Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juni 2006, 11:56   #161
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

In Internet Explorere kan je ook de lettergrootte wijzigen.
Op mijn (engelse) versie doe je dat door naar 'view' te gaan en dan 'text size' te kiezen.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2006, 12:22   #162
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen Bekijk bericht
Uiteraard zitten die vol door de autochtonen! Kent U vele allochtone parketmagistraten of rechters misschien? Dus vond ik de conclusie eigenlijk nog fascinerender: het komt door een onbewust racistische reflex bij de magistraten... Iedere mens heeft een onbewust racistische reflex, alleen valt het duidelijk op dat vooral de Marrokaan daar het slachtoffer blijkt van te zijn. Zou het kunnen dat die 'onbewust racistische reflex' niet zozeer gebaseerd is op racisme, maar eerder op het werkelijke gedrag van veelal Marrokaanse criminelen?
Het woord "racistisch" heeft een ideologische connotatie die in het kader van het verslag Vanneste geen plaats heeft. Het gaat immers niet om "onbewust racisme", maar om "onbewuste maatschappelijke gedragingen", warbij perceptie en sociale mythes een belangrijke rol spelen (wat ik de "sociale representaties" noem).

Om een simpel/simplistich voorbeeld te geven: wanneer een politieman een drugscontrole doet, en de keuze heeft tussen twee auto's, een BMW laatste model met 4 allochtonen (mét pet en hip-hop muziek), en dezelfde auto, met dezelfde muziek en dito petten, maar dit keer met 4 autochtone jongeren, dewelke gaat hij kiezen volgens u? Nochtans, voor hetzelfde geld, zit er totaal geen drugs bij de allochtonen, maar zit er 10 kilo cocaïne bij de autochtonen. Er bestaat een sociale representatie dat jongere allochtonen niet in een BMW kunnen rijden, en dat het dus verdacht is, terwijl het bij autochtonen als "normaler" wordt beschouwd.

En dat heeft niks met racisme te maken hoor, doe hetzelfde met 4 jongens en 4 meisjes, of met 4 punks en 4 jongens in maatpak, enz, en u zal dezelfde verschillen kunnen merken in de bejegening van beide groepen.

En om af te ronden, indien je de hypothese neemt waarin BEIDE BMW's drugs zit, en je vermeenigvuldigd het experiment 100 keer, zullen de allochtonen waarschijnlijk vaker gestopt worden, waardoor ze vaker aangehouden worden. Autochtonen en allochtonen hebben hetzelfde crimineel gedrag vertoont, toch zijn er meer allochtonen aangehouden dan autochtonen, waardoor ze statistisch gezien, "crimineler" zijn.
Oud 30 juni 2006, 12:54   #163
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Deze studie zou dus alle gelijkaardige studies in diverse landen van de Europese Unie tegenspreken?
Hebt u links van die studies want kk denk eerder dat het verslag Vanneste en de buitenlandse studies hierover tot dezelfde conclusies komen.

Citaat:
Ik heb wel de studie van Van San gelezen, en betreur het nog steeds dat onze "bewindsmensen" niet gewild hebben dat haar onderzoek verder gezet werd.
Ik betreur niet zozeer het feit dat het verslag Van San niet is aanvaard dan het feit dat hierover zeer slecht is gecommuniceerd en dat het onderzoek zonder boe of ba is stopgezet.

Een debat houden over het waarom van de weigering (zijnde de methodologische problemen) ware veel beter geweest, hoewel er altijd wel mensen zijn die een PC-complot gezien zouden hebben. Eens de methodologische problemen opgelost, had men het onderzoek verder kunnen zetten.

Citaat:
Ik heb dus (nog) niet de nieuwe studie gelezen, ken de gebruikte onderzoeksmethodes niet (wie wel??) maar begrijp uit de resultaten dat de allochtone criminelen zwaardere misdrijven plegen en zich meer aan recidive schuldig maken, zodat zij inderdaad vaker voor de rechter komen, en vaker veroordeeld worden.
U begrijpt verkeerd. Het verslag lezen zou een goed begin zijn. Bovendien wordt de methodologie, zoals het moet, in het verslag uiteengezet.

Citaat:
Zou het mogelijk zijn van af te leiden uit de cijfers hoeveel misdaden die criminelen eerder ongestraft begaan hebben?
Indien u dit realiseert, zal u onmiddelijk een wetenschappelijke prijs krijgen: u zal de geheimen van de "zwarte cijfer" ontdekt hebben.

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 30 juni 2006 om 13:06. Reden: dt-fout
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2006, 17:10   #164
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Het woord "racistisch" heeft een ideologische connotatie die in het kader van het verslag Vanneste geen plaats heeft. Het gaat immers niet om "onbewust racisme", maar om "onbewuste maatschappelijke gedragingen", warbij perceptie en sociale mythes een belangrijke rol spelen (wat ik de "sociale representaties" noem).
En in dit geval gaat het over de 'sociale representatie' ivm. allochtonen, dus op basis van huidskleur. Weet U hoe ze die 'sociale representatie nog noemen? RACISME. Blijkbaar is het pijnlijk om dat woord te gebruiken omdat het zogezegd een 'ideologische connotatie' heeft. Wie heeft dat woord trouwens die connotatie gegeven? Juist ja, de politiek-correcte pseudo-intellectuelen.

Citaat:
Om een simpel/simplistich voorbeeld te geven: wanneer een politieman een drugscontrole doet, en de keuze heeft tussen twee auto's, een BMW laatste model met 4 allochtonen (mét pet en hip-hop muziek), en dezelfde auto, met dezelfde muziek en dito petten, maar dit keer met 4 autochtone jongeren, dewelke gaat hij kiezen volgens u? Nochtans, voor hetzelfde geld, zit er totaal geen drugs bij de allochtonen, maar zit er 10 kilo cocaïne bij de autochtonen. Er bestaat een sociale representatie dat jongere allochtonen niet in een BMW kunnen rijden, en dat het dus verdacht is, terwijl het bij autochtonen als "normaler" wordt beschouwd.
U weet ook wel dat uw voorbeeld niet helemaal klopt. Hiphoppende tieners met pet in een BMW, autochtoon of allochoon zullen even snel gestopt worden. Het beeld van hiphoppende tieners in een BMW op zich klopt namelijk niet. Dat ze dan bij de allochtonen ook nog drugs aantreffen, ligt eerder in de lijn van de algemene verwachting. (Zie topic over Humo-manipulatie-journalistiek)

Citaat:
En dat heeft niks met racisme te maken hoor, doe hetzelfde met 4 jongens en 4 meisjes, of met 4 punks en 4 jongens in maatpak, enz, en u zal dezelfde verschillen kunnen merken in de bejegening van beide groepen.
Dat noemt men 'discrimineren op basis van uiterlijke kenmerken'. Gebeurt inderdaad héél veel en is ook perfect natuurlijk!

Citaat:
En om af te ronden, indien je de hypothese neemt waarin BEIDE BMW's drugs zit, en je vermeenigvuldigd het experiment 100 keer, zullen de allochtonen waarschijnlijk vaker gestopt worden, waardoor ze vaker aangehouden worden. Autochtonen en allochtonen hebben hetzelfde crimineel gedrag vertoont, toch zijn er meer allochtonen aangehouden dan autochtonen, waardoor ze statistisch gezien, "crimineler" zijn.
Wel, Uw stelling klopt niet, want de politie zal hiphoppende tieners in een BMW even snel doen stoppen, of ze nu blank of zwart zijn.
Dat ze dan meer drugs aantreffen in de BMW van de zwarte hiphoppers, tja, dan worden die gasten ook statistisch crimineler, hé!

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2006, 17:41   #165
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Bekentenis
Vijf jaar geleden schreef ik voor Humo een reportage met als kop 'Turken en Marokkanen met hun BMW's'. Het was zomer, zoals nu. Zoals nu werd er naar hartenlust gecruiset door de straten. Ik hoorde, zoals nu, tientallen mensen sakkeren dat "ze die jonge gastjes met hun BMW 's eens moesten aanpakken, want dat zulke bakken nooit eerlijk verdiend konden zijn". En in tegenstelling tot nu dacht ik dat ik het tegendeel wel zou bewijzen. Die zomer heb ik dagenlang door Antwerpen gefietst. Zag ik een knappe, 'donkere' gast in een dure BMW/ Mercedes zitten dan begon ik te zwaaien. Mijn enthousiaste bewegingen hadden altijd succes: de bestuurder ging wat verderop dubbel geparkeerd staan en ik kon hem over mijn reportageplannen aanspreken. [...] Al die sympathieke, hulpvaardige jonge gasten wilden maar al te graag met hun prachtige auto en dito lijf in Humo. Maar zodra ik aangaf dat ik ook diende te weten met welk geld ze die miljoenenbak (40.000 euro en veel meer) hadden betaald trokken ze elke deelname terug. Want "natuurlijk hebben we dat geld niet verdiend door te werken, juffrouw".

Minstens zestig gasten met een chique bak heb ik aangesproken. Uiteindelijk heb ik er drie bereid gevonden hun verhaal te doen. Harde werkers waren ze, die er alles voor overhadden om in hun glinsterend statussymbool rond te kunnen rijden. Na het werk klusten ze bij. De afbetaling van de auto bedroeg een veelvoud van de huishuur. Eentje kocht zijn auto alleen voor zomers gebruik; na de zon verkocht hij hem weer. Humo was nog geen week uit of een van de drie bleek zijn verhaal tot in de puntjes te hebben verzonnen. Nog even later werd hij door de politie voor een zwaar misdrijf gearresteerd.

Dat die reportage mijn grootste journalistieke flater is geweest is veel minder erg dan de maatschappelijke problematiek die erachter schuilgaat. Ik heb - en als journalist is deze houding laakbaar - de werkelijkheid vertekend door blindelings te geloven in een gedachte die zo politiek correct is dat ze stinkt. [...] Telkens als het Vlaams Belang succes boekt, schuurt die les van vijf jaar geleden in mijn hoofd. Want wat hierboven staat, heb ik niet gefantaseerd. Sterker zelfs: ik wou - nog altijd - dat ik het verzonnen had. Maar de straat vertelt soms andere waarheden dan die waarin we willen geloven. Het stemhokje doet dat ook.

Margot Vanderstraeten in een brief aan Jos Geysels, in De Morgen van 24 juni 2006

http://lvb.net/citaten.php
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2006, 17:50   #166
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er bestaat een sociale representatie dat jongere allochtonen niet in een BMW kunnen rijden, en dat het dus verdacht is, terwijl het bij autochtonen als "normaler" wordt beschouwd.
Citaat:
Dag Jos, door Margot Vanderstraeten

Ik doe een bekentenis. Dat ik uitgerekend jou als mijn klankbord kies, is geen toeval. Jij wordt als 'de belichaming der politieke correctheid' gezien, en laat mij nu juist met die belichaming worstelen.

Vijf jaar geleden schreef ik voor Humo een reportage met als kop 'Turken en Marokkanen met hun BMW's'. Het was zomer, zoals nu. Zoals nu werd er naar hartenlust gecruiset door de straten. Ik hoorde, zoals nu, tientallen mensen sakkeren dat "ze die jonge gastjes met hun BMW 's eens moesten aanpakken, want dat zulke bakken nooit eerlijk verdiend konden zijn". En in tegenstelling tot nu dacht ik dat ik het tegendeel wel zou bewijzen.

Die zomer heb ik dagenlang door Antwerpen gefietst. Zag ik een knappe, 'donkere' gast in een dure BMW/ Mercedes zitten dan begon ik te zwaaien. Mijn enthousiaste bewegingen hadden altijd succes: de bestuurder ging wat verderop dubbel geparkeerd staan en ik kon hem over mijn reportageplannen aanspreken.

Beste Jos. Al die sympathieke, hulpvaardige jonge gasten wilden maar al te graag met hun prachtige auto en dito lijf in Humo. Maar zodra ik aangaf dat ik ook diende te weten met welk geld ze die miljoenenbak (40.000 euro en veel meer) hadden betaald trokken ze elke deelname terug. Want "natuurlijk hebben we dat geld niet verdiend door te werken, juffrouw".
Minstens zestig gasten met een chique bak heb ik aangesproken. Uiteindelijk heb ik er drie bereid gevonden hun verhaal te doen. Harde werkers waren ze, die er alles voor overhadden om in hun glinsterend statussymbool rond te kunnen rijden. Na het werk klusten ze bij. De afbetaling van de auto bedroeg een veelvoud van de huishuur. Eentje kocht zijn auto alleen voor zomers gebruik; na de zon verkocht hij hem weer.

Humo was nog geen week uit of een van de drie bleek zijn verhaal tot in de puntjes te hebben verzonnen. Nog even later werd hij door de politie voor een zwaar misdrijf gearresteerd.

Dat die reportage mijn grootste journalistieke flater is geweest is veel minder erg dan de maatschappelijke problematiek die erachter schuilgaat. Ik heb - en als journalist is deze houding laakbaar - de werkelijkheid vertekend door blindelings te geloven in een gedachte die zo politiek correct is dat ze stinkt. 'Correct' zou het geweest zijn om niet de 'drie' maar de overige 57 te belichten. Op die manier zou ik de maatschappij de juiste diensten hebben verleend: door mijn zelfgemaakte waarheid 'links' te laten liggen, en in plaats daarvan de werkelijkheid weer te geven, zonder ze op te schroeven, dat spreekt.

Telkens als het Vlaams Belang succes boekt, schuurt die les van vijf jaar geleden in mijn hoofd. Want wat hierboven staat, heb ik niet gefantaseerd. Sterker zelfs: ik wou - nog altijd - dat ik het verzonnen had. Maar de straat vertelt soms andere waarheden dan die waarin we willen geloven. Het stemhokje doet dat ook.

Mijn bekentenis geldt als een symbool. Progressieve politici - jij ook - hebben de neiging 'de vreemde ander' als een slachtoffer en een lid van een onderdrukte minderheid te benaderen. Ook als die met een onbetaalbare BMW rijdt. Ze sluiten de ogen voor spanningen, wrijvingen en ontoelaatbare praktijken die effectief aanwezig zijn. Maar in een open, verdraagzame samenleving is elke partij evenwaardig en heerst er vertrouwen. En vertrouwen, dat weten zelfs struisvogels, moet van twee kanten komen. Of niet?

Publicatiedatum : 24-06-2006
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2006, 17:54   #167
Basy Lys
Minister

Standaard

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/003532.html

"""Brekend nieuws: De scooter heeft afgedaan onder de allochtone jongeren. De risicovolle tweewieler heeft plaats gemaakt voor de auto. Zo blijken allochtone twintigers zich tegenwoordig massaal per heilige koe te verplaatsen. Maar liefst 47,5 procent van de mannelijke allochtonen tussen de 20 en 24 jaar bezit een auto, tegenover 36,7 procent van de autochtonen in dezelfde leeftijdscategorie. Favoriete merk onder allochtonen is de Volkswagen, gevolgd door Opel. Bijna 20 procent van de allochtonen rijdt in een Volkswagen, 15 procent in een Opel. De BMW staat op de derde plaats met 9 procent. Wat de favorieten onder de autochtonen zijn, vertelt het verhaal niet. Dus roept u maar..."""
Oud 30 juni 2006, 18:02   #168
Basy Lys
Minister

Standaard

Charlotte Vanneste werkt voor een instelling die onder het gezag staat van de minister van justitie, Laurette ONKELINX ... Die staat vanzelfsprekend garant voor de onafhankelijkheid van het onderzoek en vooral voor de correctheid van de gepubliceerde resultaten.
Oud 1 juli 2006, 10:36   #169
MisterXYZ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan Bekijk bericht
Ik heb het u vriendelijk gevraagd en ik heb u getoond dat dit wel degelijk tegen de netiquette regels is. Is dat dat een reden om mij direct als onverdraagzaam te gaan bestempelen?
Indien u visueel gehandicapt bent en moeilijk kleine letters kan lezen dan heb ik daar alle begrip voor, maar u kan u uw computer zo aanpassen dat hij altijd grote letters toont, zonder dat de andere gebruikers van dit forum daar last van hebben.
Het komt echt grof over hoor, zo'n grote lettertypes. Het is net alsof iemand naast jou staat te roepen. Indien iemand op pakweg de bus staat te roepen zou ik er ook iets van zeggen. Ben ik dan onverdraagzaam?

