Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Ik stem op:
CD&V 0 0%
VLD 5 10,64%
Vooruit 1 2,13%
NVA 18 38,30%
VB 13 27,66%
PVDA 2 4,26%
GROEN 0 0%
andere partij 4 8,51%
Prins Laurent (blanco/ongeldig) 4 8,51%
Aantal stemmers: 47. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 21 juni 2023, 14:04   #161
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat slaat dan in de eerste plaats op uw eigen uitleg, vermits voor u iedereen die niet autoritair Belgisch nationalist is, een fascist is.

Terwijl het net omgekeerd is, je weet wel, uw Belgo-fascisme.
Fascisme heft niets te maken met Belgisch- of Vlaamsgezind zijn.

Mensen die die link willen leggen zijn ter kwader wil.

Dat neemt niet weg dat Panda zijn antifa-gedoe fascistisch is. Maar juist is juist.
Oud 21 juni 2023, 14:07   #162
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Fascisme heft niets te maken met Belgisch- of Vlaamsgezind zijn.

Mensen die die link willen leggen zijn ter kwader wil.

Dat neemt niet weg dat Panda zijn antifa-gedoe fascistisch is. Maar juist is juist.
Wacht, Belgo-fascisme is geen fascisme?
Oud 21 juni 2023, 14:11   #163
Sneaky
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Wacht, Belgo-fascisme is geen fascisme?
Al dan niet fascist zijn heft niets te maken met Belgisch of Vlaams gezind zijn. Er zullen wel Vlaamsgezinde fascisten en Belgisch gezinde fascisten zijn. Maar door het in 1 woord te noemen doe je alsof Belgisch gezind zijn gelinkt is aan fascisme. Dat is uiteraard onzin.
Oud 21 juni 2023, 14:17   #164
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Al dan niet fascist zijn heft niets te maken met Belgisch of Vlaams gezind zijn. Er zullen wel Vlaamsgezinde fascisten en Belgisch gezinde fascisten zijn. Maar door het in 1 woord te noemen doe je alsof Belgisch gezind zijn gelinkt is aan fascisme. Dat is uiteraard onzin.
Uiteraard is dat gelinkt. Wat denk je dat het geknecht houden van het Vlaamse volk in Belgie is? Andere volkeren hun zelfbeschikkingsrecht ontzeggen, dat is zuiver fascisme. Niet meer, niet minder.
Oud 21 juni 2023, 16:05   #165
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Na de verkiezingen zullen de Vlamingen ondehandelen over confederalisme. Met Wallonie zullen ze moeten overeenkomen over een soort boedelscheiding.
Die boedelscheiding werd in 2010 uiteen gedaan door G. Annemans in z'n boek "De ordelijke opdeling van België".
B. Valkeniers zegde toen: Wij zeggen HOE Belgie zal barsten.
Interessant boek.
Kopen ! Als je het nog niet hebt...

Laatst gewijzigd door Boduo : 21 juni 2023 om 16:14.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2023, 16:22   #166
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Na de verkiezingen zullen de Vlamingen ondehandelen over confederalisme. Met Wallonie zullen ze moeten overeenkomen over een soort boedelscheiding.
Die boedelscheiding werd in 2010 uiteen gedaan door G. Annemans in z'n boek "De ordelijke opdeling van België".
B. Valkeniers zegde toen: Wij zeggen HOE Belgie zal barsten.
Interessant boek.
Kopen ! Als je het nog niet hebt...
Je loopt meer dan 10 jaar achter, hij heeft net zijn volgende boekje daarover geschreven en de pers lacht er hem praktisch mee uit...

En neen, 'de' vlamingen zullen daar niet over onderhandelen met 'de' walen aangezien enkel n-va het daarover wil hebben. Tot nader order is n-va niet de spreekbuis van heel vlaanderen.

Laatst gewijzigd door Pandareus : 21 juni 2023 om 16:22.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2023, 19:57   #167
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
VLD wegens ‘veel verschil in bekwaamheid is er niet in vergelijking met andere partijen’ en dan stem ik maar voor de achterliggende liberale gedachte.
't Is de gedachte die telt. Maar ik geef toe dat ik met hetzelfde probleem zit.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2023, 20:17   #168
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

kijk eens aan, meer stemmen voor NVA dan VB. Dat had ik niet verwacht. Zou er nog altijd "schroom" zijn om publiek te verklaren dat je VB zou stemmen? Ik zou denken van niet.

In ieder geval VB+NVA > 50%, dus who knows

Wie nog niet had ingevuld, zeker doen. Bij twijfel, neem de meest waarschijnlijke optie op dit moment.

'k ga nog een zo'n poll doen in September/Oktober of zo, uit nieuwsgierigheid.

cheers
Oud 21 juni 2023, 20:44   #169
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
kijk eens aan, meer stemmen voor NVA dan VB. Dat had ik niet verwacht. Zou er nog altijd "schroom" zijn om publiek te verklaren dat je VB zou stemmen? Ik zou denken van niet.

In ieder geval VB+NVA > 50%, dus who knows

Wie nog niet had ingevuld, zeker doen. Bij twijfel, neem de meest waarschijnlijke optie op dit moment.

'k ga nog een zo'n poll doen in September/Oktober of zo, uit nieuwsgierigheid.

cheers
Zoals Dadee zeer terecht opmerkt zijn er wel wat opvallende 'mossels' die hier graag 365 op 365 luid toeteren maar nu heeeeel stil zijn om hun naam naast het Blok te willen zetten.

