![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Mijn kritiek, en daar is nog ALTIJD NIET ten gronde op geantwoord, is dat je de 60-70% van de Vlamingen die niet overtuigd zijn van het nut van het separatisme, nooit kan overtuigen door het afschaffen van de transfers voor te stellen als de oplossing voor alle problemen in Vlaanderen en te zeggen dat je "geen solidariteit met die maffiamensen" wilt zoals op het recentste VB-congres. Ons grote probleem als Vlaams-nationalisten is dat we gewoon zijn te preken voor eigen kerk en maar niet kunnen inbeelden dat er mensen zijn die niet wakker liggen van de verfransing van één of ander dorpje in Vlaams-Brabant of de transfers niet rechtstreeks in hun portemonnee voelen. Om die mensen te bereiken en te overtuigen, en dat moeten we doen willen we ooit een onafhankelijk Vlaanderen meemaken, moeten we durven loskomen van die agressieve en anti-Waalse retoriek en het simplisme over de transfers dat ze bij het VB zo gretig gebruiken. Ik heb al geregeld moeten spreken voor klassen uit het 5e of 6e middelbaar ASO of BSO als N-VA'er, en die jongeren overtuig je niet meer met de klassieke vendelzwaairetoriek of de "Vlaams geld in Vlaamse handen"-argumenten. Een verhaal over goed bestuur, directere democratie en de voordelen van een zelfstandig Vlaanderen in Europa kan dat wel. Maar ik moet héél diep zuchten als ik al mijn inspanningen om ons Vlaams-nationalisme wat minder agressief en rationeler te onderbouwen zie tenietgedaan worden als op een VB-congres weer naar "die maffiamensen" wordt uitgehaald en goedgelovige types als Duveltje worden wijsgemaakt dat "Vlaamse onafhankelijkheid=de 15% Vlaamse armen niet meer arm". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Allé seg...zou ik het zeggen...? ![]() Was het volk daar trouwens net zo aant roepen? Amai, Nürnberg is ook niet veraf dan, al was dat wel in open lucht ![]() Of het Rode Plein in Moskou, als dat ok is voor jullie ![]() Dan noemen die militanten ons partijslaven...ja amai... ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#164 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
2) FVH sprak inderdaad en terecht van de Maffia-praktijken van de PS. En inderdaad ook van het feit dat het geld van de transfers veel sociale problemen zou kunnen oplossen. Juist of niet juist? 3) Het verschil in stijl is inderdaad duidelijk. Het verschil in realiteitszin eveneens. Een zekere solidariteit is aanvaardbaar als ... in Wallonië alles anders zou zijn (goed bestuur, zinvolle investeringen, niet teveel overheidspersoneel geen corruptie, respect voor onze taal en grondgebied, geen eisen van uitbreiding van brussel enz) Maar...Wallonië is niet anders. Dus moeten die transfers verdwijnen. Het komt er dus op neer dat NVA en VB juist hetzelfde willen. Maar toegegeven NVA is meer omfloersd |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() onzin ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij is gewoon geniaal. ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
één minpuntje over het VB congres......er was teveel volk pfffff
![]() Laatst gewijzigd door benji : 28 mei 2007 om 19:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van West-Vleteren naar Antwerpen ? 0,0 ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() wat een gelul zeg, dan nog op die fiets, met Pascal Smet op kop... de waardeloze gids, precies ezelskoers ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
|
![]() Citaat:
Ik weet niet wat 'vendelzwaairetoriek' is. Ik weet wel dat mensen en ook de jeugd goed begrijpen als NVA en VB zeggen dat elk Vl gezin elke 3 (?) jaar een auto schenkt aan wallonië via de transfers. En daar liggen de mensen wèl wakker van. Het VB spreekt duidelijke taal en haalt het VB bij de jeugd een hoger % dan CD&V. Als NVA met een zachtere taal (die ik normaler wijze ook verkies) nog meer mensen kan overtuigen juich ik dat toe. FVH en FDM publiceerden juist een boek "L' ETAT PS, de maffia aan de macht". Je moet het lezen. Maffia is echt geen overdrijving. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
|
![]() Bravo Mitgard om de mensen wijs te maken dat de transfers gewoon MOETEN doorgaan, en dat daar geen andere oplossing voor bestaat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#174 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#175 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
En minder belastingen. Hoe zal men dan al die andere beloften betalen? Hogere RSZ-bijdragen? Hogere BTW? Belastingen op kapitaal? Of wordt dat allemaal vanzelf opgelost als Vlaanderen onafhankelijk wordt ??? Wat mij o.a. tegengaat aan de retoriek van het VB is het steeds ontbreken van fundamentele plannen om alle beloften te betalen. Ok, ook andere partijen bezondigen zich aan het beloven van zaken die amper betaalbaar zijn zonder de belastingsdruk te verhogen. Maar bij VB lees ik op hun website enkel plannen, ideeën maar nooit hoe het zal gerealiseerd worden. De beruchte geldstromen naar Wallonië zijn echt niet zo groot dat er voldoende middelen vrijkomen om de bovenvermelde beloften waar te maken zonder in onze portemonnee te zitten. Da's géén anti-VB statement. Da's realistisch rekenwerk.
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
|
![]() Citaat:
Dat is toch absurd wat u daar zegt. Uiteraard spreek ik niet voor het VB. Wat moet gebeuren is dat vlaams geld gebruikt wordt om vlaamse armoede te verhelpen. En als er dan is wat over is zullen wij wel beslissen aan welke liefdadigheid dat geschonken wordt en niet de walen. Want het is ons geld en niet van de walen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
|
![]() Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab ![]() Die armoede in Wallonië interesseert mij zoveel als die in Bangla Desh of Sri Lanka. Sorry, eigen volk eerst. ----------------------------------------------------------------------- Het is normaal dat je solidariteit eerst gaat naar je eigen gemeenschap. Het is niet mooi dat solidariteit daar eindigt. Dus armoede in Wallonië interesseert ons wel, en ook armoede veel verder van huis. Wel jammer dat de transfers Wallonië in slaap wiegen, en niet zorgen voor beter bestuur en minder werklozen. De transfers bevestigen Wallonië in een staat van minderwaardige afhankelijkheid. Daar moet iets grondig veranderen. Laatst gewijzigd door luc broes : 28 mei 2007 om 21:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |