Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 november 2006, 13:39   #161
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Ik loop achter u en tazer u kapot.

Dat is wat elke flik moet doen wanneer hij een arabier ziet. Je weet immers maar nooit. Honderden geroosterde arabieren elke dag van het jaar. Zou niks mis mee zijn in jullie wereldbeeld. 'De vijand' ligt immers op de loer...
Dat is mijn wereldbeeld niet, je tazert mij niet kapot. By the way, ook met tazer kan ik mijn bom nog laten afgaan. Kaboem, jij samen met alle omstaanders...weg! Ook jij bent dus een flik van mijn voeten, je bent verantwoordelijk voor 10-talle slachtoffers waaronder jezelf...

Ook voor jou, opnieuw, wat doe je? Klagen is makelijk é...nu de oplossing nog geven.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2006, 13:41   #162
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Als dat herhaaldelijk gebeurt, dan is het niet meer dan normaal dat het je wel eens teveel wordt, me dunkt. Overigens zijn er genoeg getuigen die zijn verhaal bevestigen. De politieman in kwestie zal het nog lastig krijgen, vrees ik (zeker omdat het verre van de eerste keer was dat hij onnodig geweld gebruikte).
Als als als...dat kan ik ook, als hij zijn pasje bij had was er geen probleem, ach jawel want dan voelde hij zich nog gevisseerd. Je gaat mij niet wijsmaken dat men hem er enkel uithaalde om zijn pasje te laten zien.

In je vorige post zeg je ook dat hij naar buiten aan het gaan was toen hij getazerd werd...waar haal je dat uit?
Oud 24 november 2006, 13:46   #163
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Als als als...dat kan ik ook, als hij zijn pasje bij had was er geen probleem, ach jawel want dan voelde hij zich nog gevisseerd. Je gaat mij niet wijsmaken dat men hem er enkel uithaalde om zijn pasje te laten zien.
Het is een bekend gegeven dat bepaalde groepen er steevast worden uitgepikt bij controles. Dat dat je weleens te veel wordt is niet meer dan normaal. Ik zou daar ook pissig van worden. Zeker wanneer je een werk moet afmaken en dat door zoiets verhinderd wordt.

Citaat:
In je vorige post zeg je ook dat hij naar buiten aan het gaan was toen hij getazerd werd...waar haal je dat uit?
Daar zijn alle getuigen het over eens schatje, lees er de berichten maar op na. Hij was naar buiten aan het gaan, een agent greep hem vast, hij smeet zich op de grond en werd getazered.

Laatst gewijzigd door Edina : 24 november 2006 om 13:46.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2006, 13:47   #164
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En waar ligt de grens dan??? Ik ben ook wel eens opgepakt tijdens een protest omdat ik niet uit de weg wilde gaan. Nogal logisch, want ik wou door mijn overigens vreedzaam protest iets verhinderen. Nu, ik had geluk en werd relatief zachthandig gearresteerd. Maar ik heb al massa's vreedzame actievoerders heel wat geweldadiger zien gearresteerd worden hoor!!! Hun enige misdaad was dat ze weigerden uit de weg te gaan. Van een gevaar voor de politie is er op zo'n momenten geen sprake. Geweld is dus onnodig. Maar in jouw ogen zou er dan zelfs getazered worden want je weigert iets te doen dat ze je vragen!!!
Ik denk dat jij eens aan de andere kant moet gaan staan om te weten hoe het voelt om een massa volk tegenover je te hebben staan die wijgeren te doen waarvoor jij opdracht hebt gekregen. Wat jij ook niet begrijpt blijkbaar is dat men zich niet op jou richt é, er is nog geen enkele betoging geweest waarbij iedereen rustig en braaf gewoon een doorgang verspert. Er zullen atijd mensen tussen zitten die opgefokt zijn en als agent moet je die eruit proberen te halen. Ik zeg niet dat alle intercepties van flikken of oproerpolitie verloopt zoals ze zouden moeten gaan é. Overal zitten rotte appels tussen, bij de agenten en bij de betogers...niet alle agenten zijn klopgrage agenten en niet alle betogers zijn onrustzaaiers. ok?
Oud 24 november 2006, 13:49   #165
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jean Charles de Menezes had zelfs geen rugzak aan en is ook helemaal niet weggelopen. Hij is gewoon op een metrotoestel gestapt en daar door de agenten die hem volgden geëxecuteerd. Ze volgden hem al van het moment dat hij zijn flat verliet en dus ook op de bus die hem naar het metrostation bracht. Als ik als agent dan al meende dat het een zelfmoordterrorist was, dan zou ik hem in ieder geval niet op een bus laten stappen of de metro laten ingaan.
rugzak, lange jas,... who cares, een bom kan overal zitten.

En wat zou jij dan wel doen? Hoe ga je hem tegenhouden?
Oud 24 november 2006, 13:55   #166
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorlac Bekijk bericht
Hey kerel, ik heb al uitgelegd dat ik geen probleem had met het gedrag van die flikken!

Ik gaf m'n anekdote enkel om het verschil aan te tonen tussen een arrestatie met fysiek geweld en een arrestatie met een tazer......Op de vraag welke methode het meest 'menselijk' was.

Begrijp jij dit niet, of doe je maar alsof?
Hoe men iemand oppakt hangt van situatie tot situatie af.
Als een agent oordeelt dat het veiliger is voor iedereen om hem te tazeren dan is dit niet automatisch verkeerd. Ik had erbij willen zijn of ik had het volledige voorval willen zien. Je kan uit dit stukje niet met zekerheid zeggen hoe of wat de situatie was. Je hebt er hier al tussenzitten die extras toevoegen aan het verhaal zonder dat ze erbij waren...vreemd.
Het enige wat ik hoor is in het begin van het filmpje dat de student aggressief doet over het hem niet aanraken, dat is typische reactie van een soort mensen die arrogant zijn en denken dat ze zich alles kunnen permiteren, daarom waarschijnlijk ook dat hij vond dat hij ook zonder pasje de zaal niet moest verlaten. Tja, de agenten hebben hem niet gedwongen om zich boven de wet te stellen.
Oud 24 november 2006, 13:57   #167
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
rugzak, lange jas,... who cares, een bom kan overal zitten.

En wat zou jij dan wel doen? Hoe ga je hem tegenhouden?
Hij had geen rugzak, geen lange jas en zelfs geen dikke jas zoals men eerst beweerde. En hij is NIET weggelopen voor de politie. Hij werd er zonder enige reden (tenzij dan uit een appartementsblok komen dat geobserveerd werd omdat een mogelijk verdachte in datzelfde appartementsblok woonde) van verdacht een zelfmoordterrorist te zijn en daarom koelbloedig geëxecuteerd. Er was genoeg tijd vooraleer hij op de metro stapte om hem staande te houden en te controleren. Komaan hé, die man is gewoon zonder enige concrete aanwijzing voor een terrorist gehouden en geëxecuteerd. Een onvergeeflijke blunder! Wie zo'n zaken zit goed te praten, is echt niet goed bij zijn hoofd.
Oud 24 november 2006, 13:57   #168
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar zijn alle getuigen het over eens schatje, lees er de berichten maar op na. Hij was naar buiten aan het gaan, een agent greep hem vast, hij smeet zich op de grond en werd getazered.
Als dat zo zou zijn, totaal onterecht maar ik geloof er de ballen van.
Oud 24 november 2006, 13:59   #169
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, de agenten hebben hem niet gedwongen om zich boven de wet te stellen.
Wet? Het gaat hier nier over de wet, maar over een bibliotheekreglement!!!
Oud 24 november 2006, 14:01   #170
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hij had geen rugzak, geen lange jas en zelfs geen dikke jas zoals men eerst beweerde. En hij is NIET weggelopen voor de politie. Hij werd er zonder enige reden (tenzij dan uit een appartementsblok komen dat geobserveerd werd omdat een mogelijk verdachte in datzelfde appartementsblok woonde) van verdacht een zelfmoordterrorist te zijn en daarom koelbloedig geëxecuteerd. Er was genoeg tijd vooraleer hij op de metro stapte om hem staande te houden en te controleren. Komaan hé, die man is gewoon zonder enige concrete aanwijzing voor een terrorist gehouden en geëxecuteerd. Een onvergeeflijke blunder! Wie zo'n zaken zit goed te praten, is echt niet goed bij zijn hoofd.
Ah, en hier maak je meteen de fout al. Je zegt, men had hem meteen kunnen controleren of hij iets bij had...je zegt dit omdat je nu achteraf weet dat het onterecht was...vandaar dat ik elke keer opnieuw erbij zetten "je weet niet wat er in de rugzak zit" in dit geval wist men niet of hij explosieven bij had. Wat als het dus iemand was van een groepje die bij de terroristen behoorde en wel een bom zich had? Jij zou hem dus controleren? Awel, kaboem, de terrorist laat natuurlijk zijn pakketje ontploffen, jij dood samen met je collega en enkele omstaanders...
Zelfde scenario ander tijdstip...wat doe je?