Dat is het "ik ben geen racist, maar... " syndroom zeker ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2023, 20:50   #170
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Voor mij is het VB gewoon te links.
Langs de andere kant, elke EU politicus gaat beweren dat ie links van mij staat.

En dan bedoel ik snorremans zelve, die vanuit zijn graf mij verketterd.
Oud 21 juni 2023, 20:55   #171
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Zoals Dadee zeer terecht opmerkt zijn er wel wat opvallende 'mossels' die hier graag 365 op 365 luid toeteren maar nu heeeeel stil zijn om hun naam naast het Blok te willen zetten.

Hmm, nog altijd?...

Vreemd toch. VB is inmiddels quasi de Vlaamse grondstroom, toch zeker op dit forum. Waarom zou je nog schrik hebben daar open over te zijn.

Ik heb persoonlijke meer schrik om later gelyncht te worden voor mijn vermeend "linkse" standpunten.

Soit, er zal wel iets van aan zijn, want het % VB lijkt me (gevoelsmatig) ook wat laag naar mijn gevoel voor de forumpopulatie.
Oud 21 juni 2023, 21:18   #172
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Eén zaak staat al vast Groen gaat volledig naar de verdoemenis. En maar goed ook. Ze zijn overigens samen met ecolo slechts in vivaldi binnen geraakt omdat de zeikers van de elfjes-partijen mordicus N-VA eruit wilden houden.
Oud 22 juni 2023, 09:21   #173
Sneaky
Minister-President

Standaard

Citaat:

Jij maakt (weeral) de onnozele fout om VB met slechts 1 punt te associëren. Daarom dat jij mensen foutief labelt.

Dat labelen op zich is al onnozel. Maar als je zelfs dat niet ietwat deftig doet...
Oud 22 juni 2023, 10:17   #174
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Syndroom ?
In mei volgend jaar zou er kunnen een politieke aardverschuiving plaats hebben. Het VB ziet mei als HET MOMENTUM. De voorbije jaren hebben de franstaligen hun geld verkwist.
Nu zijn ze +/- afhankelijk van de Vlaamse bijdragen aan de fed. regering. Na de verkiezingen zal Wallonie eisen dat de financieringswet "aangepast" wordt. Dat is dé kans voor de Vlamingen om het been stijf te houden en onderhandelingen op te starten over een GROTE STAATSHERVORMING, alias confederalisme.
Oud 22 juni 2023, 10:22   #175
Sneaky
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Syndroom ?
In mei volgend jaar zou er kunnen een politieke aardverschuiving plaats hebben. Het VB ziet mei als HET MOMENTUM. De voorbije jaren hebben de franstaligen hun geld verkwist.
Nu zijn ze +/- afhankelijk van de Vlaamse bijdragen aan de fed. regering. Na de verkiezingen zal Wallonie eisen dat de financieringswet "aangepast" wordt. Dat is dé kans voor de Vlamingen om het been stijf te houden en onderhandelingen op te starten over een GROTE STAATSHERVORMING, alias confederalisme.
Nah, ze gaan Vivaldi 2 maken en de financieringswet aanpassen met een handjevol 'staatsmannen'.

Zuur, maar ik vrees dat dat het gaat worden.
Oud 22 juni 2023, 10:24   #176
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nah, ze gaan Vivaldi 2 maken en de financieringswet aanpassen met een handjevol 'staatsmannen'.

Wait & see.
Oud 22 juni 2023, 10:24   #177
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als de uitslag is zoals de peilingen nu dan is dat inderdaad zo. Het enige wat roet in het eten kan gooien voor de Vivaldisten is de zaak Rousseau. Als daar effectief stront aan de knikker is dan verliezen de sossen 5% en zitten ze met een probleem aan Vlaamse kant.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2023, 10:28   #178
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Als de uitslag is zoals de peilingen nu dan is dat inderdaad zo. Het enige wat roet in het eten kan gooien voor de Vivaldisten is de zaak Rousseau. Als daar effectief stront aan de knikker is dan verliezen de sossen 5% en zitten ze met een probleem aan Vlaamse kant.
Zouden ze dan de PVDA erbij sleuren ?
Voor de Groenen ziet het er (ook) slecht uit.
Ze zijn bijna tot álles in staat om hun postjes te houden.
Oud 22 juni 2023, 10:32   #179
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
VLD wegens ‘veel verschil in bekwaamheid is er niet in vergelijking met andere partijen’ en dan stem ik maar voor de achterliggende liberale gedachte.
De (sociaal-groene) liberale gedachte is de ware gedachte en een goed patent voor de toekomst. Nationalisme daarentegen is oubollig en steriel. Het is eigenlijk 19de eeuws.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2023, 10:47   #180
Sneaky
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Haha, net weer een klacht neergelegd tegen het loshandige konijn.

link

Citaat:
Een 24-jarige man heeft vanochtend klacht ingediend tegen Conner Rousseau bij het parket van Antwerpen. Dat heeft het parket bevestigd aan deze redactie. Volgens de advocaat van de man gaat het om zedenfeiten. Het parket zal de klacht lezen en onderzoeken. Rousseau, noch zijn advocate zijn op dit moment bereikbaar voor een reactie. Het parket zal onderzoeken of er strafbare feiten zijn gepleegd of niet.
Het doet er al niet meer toe of het waar is. De schade is onherroepelijk.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be