![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: sociale uitkeringen etc... | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
22 | 66,67% |
nee |
![]() ![]() ![]() |
11 | 33,33% |
Aantal stemmers: 33. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Huh?
Ik denk dat je bent vergeten te antwoorden, chipie ![]()
![]() |
![]() |
#162 | |||||||||||||||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
U schrijft dat de kansarmen in uw systeem meer kansen zouden krijgen... Ik zie echt niet in hoe dat gaat lukken... Met de enorme uitbreiding van werkzoekenden (staatsambtenaren) komt er een groter aanbod van werkzoekenden ipv jobs... En meer werkzoekenden... dan moeten de patroons minder betalen, zoals U eerder ergens hebt gesteld... Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En dat die categorie zou kunnen en/of willen bijverdienen, dat is natuurlijk nog de vraag... Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Chipie : 12 augustus 2005 om 22:03. |
|||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | ||
Banneling
|
![]() Hallucinant dat 1/3 tegen SZ-uitkeringen zijn.
Dan klaagt men over extremisten en terroristen en andere zulke tisten.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door eno2 : 13 augustus 2005 om 10:35. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | ||
Gouverneur
|
![]() oorspronkelijk bericht percalion:
"Ik zou geen enkel probleem hebben met privé-initiatieven. Waarom zouden we vzw's moeten wantrouwen? Waarom zouden we mensen moeten wantrouwen die hun eigen tijd en geld steken in kansarmen? Zijn ze minder vertrouwbaar dan een ambtenaar, die andermans tijd en geld in kansarmen stopt?" helaas leert de ervaring dat er toch wat waakzaamheid geboden is. Enkele voedselbanken (prive liefdadigheidsinitiatieven) werden verleden jaar nog door de voedselinspectie gesloten . Over die initiatieven is ook geweten dat mensen in armoede verplicht werden hun verhaal te vertellen alvorens ze hulp kregen. Modern voyeurisme vergelijkbaar met onze realityshows op tv. Daarmee wil ik niet zeggen dat elk prive-initiatief per definitie verdacht is, wel dat iedereen die pretendeert anderen te helpen (ook binnen erkende initiatieven) ,best in het oog gehouden wordt. Het willen helpen is meestal ingegeven door andere openlijke of meer verborgen drijfveren.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Lutifer : 13 augustus 2005 om 10:40. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
in de echte wereld zal het resultaat anders zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
maar dat is alleen een zorg voor degenen die geen productiemiddelen bezitten, natuurlijk. de rijkdomstrever bezit doorgaans de productiemiddelen en eigent zichzelf uiteraard een riant loon toe. hij vindt immers dat hij erg hard werkt, door anderen aan het werk te zetten...[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Mitgard : 13 augustus 2005 om 11:15. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | ||||||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
U schrijft dat de kansarmen in uw systeem meer kansen zouden krijgen... Ik zie echt niet in hoe dat gaat lukken... Met de enorme uitbreiding van werkzoekenden (staatsambtenaren) komt er een groter aanbod van werkzoekenden ipv jobs... [/quote] Het aantal jobs is niet zomaar iets dat altijd vaststaat. Heel veel jobs zijn nu economisch niet rendabel, zodat patroons zelfs de moeite niet doen om de vacatures op te vullen. Eerder zullen ze meer druk op de schouders leggen van hun huidige personeel, omdat het te veel kost om meer werkkrachten aan te werven. Citaat:
Citaat:
Een jeugdbeweging bijvoorbeeld, maakt zich weldegelijk zorgen om de public relations, de marketing, de kwaliteit en de prijs. En nochtans gaat het om een vzw, dus niet om een organisatie die uit is op geld. Vanuit een non-profit-doel, gecombineerd met een soort concurrentie, volgt een kwaliteitsverbetering. Ik kan verwachten dat verschillende zorg-vzw's die elk een zorgcentrum uitbaten, ook zullen proberen goede kwaliteit aan lage prijzen aan te bieden. Hun reputatie is immers belangrijk voor hen. Citaat:
[size=1]Merk op dat ik in de situatieschets hierboven uitga van een basisinkomen voor de werknemer, zodat weldegelijk sprake is van een vrijwillig aanvaarde arbeidsovereenkomst.[/size] Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
|
![]() Citaat:
Maar dan geldt dit evengoed voor hulp die door de overheid georganiseerd wordt (OCMW e.d.m.) zodat dit hoegenaamd geen argument tegen privé-liefdadigheid is.
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
|
![]() Citaat:
Als iemand een job vindt als advocaat, neemt dit niet weg dat iemand anders een job kan vinden als loodgieter. De advocaat belemmert de andere dus niet om loodgieter te worden.
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | ||
|
![]() Citaat:
e contrario: het feit dat belastingen welvaart vernielen, is een argument pro privé-liefdadigheid. Merk op dat die liefdadigheid bovenop het basisinkomen zou zijn. Ik zie niet waarom de overheid naast het basisinkomen ook nog belastinggeld zou moeten stoppen in liefdadigheid. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
U heeft op een meesterlijke manier de vraag ontweken... ![]() Ik zou willen dat uw systeem zou 'werken'... In de sptismuizendwereld zou het gegarandeerd niet lukken... Maar ja, spitsmuizen zijn nu eenmaal ook niet gemakkelijk... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Verwacht U veel heil van de spoorwegvakbonden, de (lucht)havenvakbonden, de ambtenarenbonden (die dan nog uitgesplits kunnen worden in onderwijsvakbonden enz. enz.)... De vakbonden... de meest oerconservatieve instanties die er ooit geweest zijn (en dan nog zonder rechtspersoonlijkheid)... Ik wens U veel geluk toe... ![]() Roberto d'Orazio is zich reeds aan het opwarmen, denk ik... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
|
![]() Citaat:
Door langzaam te hervormen, stap voor stap, kunnen we het plan corrigeren als er kleine fouten in blijken te steken. Alleszins zou ik beginnen met de administratieve vereenvoudigingen en de vermindering van de sociale lasten. En niet met een klein beetje, maar meteen genoeg om een duidelijk effect te hebben. Dus niet een half procentje, maar ook geen honderd procent; eerder in stappen van tien procent. Persoonlijk denk ik dat grotere vrijheid voor grotere welvaart zorgt (dus meer jobs, meer loon enzoverder), en studies allerhande lijken dat te bevestigen. Welke vakbond zou oprecht tegenstander kunnen zijn van meer werkgelegenheid en meer loon?
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Realiseerbaar... Volgens mijn mening nog niet binnen duizend jaar [size=1](wacht maar tot U meer ervaring krijgt met de 'mensheid')... [size=2] En ik zou de vakbond wel eens willen kennen die daar wel voor gewonnen is... Maar dat zal een oneindige discussie worden, vrees ik... Waarom zou U eens geen poll houden om te polsen wat de forumgangers ervan denken? [/size][/size] |
|
![]() |
![]() |