![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Begin 2016 verhuisde ze om familieredenen terug naar Genk, samen met haar partner Jeroen Overmeer, waardoor ze ontslag moest nemen als voorzitter van de Antwerpse districtsraad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In 2016 nam Demir deel aan de documentairereeks Terug naar eigen land, waarin haar uitgesproken mening over de vluchtelingenstroom de aandacht trok |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat u de afgehakte handen door niet-blanken negeert en weigert op die vraag te antwoorden.
Citaat:
U kijkt met een paardenbril naar een klein stukje daarvan en doet alsof u alles overschouwd heeft. Citaat:
Het is een foute benadering. Het aantal doden geeft alleen weer hoe succesvol partijen oorlog voeren. Hoe verfijnder de wapens zijn, hoe meer doden je in één keer kunt maken. Vergelijk pijl en boog met een atoombom. Is men menslievender omdat men met primitievere wapens vecht? Neen, dus. Is men menslievender omdat men minder geld heeft om dure wapens te kopen? Neen, dus. Zet dus maar uw paardenbril af, en kijk naar de werkelijkheid in plaats van uw flauw afkooksel.
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 20 april 2023 om 16:48. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zelfs niet op "de" Vlaamse lijst Wel federaal. Het is niet omdat men als cafébaas verkozen is, dat men verstand heeft van onderwijs bijvoorbeeld. U weet allicht onmiddellijk uit welk oud kanaal ik een koe haal.
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op 24 februari 2017 werd ze staatssecretaris voor Armoedebestrijding, Gelijke Kansen, Personen met een beperking, Grootstedenbeleid en Wetenschapsbeleid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tijdens de gemeenteraadsverkiezingen van 2018 was ze lijsttrekker, en kandidaat-burgemeester, voor de N-VA in Genk. De partij haalde meer dan 27 procent van de stemmen en werd de op een na grootste in de gemeenteraad, maar belandde in de oppositie. Begin 2019 werd Demir gemeenteraadslid van de stad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Demirs mandaat als staatssecretaris eindigde op 9 december 2018 met de val van Michel I. Hierdoor keerde ze terug naar de Kamer van volksvertegenwoordigers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kent dat woke-wijf iets van ONZE cultuur ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In 2019 trok ze de Limburgse lijst bij de federale verkiezingen. Demir werd herkozen in de Kamer met 61.444 voorkeurstemmen en zat er tot oktober 2019. Op 2 oktober werd ze lid van de Vlaamse regering-Jambon en kreeg er de bevoegdheden Omgeving, Justitie en Handhaving, Toerisme en Energie. In deze hoedanigheid kreeg ze te maken met belangrijke dossiers, waaronder de overbemesting, de stikstofproblematiek, het Ventilus-project en de spreiding van de geluidshinder van de luchthaven van Zaventem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wie Demir? Ik denk het wel. Ze zwaait vlijtig met de Vlaamse Leeuw.
![]() |
#171 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Brugs gemeenteraadslid S. Sintobin wil een motie indienen om Hermans te "verwijderen".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Door wie werd Zuhal Demir verkozen?
Lees het elders in deze draad. |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
waarop baseer jij je om mevr. Hermans een radicaal)links wijf met een dubieus verleden te noemen??? Woke, daar ben ik mee akkoord. Maar de rest? Daar lees ik graag een betrouwbare link van. Verder natuurlijk: ik ben blij dat Zinzen het zo stelt. Ik begon me al zorgen te maken dat hij De Wever gelijk zou geven. Want dan zou ik vrezen voor mezelf dat ik van het paadje geraakt zou zijn. Aan een Vlaamse café-toog zou ik zeggen: "Zinzen is is een klootzak".
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar...dat betekent nog niet dat ze zo mag omgaan met boeren wiens voortbestaan echt bedreigd is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb haar nog nooit kunnen betrappen op boeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#177 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mevr. Hermans is wel degelijk een puike schrijfster, zodat het wel eens zou kunnen dat zij meer kent van de Vlaamse cultuur dan gij en ik tezamen. Dat komt natuurlijk voornamelijk door mijn magere bijdrage.
Maar dat staat volledig los van haar bekwaamheid waarvoor ze nu uitgekozen werd door het Brugse stadsbestuur.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |