Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Schietpartij Antwerpen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006.

Discussietools
Oud 14 mei 2006, 19:04   #161
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Heel veel mensen. Blijkbaar is de graad van verdraagzaamheid bij u nogal laag te noemen... Iedereen moet blijkbaar volgens u even links en progressief zijn. Conservatisme en radicaal-rechts zijn in uw gedachtegang uit den boze. Hoe eng denkt u toch!
Tja, de onverdraagzamen winnen steeds meer veld. Hup naar de 2/3. Men vergeet dat die 1 milj vroeger voor het Vlaams Belang meestal sossen waren, en dan waren het wel goede verdraagzamen. Hoe wil u nog woorden vuil maken aan die verdraagzamen? ze zullen het wel leren met scha en schande . Den duits hebben we buiten geschot, en we laten de araaaab binnen, om ons te koloniseren.
fernand is offline  
Oud 14 mei 2006, 19:06   #162
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht

Den duits hebben we buiten geschot ...
Waren dat niet 'De Amerikanen' die dat gedaan hebben? U weet wel, diegenen die we zo dankbaar zouden moeten zijn dat we eigenlijk ook in Irak hadden moeten zitten.

Laatst gewijzigd door djimi : 14 mei 2006 om 19:07.
djimi is offline  
Oud 14 mei 2006, 19:56   #163
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Volgens mij trekt u ze aan.......
Ge-nie-ten is dat, meiske!
Oud 14 mei 2006, 21:05   #164
Black Cat
Minister-President

Black Cat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
Den duits hebben we buiten geschot, en we laten de araaaab binnen, om ons te koloniseren.
Is dit een racistische uitspraak, Filip Dewinter? De VB-top zal toch ook concreet moeten invullen van wat ze zich distantieert.

Voor de duidelijkheid.

De poster draagt het VB-logo!

Laatst gewijzigd door Black Cat : 14 mei 2006 om 21:06.
Black Cat is offline  
Oud 14 mei 2006, 21:13   #165
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
Racisme in de zin van haat tegenover andere mensenrassen/ andere volkeren. Dus het superioriteitsgevoel tegenover deze, waarbij de andere mensenrassen en volkeren puur op biologisch/genetisch vlak minderwaardig zouden zijn. Daar kan ik inkomen.

Volksnationalisme daarintegen voor de bescherming van het eigen volk en cultuur tegenover allerlei vreemde invoeden (zoals de opkomende islam in Europa, de amerikanisering), de grote migratiestromen en allerlei vreemde mogendheden die een gevaar zouden kunnen vormen voor ons volk en kultuur.

Het beste voorbeeld van een volksnationalist is dat hij de Palestijnse strijd steunt tegen de zionistische bezetter. Palestijnen zijn moslims en zijn een ander ras, maar die mensen leven in een gebied en land dat hen toekomt, daarom ook dat die mensen het recht hebben om te leven zoals zij willen aldaar en hun eigen staat en cultuur mogen hebben.

Een echte racist zou de Palestijnse strijd nooit steunen. Bovendien heb ik ook een zekere sympathie voor de Iraanse president, die een radicaal moslim is en behorende dus tot een ander ras. Toch steun ik diens strijd tegen het internationale zionisme en verderfelijk ultra liberaal amerikanisme, omdat dit ook voor ons een gevaar vormt. Het Iraanse volk mag voor mij leven en doen wat ze willen in hun eigen land. Pas als Iran een gevaar zou vormen voor de Europese volkeren, dan pas zou Iran in de stelling van het echte volksnationalisme een vijand zijn.

Voor onze premier en consoorten is gezond volksnationalisme ook racisme. Dus het Vlaams Belang moet dus oppassen welke definitie ze geeft aan racisme.
Dan zult u ongetwijfeld de strijd van de Belgen voor het behoud van hun land begrijpen. Dat is toch gewoon gezond volksnationalisme..........
labyrinth is offline  
Oud 14 mei 2006, 21:19   #166
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
de verklaringen van dewinter en verstrepen zullen leiden tot een identiteitscrisis en interne spanningen binnen de partij.
en dat kan alleen maar goed zijn.
Bah..... die willen gewoon zelfmoord plegen, overlijden in schaamte.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 14 mei 2006 om 21:21.
labyrinth is offline  
Oud 14 mei 2006, 21:40   #167
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Ge-nie-ten is dat, meiske!
One flew over the cuckoo's nest.........
labyrinth is offline  
Oud 14 mei 2006, 21:41   #168
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
Ik dacht dat het VB de vrije meningsuiting zo'n hoogtij vierde??

Wel als hetgoed is met het ook gezegd worden, en ik vind dat wel een goeie reactie van Verstrepen; maar ik vrees dat ze bij de partijtop niet zo gelukkig zullen zijn met zijn uitspraken als je al weet dat Annemans vrijdagavond in het debat op VTM pertinent weigerde om op te roepen tot meer verdraagzaamheid...
Verstrepen had het over rondhangende individuen die het imago kunnen schaden

1. Annemans wou het boetekleed niet aantrekken...

2. verdraagzaamheid of politieke recuperatie...

3. Dewinter zijn speech was al langer geschreven en toch zei hij ook dat skinheads, extreem-rechtsen, hooligans enz... niets met het Vlaams belang te maken hebben.

