![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#162 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat ze dan een linux maken waar je alle games en alle software op kunnen draaien zoals in windows, windows is toch geen reet waard é, moeilijk kan het dan toch niet zijn als het zoveel beter is. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik kan jou jou redenering ook een draai geven en zeggen dat jij eigenlijk wil dat alles gratis weggegeven moet worden. Is dat wat je zegt? Denk het niet é. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kleine zelfstandige of niet, vanaf het moment dat je geld verdient met bepaalde toepassingen moet je er natuurlijk voor betalen. Ik heb bv ook een gratis education regustratie code om solid edge te kunnen gebruiken thuis, deze hebben ze mij ook enkel gegeven omdat ik het niet commercieel gebruik. Nogal logisch dat je het dan moet betalen. Particulieren zullen niet aangepakt worden, wedden? Waarom denk je dat ze dit zullen doen, of zijn er al aanwijzingen dat ze dit van plan zijn? Waarom zouden ze het anders nog niet gedaan hebben? Laatst gewijzigd door illwill : 3 april 2005 om 19:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
1. indien men dit gaat doen, zijn er veel meer mensen die naar alternatieven gaan zoeken, waardoor hun marktaandeel kan verminderen. Als particulieren naar een alternatief gaan zoeken, hoeven de bedrijven ook geen Windows meer te kopen, want de potentiele werknemers zijn geen leken meer waardoor het geld dat ze moeten steken in software hoger uitkomt dat het educeren van hun werknemners. Maw: van zodra de jacht op de particulieren begint is er kands dat het spelletje van MS ten einde is. 2: het geld dat inde jacht gestoken dient te worden, haalt men er niet uit. Het kost veel meer om ieder gezin te gaan controleren dan hetgeen het oplevert. Uw redenering over het gebruiken van software enkel als het commerceel is dat er voor betaalt dient te worden, trekt ook op geen zak naar mijn mening. dAt door trekken houdt in dat ik enkel een auto dien te betalen als ik die voor mijn werk gebruik. Het is dus ethisch perfect verantwoord een voertuig uit de garage te gaan stelen indien ik het enkel voor mijn vrije tijd zou gebruiken. Hmmm... ik ga nooit een zaak openen naast uw woonst, voor ik het weet is de boel leegerooft ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat is trouwens een voorbeeld van een goedkope oplossing om de illegaliteit van Windows (proberen) in te dijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een goedkope oplossing als je samenwerkt met internetproviders waardoor mensen gedwongen worden om internet aan te schaffen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Enkel emulators mogen dat. Dus software dat op een andere OS draait dat software van andere OS'en kan doen draaien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als je geen updates afhaald is er juist niets aan de hand. Als je updates afhaald met een gekopieerde Windows, zal hem niet meer werken. Inderdaad: je bent niet verplicht die updates af te halen. Maar dan ben je wel kwetsbaar voor vele "stoute" programma's. Het zou me trouwens verbazen als de volgende Windows-versie automatische updates niet standaard zou hebben opstaan. En als je die niet meer gaat kunnen afzetten, dan KAN je geen illegale Windows meer installeren tenzij je ofwel geen Internet hebt, ofwel hem zou kraken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je kan dat effectief vergelijken naar de "echte" wereld. Zodra je goederen gebruikt zonder winst mee te maken, ben je van mening dat je daar eigenlijk niet voor moet betalen. Of je zou het toch alleszins niet raar vinden als je dat niet zou doen. Maar van zodra je een goed gebruikt met het oogmerk om winst mee te maken, vind je het crimineel indien er niet voor betaald zou worden. Wat heb ik daarvan niet begrepen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan via je firewall programma's de toegang tot het net weigeren. Probleem opgelost. Maar dat zullen ze toch nooit doen bij microsoft, ze weten goed genoeg dat mensen dan naar gratis oplossingen zullen gaan zoeken en zo helpen ze dus andere OS en niet zichzelf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
U bedoelt dus gewoon dat in de huidige situatie maar elke programma moet geport worden naar Linux. En waarom dit niet gebeurd. Waarschijnlijk is het een spiraal. Niet alles wordt geport omdat weinig mensen Linux hebben en weinig mensen hebben Linux omdat er niet alles op te vinden valt. PS: ik vind dat u een vrij hautain toontje hebt. Echt aangenaam om mee te discussieren is het niet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |