![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Minister-President
|
![]() In Internet Explorere kan je ook de lettergrootte wijzigen.
Op mijn (engelse) versie doe je dat door naar 'view' te gaan en dan 'text size' te kiezen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om een simpel/simplistich voorbeeld te geven: wanneer een politieman een drugscontrole doet, en de keuze heeft tussen twee auto's, een BMW laatste model met 4 allochtonen (mét pet en hip-hop muziek), en dezelfde auto, met dezelfde muziek en dito petten, maar dit keer met 4 autochtone jongeren, dewelke gaat hij kiezen volgens u? Nochtans, voor hetzelfde geld, zit er totaal geen drugs bij de allochtonen, maar zit er 10 kilo cocaïne bij de autochtonen. Er bestaat een sociale representatie dat jongere allochtonen niet in een BMW kunnen rijden, en dat het dus verdacht is, terwijl het bij autochtonen als "normaler" wordt beschouwd. En dat heeft niks met racisme te maken hoor, doe hetzelfde met 4 jongens en 4 meisjes, of met 4 punks en 4 jongens in maatpak, enz, en u zal dezelfde verschillen kunnen merken in de bejegening van beide groepen. En om af te ronden, indien je de hypothese neemt waarin BEIDE BMW's drugs zit, en je vermeenigvuldigd het experiment 100 keer, zullen de allochtonen waarschijnlijk vaker gestopt worden, waardoor ze vaker aangehouden worden. Autochtonen en allochtonen hebben hetzelfde crimineel gedrag vertoont, toch zijn er meer allochtonen aangehouden dan autochtonen, waardoor ze statistisch gezien, "crimineler" zijn.
![]() |
![]() |
#163 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Een debat houden over het waarom van de weigering (zijnde de methodologische problemen) ware veel beter geweest, hoewel er altijd wel mensen zijn die een PC-complot gezien zouden hebben. Eens de methodologische problemen opgelost, had men het onderzoek verder kunnen zetten. Citaat:
Citaat:
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 30 juni 2006 om 13:06. Reden: dt-fout |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat ze dan meer drugs aantreffen in de BMW van de zwarte hiphoppers, tja, dan worden die gasten ook statistisch crimineler, hé! |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Minister
|
![]() Bekentenis
Vijf jaar geleden schreef ik voor Humo een reportage met als kop 'Turken en Marokkanen met hun BMW's'. Het was zomer, zoals nu. Zoals nu werd er naar hartenlust gecruiset door de straten. Ik hoorde, zoals nu, tientallen mensen sakkeren dat "ze die jonge gastjes met hun BMW 's eens moesten aanpakken, want dat zulke bakken nooit eerlijk verdiend konden zijn". En in tegenstelling tot nu dacht ik dat ik het tegendeel wel zou bewijzen. Die zomer heb ik dagenlang door Antwerpen gefietst. Zag ik een knappe, 'donkere' gast in een dure BMW/ Mercedes zitten dan begon ik te zwaaien. Mijn enthousiaste bewegingen hadden altijd succes: de bestuurder ging wat verderop dubbel geparkeerd staan en ik kon hem over mijn reportageplannen aanspreken. [...] Al die sympathieke, hulpvaardige jonge gasten wilden maar al te graag met hun prachtige auto en dito lijf in Humo. Maar zodra ik aangaf dat ik ook diende te weten met welk geld ze die miljoenenbak (40.000 euro en veel meer) hadden betaald trokken ze elke deelname terug. Want "natuurlijk hebben we dat geld niet verdiend door te werken, juffrouw". Minstens zestig gasten met een chique bak heb ik aangesproken. Uiteindelijk heb ik er drie bereid gevonden hun verhaal te doen. Harde werkers waren ze, die er alles voor overhadden om in hun glinsterend statussymbool rond te kunnen rijden. Na het werk klusten ze bij. De afbetaling van de auto bedroeg een veelvoud van de huishuur. Eentje kocht zijn auto alleen voor zomers gebruik; na de zon verkocht hij hem weer. Humo was nog geen week uit of een van de drie bleek zijn verhaal tot in de puntjes te hebben verzonnen. Nog even later werd hij door de politie voor een zwaar misdrijf gearresteerd. Dat die reportage mijn grootste journalistieke flater is geweest is veel minder erg dan de maatschappelijke problematiek die erachter schuilgaat. Ik heb - en als journalist is deze houding laakbaar - de werkelijkheid vertekend door blindelings te geloven in een gedachte die zo politiek correct is dat ze stinkt. [...] Telkens als het Vlaams Belang succes boekt, schuurt die les van vijf jaar geleden in mijn hoofd. Want wat hierboven staat, heb ik niet gefantaseerd. Sterker zelfs: ik wou - nog altijd - dat ik het verzonnen had. Maar de straat vertelt soms andere waarheden dan die waarin we willen geloven. Het stemhokje doet dat ook. Margot Vanderstraeten in een brief aan Jos Geysels, in De Morgen van 24 juni 2006 http://lvb.net/citaten.php |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Minister
|
![]() http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/003532.html
"""Brekend nieuws: De scooter heeft afgedaan onder de allochtone jongeren. De risicovolle tweewieler heeft plaats gemaakt voor de auto. Zo blijken allochtone twintigers zich tegenwoordig massaal per heilige koe te verplaatsen. Maar liefst 47,5 procent van de mannelijke allochtonen tussen de 20 en 24 jaar bezit een auto, tegenover 36,7 procent van de autochtonen in dezelfde leeftijdscategorie. Favoriete merk onder allochtonen is de Volkswagen, gevolgd door Opel. Bijna 20 procent van de allochtonen rijdt in een Volkswagen, 15 procent in een Opel. De BMW staat op de derde plaats met 9 procent. Wat de favorieten onder de autochtonen zijn, vertelt het verhaal niet. Dus roept u maar...""" |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Minister
|
![]() Charlotte Vanneste werkt voor een instelling die onder het gezag staat van de minister van justitie, Laurette ONKELINX ... Die staat vanzelfsprekend garant voor de onafhankelijkheid van het onderzoek en vooral voor de correctheid van de gepubliceerde resultaten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik wil de opportuniteit van bovenstaande uitlating hier niet bediscussiëren, daar ze geen voorwerp van klacht uitmaakt. Waar ik wel even wil op ingaan: de nettiquette op dit forum inzake gebruik van 'special effects' Tot hiertoe zijn we daar steeds breed in geweest omdat de meeste deelnemers zich uit eigen beweging kunnen 'gedragen'. We zouden het echter kunnen appreciëren mocht iedereen zoveel mogelijk de standaard font-grootte gebruiken. Ook het gebruik van rood (zeker in volledige teksten) zien we liefst beperkt, gezien we die kleur liefst voor onszelf reserveren om makkelijk de aandacht tevestigen op onze tussenkomsten. Een spaarzaam gebruik van een occasionele 'eye-catcher' kan echter getolereerd worden. Constant afwijkende lay-out wordt echter snel storend, en kan bij eventuele échte overtredingen ons oordeel in minder gunstige zin doen doorslaan............... Peter Johan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind persoonlijk dejohans vraag naar een meer conformistisch lettertype, uit vrije wil gebruikt, volkomen terecht, en sluit me dan ook volmondig aan bij zijn vraag.
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 1 juli 2006 om 11:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Parlementslid
|
![]() @MisterXYZ
Misschien om het simpel te houden gewoon een verzoek: zou u zo vriendelijk willen zijn om doorgaans het gewone lettertype te willen gebruiken? Dank bij voorbaat Peter Johan |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Op fora en in chatboxen is dat hetzelfde als schreeuwen. Normaal dat er over gezaagd wordt. Citaat:
Ik zal je eens een truukje leren: Hou de ctrl-toets ingedrukt en draai eens aan het wieltje van je muis. Citaat:
Citaat:
Schelders of gasten die zelden of ooit iets zinnigs vertellen kan je in een lijst stoppen. Dan zie je hun zever niet langer.
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Het staat dus niet beschreven in de regeltjes? ondertussen zie ik wel dat u het forum aangepast hebt, want ik kan niet méér veranderen van lettergrootte, wat ik prachtig vindt. Hopelijk is deze zinloze discusie gesloten en vindt ik het spijtig dat de onverdraagzamen het winnen, alhoewel ik daar niet ga om zeuren hoor, neen helemaal niet! Dus u moest helemaal geen verzoek doen, u hebt het zelf opgelost, waarvoor mijn oprechte dank, hier kan alvast niet méér over geredetwist worden!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De kranten lopen over, braken dagelijks nieuws waarin vreemdelingen, vooral van arabische en/of noordafrikaanse afkomst , betrokken zijn bij allerlei misdaden.In een land waar de pers gemuilkorfd word en steevast de zijde der Vreemden kiest dan nog wel.Het zijn echt de nieuwtjes die ze onmogelijk kunnen doodzwijgen, en dan zijn het er nog zo veel! Om van de gevangenissen nog maar te zwijgen...daar zit het ook tot aan de nok vol met die gasten uit de Magreb.Allemaal het slachtoffer van racistische politie & rechters zeker ???Te zot om los te lopen! ![]() Uw redenering trekt op niets.Sorry hoor, beetje nadenken en dan moogt ge nog eens proberen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door dejohan : 3 juli 2006 om 09:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik dacht zelfs (ik weet niet of iemand dit kan bevestigen) dat dit onderzoek op hetzelfde ogenblik als het rapport Van San werd besteld. Het was de bedoeling om beide onderzoeken naar mekaar te linken, zodat men een volledig en coherent beeld had kunnen maken van delinkwentie bij allochtone jongeren, en op basis hiervan een beleid had kunnen bepalen. Bovendien lijkt u de werking van het NICC niet te kennen, dus uw beweringen zijn pure gissingen. U zal trouwens merken dat dit onderzoek reeds 5 jaar oud is, en nu maar pas, bijna per toeval, terug opduikt. Het PC-complot heeft het dus weer gehaald! 8)
![]() |