Ik praat zo'n zaken niet goed, maar dit weet je pas ERNA!!!!!!! Dan is het gemakelijk klagen.

Laatst gewijzigd door illwill : 24 november 2006 om 14:02.
Oud 24 november 2006, 14:03   #171
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wet? Het gaat hier nier over de wet, maar over een bibliotheekreglement!!!
Ja, en dat geld niet voor mensen met oosterse tinten?

Je hebt plaatsen met reglementen, hou je je er niet aan dan moet men de arm der wet erbij roepen. Simpel.

Als de verantwoordelijke van de bib je pasje vraagt, je hebt hem niet bij en daarom word je gevraagt om de zaal te verlaten...wat doe jij dan?

Laatst gewijzigd door illwill : 24 november 2006 om 14:04.
Oud 24 november 2006, 14:07   #172
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Als de verantwoordelijke van de bib je pasje vraagt, je hebt hem niet bij en daarom word je gevraagt om de zaal te verlaten...wat doe jij dan?
Je probeert te argumenteren en hem over te halen dat zo'n regelneverij écht niet nodig is, tiens.
Oud 24 november 2006, 14:09   #173
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat jij eens aan de andere kant moet gaan staan om te weten hoe het voelt om een massa volk tegenover je te hebben staan die wijgeren te doen waarvoor jij opdracht hebt gekregen. Wat jij ook niet begrijpt blijkbaar is dat men zich niet op jou richt é, er is nog geen enkele betoging geweest waarbij iedereen rustig en braaf gewoon een doorgang verspert. Er zullen atijd mensen tussen zitten die opgefokt zijn en als agent moet je die eruit proberen te halen. Ik zeg niet dat alle intercepties van flikken of oproerpolitie verloopt zoals ze zouden moeten gaan é. Overal zitten rotte appels tussen, bij de agenten en bij de betogers...niet alle agenten zijn klopgrage agenten en niet alle betogers zijn onrustzaaiers. ok?
Ik heb ook helemaal nergens beweerd dat alle agenten klopgraag zijn. Maar gezien de functie die agenten uitvoeren en hun machtspositie, dienen de rotte appels natuurlijk onmiddelijk ontheven te worden uit die functie en dat gebeurt jammer genoeg te weinig doordat er altijd excuses worden gezocht. Ik heb daar al genoeg voorbeelden van gezien. De acties waar ik het over heb zijn alles behalve geweldadig (maw iedereen is "rustig en braaf") en vaak is er zelfs geen sprake van grote aantallen actievoerders. En toch worden ook daar mensen op de grond gesmeten met meerdere flikken en hardhandig geboeid. Totaal onnodig, maar vreemd genoeg zonder consequenties voor de agenten. Vooral oproerpolitie is daar nogal sterk in. Natuurlijk komen die wel eens in situaties waar het er minder rustig aan toe gaat, maar ik verwacht van hen wel dat ze de situatie kunnen inschatten en daarnaar handelen. En het is zelfs meer: niet zelden is zo'n optreden een bewuste taktiek om andere actievoerders af te schrikken. Totaal onverantwoord dus.
Oud 24 november 2006, 14:15   #174
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Dat is mijn wereldbeeld niet, je tazert mij niet kapot.
Te dom om ironie te snappen... ok, ik zal het onthouden.

Citaat:
By the way, ook met tazer kan ik mijn bom nog laten afgaan. Kaboem, jij samen met alle omstaanders...weg! Ook jij bent dus een flik van mijn voeten, je bent verantwoordelijk voor 10-talle slachtoffers waaronder jezelf...
... ik ben geen flik.

... ik ben verantwoordelijk voor mijzelf en voor niemand anders.

Citaat:
Ook voor jou, opnieuw, wat doe je? Klagen is makelijk é...nu de oplossing nog geven.
Als je nu écht denkt dat je met je belachelijk hersenspinseltje een punt hebt gemaakt

Dat de Staat een monopolie van geweld heeft betekent niet dat ze zomaar brutal force mag initiëren.

Laatst gewijzigd door Casca : 24 november 2006 om 14:18.
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2006, 14:23   #175
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah, en hier maak je meteen de fout al. Je zegt, men had hem meteen kunnen controleren of hij iets bij had...je zegt dit omdat je nu achteraf weet dat het onterecht was...vandaar dat ik elke keer opnieuw erbij zetten "je weet niet wat er in de rugzak zit" in dit geval wist men niet of hij explosieven bij had. Wat als het dus iemand was van een groepje die bij de terroristen behoorde en wel een bom zich had? Jij zou hem dus controleren? Awel, kaboem, de terrorist laat natuurlijk zijn pakketje ontploffen, jij dood samen met je collega en enkele omstaanders...
Zelfde scenario ander tijdstip...wat doe je?

Ik praat zo'n zaken niet goed, maar dit weet je pas ERNA!!!!!!! Dan is het gemakelijk klagen.
Manneke, je weet echt niet waarover je praat!!! Voor de dertigste keer; hij had geen rugzak, geen lange jas, geen dikke jas, niets! Jij zit hier zonder meer goed te praten dat men vanaf het moment zonder concrete aanwijzingen ervan verdacht wordt terrorist te zijn, een executie zonder meer aanvaardbaar is. Als je dus het ongeluk hebt dat een "verdachte" persoon in de flat boven jouw komt wonen dan is volgens jou perfect te rechtvaardigen dat men jou ook als potentieel verdacht beschouwt en executeert. Want dat is in dit geval gebeurt hé. Bovendien heeft men die verdachte wel vrolijk de bus laten nemen, waar hij zich ook had kunnen opblazen. Waarom dat dat dan geen probleem is volgens diezelfde logica, ontgaat me volledig. Als jij niet inziet dat dit totaal onaanvaardbaar is, dan ben je echt niet goed wijs, vrees ik.

En trouwens: zelfde scenario in het geval het over een persoon gaat waarvan er "concrete" aanwijzingen bestaan dat het een terrorist is (zoals lidmaatschap van een terroristische organisatie). Dan ga je niet dat huis bewaken en die man volgen als hij buiten komt en dan nog eens de bus laten nemen hé. Dan zorg je er wel met een speciale interventie-eenheid voor dat je die man thuis kan arresteren. Dat is de job van zo'n eenheden.
Oud 24 november 2006, 14:25   #176
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je probeert te argumenteren en hem over te halen dat zo'n regelneverij écht niet nodig is, tiens.
Inderdaad! En als blijkt dat je er omwille van je uiterlijk voor de dertigste keer weer eens wordt uitgepikt, dan zal je die argumenten al eens minder vriendelijk geven...
Oud 24 november 2006, 14:28   #177
Heftruck

Standaard

Citaat:
Ondertussen met je geklaag, opnieuw een bom ontploft in de metro, weer 10-talle doden.
't Is dat er in Europa elke dag bomaanslagen worden gepleegd.

Laatst gewijzigd door Heftruck : 24 november 2006 om 14:29.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2006, 08:54   #178
Marc.vg
Burger

Marc.vg's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Marc.vg
Standaard

Video-reactie op UCLS Taser incident

De gemoederen zijn flink opgelopen naar aanleiding van de UCLA student die met een Taser publiekelijk gemarteld werd, zie bericht hier onder. Op YouTube zijn inmiddels al veel video reacties te zien op dit incident en ik heb er eentje uit gekozen die mijn persoonlijke gevoelens het beste verwoord.

Mensen die zich over dit soort incidenten niet kwaad maken, zijn emotioneel kreupel.

f**k,f**k,f**k

Video

http://www.wacbelgium.be
http://nl.netlog.com/Marc_Vg
Marc.vg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2006, 08:57   #179
Marc.vg
Burger

Marc.vg's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Marc.vg
Standaard

Amerikaanse student openlijk gemarteld

WAARSCHUWING, ZEER AANGRIJPENDE VIDEO VAN WAT ER NU GAANDE IS IN AMERIKA

Wanneer u de waarheid niet onder ogen kunt zien van wat er momenteel gaande is in Amerika, dan wil ik u NADRUKKELIJKE adviseren NIET te kijken naar de onderstaande video.

In Amerika heb je zoiets als de Bill of Rights, hierin liggen de basisrechten vastgelegd van de Grondwet. U kunt ze hier allemaal op een rijtje lezen. Het slachtoffer in deze schokkende video is de 23 jarige Tabatabainejad. Hij was aanwezig in het Powell Library Computer Lab., toen politie een willekeurige controle hielden. Tabatabainejad kent zijn rechten en maakte de agenten duidelijk dat hij onder het 4de Amendement het recht had zich niet te laten doorzoeken. Ook maakte hij duidelijk dat hij niet verplicht was zich te identificeren.

Het 4de Amendement leest als volgt:
The right of the people to be secure in their persons, houses, papers, and effects, against unreasonable searches and seizures, shall not be violated, and no warrants shall issue, but upon probable cause, supported by oath or affirmation, and particularly describing the place to be searched, and the persons or things to be seized.

Vertaald:
Het recht van de bevolking om veilig te zijn in hun persoon, huizen, papieren, en goederen, tegen onredelijke doorzoekingen en inbeslagnames, zal niet geweld aangedaan worden, en geen bevel zal verkregen worden, alleen in geval van aannemelijke redenen, ondersteund onder ede of bevestigd, en specifiek beschrijven de plek van de doorzoeking, en de persoon of zaken die in beslag genomen dienen te worden.
Aangezien er hier sprake was van een willekeurige controle, zonder bevel of reden, had Tabatabainejad het volste grondwettelijke recht te weigeren mee te werken.

Amerikaanse agenten worden echter opgeleid om de burger te behandelen als een slaaf, als een gevangenen, die op bevel direct dient te gehoorzamen, "To Abuse and Torture" is het motto, vroeger was dat nog "To Protect and Serve". In dit geval weet Tabatabainejad dus zijn rechten, dit wordt echter niet geaccepteerd en hij wordt tot gehoorzaamheid gedwongen met een Taser, een apparaat dat schokken geeft van 50.000 volt. Belangrijk is te weten dat wanneer iemand een dergelijke elektrische schok te verwerken krijgt, het minimaal 1 minuut duurt voordat je weer kunt staan. In de video, die opgenomen is met een mobiele telefoon, is duidelijk te horen dat Tabatabainejad meerdere malen een volle lading 50.000 volt krijgt terwijl men hem geen enkele kans geeft minimaal 1 minuut te herstellen.

HIER IS DUS SPRAKE VAN PURE MARTELING

Gehoorzamen is dus het credo, agenten zijn uw bewaker geworden en u heeft geen rechten meer. President Bush doet er intussen alles aan om het martelen legaal te maken, Amerika, "Home of the Slaves and Land of the Cowards".

NOGMAALS, KIJKT U NIET ALS U HIER NIET TEGEN KUNT, KIJKT U ABSOLUUT WEL WANNEER U DE WAARHEID WILT WETEN. DIT IS EEN LAND DAT DOOR ONZE POLITICI OMSCHREVEN WORDT ALS ONZE VRIEND, WILT U ZULKE VRIENDEN?
U hoort Tabatabainejad vanaf het begin roepen: "Raak mij niet aan, Raak mij niet aan". Er vindt een korte discussie plaats waarin hij herhaaldelijk "OPGEDRAGEN" wordt te gehoorzamen. Vervolgens krijgt hij een schok van 50.000 volt te verwerken en schreeuwt het uit van de pijn en roept dan nog "Hier is je Patriot Act, hier is je fucking machtsmisbruik". Omstanders eisen dat de agenten zich identificeren, in horror zien ze dat Tabatabainejad achter elkaar een schok krijgt.

VOOR ALLE DUIDELIJKHEID, Tabatabainejad STAAT VOLLEDIG IN ZIJN RECHT EN HOEFT NIET TE GEHOORZAMEN, DIT IS NIET CHINA.
Deze man verdient een medaille voor het opkomen voor de rechten van ons allemaal, ik kan u eerlijk zeggen, ik heb om deze video moeten huilen. Denkt u alstublieft niet dan Tabatabainejad zich aanstelt, er zijn al meerdere mensen gestorven aan het gebruik van deze Tasers.

Video <== die is helaas van you tube verdwenen...

http://www.wacbelgium.be
http://nl.netlog.com/Marc_Vg
Marc.vg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2006, 11:38   #180
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat maak jij niet uit!
Je verlaat de zaal.

Maar goed, als jij hier opkomt voor afschaffing van regels...dan zijn we uitgepraat. Schaf dan gewoon alles maar af want er zal altijd wel iemand zijn die een uitleg heeft om bepaalde regels af te schaffen of te negeren.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be