Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 maart 2007, 13:01   #161
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias
Is de meerderheid dan de norm ?
nee, maar zij bepaalt het wel.
Typisch rechts.
Die hunker naar absolute waarden en normen.
De zucht naar de eenheidsworst. De behoefte aan éénzijdigheid, aan ééndimensionaliteit, aan conformisme en uniformiteit.
Dat er diversiteit mogelijk is, nodig is en dat deze aangenaam en verfrissend is kan in de bekrompen geesten van kwezels en on-cultirelen (het tegenovergestelde van multicultureel) niet doordringen.

Omdat de meerderheid der Belgen zuipt zijn cola drinkers abnormaal?
Omdat de meerderheid der Belgen vrouw is zijn mannen abnormaal?
Een norm: is dat iets wat de meerderheid opdringt aan de minderheid?
Is het een absoluut onwrikbaar referentiepunt? Een MUST?

Waarden en normen passen in een bepaalde beperkte wereld. Maar onze wereld is niet zo beperkt.
Waarden en normen zijn streefdoelen van sommigen en verachterlijke voorbeelden van domheid voor anderen.
De norm van vandaag is het strafbaar feit van morgen.
Alcohol drinken is bij ons de norm en in andere landen een halsmisdrijf.
De verscheidenheid tussen de mensen maakt normen en waarden zaken waar we heel voorzichtig mee moeten omspringen, zij zijn vaak arbitrair, vaak schadelijk (roken) en vaak noodzakelijk maar niet populair (natuurbehoud).
Voorzichtigheid is de moeder van de porseleinwinkel. Normen opleggen? Als het niet anders kan. Tollerant zijn? Tenzij het om verfoeilijke zaken gaat.

De grens is moeilijk, en verscheidenheid vervangen door rigide normen is een decadente denkwijze.
De menselijke soort plant zich voort op sexuele wijze. Hierdoor ontstaan steeds andere mensen. Kinderen lijken immers niet op hun ouders: ze zijn een kruising van beiden. Verscheidenheid zit in onze natuur.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2007, 13:16   #162
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Mag ik dan als schepen van burgerlijke stand ook katholieken weigeren in de echt te verbinden? Ik vind katholieken namelijk abnormaal.
Nee, dat moogt ge niet weigeren. Die katholieken mogen wel weigeren te huwen voor u. Beroepsplicht >< vrijheid van het individu.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2007, 13:23   #163
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Typisch rechts.
Die hunker naar absolute waarden en normen.
De zucht naar de eenheidsworst. De behoefte aan éénzijdigheid, aan ééndimensionaliteit, aan conformisme en uniformiteit.
Dat er diversiteit mogelijk is, nodig is en dat deze aangenaam en verfrissend is kan in de bekrompen geesten van kwezels en on-cultirelen (het tegenovergestelde van multicultureel) niet doordringen.

Omdat de meerderheid der Belgen zuipt zijn cola drinkers abnormaal?
Omdat de meerderheid der Belgen vrouw is zijn mannen abnormaal?
Een norm: is dat iets wat de meerderheid opdringt aan de minderheid?
Is het een absoluut onwrikbaar referentiepunt? Een MUST?

Waarden en normen passen in een bepaalde beperkte wereld. Maar onze wereld is niet zo beperkt.
Waarden en normen zijn streefdoelen van sommigen en verachterlijke voorbeelden van domheid voor anderen.
De norm van vandaag is het strafbaar feit van morgen.
Alcohol drinken is bij ons de norm en in andere landen een halsmisdrijf.
De verscheidenheid tussen de mensen maakt normen en waarden zaken waar we heel voorzichtig mee moeten omspringen, zij zijn vaak arbitrair, vaak schadelijk (roken) en vaak noodzakelijk maar niet populair (natuurbehoud).
Voorzichtigheid is de moeder van de porseleinwinkel. Normen opleggen? Als het niet anders kan. Tollerant zijn? Tenzij het om verfoeilijke zaken gaat.

De grens is moeilijk, en verscheidenheid vervangen door rigide normen is een decadente denkwijze.
De menselijke soort plant zich voort op sexuele wijze. Hierdoor ontstaan steeds andere mensen. Kinderen lijken immers niet op hun ouders: ze zijn een kruising van beiden. Verscheidenheid zit in onze natuur.
*Zucht* Natuurlijk wordt de norm door de meerderheid bepaald. Zegt het woord 'democratie' u misschien iets?

U bent persoonlijk tegen alles waarmee u niet akkoord gaat (wat u 'verfoeilijk' noemt). Ik vind persoonlijk vrijzinnigheid en satanisme ook verfoeilijk, maar daarom ben ik er niet tegen. Die mensen zijn vrij om te kiezen voor wat dan ook. Het wordt eens tijd dat jij en je vriendjes al die zever laten vallen, en beseffen dat ieder mens vrij is om te gaan, staan, en zeggen waar/wat hij wil. Zolang hij daarbij de vrijheid van anderen niet schaadt, uiteraard.

BV:
- 'Vuile homo' roepen mag wel. Ge moet er enkel bijnemen dat ge hoogstwaarschijnlijk een verwijt of erger gaat terugkrijgen. Moet ge echter niet kwaad voor zijn, want ge hebt er zelf om gevraagd.

-Als directeur een homo weigeren in je bedrijf mag niet, omdat je dan zijn vrijheid om te werken waar hij wil afneemt.

Als bv Schepen van Burgerlijke Stand mag je homo's niet weigeren te trouwen, omdat het hun, door de meerderheid gegeven, recht is, en omdat jij een plicht hebt opgenomen ze te huwen toen je het Schepenambt aanvaardde.

Uw opmerkingen over 'rechts' zijn zelfs het reageren niet waard. Ik zou even goed het Grote Clichéboek kunnen lezen.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
Oud 14 maart 2007, 13:54   #164
Ozymandias
Gouverneur

Ozymandias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
*Zucht* Natuurlijk wordt de norm door de meerderheid bepaald. Zegt het woord 'democratie' u misschien iets?
Hier valt veel over te zeggen, maar ik zal het er maar op houden "de norm" niet hetzelfde is als wat er in wetten gegoten wordt. Ik zie niemand stemmen over wat de norm is, of wat normaal is, of over enige morele waarden. Zoiets wordt niet democratisch beslist, anders was er géén norm. Omdat iedereen iets anders wilt, kan er geen consensus gelden onder het volk.

Citaat:
U bent persoonlijk tegen alles waarmee u niet akkoord gaat (wat u 'verfoeilijk' noemt). Ik vind persoonlijk vrijzinnigheid en satanisme ook verfoeilijk, maar daarom ben ik er niet tegen. Die mensen zijn vrij om te kiezen voor wat dan ook. Het wordt eens tijd dat jij en je vriendjes al die zever laten vallen, en beseffen dat ieder mens vrij is om te gaan, staan, en zeggen waar/wat hij wil. Zolang hij daarbij de vrijheid van anderen niet schaadt, uiteraard.
Hier wordt het helemaal goed: Je bent niet akkoord met dingen, maar dat wil niet zeggen dat je ertegen bent ? Je vindt satanisme slecht, maar je bent er niet tegen ? Daarmee bedoel je dan dat satanisme niet "de norm" mag zijn, maar er moet geen wet komen die het verbiedt. Dan denk ik niet dat Eric je hierin zal tegenspreken. Ik doe het ook niet.
Je bedoelt eigenlijk: Homo's mogen homo zijn, ook al vind ik niet dat zoiets "de norm" moet zijn. Oké, voor een deel kan ik daarmee leven, en velen met mij.