Op vele forums en chatsites is dit een reden om sancties te nemen. Ik heb dan ook een berichtje gestuurd naar de moderatie van dit forum.
[SIZE=3]U bent een onverdraagzame vent, punt uit!!![/SIZE]
MisterXYZ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2006, 10:50   #170
Peter Johan
Parlementslid

Peter Johan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MisterXYZ Bekijk bericht
[SIZE=3]U bent een onverdraagzame vent, punt uit!!![/SIZE]
Geachte,

Ik wil de opportuniteit van bovenstaande uitlating hier niet bediscussiëren, daar ze geen voorwerp van klacht uitmaakt.

Waar ik wel even wil op ingaan: de nettiquette op dit forum inzake gebruik van 'special effects'
Tot hiertoe zijn we daar steeds breed in geweest omdat de meeste deelnemers zich uit eigen beweging kunnen 'gedragen'.

We zouden het echter kunnen appreciëren mocht iedereen zoveel mogelijk de standaard font-grootte gebruiken. Ook het gebruik van rood (zeker in volledige teksten) zien we liefst beperkt, gezien we die kleur liefst voor onszelf reserveren om makkelijk de aandacht tevestigen op onze tussenkomsten.

Een spaarzaam gebruik van een occasionele 'eye-catcher' kan echter getolereerd worden.
Constant afwijkende lay-out wordt echter snel storend, en kan bij eventuele échte overtredingen ons oordeel in minder gunstige zin doen doorslaan...............

Peter Johan
Peter Johan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2006, 11:03   #171
MisterXYZ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter Johan Bekijk bericht
Geachte,

Ik wil de opportuniteit van bovenstaande uitlating hier niet bediscussiëren, daar ze geen voorwerp van klacht uitmaakt.

Waar ik wel even wil op ingaan: de nettiquette op dit forum inzake gebruik van 'special effects'
Tot hiertoe zijn we daar steeds breed in geweest omdat de meeste deelnemers zich uit eigen beweging kunnen 'gedragen'.

We zouden het echter kunnen appreciëren mocht iedereen zoveel mogelijk de standaard font-grootte gebruiken. Ook het gebruik van rood (zeker in volledige teksten) zien we liefst beperkt, gezien we die kleur liefst voor onszelf reserveren om makkelijk de aandacht tevestigen op onze tussenkomsten.

Een spaarzaam gebruik van een occasionele 'eye-catcher' kan echter getolereerd worden.
Constant afwijkende lay-out wordt echter snel storend, en kan bij eventuele échte overtredingen ons oordeel in minder gunstige zin doen doorslaan...............

Peter Johan
[SIZE=3]Waarom past u het forum niet aan, ik bedoel dat er één lettertype mogelijk is waarmee iedereen zijn schriftjes indient. Maar de onverdraagzame uithangen zoals "dejohan" doet is er ver over en getuigd van onverdraagzaamheid!! En wat dan met al die hatelijke opmerkingen die op dit forum constant gebruikt worden, wat voor mij veel storender is, dan het gebruik van een groter lettertype. Toch ik reageer hierop niet, kwestie van vrije meningsuiting weet u wel. Iedereen mag van mij zeggen wat hij wil als hij of zij maar beleefd blijft en geen persoonlijk aanvallen lanceert[/SIZE]
Oud 1 juli 2006, 11:45   #172
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Ik vind persoonlijk dejohans vraag naar een meer conformistisch lettertype, uit vrije wil gebruikt, volkomen terecht, en sluit me dan ook volmondig aan bij zijn vraag.

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 1 juli 2006 om 11:47.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2006, 12:03   #173
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
[SIZE=1][SIZE=2]PS. Ik heb je lettertype maar wat aangepast.[/SIZE][/SIZE]
Het kan ook zo, kwestie van de ego's een beetje op het juiste niveau te brengen:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MisterXYZ
[SIZE=1]Wat een arrogantie wordt er hier tentoongespreid. Het is niet omdat je onderzoek doet dat je per definitie gelijk hebt.[/SIZE]
Oud 1 juli 2006, 12:19   #174
MisterXYZ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ik vind persoonlijk dejohans vraag naar een meer conformistisch lettertype, uit vrije wil gebruikt, volkomen terecht, en sluit me dan ook volmondig aan bij zijn vraag.
[SIZE=3]]“superstaaf” heet jij ook al “dejohan” & “Peter Johan” ik kan heus niet méér volgen hé, alle drie onverdraagzame dus. Da t men over een groter lettertype gebruik struikelt is voor mij onbegrijpelijk!! Ik zie niet in dat dit misbruik maken is van een geboden vrijheid. Uwe technicus moet niet de software herschrijven, hij moet die alleen aanpassen. Staat dit uitdrukkelijk gestipuleerd in de gebruik regeltjes van dit forum? Zo ja dan wil ik mij daaraan houden ook. Ik zou het betreuren, want één groter lettertype leest wel iets makkelijker. Ik vind “dejohan” vraag ruiken naar onverdraagzaamheid en wijs ik terecht zijn vraag af [/SIZE][SIZE=3]Bij mij komt het niet op om via het driehoekje, wat dan ook te melden. Ik antwoord zoals het ook hoort, direct naar de klant toe en niet via via. Sommige hatelijke uitingen vind ik echt storend, ook als ik dit niet meldt via het driehoekje!![/SIZE]
Oud 1 juli 2006, 12:46   #175
Peter Johan
Parlementslid

Peter Johan's schermafbeelding

Standaard

@MisterXYZ

Misschien om het simpel te houden gewoon een verzoek: zou u zo vriendelijk willen zijn om doorgaans het gewone lettertype te willen gebruiken?

Dank bij voorbaat
Peter Johan
Peter Johan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2006, 12:51   #176
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
[SIZE=3]]“superstaaf” heet jij ook al “dejohan” & “Peter Johan” ik kan heus niet méér volgen hé, alle drie onverdraagzame dus.
Neen, ik heet Marcel.

Citaat:
Da t men over een groter lettertype gebruik struikelt is voor mij onbegrijpelijk!!

Op fora en in chatboxen is dat hetzelfde als schreeuwen.
Normaal dat er over gezaagd wordt.

Citaat:
Staat dit uitdrukkelijk gestipuleerd in de gebruik regeltjes van dit forum? Zo ja dan wil ik mij daaraan houden ook. Ik zou het betreuren, want één groter lettertype leest wel iets makkelijker.

Ik zal je eens een truukje leren:
Hou de ctrl-toets ingedrukt en draai eens aan het wieltje van je muis.

Citaat:
Sommige hatelijke uitingen vind ik echt storend, ook als ik dit niet meldt via het driehoekje!![/SIZE]
Citaat:

Ge kunt iedereen die ge wenst negeren.
Schelders of gasten die zelden of ooit iets zinnigs vertellen kan je in een lijst stoppen.
Dan zie je hun zever niet langer.
Oud 1 juli 2006, 13:16   #177
MisterXYZ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter Johan Bekijk bericht
@MisterXYZ

Misschien om het simpel te houden gewoon een verzoek: zou u zo vriendelijk willen zijn om doorgaans het gewone lettertype te willen gebruiken?

Dank bij voorbaat
Peter Johan
Het staat dus niet beschreven in de regeltjes? ondertussen zie ik wel dat u het forum aangepast hebt, want ik kan niet méér veranderen van lettergrootte, wat ik prachtig vindt. Hopelijk is deze zinloze discusie gesloten en vindt ik het spijtig dat de onverdraagzamen het winnen, alhoewel ik daar niet ga om zeuren hoor, neen helemaal niet! Dus u moest helemaal geen verzoek doen, u hebt het zelf opgelost, waarvoor mijn oprechte dank, hier kan alvast niet méér over geredetwist worden!!
Oud 1 juli 2006, 13:44   #178
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht

gij hebt een schitterende carrière als komieker gemist, Mr.Slechte Attilla.Dat is gewoon uw fantasie die hier op hol slaagt.Hypotheses zonder de minste bewijzen."Belgen en Marrokanen zijn even misdadig, maar de Marrokanen worden meer gekontroleerd door de racistische polies omdat ze een bruin vel hebben, en dus meer gepakt en veroordeeld".Simplistischer kan het bijna niet. Ik feliciteer u niet.
De kranten lopen over, braken dagelijks nieuws waarin vreemdelingen, vooral van arabische en/of noordafrikaanse afkomst , betrokken zijn bij allerlei misdaden.In een land waar de pers gemuilkorfd word en steevast de zijde der Vreemden kiest dan nog wel.Het zijn echt de nieuwtjes die ze onmogelijk kunnen doodzwijgen, en dan zijn het er nog zo veel! Om van de gevangenissen nog maar te zwijgen...daar zit het ook tot aan de nok vol met die gasten uit de Magreb.Allemaal het slachtoffer van racistische politie & rechters zeker ???Te zot om los te lopen!
Uw redenering trekt op niets.Sorry hoor, beetje nadenken en dan moogt ge nog eens proberen...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2006, 09:55   #179
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
[SIZE=3]]“superstaaf” heet jij ook al “dejohan” & “Peter Johan” ik kan heus niet méér volgen hé, alle drie onverdraagzame dus. Da t men over een groter lettertype gebruik struikelt is voor mij onbegrijpelijk!! Ik zie niet in dat dit misbruik maken is van een geboden vrijheid. Uwe technicus moet niet de software herschrijven, hij moet die alleen aanpassen. Staat dit uitdrukkelijk gestipuleerd in de gebruik regeltjes van dit forum? Zo ja dan wil ik mij daaraan houden ook. Ik zou het betreuren, want één groter lettertype leest wel iets makkelijker. Ik vind “dejohan” vraag ruiken naar onverdraagzaamheid en wijs ik terecht zijn vraag af [/SIZE][SIZE=3]Bij mij komt het niet op om via het driehoekje, wat dan ook te melden. Ik antwoord zoals het ook hoort, direct naar de klant toe en niet via via. Sommige hatelijke uitingen vind ik echt storend, ook als ik dit niet meldt via het driehoekje!![/SIZE]
Euh, ik ga niet echt als vrouw verkleed naar het carnaval nee . Ik ben Superstaaf dus niet. Als je me niet gelooft, vraag maar aan de moderators om onze i.p.'s te checken.

Laatst gewijzigd door dejohan : 3 juli 2006 om 09:56.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2006, 12:09   #180
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Charlotte Vanneste werkt voor een instelling die onder het gezag staat van de minister van justitie, Laurette ONKELINX ... Die staat vanzelfsprekend garant voor de onafhankelijkheid van het onderzoek en vooral voor de correctheid van de gepubliceerde resultaten.
Zoals eerder gezegd, werd het onderzoek door Verwilghen besteld, niet door Onkelinx ... 8)
Ik dacht zelfs (ik weet niet of iemand dit kan bevestigen) dat dit onderzoek op hetzelfde ogenblik als het rapport Van San werd besteld. Het was de bedoeling om beide onderzoeken naar mekaar te linken, zodat men een volledig en coherent beeld had kunnen maken van delinkwentie bij allochtone jongeren, en op basis hiervan een beleid had kunnen bepalen.

Bovendien lijkt u de werking van het NICC niet te kennen, dus uw beweringen zijn pure gissingen. U zal trouwens merken dat dit onderzoek reeds 5 jaar oud is, en nu maar pas, bijna per toeval, terug opduikt. Het PC-complot heeft het dus weer gehaald! 8)

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be