![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neem je het hier nu voor Raf op omdat je zo onder de indruk bent van zijn democratische ingesteldheid of is het je enkel en alleen om je geaardheid te doen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het eerste natuurlijk. Da's nogal duidelijk...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=91394 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() LOL!
Een zelfverklaarde democraat dan toch.... Ik denk niet dat er hier ook maar iemand te vinden is die zoveel vertrouwen heeft in dit soort 'democraten' dat hij hen het knopje in handen zou durven geven waarmee ze hun tegenstanders naar de andere wereld kunnen sturen....
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 2 juli 2007 om 12:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Parlementslid
|
![]() offtopic :
Nou ja, effe stoppen met de steken onder water naar elkaar , spreek eens RL met elkaar af, Maerlant kan Raf met een handschoen in 't gezicht slaan en die dan op de grond laten vallen. Dan kan Raf die handschoen oprapen en terugmotten en dan pakte elk een pistool en ge draait uzelve om en doet 30 stappen die hardop geteld worden door een derde en dan draait ge u om en ... probleem opgelost either way. Dat of ga naar koetjes en kalfjes ... of zo'n banmededelingen discussies of zo ? Is BHV niet voldoende om deze draad te vullen ? ontopic : Ik ben niet altijd even snel en zie niet altijd wat er nu gebeurt, en ik geloof in de nva en zou graag willen dat ze erin slagen om een staatshervorming door te voeren, en ik snap dat grote onderhandelingen niet openbaar kunnen en je daar in een kasteel voor moet afspreken om rustig te babbelen en zo ... maar toch ... Giserke heeft in deze draad een aantal uitspraken gedaan in het begin en ik had daar wat vragen over hier : http://forum.politics.be/showpost.ph...0&postcount=54 Ik ben nu normaal niet ongeduldig maar ik heb geen antwoord gekregen totnutoe. Dat is zeker geen verwijt a la "oh nee je negeert het" , immers 't is waarschijnlijk dat door het vele offtopic mijn vragen overlooked geworden zijn geworden. Zou Giserke mijn vragen over zijn uitspraken me dat effe kunnen uitleggen ( of een andere nva'er eventueel ) ? Want ik snap het echt niet meer en ik zou zo graag mee zijn in de logica van 't Vlaams Kartel want ik geloof er echt in maar ben het noorden nu toch wel kwijt ![]() mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het feit dat jij hier nog altijd je ding mag doen wijst er idd op dat zij democratischer ingesteld, en véél verdraagzamer zijn dan heel wat zelfbenoemde democraten. Of de nagels aan hun doodskist er zelfs zonder een pak rammel vanaf zouden komen, d�*t kan ik echter niet garanderen. ![]()
![]() |
![]() |
#168 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Misschien begrijpt hij het dan wél.... http://www.vvb.org/vvb/watisvvb.html ![]()
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 2 juli 2007 om 12:50. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() By the way. Ik was in Halle op die spoedmeeting van de VVB.
Zou Jan Jambon er ook geweest zijn?
![]() |
#170 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor wie het niet meer weet: er werden daar in Halle mensen gehuldigd die weigerden mee te werken aan ongrondwettelijke verkiezingen en die daar zullen voor vervolgd worden.
Nog geen drie weken later wil Jan Jambon die ongrondwettelijke verkiezingen met alle geweld goedgekeurd hebben en noemt hij het zelfs kuiperijen als er nog iemand energie durft te steken in 'onbelangrijke interventies'. Reynders van het MR/FDF wilde immers mordicus een passage in het verslag NIET laten invoegen die stelde dat de volgende verkiezingen ongeldig zouden zijn indien BHV niet gesplitst werd.
![]() |
#171 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Vraag aan Jan Jambon (of een NVA-er) die zegde:
Laeremans stelde in die commissie dat hij het verloop van de verkiezingen op 10 juni goedkeurde en hiertegen geen bezwaar aantekende. Hij wilde echter mordicus een passage in het verslag laten invoegen dat stelde dat de volgende verkiezingen ongeldig zouden zijn indien BHV niet gesplitst werd Is er nu één geldige reden om Laeremans niet te steunen in wat hij 'mordicus' wilde. Ik denk het niet, wel integendeel! Waarom steunde Jan Jambon Laeremans niet? Laatst gewijzigd door luc broes : 2 juli 2007 om 13:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gelukkig! Geeft u ondertussen trouwens ook wat taallessen Nederlands aan die paladijn van u, die jonkheer uit het Brugse? Die brief aan Knuppel in gedachten houdend en de teksten op zijn webstek heeft die man het echt wel nodig!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
|
![]() Citaat:
Politiek gaat volgens spelregeltjes en voor alles is een tijd en plaats. Als een agendapunt behelst dat de verkiezingen van 10 juni al dan niet ordentelijk zijn verlopen is een claim op eventuele volgende verkiezingen niet op zijn plaats. Dat Jambon nog in dezelfde vergadering (in een ander angendapunt) het wetsvoorstel tot splitsing van BHV indiende, zou hem minstens het voordeel van de twijfel gegund moeten worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door giserke : 2 juli 2007 om 16:56. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Banneling
|
![]() Wie gaat er hier nog naar de slager om brood?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb Jan dan ook gevraagd of zo'n commissie de normale gang van zaken is, wie daarin de spelregels bepaalt en nog een aantal dingen. Jan was kort in zijn antwoord. Hij heeft gemerkt dat wij op verschillende golflengte zitten en verspilt er bijgevolg geen energie meer aan.
![]() |
![]() |
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je vraagt of je seniel aan het worden bent omdat jij anders tegen een tekst van Jan Jambon aankijkt. Jan Jambon heeft het over 'telkens opnieuw voor verrader te worden uitgescholden' en over 'kuiperijen'. Nu mag jij mij eens aanwijzen waar jij dat schelden en die kuiperijen ziet in wat Annemans schrijft. B-H-V: Vlaams Belang stond moederziel alleen 600 bezwaarschriften in de prullenmand 29.06.2007 09.39u De vaststelling van de geldigheid van de verkiezingen in Brussel-Halle-Vilvoorde is vanmiddag niet incidentloos verlopen. Het Vlaams Belang was in de betrokken commissie vertegenwoordigd door Kamerlid Bart Laeremans, die tevens als verslaggever werd aangeduid. Ook CD&V-verkozene Inge Vervotte, N-VA’er Jan Jambon, VLD’er Schiltz en Christine Van Broeckhoven (Sp.a) maakten na lottrekking deel uit van deze commissie, naast Jean-Marc Nollet (Ecolo) en Didier Reynders. Vanzelfsprekend bracht Laeremans de ruim 600 bezwaarschriften ter sprake die de geldigheid van de verkiezingen in de unitaire kieskring in vraag stelden, op basis van het duidelijke arrest van het Arbitragehof. Laeremans stelde dan ook voor dat in het verslag akte zou genomen worden van de van rechtswege vastgestelde ongrondwettigheid van de kieswetgeving en van de onmogelijkheid om in de toekomst nog geldige verkiezingen te organiseren in deze kieskring. Didier Reynders, die wegens anciënniteit als voorzitter optrad, verzette zich uit alle macht tegen de voorstellen van Laeremans en verhinderde zelfs, met de steun van alle andere commissieleden, dat in het verslag werd opgenomen dat een lid had voorgesteld om de ontwerp-verslaggeving te amenderen. Hij diste op dat zoiets niet tot de parlementaire traditie zou behoren en de vier goedgelovige neofieten van VLD, Sp.a, CD&V en N-VA lieten zich daar aan vangen. Nochtans was deze gang van zaken hoogst ondemocratisch: in parlementaire verslagen wordt ALTIJD melding gemaakt van voorstellen of protesten van minderheidsfracties. In die omstandigheden achtte Bart Laeremans het onmogelijk om nog langer als verslaggever van de betrokken commissie te fungeren, waarop hij ontslag nam. Hij weigerde immers de handpop te spelen van Reynders en een rapport voor te lezen waarin hij als verslaggever zelf geen enkele inbreng mocht hebben. Zijn tussenkomst in de plenaire vergadering om tegen deze gang van zaken te protesteren beëindigde Laeremans als volgt: “In onze commissie zaten twee Franstalige en vijf Vlaamse verkozenen. Toch moest ik vaststellen dat de Franstaligen er alweer in slaagden het laken naar zich toe te trekken. Dat belooft voor wat er ons de komende maanden te wachten staat. Wij stellen ons alvast ernstige vragen bij het optreden van CD&V/N-VA in dit cruciale dossier. Bij de bezwaarindieners waren er immers niet alleen particuliere burgers, maar ook schepencolleges, waaronder het CD&V-college van Londerzeel. Het is volslagen onbegrijpelijk dat CD&V en N-VA zich niet hebben ingespannen om de Vlaamse bezwaren behoorlijk te beantwoorden, maar integendeel pal achter MR-voorzitter Reynders gingen staan. Het Vlaams Belang heeft gisteren als eerste partij het splitsingsvoorstel van de burgemeesters heringediend. Bij de inoverwegingneming zullen we vanzelfsprekend de hoogdringende behandeling vragen, zodat het voorstel los van en voorafgaand aan de regeringsvorming kan worden goedgekeurd. Dit is technisch overigens perfect mogelijk. Gerolf Annemans
![]() |