Citaat:
BV:
- 'Vuile homo' roepen mag wel. Ge moet er enkel bijnemen dat ge hoogstwaarschijnlijk een verwijt of erger gaat terugkrijgen. Moet ge echter niet kwaad voor zijn, want ge hebt er zelf om gevraagd.
Hier heb ik het al veel moeilijker mee. Je mag mensen beledigen, en die mensen mogen dan met geweld (cfr. of erger) reageren. Dat vind ik niet. Dat heeft niks met persoonlijke vrijheden te maken, en nog minder met een goed lopende maatschappij.

Citaat:
-Als directeur een homo weigeren in je bedrijf mag niet, omdat je dan zijn vrijheid om te werken waar hij wil afneemt.
Maar je neemt mensen hun persoonlijke vrijheid om te werken waar hij wil sowieso af, bij elke sollicitatie. Er valt altijd iemand uit de boot, en die had daar ook graag gewerkt. Beknot je dan zijn persoonlijke vrijheid ?
Begrijp me niet verkeerd: Homo's weren uit je bedrijf enkel en alleen omwille van hun homoseksualiteit, is bijzonder fout. Maar ik zou het liefst de eigenschap "homo" niet zien voorkomen bij een gesprek over werk.

Citaat:
Als bv Schepen van Burgerlijke Stand mag je homo's niet weigeren te trouwen, omdat het hun, door de meerderheid gegeven, recht is, en omdat jij een plicht hebt opgenomen ze te huwen toen je het Schepenambt aanvaardde.
Precies. Je voert de wil van de meerderheid uit, niet je persoonlijke agenda.

Laatst gewijzigd door Ozymandias : 14 maart 2007 om 13:55.
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2007, 14:22   #165
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias Bekijk bericht
Citaat:
Hier valt veel over te zeggen, maar ik zal het er maar op houden "de norm" niet hetzelfde is als wat er in wetten gegoten wordt. Ik zie niemand stemmen over wat de norm is, of wat normaal is, of over enige morele waarden. Zoiets wordt niet democratisch beslist, anders was er géén norm. Omdat iedereen iets anders wilt, kan er geen consensus gelden onder het volk.
Tut tut.. De meerderheid heeft inderdaad op democratische wijze het homohuwelijk ingevoerd. Het homohuwelijk maakt dus voortaan - geheel volgens de Van Maerlantse logica - deel uit van "de norm". Blij dat dat ook weer opgehelderd is.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2007, 14:29   #166
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

De meerderheid van de volksvertegenwoordigers(aangeduid door de partijen) was voor het homohuwelijk, de meerderheid van het Vlaamse volk is er duidelijk tegen, zo simpel is dat
....
Oud 14 maart 2007, 14:30   #167
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Tut tut.. De meerderheid heeft inderdaad op democratische wijze het homohuwelijk ingevoerd. Het homohuwelijk maakt dus voortaan - geheel volgens de Van Maerlantse logica - deel uit van "de norm". Blij dat dat ook weer opgehelderd is.
Yep, homohuwelijk maakt deel uit van de norm.
Ik ben nooit tegen het homohuwelijk geweest (jammer genoeg voor u, want nu kan u niet meer alle rechtsen over dezelfde kam scheren ).

Ik was er echter ook geen vragende partij voor. Frankly, het kon me geen barst schelen of het er kwam of niet.

Oud 14 maart 2007, 14:43   #168
Ozymandias
Gouverneur

Ozymandias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De meerderheid van de volksvertegenwoordigers(aangeduid door de partijen) was voor het homohuwelijk, de meerderheid van het Vlaamse volk is er duidelijk tegen, zo simpel is dat
....
Overduidelijk. Aldus verklaard door Duveltje, op veertien maart 2007. De kenner zijner volk.
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2007, 14:44   #169
ericferemans

Standaard

Citaat:
*Zucht* ....
Uw opmerkingen over 'rechts' zijn zelfs het reageren niet waard. Ik zou even goed het Grote Clichéboek kunnen lezen.
Je kan er niet op reageren, dus zeg je dat je niet wil...
Het grote clichéboek: is dat de nieuwe Bijbel van rechts
Oud 14 maart 2007, 14:45   #170
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
....
Als dat "zo simpel" is, dan zal je me ongetwijfeld kunnen uitleggen waaruit blijkt dat "de meerderheid van het Vlaamse volk er duidelijk tegen is"... Ik ben benieuwd...
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 14 maart 2007, 14:46   #171
ericferemans

Standaard

Citaat:
....
De meerderheid van Vlaamse politici is voorstander van meer regionalisme, terecht natuurlijk.
Maar volgens alle enquètes zijn de Vlamen zelf daar vies van. De VB-ertjes inclusief (die willen aan de KONING meer macht geven )
Dus: stoppen met dat gezeur over staatshervormingen, secessie, DUS?
Oud 14 maart 2007, 14:47   #172
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias Bekijk bericht
Overduidelijk. Aldus verklaard door Duveltje, op veertien maart 2007. De kenner zijner volk.
Idd ik ben een volkse jongen die veel,nee HEEEEEEEEEl veel praat met de gewone man in de straat .....
Oud 14 maart 2007, 14:50   #173
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
De meerderheid van Vlaamse politici is voorstander van meer regionalisme, terecht natuurlijk.
Maar volgens alle enquètes zijn de Vlamen zelf daar vies van. De VB-ertjes inclusief (die willen aan de KONING meer macht geven )
Dus: stoppen met dat gezeur over staatshervormingen, secessie, DUS?
En een peilinkske onder een paar dikke nekken moet dit staven ....
Man,man,man toch,ga eens een flinke pint pakken en praat eens met de mensen.....
Oud 14 maart 2007, 15:01   #174
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De parlementaire meerderheid heeft op particratische wijze het homohuwelijk ingevoerd. Er is dus gelukkig geen sprake van een norm. Indien er een referendum werd over gehouden had men over democratische wijze kunnen spreken. Maar dat zal wel nooit gebeuren... raad eens waarom!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2007, 15:04   #175
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Idd ik ben een volkse jongen die veel,nee HEEEEEEEEEl veel praat met de gewone man in de straat .....
Ik ook, maar eigenaardig genoeg zegt de gewone man in de straat tegen mij blijkbaar heel wat anders dan wat hij tegen jou zegt... Vreemd hé?

Citaat:
Oud 14 maart 2007, 15:06   #176
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ook, maar eigenaardig genoeg zegt de gewone man in de straat tegen mij blijkbaar heel wat anders dan wat hij tegen jou zegt... Vreemd hé?
Mijn leraar Engels, ook een hele gewone man, raadt ons in de klas aan drugs te proberen. Hebben we dat gehad. Het is dus maar wat je bedoelt met gewoon.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2007, 15:07   #177
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als dat "zo simpel" is, dan zal je me ongetwijfeld kunnen uitleggen waaruit blijkt dat "de meerderheid van het Vlaamse volk er duidelijk tegen is"... Ik ben benieuwd...
Gewoon omdat het een vies on natuurlijk gedrag is hé.... http://forum.credible.nl/topic.php?id=7792
Oud 14 maart 2007, 15:08   #178
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gewoon omdat het een vies on natuurlijk gedrag is hé.... http://forum.credible.nl/topic.php?id=7792
Dat het vies is dat is een mening. Eentje die de homo's niet met uw delen, want iedereen heeft een andere smaak. Ik hou bijvoorbeeld niet van champignons. En het is weldegelijk natuurlijk.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2007, 15:09   #179
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zeg dat ook altijd tegen homo's ......
Oud 14 maart 2007, 16:17   #180
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zeg dat ook altijd tegen homo's ......
Je bent dus gewoon een leugenaar, quoi? Bedankt om dat even onder onze aandacht te brengen.

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be