Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 19 augustus 2007, 13:10   #161
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JanZonderVrees Bekijk bericht
Dan zal Vlaanderen tenminste toch radicale maatregelen kunnen treffen, wat ze nu niet kan, omdat er constant bemoeizucht s van de overzijde. En het gestook van Maingain zal ook moeten stoppen. Stemmen kan hij hier toch niet meer halen.
Welke radicalen maatregelen?
solidarnosc is offline  
Oud 19 augustus 2007, 13:12   #162
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Onze taalwetten laten respecteren tiens...

.
Eddy B is offline  
Oud 19 augustus 2007, 13:17   #163
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Van mijn part mag Monaco gerust door Frankrijk opgeslokt worden. Dat mini-staatje dient toch enkel om belastingen te ontlopen.
Tom Boonen zou dus in uw ogen Fransman worden? Zeg nu [Tom Bounenne].
Everytime is offline  
Oud 19 augustus 2007, 13:18   #164
JanZonderVrees
Vreemdeling

JanZonderVrees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
is me gelijk. als ze maar aanvoelen dat er integratie gewenst is.
Wat ik zeg is : je ergens vestigen heeft consequenties, op allerlei vlakken. Dat hebben de franstaligen nooit begrepen.
Een softpolitiek is niet altijd de oplossing.
En 't is geen vb'er hoor, die dit zegt

Laatst gewijzigd door JanZonderVrees : 19 augustus 2007 om 13:20.
JanZonderVrees is offline  
Oud 19 augustus 2007, 13:20   #165
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Is Monaco dan NU Vlaams???

.
Eddy B is offline  
Oud 19 augustus 2007, 13:20   #166
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
En jij denkt, dat wanneer Vlaanderen zijn eigen wetten kan stellen, dat dat dan hetzelfde blijft? Wees maar zeker dat de taalwetten zullen moeten gerespecteerd worden. Net zoals in elk ander land ter wereld trouwens. Als Franstaligen hier per sé willen wonen, zullen ze zich moeten aanpassen kwa taal, of ze zullen in zeer korte tijd géén brood meer kunnen kopen...
U zal bakkers opleggen dat ze geen brood meer in het Frans mogen verkopen waardoor ze mogelijks omzet en klanten kunnen verliezen. De bakkers die ik ken dienen eerder hun portemonnee dan de Vlaamse zaak. Zal u ook Vlaamse grond en huiseigenaars opleggen dat ze geen woningen of gronden meer mogen verkopen aan Franstaligen/Expats? Zal u mensen dwingen om hun woning tegen 10 miljoen aan een Nederlandstalige te verkopen als ze hem voor 12 miljoen aan een Franstalige kunnen verkopen. Want bon. Een dingetje vergeten onze nationalistiche vrienden steeds te vermelden in het discussietje en dat is dat het arme Vlaams huis en grondeigenaren zijn die die grond verkopen aan Franstaligen (en expats die men ook steeds vergeet) omdat ze er meer geld aan kunnen verdienen. Moest er geen aanbod zijn dan zou men er ook niet op kunnen ingaan. Ik zou wel eens willen weten hoe men dat concreet zou willen aanpakken. Taalvoorwaarden opleggen om een woning/grond laat staan een brood te kopen of verkopen zal wel ergens in strijd zijn met de Europese internationale regels zijn en zal de positie van Vlaanderen binnnen Europe zwaar onder druk zetten.

Bijkomend probleem is dat als Vlaanderen op de een of andere manier geen rekening houden met het feit dat in bepaalde gemeentes een grote meerderheid frans- en anderstaligen leeft ik de kans klein acht dat ze in Brussel rekening zullen houden dat er in Brussel een kleine minderheid Nederlandstaligen leeft, zeker niet na een splitsing van België.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 19 augustus 2007 om 13:27.
solidarnosc is offline  
Oud 19 augustus 2007, 13:21   #167
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is Monaco dan NU Vlaams???
Waar leeft Tom Boonen? In Monaco.
Everytime is offline  
Oud 19 augustus 2007, 13:23   #168
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
is me gelijk. als ze maar aanvoelen dat er integratie gewenst is.
Wat ik zeg is : je ergens vestigen heeft consequenties, op allerlei vlakken. Dat hebben de franstaligen nooit begrepen.
Een softpolitiek is niet altijd de oplossing.
En 't is geen vb'er hoor, die dit zegt

En wat dan met de expats in de rand?
solidarnosc is offline  
Oud 19 augustus 2007, 13:25   #169
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
U zal bakkers opleggen dat ze geen brood meer in het Frans mogen verkopen waardoor ze mogelijks omzet en klanten kunnen verliezen. De bakkers die ik ken dienen eerder hun portemonnee dan de Vlaamse zaak. Zal u ook Vlaamse grond en huiseigenaars opleggen dat ze geen woningen of gronden meer mogen verkopen aan Franstaligen/Expats? Zal u mensen dwingen om hun woning tegen 10 miljoen aan een Nederlandstalige te verkopen als ze hem voor 12 miljoen aan een Franstalige kunnen verkopen. Want bon. Een dingetje vergeten onze nationalistiche vrienden steeds te vermelden in het discussietje en dat is dat het arme Vlaams huis en grondeigenaren zijn die die grond verkopen aan Franstaligen (en expats die men ook steeds vergeet) omdat ze er meer geld aan kunnen verdienen. Moest er geen aanbod zijn dan zou men er ook niet op kunnen ingaan. Ik zou wel eens willen weten hoe men dat concreet zou willen aanpakken. Taalvoorwaarden opleggen om een woning/grond laat staan een brood te kopen of verkopen zal wel ergens in strijd zijn met de Europese internationale regels zijn en zal de positie van Vlaanderen binnnen Europe zwaar onder druk zetten.
Vlaanderen KAN en MAG zijn eigen taal OPLEGGEN. Vooral als het officiële stukken betreft. De Notaris die de verkoop bezegeld zal in eerste instantie een NEDERLANDSTALIG stuk opmaken. Willen partijen een andere taal, zal die vertaling moeten betaald worden. En dien bakker? Die zal maar al te blij zijn dat hij zonder problemen in't Vlaams kan antwoorden, behalve als het ne franskilion is, die zal zuur kijken dat hij Vlaams MOET spreken tegen zijn vlaamse klanten... En vooral : alles in het vlaams aanduiden en prijzen
Voel je'm?

.
Eddy B is offline  
Oud 19 augustus 2007, 13:28   #170
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vlaanderen KAN en MAG zijn eigen taal OPLEGGEN. Vooral als het officiële stukken betreft. De Notaris die de verkoop bezegeld zal in eerste instantie een NEDERLANDSTALIG stuk opmaken. Willen partijen een andere taal, zal die vertaling moeten betaald worden. En dien bakker? Die zal maar al te blij zijn dat hij zonder problemen in't Vlaams kan antwoorden, behalve als het ne franskilion is, die zal zuur kijken dat hij Vlaams MOET spreken tegen zijn vlaamse klanten... En vooral : alles in het vlaams aanduiden en prijzen
Voel je'm?
Misschien kun je uw tactiek al eens testen in Knokke. Ik ben recent eens geweest in Knokke en ik vind het zeer vreemd dat vlaams-nationalisten al hun pijlen verschieten op de rand daar waar Lippens Knokke ongestoord kan ombouwen tot een (Franstalige) thema park voor de beau monde.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 19 augustus 2007 om 13:31.
solidarnosc is offline  
Oud 19 augustus 2007, 13:30   #171
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Misschien kun je uw tactiek al eens testen in Knokke.
Zeker da. Zodra we onafhankelijk zijn. Het zal er stuiven... vooral van de wegtrekkende franstaligen...

.
Eddy B is offline  
Oud 19 augustus 2007, 13:30   #172
JanZonderVrees
Vreemdeling

JanZonderVrees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, je hebt daar wel een punt.
In de hoofden van Vlamingen is op dat vlak ook nog veel werk.
De Vlaming moet echt de nadelen van taalimperialisme aan de lijve ondervinden wil zijn euro vallen, denk ik.
En daar komen we bij een ander punt. Het hoog gehalte van individualisme van de Vlaming. 'Ik zal Frans praten, want daarmee leer IK nog wat Frans bij'. Terwijl ze vergeten wat de tegenpartij misschien wel het omgekeerde wil, maar er geen kans toe krijgt.
Oud 19 augustus 2007, 13:41   #173
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad, je hebt daar wel een punt.
In de hoofden van Vlamingen is op dat vlak ook nog veel werk.
De Vlaming moet echt de nadelen van taalimperialisme aan de lijve ondervinden wil zijn euro vallen, denk ik.
En daar komen we bij een ander punt. Het hoog gehalte van individualisme van de Vlaming. 'Ik zal Frans praten, want daarmee leer IK nog wat Frans bij'. Terwijl ze vergeten wat de tegenpartij misschien wel het omgekeerde wil, maar er geen kans toe krijgt.
Als de Vlamingen de nadelen ervan nog moeten ondervinden vanwaar al die heisa vandaag? Het enigste nadeel van de toestroom van Franstaligen (en expats) is dat huis en grondeigenaars in de rand de waarde van hun eigendommen spectaculair zien toenemen. Een nadeel waar veel Vlamingen wellicht mee kunnen leven. Let op. Het probleem is dat de lokale bevolking niet in staat is om de lokale prijzen te betalen (idem aan de kust, Kempen en een aantal andere plaatsen) waar uiteraard maatregelen voor moeten worden genomen (wat vandaag veel te weinig gebeurd wat ik ook maar vreemd vind gezien de jammerklachten over dit probleem.) Klagen dat de lokale bevolking wegtrekt is niet alleen de schuld van Franstalige (en andere) inwijkelingen maar ook de schuld van diegenen die die gronden en woningen verkopen en van de Vlaamse gemeenten en Vlaamse gewest die decennia hebben nagelaten om een deftige gronden en sociale huisvestingspolitiek te voeren. Idem in Brussel.

Brusselaars trekken weg omdat Brussel een minder aangemame stad is om te wonen. Om het wegtrekken te vermijden moet Brussel aantrekkelijker gemaakt worden maar ik merk alleen een totale desinteresse vanuit Vlaanderen voor deze problematiek. Kortom, klagen op de franstaligen, schieten op de gevolgen maar noppes doen om de oorzaken aan te pakken.

Ik had deze week een discussie met iemand die het een schande vond dat de lokale bevolking moet wegtrekken uit de rand maar even later vertelde de man zonder blikken of blozen dat ie van Gent zal verhuizen naar Destelbergen waar ie voor veel geld eens stuk grond heeft gekocht. De inwoners van Destelbergen hebben alleen het ongeluk dat Gentenaars geen Frans spreken waardoor ze naar speciale maatregelen kunnen fluiten. Maar goed. Zolang sociale verdringing gebeurt binnen de taalgemeenschap is alles okilidokilie zeker?

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 19 augustus 2007 om 13:52.
solidarnosc is offline  
Oud 19 augustus 2007, 13:41   #174
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Door als natiestaat een imperialistische politiek te voeren.
Is dat zoiets als een communistische staat die een liberale politiek voert?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 19 augustus 2007, 13:42   #175
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Ja.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Jaani_Dushman is offline  
Oud 19 augustus 2007, 13:45   #176
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik vind het zeer vreemd dat vlaams-nationalisten al hun pijlen verschieten op de rand daar waar Lippens Knokke ongestoord kan ombouwen tot een (Franstalige) thema park voor de beau monde.
Dan hebt u bijzonder weinig van mijn berichten gelezen, me dunkt.
Jaani_Dushman is offline  
Oud 19 augustus 2007, 13:51   #177
jukke
Burger

Standaard

Citaat:
en eigenlijk lig ik amper wakker van Knokke, dit om de simpele reden dat Knokke passé is... Laat Lippens daar maar doen, binnen dit en tien jaar is het potentieel wat hij viseert gehalveerd. Hij richt zich zuiver op de oude beau monde. The new place to be aan de kust is al een tijdje niet meer knokke maar Nieuwpoort...
Oud 19 augustus 2007, 13:56   #178
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jukke Bekijk bericht
en eigenlijk lig ik amper wakker van Knokke, dit om de simpele reden dat Knokke passé is... Laat Lippens daar maar doen, binnen dit en tien jaar is het potentieel wat hij viseert gehalveerd. Hij richt zich zuiver op de oude beau monde. The new place to be aan de kust is al een tijdje niet meer knokke maar Nieuwpoort...

Allé geluk voor u dat het niet De Panne Plage is. Yep Nieuwpoort zit in de lift in de mate een maat van mij die in Nieuwpoort is geboren het zich niet kan veroorloven om er te blijven en moet moven voor een Antwerpse bomma.
solidarnosc is offline  
Oud 19 augustus 2007, 13:58   #179
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik heb het over vlaams-nationalisme in zijn globaliteit. Als je er wel aandacht voor had dan is dat goed voor u maar globaal merk ik er niet veel van.
solidarnosc is offline  
Oud 19 augustus 2007, 17:19   #180
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klagen dat de lokale bevolking wegtrekt is niet alleen de schuld van Franstalige (en andere) inwijkelingen maar ook de schuld van diegenen die die gronden en woningen verkopen en van de Vlaamse gemeenten en Vlaamse gewest die decennia hebben nagelaten om een deftige gronden en sociale huisvestingspolitiek te voeren. Idem in Brussel. ...Brusselaars trekken weg omdat Brussel een minder aangemame stad is om te wonen.
Hela, wacht eens effe. Brussel wordt inderdaad een minder aangename stad... maar dat is niet de schuld van de Vlamingen. Kent gij 1 stad waar men op 30 jaar tijd 50% van zijn inwoners heeft vervangen door buitenlandse paupers? ..En dan vindt ge dat de Vlamingen hieraan een deel schuld dragen?

Brussel wil een volwaardig gewest worden? Laat ze dan ook de kosten hiervan dragen. Als ze alleen armoezaaiers binnenlaten, dan is dit hun probleem. En wanneer de Brusselse bourgoisie niet meer tussen dit 'gepeupel' wil leven, dan moeten ze zich maar aanpassen aan onze normen.
Jean-Pierre is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be