![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb jij een bedrijfswagen?
![]() |
#162 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En zoals al gesteld: het gros van de werknemers heeft geen firmawagen, dus jouw aanname dat alle grootverdieners firmawagens hebben, is op lucht gebaseerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als er geen aftrekposten voor beroepskosten, gezinssituatie, ed was, dan was er alleen het nettoloon en de 'rest' zonder alle tussenberekeningen. Ben je dan ook voorstander om je belastingvoordelen omwille van je gezinssituatie, beroepsonkosten, ed op te geven omdat een alleenstaande zonder kosten daar niet van kan genieten? Citaat:
Dat heb ik hier al tig keer aangegeven. Voor de werkgever daarentegen bedraagt die compensatie factor 3 net omwille van de hopeloze fiscaliteit waar ze een uitweg voor zochten. De belastingvrije km-vergoeding dekt bijlange niet meer de reële kost. Citaat:
Wat wil je dan? Dat een werknemer 50% betaalt voor een dienstvoertuig dat niet zijn eigendom is?
![]() |
![]() |
#164 |
|
![]() Wat denk je zelf?
![]() Maar nogmaals, kom hem maar halen. We vinden er wel iets op. Maar wie gaat de put dempen?
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill Laatst gewijzigd door hamac : 7 maart 2016 om 13:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Maar 't staat je vrij me te quoten op iets anders uiteraard ![]() Het verandert verder weinig aan het punt dat gemaakt wordt: demagogie. De niet-bedrijfswagenrijders uit de top 10%/30%, en bij uitbreiding de hele populatie, betaalt vandaag teveel, en dat is de fout van de 400k bedrijfswagenrijders. Is het daarom dus een goede zaak om de bedrijfswagenrijders fundamenteel af te straffen (want dat is waar je op aanstuurt) en om die inkomsten te gebruiken om de spilzucht van de staat te voeden? Kom jij op voor de werknemer, of voor de staat? (je bent niet zo naïef te geloven dat die 4 miljard fictieve extra inkomsten gaan gebruikt worden om de belastingen van anderen te reduceren, dat maak je me niet wijs, 'k heb je hoger zitten dan dat ![]() Je vergat de andere vraag die er stond te beantwoorden trouwens. Laatst gewijzigd door Drosamadaris : 7 maart 2016 om 13:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#167 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als die mens 40k km per jaar rijdt voor de firma en 15k prive, moet jij 15/55ste van het voordeel op zijn belastingbrief noteren. Zo simpel kan het leven zijn. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 7 maart 2016 om 13:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Minister
|
![]() Ook een leuke in deze discussie inderdaad
![]() als de klacht gaat over ongelijk belasten van loon, dan heb je het niet alleen over progressieve schalen, over groepsverzekeringen, pensioenen, maaltijdcheques, bedrijfswagens en andere voordelen, dan heb je het ook over belastingvoordelen omwille van kinderen en woningfiscaliteit... |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() jamaar staat hij op uw naam of niet?
![]() |
#171 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Met als nota: je verliest dan wel iedere vorm van fiscale sturing. je hebt dan massas ambtenaren overbodig die buiten mogen => extra win ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Bron Citaat:
![]() |
![]() |
#173 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() 't Grote verschil tussen jou en mij zit hem in de volgorde me dunkt ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | ||
|
![]() Citaat:
Maar wat is het nu? Ben ik nu een nuttige idioot omdat ik zogenaamd mijn broek scheur omwille van het denken in netto-termen? En dat terwijl je me nog extra wil belasten omdat ik er volgens jou te weinig betaal. Mooie vent ben jij. ![]() Citaat:
Je kan toch moeilijk iemand gaan belasten op de waarde van de wagen (bezit) als het niet eens je eigendom is, of wel? En het argument dat men anders wel een wagen had moeten kopen, doet daar geen afbreuk aan.
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill Laatst gewijzigd door hamac : 7 maart 2016 om 14:07. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
|
![]() Het komt als een verassing dat werkgever en werknemer naar een win-win zoeken?
![]() |
#177 |
|
![]() Natuurlijk moet je het lease-contract erbij nemen.
Neen, hij staat niet op mijn naam. Daarom is het ook onzinnig om mij te belasten aan 50% dat niet eens van mij is, toch?
![]() |
#178 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben dus gestopt met denken in enkel netto termen. Citaat:
En ik klaag vooral de salariswagens aan. Niet de dienstwagens die ook prive gebruikt mogen worden. De salariswagens zie je staan bij KBC, Belfius, enz...kantoorbedienden met een wagen. PS: In nederland geef je al, naargelang de bijtelling, de waarde van je wagen in op je belastingbrief. Zo ver is het niet gezocht. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Banneling
|
![]() Het kan dus zijn dat voor de mensen die veel rijden, een regeling die de werkelijke prive voordelen belast, voordeliger uitkomt.
En daar heb ik geen problemen mee: die mensen gebruiken hun wagen voor hun job, en dat hoort onbelast te zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |