![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hoeveel procent van de werkelijk Franstalige gezinnen sturen hun kinderen naar de NL-school....? In % uitgedrukt is dat peanuts!
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Europees Commissaris
|
![]() Neen, vertel eens, Jan....
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Deze school in Ganshoren werd geconfronteerd met een toenemend aantal problemen die verbonden waren mede aan de anderstalige achtergrond en cultuurverschillen van de schoolbevolking. Het niveau daalde schrikwekkend en op den duur wisten leraren geen orde meer te handhaven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"La région bruxelloise compte 120 écoles fondamentales et plus de 30 écoles secondaires. Le pourcentage de néerlandophones oscille entre 5 et 15 % de la population, tandis que l’enseignement néerlandophone représente près de 20 % de l’offre d’enseignement bruxelloise. Sur les 203 000 élèves de l’enseignement obligatoire, 80 % sont scolarisés dans l’enseignement francophone, 17 % dans l’enseignement néerlandophone et les 3 % restants dans les écoles européennes et internationales." 17% noem ik niet echt peanuts. En we hebben het over een artikel van 2013. Hoeveel % is het nu? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar goed, Every, probeer nog eens, wat zou ik nu kunnen bedoeld hebben....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De NL-scholen zijn veel selektiever en wie daar niet aan de bak komt moet dan maar naar de F-school. Het F-onderwijs dus ten dele als vuilbak van de elitaire NL-scholen...?
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 11 december 2014 om 00:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Europees Commissaris
|
![]() Eerst een taalbad zoals in Frankrijk.....!
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 11 december 2014 om 00:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Waar zouden ze dan wél opgevangen worden...? 2. Het Franstalig onderwijs moge dan misschien ernst missen maar dan alleszins niet op het vlak van vreemdelingen lekker de verfransingsmachine te laten passeren, zoals vroeger de Vlamingen ( en ook nu nog ) door de verfransingsmachine werden gehaspeld.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 11 december 2014 om 15:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb nog altijd van geen enkele N-VA'er een plausibele verklaring gehoord waarom een zogezegd Vlaams-nationalistische partij het Nederlands in Brussel wel afschaffen. Hoezeer ik ook het "principle of charity" wil toepassen, deze politiek is pas rationeel als men de Brusselaars ziet als een groep "vreemdelingen" waarvan men niet wil dat die de Nederlandse taal leren. Maar in dat geval gaat het niet meer om Vlaams-nationalisme, maar om "white power worldwide"...
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |