Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juli 2007, 05:35   #161
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Nou nee, ik kon nog maar net uit het nabije Geleen wegkomen met mijn voertuigje omdat de doorgaande wegen voor het evenement werden afgesloten ..... ook hier al, dus.

De bedoeling kan niet onduidelijk zijn: popaganda=promotie=reclame, plus natuurlijk: "lekker" rellen, shockeren.
Hoe kan jij zien wat de bedoeling is, als je je al op voorhand uit de voeten maakt? Propaganda? Promotie? Reclame? Voor wat dan wel?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2007, 05:38   #162
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Systematisch geweld waartegen? Waaraan konden die politiediensten vaststellen dat iemand homo is, cq dat iemand dat NIET is?
Dat konden ze niet. Aanwezigheid in de Stonewall Inn was voor hen voldoende. Zo zie je maar dat blind extremisme tegen iets wat men niet kent en niet begrijpt geen exclusiviteit is voor moslims. Dit forum wordt overspoeld door dergelijke mensen en ze zijn net zo min moslim als jij en ik (ook al zit er eentje tussen die zich graag voordoet als moslim).
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2007, 06:14   #163
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Systematisch geweld waartegen? Waaraan konden die politiediensten vaststellen dat iemand homo is, cq dat iemand dat NIET is?
't zijn mietjes.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2007, 07:11   #164
adaveke
Schepen

adaveke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De bedoeling kan niet onduidelijk zijn: popaganda=promotie=reclame, plus natuurlijk: "lekker" rellen, shockeren.
ben jij toch sne gechockeerd hoor.
Ik voel me ook niet aangevallen als de vrouwenbeweging een betoging organiseert voor gelijke rechten...
Dus waarom moet jij je als hetero gechockeerd voelen door holebi's die betogen tegen discriminatie, voor gelijkheid van rechten en ter herdenkning van het stonewall incident?

Laatst gewijzigd door adaveke : 27 juli 2007 om 07:13.
adaveke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2007, 08:22   #165
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
om bij 't onderwerp te blijven:

http://www.parool.nl/nieuws/2007/JUL/24/ams7.html

Jongeren belagen opnieuw homo's

AMSTERDAM - Groepjes jongeren hebben in de nacht van donderdag op vrijdag in Amsterdam twee homoseksuele mannen mishandeld. Een slachtoffer liep daarbij ernstige verwondingen op, liet de politie dinsdag weten. Het is het tweede incident in korte tijd waarbij homo's worden belaagd.

De jongeren sloegen toe in het 'cruisegebied' Nieuwe Meer/Oude Haagseweg. Rond 02.30 uur liep een van de homoseksuelen op een parkeerplaats bij de ingang van het park toen drie mannen op hem afliepen. Ze maakten hem uit voor 'vuile homo' en 'smerige homo'. Het slachtoffer wilde weglopen, maar kreeg de kans niet. Een blonde man in oranje t-shirt gooide hem tegen de grond, trapte op hem in en sloeg hem met een stok. Het slachtoffer liep een gebroken rib op en diverse verwondingen aan zijn rechterarm en -been.

De dader zocht na de mishandeling in de kleding van de man naar een telefoon en geld. Op aandringen van de twee andere jongeren staakte de blonde man het geweld. Ze vertrokkken zonder buit. Het slachtoffer heeft aangifte gedaan.

Een uur later, rond 03.30 uur, gingen op dezelfde locatie vijf blanke mannen het tweede slachtoffer te lijf. De man sloeg echter een van de daders, waarna hij kans zag te vluchten. Hij wilde geen aangifte doen omdat hij geen verwondingen had opgelopen.

Politiek of godsdienstig geïnspireerd? "jongeren"...

Dat is toch heel eigenaardig! Het slachtoffer wilde geen aangifte doen
'omdat hij geen verwondingen had opgelopen'!!??
of omdat het blanke mannen waren!!??
of omdat ....

Ik weet het natuurlijk ook niet maar eigenaardig is het zeker.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2007, 09:40   #166
adaveke
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
om bij 't onderwerp te blijven:

http://www.parool.nl/nieuws/2007/JUL/24/ams7.html

Jongeren belagen opnieuw homo's

AMSTERDAM - Groepjes jongeren hebben in de nacht van donderdag op vrijdag in Amsterdam twee homoseksuele mannen mishandeld. Een slachtoffer liep daarbij ernstige verwondingen op, liet de politie dinsdag weten. Het is het tweede incident in korte tijd waarbij homo's worden belaagd.

De jongeren sloegen toe in het 'cruisegebied' Nieuwe Meer/Oude Haagseweg. Rond 02.30 uur liep een van de homoseksuelen op een parkeerplaats bij de ingang van het park toen drie mannen op hem afliepen. Ze maakten hem uit voor 'vuile homo' en 'smerige homo'. Het slachtoffer wilde weglopen, maar kreeg de kans niet. Een blonde man in oranje t-shirt gooide hem tegen de grond, trapte op hem in en sloeg hem met een stok. Het slachtoffer liep een gebroken rib op en diverse verwondingen aan zijn rechterarm en -been.

De dader zocht na de mishandeling in de kleding van de man naar een telefoon en geld. Op aandringen van de twee andere jongeren staakte de blonde man het geweld. Ze vertrokkken zonder buit. Het slachtoffer heeft aangifte gedaan.

Een uur later, rond 03.30 uur, gingen op dezelfde locatie vijf blanke mannen het tweede slachtoffer te lijf. De man sloeg echter een van de daders, waarna hij kans zag te vluchten. Hij wilde geen aangifte doen omdat hij geen verwondingen had opgelopen.

Politiek of godsdienstig geïnspireerd? "jongeren"...

Dat is toch heel eigenaardig! Het slachtoffer wilde geen aangifte doen
'omdat hij geen verwondingen had opgelopen'!!??
of omdat het blanke mannen waren!!??
of omdat ....

Ik weet het natuurlijk ook niet maar eigenaardig is het zeker.
Het gebeurt wel vaker dat mensen die slachtoffer zijn van misdaden op een cruising plaats geen aangifte doen.

Het zou kunnen dat mijnheer een brave huisvader was en dus nog veilig in de kast zat en daardoor geen aangifte wil doen.
Dit is natuurlijk pure speculatie, maar de persoon in kwestie zal wel zijn redenen hebben zeker.
Oud 27 juli 2007, 10:45   #167
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hermanvk Bekijk bericht
Daar ben ik volledig mee akkoord. Ik vind 'gay pride parades' en holibi spelen en wat nog allemaal ongelooflijk degoutant.
Maar ZE DOEN MAAR.

Daarom ga ik er nog niet op kloppen.
En net dat gebeurt nu wel, door moslims, omdat hun dat verteld wordt en DAAR ZIT het probleem. Ze worden godsdienstig ondersteund in hun geweld tegen alles wat niet strookt met islam ideeen goed.

En DAAR moeten we ons van bewust worden.
Moslims?
Nieuwsje uit jouw streek, over vacantie op St Maarten in de Caraïben:

http://ottawaxpress.ca/columns/3doll...IDArticle=9193
http://ottawaxpress.ca/members/profi...x?iIDMembre=17

Laatst gewijzigd door filosoof : 27 juli 2007 om 10:50.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2007, 11:21   #168
napoleondegrote
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Moslims?

Ja, en wat wil je nu eigenlijk zeggen? Homohaters vind je allicht overal, dus ook bij blanke toeristen op St.Maarten. Maar doet dat iets af aan de SYSTEMATISCHE homohaat van de GEMIDDELDE MOSLIM?
napoleondegrote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2007, 11:27   #169
adaveke
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door napoleondegrote Bekijk bericht
Ja, en wat wil je nu eigenlijk zeggen? Homohaters vind je allicht overal, dus ook bij blanke toeristen op St.Maarten. Maar doet dat iets af aan de SYSTEMATISCHE homohaat van de GEMIDDELDE MOSLIM?
Het bewijst gewoon dat je homohaat overal vindt.

Geweld ten opzichte van mensen omwille van hun seksuele geaardheid is een verderfelijk iets. N'import of dit door Christenen, Moslims of Hare Krishna aanhangers gebeurt...

Laatst gewijzigd door adaveke : 27 juli 2007 om 11:29.
Oud 27 juli 2007, 12:24   #170
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Moslims?

Antillianen? Hebben ze in Nederland inderdaad ook last mee.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2007, 12:42   #171
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Hoe kan jij zien wat de bedoeling is, als je je al op voorhand uit de voeten maakt? Propaganda? Promotie? Reclame? Voor wat dan wel?
Ik was ooit al wandelend in mijn eigen woonplaats, tijdens een muziekweek, moeizaam door een plek gekomen die met opzet nagenoeg geblokkeerd was door zo'n groep, die zo veel mogelijk voorbijgangers hinderlijk staande hield om ze dan te "interviewen". Sindsdien mijd ik meer nog dan tevoren echte samenscholingen en al helemaal als door zo'n "evenement" mijn voertuig een aantal uren onverplaatsbaar geraakt.

Duidelijk ook tref ik op zulke punten nooit een van mijn kennissen aan.
Oud 27 juli 2007, 12:45   #172
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Dat konden ze niet. Aanwezigheid in de Stonewall Inn was voor hen voldoende. Zo zie je maar dat blind extremisme tegen iets wat men niet kent en niet begrijpt geen exclusiviteit is voor moslims. Dit forum wordt overspoeld door dergelijke mensen en ze zijn net zo min moslim als jij en ik (ook al zit er eentje tussen die zich graag voordoet als moslim).
Ik denk niet dat dit forum overspoeld is door mensen met gewelddadige intenties.
Oud 27 juli 2007, 12:51   #173
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door adaveke Bekijk bericht
ben jij toch sne gechockeerd hoor.
Ik voel me ook niet aangevallen als de vrouwenbeweging een betoging organiseert voor gelijke rechten...
Dus waarom moet jij je als hetero gechockeerd voelen door holebi's die betogen tegen discriminatie, voor gelijkheid van rechten en ter herdenkning van het stonewall incident?
Ik vind dat gemeenten, autoriteiten, minstens meer publiciteit mochten geven aan geplande acties/betogingen waarvan verkeerschaos een bedoeld of tevoren bekend effect zal zijn. Beter nog: zulke activiteiten hooguit toestaan op afgezonderd terrein, buiten leefgebied. Niet-geïnteresseerden moeten hun eigen plan kunnen trekken en zich niet te hoeven laten vertragen, insluiten en/of aanklampen.
Oud 27 juli 2007, 12:57   #174
willem1940NLD

Standaard

Citaat:

Geweld ten opzichte van mensen omwille van hun seksuele geaardheid is een verderfelijk iets. N'import of dit door Christenen, Moslims of Hare Krishna aanhangers gebeurt...
Ik kan aan mensen niet zien of ze "zo" zijn, tenzij ze dat met alle geweld zelf willen kenbaar maken; wat heeft het voor nut dat ìk het weet/merk?

Overigens met je eens dat haat en geweld verkeerd zijn.
Oud 27 juli 2007, 12:57   #175
adaveke
Schepen

Standaard

Citaat:
Ik vind dat gemeenten, autoriteiten, minstens meer publiciteit mochten geven aan geplande acties/betogingen waarvan verkeerschaos een bedoeld of tevoren bekend effect zal zijn. Beter nog: zulke activiteiten hooguit toestaan op afgezonderd terrein, buiten leefgebied. Niet-geïnteresseerden moeten hun eigen plan kunnen trekken en zich niet te hoeven laten vertragen, insluiten en/of aanklampen.
Dat ligt dan aan die gemeenten en niet aan de holebi's...
In mijn woonplaats wordt ik door de overheid steeds netjes op de hoogte gehouden wanneer er weer eens één of andere activiteit gepland is waardoor onze straat wordt afgesloten.
Zo worden er een week of twee op voorhand ook steeds borden op alle invalswegen geplaatst die er op wijzen dat er activiteiten gepland zijn die de normale doorstroming van het verkeer kunnen storen.
Oud 27 juli 2007, 12:59   #176
adaveke
Schepen

Standaard

Citaat:
Ik kan aan mensen niet zien of ze "zo" zijn, tenzij ze dat met alle geweld zelf willen kenbaar maken; wat heeft het voor nut dat ìk het weet/merk?

Overigens met je eens dat haat en geweld verkeerd zijn.
Als ik twee verliefde mannen hand in hand over straat zie lopen, denk ik wel te moegen aannemen dat ze homoseksueel zijn.
Net zoals ik aanneem dat een man en een vrouw die hand in hand lopen heteroseksueel zijn. (Ja ik heb ook mijn vooroordelen )
Oud 27 juli 2007, 13:19   #177
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Geweld gebeurt ook tegen niet-homo's. Deze thread is bijgevolg de kool niet waard.
Oud 27 juli 2007, 13:24   #178
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Als ik twee verliefde mannen hand in hand over straat zie lopen, denk ik wel te moegen aannemen dat ze homoseksueel zijn.
Net zoals ik aanneem dat een man en een vrouw die hand in hand lopen heteroseksueel zijn. (Ja ik heb ook mijn vooroordelen )
Als er genoeg ruimte wordt overgelaten zodat ik er voorbij kan zullen zulke paren mij zelden opvallen, maar in samenscholing een straat blokkeren en zoveel mogelijk mensen hinderlijk aanspreken of erger wekt bij mij irritatie. Doe maar gewoon, dat is al gek genoeg.
Oud 27 juli 2007, 13:26   #179
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Dat ligt dan aan die gemeenten en niet aan de holebi's...
In mijn woonplaats wordt ik door de overheid steeds netjes op de hoogte gehouden wanneer er weer eens één of andere activiteit gepland is waardoor onze straat wordt afgesloten.
Zo worden er een week of twee op voorhand ook steeds borden op alle invalswegen geplaatst die er op wijzen dat er activiteiten gepland zijn die de normale doorstroming van het verkeer kunnen storen.
Ik blijf het hoe dan ook verkeerd gebruik van ruimte vinden.
Oud 27 juli 2007, 13:46   #180
adaveke
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Geweld gebeurt ook tegen niet-homo's. Deze thread is bijgevolg de kool niet waard.
Geweld gebeurt inderdaad ook tegen bi- en heteroseksuelen.
En eht is allemaal even verderfelijk.

Als je deze thread het sop niet waard vind, is er uiteraard niemand die je verplicht om hem te lezen of om er iets in te posten...

EXIT ----------> langs hier
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be