Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juni 2017, 09:11   #161
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Excuseer? Ik hoef geen definities te geven, jij mag uitleggen op welke leugen je me betrapt denkt te hebben?
Ik weet gewoon dat je liegt (in het algemeen), geen verdere uitleg nodig. Jij wilt in een hoek geduwd worden en gedomineerd worden in deze discussie. Het is een "arme" staat van "denken", maar zo ben jij nu éénmaal blijkbaar. Je blijft zagen en "domme" uitspraken doen tot je gecorrigeerd wordt.

Ik hou alleen maar een spiegel voor, dat jij dat niet leuk vindt kan mij worst wezen.
Oud 29 juni 2017, 13:43   #162
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Dat is heel goed, je hebt dat vastgesteld. Ook ik trouwens.
Maar wat doe je ermee? Welke oplossingsgerichte voorstellen heb je? Hoe denk jij dat het probleem aangepakt moet worden? Hoe ga je ervoor zorgen dat Moslima's voor zichzelf gaan beginnen nadenken en zich van de traditionele patriarchale structuren gaan bevrijden?

Het is gemakkelijk om blijvend te bleiten en te kreften hoe slecht de Islam is, maar of dat de vrouwen veel helpt, dat durf ik serieus te betwijfelen. Constructieve voorstellen op tafel leggen, dat is ineens iets anders...

Ik zou het vuil spelletje kunnen spelen en u een quote van mij vragen hierover, maar dat zal ik niet doen. Ik zal gewoon zeggen dat uw zwart-wit denken u weer toeren speelt.

Ik zeg immers dat je uw bewering niet kunt staven met enig bewijs. Neen, de cijfers van de vluchthuizen zijn géén bewijs.

Jvdb zijn bijdrage niet gelezen?

Logisch, ik heb geen obsessie over de Islam, en zolang jij mij zaken laat zeggen die ik nergens heb geschreven heb, heeft een discussie over mijn standpunten geen enkele nut.
Kortom, mijn redenering is veel te genuanceerd voor uw zwart-wit denken.
U heeft dus geen enkel argument voor uw beweringen? Uw standpunt onderbouwen doet u niet en dat ligt aan mij? In een discussie betekent dit dat je doodeenvoudig geen argumenten hebt en dit omzeilt door je focussen op je gesprekspartner . Dat is nogal zwak, kunt u niet beter?

Uiteraard zijn cijfers uit vluchthuizen wel degelijk een bewijs, wanneer daar bepaalde groepen oververtegenwoordigd zijn, net zoals cijfers van abortus weergeven dat bepaalde groepen te weinig informatie en toegang hebben tot voorbehoedsmiddelen.

Kunt u nu eens ophouden met uw aanname die nergens op slaat? Ik " bleit en kreft niet"maar maak duidelijk dat de oververtegenwoordiging bij huiselijk geweld wel te maken hebben met cultuur en religie waar het moslima's betreft.
Nergens schreef ik zaken zoals " islam is slecht".
Ik zou eerder de stelling onderschrijven dat alle monotheïstische religies vrouwen ondermijnen en in een ongelijke positie zetten tegenover mannen.

In zekere zin zijn ook mannen slachtoffers, omdat zij niet leren om agressie te beheersen, meisjes en vrouwen als gelijken( of anderen buiten eigen subgroep in het algemeen) te zien, waardoor ze eerder als daders van geweld te registreren vallen. Dat is volgens mij het gevolg van opvoeding die zich op waarden en normen richt die enkel achter de voordeur gelden maar niet daarbuiten, eenmaal je hier bent of hier geboren wordt.

Zodra u uw argumenten onderbouwt , wil ik gerust eens laten weten wat volgens mij moet gebeuren om moslima's weerbaarder te maken tegenover huiselijk geweld. Maar eerst bent u eens aan de beurt.
Boter bij uw vis...u voert al dagen deze discussie, tijd om eens te laten zien wat u waard bent.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2017, 13:48   #163
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Ik weet gewoon dat je liegt (in het algemeen), geen verdere uitleg nodig. Jij wilt in een hoek geduwd worden en gedomineerd worden in deze discussie. Het is een "arme" staat van "denken", maar zo ben jij nu éénmaal blijkbaar. Je blijft zagen en "domme" uitspraken doen tot je gecorrigeerd wordt.

Ik hou alleen maar een spiegel voor, dat jij dat niet leuk vindt kan mij worst wezen.
Sorry maar uw mening is...nou ja...debiel lijkt me de beste omschrijving. Uw obsessie met vrouwen die blijkbaar gedomineerd en gecorrigeerd willen worden slaat nergens op maar ik noteer dat u uitspraken doet die u niet eens kunt onderbouwen. Voeg daaraan toe dat anderen u moeten helpen bij de definitie van verkrachting en ik geef alle vrouwen gelijk met een boog om mannen die zo denken heen te lopen.
Oud 29 juni 2017, 15:31   #164
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sorry maar uw mening is...nou ja...debiel lijkt me de beste omschrijving. Uw obsessie met vrouwen die blijkbaar gedomineerd en gecorrigeerd willen worden slaat nergens op maar ik noteer dat u uitspraken doet die u niet eens kunt onderbouwen. Voeg daaraan toe dat anderen u moeten helpen bij de definitie van verkrachting en ik geef alle vrouwen gelijk met een boog om mannen die zo denken heen te lopen.
Waarom maak je er zo'n "big deal" van? Je trekt heel dat gedoe over vrouwenrechten zodanig uit proportie dat het 1 grote komedie wordt. Niemand neemt het nog serieus. Jij hebt een probleem, ik niet. Maar in elke discussie kom je weer af met grote woorden en veel slaapverwekkende "blablabla".

Ik denk dat het beter is dat ik jou hier negeer. Je probeert me elke keer weer te "framen".
Oud 29 juni 2017, 15:34   #165
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U heeft dus geen enkel argument voor uw beweringen? Uw standpunt onderbouwen doet u niet en dat ligt aan mij? In een discussie betekent dit dat je doodeenvoudig geen argumenten hebt en dit omzeilt door je focussen op je gesprekspartner . Dat is nogal zwak, kunt u niet beter?

Uiteraard zijn cijfers uit vluchthuizen wel degelijk een bewijs, wanneer daar bepaalde groepen oververtegenwoordigd zijn, net zoals cijfers van abortus weergeven dat bepaalde groepen te weinig informatie en toegang hebben tot voorbehoedsmiddelen.

Kunt u nu eens ophouden met uw aanname die nergens op slaat? Ik " bleit en kreft niet"maar maak duidelijk dat de oververtegenwoordiging bij huiselijk geweld wel te maken hebben met cultuur en religie waar het moslima's betreft.
Nergens schreef ik zaken zoals " islam is slecht".
Ik zou eerder de stelling onderschrijven dat alle monotheïstische religies vrouwen ondermijnen en in een ongelijke positie zetten tegenover mannen.

In zekere zin zijn ook mannen slachtoffers, omdat zij niet leren om agressie te beheersen, meisjes en vrouwen als gelijken( of anderen buiten eigen subgroep in het algemeen) te zien, waardoor ze eerder als daders van geweld te registreren vallen. Dat is volgens mij het gevolg van opvoeding die zich op waarden en normen richt die enkel achter de voordeur gelden maar niet daarbuiten, eenmaal je hier bent of hier geboren wordt.

Zodra u uw argumenten onderbouwt , wil ik gerust eens laten weten wat volgens mij moet gebeuren om moslima's weerbaarder te maken tegenover huiselijk geweld. Maar eerst bent u eens aan de beurt.
Boter bij uw vis...u voert al dagen deze discussie, tijd om eens te laten zien wat u waard bent.
Ik hoef niet te laten zien 'wat ik waard ben', dat interesseert mij geen bal.

Je zal dus nog een beetje veel geduld moeten uitoefenen.
Oud 30 juni 2017, 10:02   #166
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ik hoef niet te laten zien 'wat ik waard ben', dat interesseert mij geen bal.

Je zal dus nog een beetje veel geduld moeten uitoefenen.
Dan stopt hier de discussie. U weigert eigen standpunten toe te lichten, te onderbouwen, terwijl u dit constant van mij verwacht.
U beweert, maar onderbouwt niets, dat kun je geen serieuze houding noemen.
Oud 30 juni 2017, 10:04   #167
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom maak je er zo'n "big deal" van? Je trekt heel dat gedoe over vrouwenrechten zodanig uit proportie dat het 1 grote komedie wordt. Niemand neemt het nog serieus. Jij hebt een probleem, ik niet. Maar in elke discussie kom je weer af met grote woorden en veel slaapverwekkende "blablabla".

Ik denk dat het beter is dat ik jou hier negeer. Je probeert me elke keer weer te "framen".
U schrijft medeforummers zaken als leugens toe, maar blijft in gebreke wanneer u eens moet zeggen waarop u die uitspraken baseert.
Omdat u dit ook helemaal niet kunt, dat is uw en niet mijn probleem.
Oud 30 juni 2017, 22:53   #168
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel, alice, waar zijn de cijfers voor uw beide beweringen?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2017, 09:00   #169
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U schrijft medeforummers zaken als leugens toe, maar blijft in gebreke wanneer u eens moet zeggen waarop u die uitspraken baseert.
Omdat u dit ook helemaal niet kunt, dat is uw en niet mijn probleem.
Ik mag ook eens wat sentimentele zever verkopen die nergens op gebaseerd is (woede) zoals u en heel dat feminisme. Jij bent niet redelijk. En er zijn al een stuk of 20 forummers dat je dat hebben aangesmeerd, jij bent niet redelijk.
Oud 1 juli 2017, 09:11   #170
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik mag ook eens wat sentimentele zever verkopen die nergens op gebaseerd is (woede) zoals u en heel dat feminisme. Jij bent niet redelijk. En er zijn al een stuk of 20 forummers dat je dat hebben aangesmeerd, jij bent niet redelijk.
Dat klopt. Alices betoog lijkt soms op een ongeleid projectiel. Ik heb al meermaals gemerkt dat de zakelijke redenering op een bepaald moment er niet meer is. Ik denk bijvoorbeeld aan discussies over de vrijheid die iedere burger heeft zich te kleden zoals hij dat wil.
Oud 1 juli 2017, 10:58   #171
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wel, alice, waar zijn de cijfers voor uw beide beweringen?
Zoekt u maar even op google, verschillende kranten hebben hier in het verleden melding van gemaakt.
Oud 1 juli 2017, 11:01   #172
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat klopt. Alices betoog lijkt soms op een ongeleid projectiel. Ik heb al meermaals gemerkt dat de zakelijke redenering op een bepaald moment er niet meer is. Ik denk bijvoorbeeld aan discussies over de vrijheid die iedere burger heeft zich te kleden zoals hij dat wil.
Echt Jan? Kun je even de terechtheid van je bewering aantonen? Zoek maar op waaruit blijkt dat " de zakelijke redenering er niet meer is" en onderbouw dit, jouw mening is namelijk geen waarheid.
Oud 1 juli 2017, 11:06   #173
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee echt? En dit terwijl u priveberichten stuurt ( die ik niet beantwoord) omdat ik uw favoriete feministe zou zijn?
U mag verkopen wat u wilt, maar wanneer je dit over anderen beweert moet je kunnen aantonen en onderbouwen, iets wat u maar niet lukt, in deze discussie noemt u me ook een leugenaar, kon u ook al geen enkel bewijs van geven..

En wie zijn die 20 forummers? Vrees dat u ook hier vooral uw onvermogen tot discussie laat blijken?
Oud 1 juli 2017, 12:49   #174
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoekt u maar even op google, verschillende kranten hebben hier in het verleden melding van gemaakt.
Geen cijfers dus.
Oud 1 juli 2017, 12:49   #175
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geen cijfers dus.
Oud 1 juli 2017, 12:51   #176
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Echt Jan? Kun je even de terechtheid van je bewering aantonen? Zoek maar op waaruit blijkt dat " de zakelijke redenering er niet meer is" en onderbouw dit, jouw mening is namelijk geen waarheid.
Ja, dat kan ik. Uw voortdurend gedaas over de hoofddoek bij moslima's bijvoorbeeld en hoe u daar uiteindelijk totaal in de knoop geraakt met de individuele vrijheid. Westerse waarden en vrijheden willen verdedigen, maar uiteindelijk een lans breken om die te beknotten. Louter omdat u het moeilijk hebt met een bepaalde groep mensen.
Oud 2 juli 2017, 10:53   #177
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geen cijfers dus.
U wilt blijkbaar die artikels, gewoon even google Jan, je hebt twee maand verlof toch?
Oud 2 juli 2017, 11:03   #178
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, dat kan ik. Uw voortdurend gedaas over de hoofddoek bij moslima's bijvoorbeeld en hoe u daar uiteindelijk totaal in de knoop geraakt met de individuele vrijheid. Westerse waarden en vrijheden willen verdedigen, maar uiteindelijk een lans breken om die te beknotten. Louter omdat u het moeilijk hebt met een bepaalde groep mensen.
Wel wanneer u dit kunt, dan moet u dat maar even aantonen.
Al gevonden of nog op zoek?
Ik ben ( ga je beetje helpen) tegen hoofddoeken omdat ze voor onderscheid staan, en omdat daarmee vrouwen verantwoordelijk worden gesteld voor het seksueel gedrag van mannen.
Maar nergens zult u vinden dat ik om die reden hoofddoeken verboden wil zien in het straatbeeld, wel vind ik dat " individuele vrijheid" geen recht geeft op hoofddoeken steeds en overal".
Anders dan u beweert, heb ik het " ook niet moeilijk met een bepaalde groepen mensen" wel met monotheistische religies als ideologie en het gedrag waar het mensen toe aanzet.
Dat is immers niet bepaald fraai, gaande van kindermisbruik in uw kerk, tot onderdrukking van vrouwen en ruimte voor geweld.
Oud 2 juli 2017, 11:23   #179
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zelfs wanneer een vrouw naakt over straat zou lopen, heeft niemand het recht haar lastig te vallen of te verkrachten. De rest van uw mening is ronduit achterlijk, ga er mijn tijd niet in steken.
Verkrachting is walgelijk. Maar het is natuurlijk wel van belang om de kwestie actie-reactie te begrijpen.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2017, 11:47   #180
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Verkrachting is walgelijk. Maar het is natuurlijk wel van belang om de kwestie actie-reactie te begrijpen.
Wanneer een vrouw naakt over straat loopt, heeft dit daar niets mee te maken, het geeft nog altijd geen enkel persoon recht om haar lastig te vallen.
Vrouwen zijn in geen enkele omstandigheid verantwoordelijk voor seksueel gedrag van anderen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be