4. niemand mag de Vlaams Belangbeweging recupereren...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 14 mei 2006, 21:44   #169
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
Ik dacht wel dat Frank Vanhecke deze morgen aanwezig was bij de Zevende Dag?
Juist, om 23u15 geven ze nog een herhaling van de "zevende dag", en deze namiddag was hij ook nog in Mechelen.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 14 mei 2006, 21:45   #170
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
Dewinter zijn speech was al langer geschreven en toch zei hij ook dat skinheads, extreem-rechtsen, hooligans enz... niets met het Vlaams belang te maken hebben.
Pietje is offline  
Oud 14 mei 2006, 21:55   #171
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
buitengooien die rat

Skins en Neonazis:
Philip D zegde het ook: BUITEN ERMEE!!

Laatst gewijzigd door filosoof : 14 mei 2006 om 21:55.
filosoof is offline  
Oud 14 mei 2006, 21:56   #172
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht

????
daiwa is offline  
Oud 14 mei 2006, 21:59   #173
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salmon L.A. Bekijk bericht
Dat de meeste VB-aanhangers tegen verdraagzaamheid en geweldloosheid zijn omdat die waarden "politiek correct" zouden zijn. En "politieke correctheid" ligt momenteel zeer slecht bij het doorsnee rechtse publiek.

Ik probeer zo consequent mogelijk politiek correct te denken (al maak ik ook wel eens fouten). Maar ik weet dat ik door te streven naar politieke correctheid de haat van heel wat VB-posters van dit forum op mijn hals haal.
1. wij zijn wel voor verdraagzaamheid en geweldloosheid, maar het moet steeds van twee kanten komen. Wie het tegendeel beweert leest de teksten niet of hoort niet alles wat er gezegd wordt, of synthetiseert enkel wat hen uitkomt.

Uitspraak van Spirit-politicus "Farid Adihar" Laatste Nieuws 15/4/06
[FONT=Verdana]''Ik probeer al een tijdje aan te kaarten dat steeds meer criminele Marokkaanse of Turkse jongeren slachtoffers uitkiezen die er als ongelovigen uitzien. [/FONT]Vorige maand was het een Nigeriaanse jongen en nu een Belgische. We moeten racisme bestrijden in al zijn facetten, of dat nu van de allochtone of de autochtone gemeenschap is.''
Wederzijds respect moet je verdienen of behouden. Ik heb zelf een paar allochtone collega's en tussen ons zijn geen problemen, we praten zelfs over de problemen in de maatschappij in Brussel en zo meer.

2. wat is politiek correct ? alleen de linkse mening ?

3. wat denk je van de weigering van Dewael om toe te geven aan de hongerstakende asielzoekers ?

4. wat denk je van de strengere aanpak van alle criminaliteit van autochtoon en allochtoon ?
ancapa is offline  
Oud 14 mei 2006, 22:02   #175
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Mijnheer Jan van den Berghe u bent te dom voor het internet. Sluit het asjeblief af!
straffe uitspraak na 189 post... over iemand met meer dan 38.000 posts
ancapa is offline  
Oud 14 mei 2006, 22:06   #176
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salmon L.A. Bekijk bericht
Daarmee voedt u de illusie dat er zoiets bestaat als een uniculturele samenleving en dat een dergelijk "utopia" het hoogste goed is.
De multiculturele samenleving bestaat in Antwerpen - om maar een voorbeeld te noemen - al vele eeuwen. Als pseudo-historicus zou u dat moeten weten.
vroeger was Antwerpen een rijke stad... nu kan het bijna niet meer voorzien in haar behoeften, de begroting stevent weer eens af op enorme tekorten, heeft te kampen met stadsvlucht door de sinjoren...
ancapa is offline  
Oud 14 mei 2006, 22:09   #177
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Tja, ik smaakte gewoon de grappen van ancapa, die grote humorist
grappen ?

nochtans was Dewinter zeer enrstig, kijk maar eens naar de heruitzendingen van het nieuws zowel op VRT als VTM...
ancapa is offline  
Oud 14 mei 2006, 22:13   #178
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kweepeer Bekijk bericht
Inderdaad, maar ge kunt ook gewoon leren uw aggressie te bedwingen, iets wat hij niet kan.

En daarbij het VB staat voor gelijkheid tussen man en vrouw dus..
dus zullen die vrouwen moeten leren boksen??

Laatst gewijzigd door filosoof : 14 mei 2006 om 22:15.
filosoof is offline  
Oud 14 mei 2006, 22:14   #179
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Lang geleden dat ik van Verstrepen nog zulke verstandige praat gehoord heb...
Waarschijnlijk was hij bezopen...
filosoof is offline  
Oud 14 mei 2006, 22:27   #180
filosoof
Banneling

Standaard

Oorspronkelijk bericht door PAJOT
Voor verraders als Verstrepen geldt maar één parool : aanpassen of opkrassen !

Hij is het gezicht van de vrije meningsuiting van de partij maar over de rest moet hij zijn mond houden
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door voicelesscharlie Bekijk bericht
Hoe kan hij dan de vrije mening uiten?
Hij mag met de ogen knipperen? Of mag hij zijn mening vrij uiten als die 100% gelijkloopt met de leiding?

Laatst gewijzigd door filosoof : 14 mei 2006 om 22:28.
filosoof is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be