawas is geen poëet van het zevende knoopsgat, hij was hofdichter van de kalief van Bagdad en wordt gerekend tot de grootmeesters van de klassieke Arabische en Perzische poëzie.

Waren knapenliefde en drankgelagen toen wel 'des islams'?

(op het plaatje: beeld van Abu Nawas, wijnbeker in de hand, aan de oever van de Tigris in Bagdad)

Bron: Radio 1
Oud 30 juli 2014, 09:40   #165
Nota Bene
Lokaal Raadslid

Standaard

Wat zou de nieuwe "kalief" in Bagdad daarvan denken?
Oud 30 juli 2014, 09:42   #166
Nota Bene
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Islamitisch Verzet Bekijk bericht
Beargumenteer beste Vlamingen?
Yasser Ibrahim over Arabische poëzie (radio 1)

Beargumenteer, beste Muzelman?
Oud 30 juli 2014, 10:49   #167
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

In de Arabische landen vertoont men vaak schizofreen gedrag. Openlijk mag alcohol niet, maar iedereen kent de winkels waar men alcohol kan kopen. De fles alcohol, eens gekocht, wordt dan dikwijls gewikkeld in bruin papier zodat niemand op straat kan zien dat men er een gekocht heeft. De koran is dus ver te zoeken.

Zo is het ook met homosexualiteit (en zelfs met knapenliefde). Een zeer dubbelzinnige houding. Ook hier is de koran ver te zoeken. Alles mag op dat vlak. Alleen, niemand mag het gezien hebben.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 30 juli 2014 om 11:06.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2014, 11:46   #168
Marnik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Orie Bekijk bericht
Het betaamt een moslim niet dat die te koop loopt met z'n zonden en er nog trots op is ook, dan is het geen moslim meer, want dat staat berouw en inkeer in de weg.
Maar... homosex en knapengedoe is de meest bizarre levensstijl die ik in het westen ben tegengekomen.
HomoseKS en knapengedoe is nochtans wat er bon ton was aan de Ottomaanse hoven. En nu nog doen de prinsen van Arabië wat ze willen met wie ze willen.
Oud 30 juli 2014, 11:59   #169
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Orie Bekijk bericht
Het betaamt een moslim niet dat die te koop loopt met z'n zonden en er nog trots op is ook, dan is het geen moslim meer, want dat staat berouw en inkeer in de weg.
Maar... homosex en knapengedoe is de meest bizarre levensstijl die ik in het westen ben tegengekomen.
Deze ambigue houding tegenover sexualiteit spruit natuurlijk deels ook voort uit de koran zelf. Want alhoewel de koran homosexualitet niet goedkeurt, is het boek wat dubbelzinnig. Zo vertelt de Koran dat de rechtvaardigen die in het paradijs worden opgenomen, zullen worden bediend door mooie jonge maagden en jong uitziende knapen. Verder wordt er gespecifieerd dat daar, in het Paradijs, ‘de jongens mooier zijn dan de mooiste parels’. Niet mis te verstane toespelingen.

Men hoeft hier geen tekening bij te maken. Ik neem aan dat die ‘jonge maagden’ en ‘jong uitziende knapen, mooier dan de mooiste parels’, niet louter zullen dienen om thee uit te schenken aan de 'rechtvaardigen'. Want dat zou wat saai worden op de duur.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 30 juli 2014 om 12:11.
Oud 30 juli 2014, 14:33   #170
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Islamitisch Verzet Bekijk bericht
Beargumenteer beste Vlamingen?
Ik hoef helemaal geen koning, homofiel of niet, maar als ik er dan toch een opgesolfert krijg mag hij graag ballen hebben.
Oud 30 juli 2014, 15:26   #171
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik geloof niet dat Koning filip beseft dat ie een homofiel kan zijn.
Ik denk het wel, en zijn entourage weet het ook, daarom heeft "zijn vrouw" een betaald contract gekregen.
Oud 30 juli 2014, 15:27   #172
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marnik Bekijk bericht
HomoseKS en knapengedoe is nochtans wat er bon ton was aan de Ottomaanse hoven. En nu nog doen de prinsen van Arabië wat ze willen met wie ze willen.
Een paar van de meest bekende Arabische gedichten gaan over knapenliefde.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2014, 17:33   #173
Marnik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Als Filip homo is, hun kinderen door kunstmatige inseminatie tot stand kwamen energeen liefde is tussen hem en Mathilde (toch geen man-vrouw-liefde), dan nog valt volgens een adelijk denkpatroon hun huwelijk te verdedigen. Filip slaat een goede partij aan de haak, een adelijke, niet onknappe (volgens Royalty en de bommakes) uit hetzelfde milieu. Mathilde zorgt langs haar kant voor de familiebelangen door hen allemaal een trapje te laten stijgen in de adellijke rangorde (die kans krijg je tegenwoordig niet zomaar meer) en een familiale link met één van de rijkste adelijke huizen van Europa en een kleinkind op een troon. Verstandshuwelijken weet je wel.
Oud 30 juli 2014, 18:01   #174
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marnik Bekijk bericht
Als Filip homo is, hun kinderen door kunstmatige inseminatie tot stand kwamen energeen liefde is tussen hem en Mathilde (toch geen man-vrouw-liefde), dan nog valt volgens een adelijk denkpatroon hun huwelijk te verdedigen. Filip slaat een goede partij aan de haak, een adelijke, niet onknappe (volgens Royalty en de bommakes) uit hetzelfde milieu. Mathilde zorgt langs haar kant voor de familiebelangen door hen allemaal een trapje te laten stijgen in de adellijke rangorde (die kans krijg je tegenwoordig niet zomaar meer) en een familiale link met één van de rijkste adelijke huizen van Europa en een kleinkind op een troon. Verstandshuwelijken weet je wel.
Wat maakt dat nu in feite uit of een koning homofiel is of niet? Niets. Zoals ik reeds stelde: als hij zijn job maar goed doet.

Bovendien moeten we niet te veel aandacht besteden aan posten van mensen wiens moraal en manier van leven wat ‘achterlopen’ met deze van het Westen of er haaks op staan.

Zo was een antwoord voor een moslima op haar vraag: “ Is het toegestaan om de wenkbrauwen te epileren?”, het volgende:

"Het is niet toegestaan om de wenkbrauwen te epileren om mooier en aantrekkelijker te willen uitzien. Allah vermeldt in Zijn Edele Qur'an dat we zina (overspel) niet moeten naderen en ons verrre van zina moeten houden (Qur'an 17-32). Als we deze ayaat (vers) lezen, zien we dat er niet staat: 'Pleeg geen zina', maar 'Nader niet de zina'.

Zina betekent niet alleen overspel plegen door gemeenschap te hebben. Onze geliefde Profeet, vrede en zegeningen zij met hem, vermeldt:
"Ogen plegen zina" Tirmizi, Edeb 35, (2787); Eboe Davoed, Tereccül 7, (4174, 4175); Nesai, Zinet 35, (8, 153)
"Twee ogen plegen zina. Twee handen plegen zin, twee voeten plegen zina..." (Moeslim. Ramuz-oel Ehadis)

Als een vrouw meer dan normale beharing heeft op haar gezicht, (boven haar lippen, wangen, en tussen haar wenkbrauwen) dan is het toegestaan om deze haren weg te halen, omdat deze haren tegen de fitrah (natuur) van de vrouw zijn
."

Wat moeten we hier nu mee. Het zijn opvattingen, die ons terug katapulteren naar een tijd van vóór de Middeleeuwen. Denkelijk terug naar het jaar 600 en wellicht nog verder terug in de tijd. Naar de tijd van de apostel Paulus. En die dus niet (meer) passen in onze maatschappij.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 30 juli 2014 om 18:29.
Oud 30 juli 2014, 18:41   #175
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Die Filip is gewoon mensenschuw, en moest ie homofiel zijn dan zit ie héééééél diep in de kast ...
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2014, 18:43   #176
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik denk het wel, en zijn entourage weet het ook, daarom heeft "zijn vrouw" een betaald contract gekregen.
Ach wat maakt het eigenlijk uit, het zijn daar bijna allemaal betaalde contracten
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2014, 19:11   #177
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
'En, zeg ons, hebt u daar bewijzen voor? Of hebt u het 'van horen zeggen'?

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 30 juli 2014 om 19:11.
Oud 30 juli 2014, 19:42   #178
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
nee er zijn idd geen heksenvervolgingen, Inquisitie toestanden enz meer, maar de judeo-christelijke manier van denken zit er nog wel steeds goed ingebakken, bvb. ga maar eens een niet-katholieke school zoeken voor je kind, of indien men wenst te adopteren .. 90% en dat is geen overdreven schatting van de instellingen en organisaties hiervoor zijn christelijk .. om neutraal hier in België door het leven te gaan moet je echt wel op je strepen staan of je wordt gewoon door de nog reeds geïndoctrineerde massa de les gelezen.
Geloof je het wel zelf?

Een niet-katholieke school? Euhm, heb je de scholengemeenschappen al eens bekeken? Ooit van gemeenschapscholen gehoord?

Ik heb overigens op een "katholieke school" gezeten. Van katholicisme was daar niet veel te merken. Het vak godsdienst was, ondanks dat de leerkracht echt te goed was voor deze wereld, een echte grap. Ik heb daar 0,0 geleerd over katholicisme of christendom. Verder waren er een paar keer per jaar 'vieringen', met Kerstmis en op het einde van het schooljaar. Zo van die vertoningen waar men de kerk onteerde door langs het altaar vals op een gitaar te zitten tokkelen en wat ludieke verhaaltjes en tekstjes las. Een priester ofzo kwam daar natuurlijk niet aan te pas, want waarschijnlijk was rond de 15% van de leerlingen moslim.

Atheïsme en agnosticisme zijn toch wel de huidige norm. Ga je zeggen dat je praktiserend Christen bent bij Kind&Gezin voor adoptie ofzo, gaan ze vast vragen "Maar je laat je kind toch wel inenten, zeker?". (al ken ik enkele orthodoxe en wat meer protestante idioten die dat niet doen, toegegeven)

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 30 juli 2014 om 19:44.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2014, 19:50   #179
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Deze quote maakt gewoon deel uit van jouw haat tegen andersgelovigen, aangeleerd in dat fascistische boek dat Koran heet.

Adolf Hitler schreef er zijn eigen Duitse versie van. Dat boek heet "Mein Kampf" en gaat over exact hetzelfde

Overigens zijn er pedo's in alle religies. Pedo's kiezen altijd voor jobs die hen een machtspositie geven over kinderen.
Het onderwijs (lagere school), de tennisleraar, de vrijwilliger die zwakzinnige kinderen helpt opvangen..
Maar zeker ook de priester. Een man met "aanzien" en als een kind er wat van zei, werd het niet geloofd en geïntimideerd.

Voor de Islam is het niet anders.
Moslims wijzen doodgraag met de vinger naar anderen, maar zijn stekeblind voor hun eigen misdaden
Ik ben geen moslim.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2014, 19:51   #180
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ik moet echt kotsen van de mate waarin moslims gehersenspoeld zijn.

Pedofilie is de ergste vorm van misdaad tegen de mensheid. Terreurzaaiing tegen kleine kinderen die voor het leven getekend zijn en nooit meer hun seksualiteit kunnen beleven, omdat een 54 jarige idioot niet aan zijn perverse driften kan weerstaan. Het vergt een psychopaat om zo'n daad te ondernemen

Maar hij roept zichzelf uit tot profeet, dus laten we het wegrelativeren.
Context, tijd.. het moet allemaal kunnen.
En vrouwen die verkracht worden, zijn onrein en moeten gestenigd worden.
Mannen zijn per definitie superieur en kunnen niets verkeerd doen.

Jij bent zodanig gehersenspoeld dat er in dit leven niks goeds meer van je kan komen

Ik zou veel liever hebben dat de federale regering geld investeert in de uitroeiing van Islam, dan de uitroeiing van kanker
Moraal is nu eenmaal onderhevig aan tijd en context.

Daarvoor hoef je niet emotioneel te worden hoor.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be