![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
Bekijk resultaten enquête: Komt er een 2de lockdown voor 2021? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
24 | 61,54% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
15 | 38,46% |
Aantal stemmers: 39. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men kwam aan 1207 doden voor 2018 ...en vermits dat een onderschatting is houdt het men het op een goeie 2000/jaar (laat het dan nog de hoogste schatting van MVR zijn tussen 500 & 5000 ) Wij zitten nu al ergens aan 10858 sterfgevallen voor de voorbije periode en aan 288K gevallen ( dus patiënten) voor zover we dat weten uit testen want voor de rest is het koffiedik kijken Extrapoleer dat en ge ziet al meteen dat het over een iet wat andere orde gaat Komt er nog bij dat bij griep men daar geen zware revalidatie-periodes voor kent gelijk covid (Er wordt soms te veel gefocused op maar zoveel doden) Maar nogmaals dat is allemaal het grote issue niet hé Dit zijn cijferkes gegeven het feit dat men steeds maatregelen ( hoe kwaad of goed ook) heeft genomen. Het gaat over als men niets zou doen wat het dan zou worden en hoe het zit met pieken die men niet meer of nauwelijks kan opvangen en dat direct en indirect gevolg Moesten die 10858 pief-poef-paf zomaar even zonder veel gezever van de aardbodem verdwijnen dan zou ik zeggen : doe maar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoiets van...neem de opgelegde maatregelen maar au serieus of we kunnen niet anders |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Dacht ik ook al Er is inderdaad wel een dipje geweest vlak voor/begin corona en de lockdown wat betreft 2de verblijven waarvan men het nu minder van inzag daar de zomerperiode toch naar de haaien ging zijn Daarna is er net weer een opflakkering geweest als duidelijk werd dat vakanties in het binnenland het eerste en enige zouden worden die zomer |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is nu van : ah ze komen voor de oudjes...laat maar gaan, i don't care zolang ik mijn vrijheid maar heb ah ze komen voor diegenen met hartproblemen....laat maar gaan ah ze komen voor de -50 ....laat maar gaan etc etc Oei ze komen voor mij ...oepsie en er is geen middel of verplegend personeel meer ter handen om voor mij te zorgen Laatst gewijzigd door praha : 24 oktober 2020 om 20:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb patrickve dat ook al 101x proberen wijs te maken Het ingrijpen van de overheid omwille van publieke gezondheidsredenen is een recht en zelf een plicht en werd met ruime democratische meerderheid en protocollen beslist en vastgelegd. 't is geen supermarkt hé Als ge het daar niet mee eens bent en denkt in de meerderheid te zijn ( maar dat betwijfel ik ten sterkste ) dan is het vrij vlug gekeerd (allez ja ... 't is verdomd op hoog hiërarchisch wetsniveau ingebed) hé door een wetsvoorstel te lanceren met de nodige handtekeningen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als puntje bij paaltje komt dan zullen het diegenen zijn die wel maatregelen troffen die zullen overblijven om diegenen die te roekeloos waren nog op te vangen In feite best grappig hé...als de redenering dan is : kwestie van vrije keuze en de ander dient zich maar dient te beschermen als hij/zij niet ziek wilt worden Awel dan moet geen enkele dokter of chirurg zijn voorzorgen moeten nemen inzake mondmaskers, handschoenen, gedesinfecteerd materiaal....daar moet de patiënt dan zelf maar voor zorgen hé Citaat:
Laatst gewijzigd door praha : 24 oktober 2020 om 21:05. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
How to Minimize the Attack Rate during Multiple Influenza Outbreaks in a Heterogeneous Population https://journals.plos.org/plosone/ar...l.pone.0036573 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eerste golf >10000 doden. De overlijdens van de 2de golf moeten nog komen. Dan wellicht ook nog een 3de en 4de golf. Kunt u tellen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is tot nu toe voor griep altijd al het geval geweest he.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wij hebben nu al kosten gemaakt die pas 150 000 vermeden doden kunnen verschonen. Zolang er dus geen 300 000 doden zijn, hebben we teveel betaald voor zo weinig doden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We gaan zowiezo naar een full lockdown aangezien er mensen zijn, die weigeren de regels te volgen.
Binnen 10 jaar zijn we nog daar met de Coronavirus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Banneling
|
![]() Die mensen zijn vooral te vinden in Wallobrux dan ? De cijfers zijn daar immers de slechtste in Europa en 3 ?* 4 keer zo slecht als in Vlaanderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik snap dus écht niet waar die "veel mensen volgen de regels niet" bullshit van komt he. Er zijn uitzonderingen, ook nu weer met dat "loungefeestje", maar dat zijn maar een paar marginalen.
Vermoeiend dat men daar altijd maar zit op in te zoomen.
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Banneling
|
![]() 2
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toen ik zei dat ik sinds maart maar een vijftal mensen de regels zag overtreden, ontvolgde De Ceulaer mij op twitter.
![]() |
![]() |