Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 13 juli 2007, 13:02   #161
Bruno
Burger

Bruno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ZERO Bekijk bericht
Maar de Belgische wet is op dat vlak ook anders.
In het belang van de minderjarige mogen de artsen en het verplegend personeel zelf beslissen om toch een bloedtransfusie te geven. Ouderlijke toestemming of niet.
Dat is waar. Maar komt daar dan geen papierwerk aan te pas? Ontzetting uit het ouderlijk gezag of zo?
Bruno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2007, 13:03   #162
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
alleen al het puur hygiënische element volstaat voor mij, en dat is geen mythe. it is rather evident zelfs ... jij kan dat natuurlijk niet echt 'aanvoelen' ... maar ik zou toch zeggen, probeer de twee eens hoor ...
Het is een mythe in die zin dat die hygiëne ook door andere manieren kan bevorderd worden, zoals hier al uitvoerig aan bod is gekomen.

Daarom moet het dus een keuze zijn die je zelf maakt. Niet je ouders.

Als jij op jonge leeftijd werd besneden, ben je alvast niet goed geplaatst om te praten over het verschil.

Mannen die zich op latere leeftijd laten besnijden, beklagen zich dit trouwens soms ook als ze merken welk effect dit heeft op de gevoeligheid van de eikel.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2007, 13:04   #163
ZERO
Gouverneur

ZERO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bruno Bekijk bericht
Dat is waar. Maar komt daar dan geen papierwerk aan te pas? Ontzetting uit het ouderlijk gezag of zo?
Indien het levensbedreigend is niet(wat bij een bloedtransfusie over het algemeen zo is).
Oud 13 juli 2007, 13:05   #164
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Dus u geeft ouders "carte blanche" om met het lichaam van hun kinderen te doen wat ze willen ???
Tattoo's piercings , scarification ???
Kinderen zijn toch geen knutselwerkje waar je zomaar in kan laten knippen en plakken ....
maar nee ... een besnijdenis heeft zijn voordelen en is niet gelijk te stellen met de zinloze verminkingen die u opnoemt.

maar ouders hebben wel het recht om te beslissen voor hun kinderen, of wou je de ouders die een piercing toelaten bij een vijfjarige vervolgen ? (je moet ze eens tellen de meisjes/jongens die in t eerste leerjaar een oorbel hebben, meestal marginalen, white trash, dat wel, maar ga je die dan vervolgen omdat ze stom zijn ?!)
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2007, 13:06   #165
Bruno
Burger

Bruno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus u geeft ouders "carte blanche" om met het lichaam van hun kinderen te doen wat ze willen ???
Tattoo's piercings , scarification ???
Kinderen zijn toch geen knutselwerkje waar je zomaar in kan laten knippen en plakken ....
Ik? U bedoelt de wetgevende macht.
En dat is nu al zo.
Men mag in België minderjarigen tatoeëren die begeleid zijn door (een van de) ouders.
Het gaat dan meestal over +16 jarigen.
Bruno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2007, 13:07   #166
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Het is een mythe in die zin dat die hygiëne ook door andere manieren kan bevorderd worden, zoals hier al uitvoerig aan bod is gekomen.

Daarom moet het dus een keuze zijn die je zelf maakt. Niet je ouders.

Als jij op jonge leeftijd werd besneden, ben je alvast niet goed geplaatst om te praten over het verschil.

Mannen die zich op latere leeftijd laten besnijden, beklagen zich dit trouwens soms ook als ze merken welk effect dit heeft op de gevoeligheid van de eikel.

we zijn dus (eindelijk) bij de essentie hé :
mag een ouder beslissingen nemen voor zijn (handelingsonbekwaam) kind of kan de STAAT dat beter hé ?

ze moesten ze godverdomme allemaal opsluiten die 'verbodspredikers' ! enfin, of wat geschiedenislessen geven over totalitaire regimes en hun ontstaansgeschiedenis ...
Oud 13 juli 2007, 13:11   #167
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
waar staat daar dat de meeste medici tegen zijn ?

uit de feiten dat de meeste mannen in de states en de arabische wereld besneden zijn én dat dat meestal medisch gebeurt (in de US toch) leid ik dus af dat de meeste medici daar wel voor gewonnen zijn.
Hier:

Citaat:
The American Academy of Pediatrics (1999) said: "Existing scientific evidence demonstrates potential medical benefits of newborn male circumcision; however, these data are not sufficient to recommend routine neonatal circumcision.
Citaat:
In June 2004 the College of Physicians and Surgeons of British Columbia said: "Infant male circumcision was once considered a preventive health measure and was therefore adopted extensively in Western countries. Current understanding of the benefits, risks and potential harm of this procedure, however, no longer supports this practice for prophylactic health benefit. Routine infant male circumcision performed on a healthy infant is now considered a non-therapeutic and medically unnecessary intervention."
Oud 13 juli 2007, 13:11   #168
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
maar nee ... een besnijdenis heeft zijn voordelen en is niet gelijk te stellen met de zinloze verminkingen die u opnoemt.
Een aap een aap noemen hé , De meeste besnijdenissen in ons land komen uit religieuze hoek ....
Een kind dat wordt meegesleept in die religie doet dat niet omdat het er zelf geloof aan hecht , maar wel omdat het is wijsgemaakt dat het zo hoort ...
Nogmaals , een kind kan niet vrij kiezen over zulke zaken , het zijn de ouders die dit doen ... Daar zit de fout , als het echt een vrije keuze is van degene die de besnijdenis ondergaat moet men wachten tot die persoon oud en wijs genoeg is ...
Citaat:
(je moet ze eens tellen de meisjes/jongens die in t eerste leerjaar een oorbel hebben, meestal marginalen, white trash, dat wel, maar ga je die dan vervolgen omdat ze stom zijn ?
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2007, 13:14   #169
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
we zijn dus (eindelijk) bij de essentie hé :
mag een ouder beslissingen nemen voor zijn (handelingsonbekwaam) kind of kan de STAAT dat beter hé ?

ze moesten ze godverdomme allemaal opsluiten die 'verbodspredikers' ! enfin, of wat geschiedenislessen geven over totalitaire regimes en hun ontstaansgeschiedenis ...
Ik had het over een keuze die ieder persoon voor zichzelf zou moeten kunnen maken. Wat daar totalitair aan is, ontgaat me volkomen...

Overigens schreef ik eerder al:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Nu, ik vind niet dat ze een heksenjacht moeten gaan organiseren tegen besnijdingen hé. Ontraden zou al een mooi begin zijn.
Oud 13 juli 2007, 13:15   #170
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List
Citaat:
Een aap een aap noemen hé , De meeste besnijdenissen in ons land komen uit religieuze hoek ....
Een kind dat wordt meegesleept in die religie doet dat niet omdat het er zelf geloof aan hecht , maar wel omdat het is wijsgemaakt dat het zo hoort ...
Nogmaals , een kind kan niet vrij kiezen over zulke zaken , het zijn de ouders die dit doen ... Daar zit de fout , als het echt een vrije keuze is van degene die de besnijdenis ondergaat moet men wachten tot die persoon oud en wijs genoeg is ...
Citaat:
(je moet ze eens tellen de meisjes/jongens die in t eerste leerjaar een oorbel hebben, meestal marginalen, white trash, dat wel, maar ga je die dan vervolgen omdat ze stom zijn ?
ik dacht net dat ik een aap een aap genoemd had, maar dan trok je zo'n ogen

de reden waarom die ouders dat doen, daar heeft de rotstaat geen affaire mee, er wordt niemand schade berokkend, niemand verminkt.

enige wat men moet verbieden is besnijdenis door religieuzen ipv door een chirurg.
Oud 13 juli 2007, 13:21   #171
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik dacht net dat ik een aap een aap genoemd had, maar dan trok je zo'n ogen
Nog steeds hoor ...

De link tussen marginaal zijn en een oorbel hebben ontgaat me totaal ...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
Oud 13 juli 2007, 13:23   #172
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Nog steeds hoor ...

De link tussen marginaal zijn en een oorbel hebben ontgaat me totaal ...
oei ... dat pleit niet voor je (opvoeding)

Laatst gewijzigd door Anna List : 13 juli 2007 om 13:23.
Oud 13 juli 2007, 13:24   #173
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
enige wat men moet verbieden is besnijdenis door religieuzen ipv door een chirurg.
Ja en neen ... Een chirurg moet dit enkel doen als er een medische reden voor is ...
Estetische of religieuze verminking van kinderen hoort niet ...
Oud 13 juli 2007, 13:30   #174
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja en neen ... Een chirurg moet dit enkel doen als er een medische reden voor is ...
Estetische of religieuze verminking van kinderen hoort niet ...
een besnijdenis is geen verminking. en trouwens, je kan die medische reden niet zomaar geheel loskoppelen van de hygienische ... er is dus eigenlijk altijd genoeg medische reden.
Oud 13 juli 2007, 13:46   #175
Calle
Parlementslid

Standaard

Ik denk dat we moeten gaan ijveren voor een vrouwenbesnijdenis dan . Die waar het kapje over de clitoris weggesneden word. Daar stapelt zich immers ook smegma op , nietwaar ?

Tis toch geen verminking volgens sommigen.
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2007, 14:31   #176
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calle Bekijk bericht
Ik denk dat we moeten gaan ijveren voor een vrouwenbesnijdenis dan . Die waar het kapje over de clitoris weggesneden word. Daar stapelt zich immers ook smegma op , nietwaar ?

Tis toch geen verminking volgens sommigen.
Je kan mannenbesnijdenis niet vergelijken met vrouwenbesnijdenis.
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2007, 14:35   #177
Calle
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
Je kan mannenbesnijdenis niet vergelijken met vrouwenbesnijdenis.
Het kapje over de clitoris wegsnijden is mijn inziens compleet vergelijkbaar met een mannenbesnijdenis.

Misschien zelfs nog minder ingrijpend.
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2007, 23:37   #178
slobodan
Provinciaal Gedeputeerde

slobodan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoogmoed Bekijk bericht
Blijf jij dan maar verder lopen met die urine (schimmel?) tussen je vel...
Een besneden is droog en proper...

Je kortzichtigheid bewijst je islamfobie.
Meer en meer dokters raden het aan om je te laten besnijden, kwestie van hygiene en het vermijden van allerlei ziektes.
Trouwens een wetenschappelijk blad heeft bewezen dat je kans om AIDS op te lopen sterk afneemt als je besneden bent...
Of leiden die dokters ook allemaal aan waanideen...?

Je bent gewoon een islamofoob... idioot...
Ja ik ben een Islamhater en maar goed ook. Wentel jij je nog maar wat in je middeleeuwse waanideeen, als jij urine of wat dan ook schimmel aan je eikel hebt is dat gewoon omdat je je daar niet wast.
Van die "meer en meer dokters" is pure kletspraat, noem mij eens 1 dokter met naam en toenaam die zoiets zoude beweren.
Dat van die AIDS is helemaal crimineel, ik kan mij goed voorstellen dat groepsverkrachtende Islam mannetjes zichzelf graag zoiets wijsmaken, kunnen ze naar hartelust vrouwen zonder Niqaab misbruiken, net zoals hun profeet en grote voorbeeld, de pedofiel Mohammed !
slobodan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2007, 23:41   #179
slobodan
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Geloof je dat nu zelf?
Ja natuurlijk, t staat letterlijk in de bijbel, Onan werd zwaar gestraft omdat hij "zijn zaad op de rotsen plengde".
Oud 13 juli 2007, 23:46   #180
slobodan
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
een besnijdenis is geen verminking. en trouwens, je kan die medische reden niet zomaar geheel loskoppelen van de hygienische ... er is dus eigenlijk altijd genoeg medische reden.
Dan stel ik u voor om uzelf kaal te laten scheren, die weelderige haardos van u is alleen maar een potentiêle bron van schimmel, roos en eczeem. Laat ineens uw borsten afzetten als garantie tegen borstkanker!

Voor eens en altijd: voor besnijdenis van mannen, vrouwen of dieren is GEEN ENKELE medische reden, t gaat mijn begripsvermogen te boven dat zulke verminkingen nog worden getolereerd in Europa!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be