Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 november 2007, 15:06   #161
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Een uitstekende beslissing. Nu nog een verbod op immigratie vanuit moslimlanden.

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2007, 15:07   #162
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Wat ik alvast wel positief vind, is dat iedereen het systematisch over het hoofddoekenverbod heeft, want daar gaat het natuurlijk ook om. Voor de vorm spreekt men van "verbod op uiterlijke vormen van religieuze of politieke aard", maar iedereen weet dat er maar één doelgroep geviseerd wordt. Neutraliteit heet dat dan...
Er is dan ook maar één religie meer die geen scheiding wil maken tussen kerk en staat hier te lande. Waarmee ik niet gezegd heb dat hetgeen er in de VS bezig is mijn goedkeuring draagt. Verre van.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2007, 16:37   #163
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Er is ook maar één groep die moord en brand schreeuwen omdat ze hun vastgegroeide schaamhaarlap niet meer op hun hoofdelijke vagina mogen zetten!
Nee hoor, er zijn ook mensen die niet geloven (of een ander geloof hebben) die een probleem hebben met dergelijke idiote regeltjes. Nog niet zo lang geleden was er trouwens ook ophef toen een joodse man die van de rechter zijn keppeltje moest afzetten. Vergeten zeker?
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2007, 16:41   #164
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee hoor, er zijn ook mensen die niet geloven (of een ander geloof hebben) die een probleem hebben met dergelijke idiote regeltjes. Nog niet zo lang geleden was er trouwens ook ophef toen een joodse man die van de rechter zijn keppeltje moest afzetten. Vergeten zeker?
helemaal niet vergeten.

Als ik me niet vergis vond JIJ dat die joodse man gelijk had en vond IK dat de wet moest gevolgd worden - of afgeschaft, maar niet beide.

en trouwens: me dunkt dat die joodse man zelfs geen ambtenarenfunctie uitoefende, doch als klager voor de rechter verscheen.

Ik neem aan dat jij er geen enkel probleem mee zou hebben indien de rechter er binnenkort met een tulband bijloopt - of beter nog: indien de openbare aanklaagster met een niqaab rondhuppelt?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 27 november 2007 om 16:43.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2007, 16:46   #165
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De meerderheid van de feestdagen zijn oeroude keltische feesten die bij de kerstening in een christelijk kleedje werden gestoken. Toch zijn en blijven het oeroude EUROPESE KELTISCHE FEESTEN - Indogermaans om correct te zijn!

En wat nog leuker is, ze worden zelfs in India ook gevierd... zelfde origine.
Ambetant hé?
Dan mag je mij de oeroude keltische variant van Hemelvaart, OLV Hemelvaart en Allerheiligen wel eens uitleggen. Kerstmis, Pasen en Pinksteren zitten ondertussen al wel enkele eeuwen in een christelijk kleedje en zijn in België ook ingevoerd als christelijke feesten. De datum waarop wij die feesten vieren zijn overigens volledig bepaald door het christelijk geloof. Denk je trouwens dat de oeroude kelten ook kerststallekes hadden? Ambetant hé?
Oud 27 november 2007, 17:00   #166
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat ik alvast wel positief vind, is dat iedereen het systematisch over het hoofddoekenverbod heeft, want daar gaat het natuurlijk ook om. Voor de vorm spreekt men van "verbod op uiterlijke vormen van religieuze of politieke aard", maar iedereen weet dat er maar één doelgroep geviseerd wordt. Neutraliteit heet dat dan...
Iedereen (uitgenomen de betrokkenen) weet ook dat er maar één doelgroep is en één godsdienst die een zodanige last en ergernis bezorgt aan onze gemeenschap dat het maar normaal is dat er reactie tegen komt! De lieden uit deze doelgroep moeten vooraf kijken hoe het er in dit landje aan toe gaat en indien het hen niet past moeten ze er maar buitenblijven!
Genoeg gezeverd tot ze hun goesting krijgen! Precies allemaal monsieur en madame "non" -types! We hebben al genoeg aan onze Waalse vrienden.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2007, 17:01   #167
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan mag je mij de oeroude keltische variant van Hemelvaart, OLV Hemelvaart en Allerheiligen wel eens uitleggen. Kerstmis, Pasen en Pinksteren zitten ondertussen al wel enkele eeuwen in een christelijk kleedje en zijn in België ook ingevoerd als christelijke feesten. De datum waarop wij die feesten vieren zijn overigens volledig bepaald door het christelijk geloof. Denk je trouwens dat de oeroude kelten ook kerststallekes hadden? Ambetant hé?
Die hadden ze al zo rond 200 voor Christus, dat spreekt.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2007, 17:03   #168
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
D�*n heb je mijn posts niet goed gelezen. Het is een héél stuk algemener dan dat, maar de term 'hoofddoekenverbod' bekt natuurlijk iets makkelijker dan 'verbod op uiterlijke vormen van religieuze of politieke aard'.
Ik had het over de gemeenteraadsleden, beste Desiderius. Aanleiding was en blijft de hoofddoek waaraan sommigen zich storen en niets anders. Dat ga je nu toch niet ontkennen zeker? Maar natuurlijk is een hoofddoekenverbod in strijd met de discriminatiewetgeving, dus moest het in een algemener kleedje worden gestoken...

Citaat:
Een Vlaams Belang-adept mag ook zijn partijbutton afleggen vooraleer hij achter het loket van een gemeentelijke of andere overheidsdienst plaatsneemt. Tiens... nu ik er even goed over nadenk: die partijadept van het VB moest dat in het verleden -ook zonder 'hoofddoekenverbod'- sowieso al doen;
Dat gold niet alleen voor partijbuttons van het VB, beste Desiderius. De vergelijking tussen een partijbutton en een kledingstuk is trouwens ook totaal van de pot gerukt.

Citaat:
meer nog: het lijkt me zelfs geen slimme carrièrezet te zijn om je gewoonweg te 'outen' als VB-adept binnen de meeste besturen. Je hoort daar nog wel eens iets over waaien... (bij de vakbond smijt men je alleszins gewoonweg buiten en zo; dat is dan wel diezelfde vakbond die nogal fel tegen dat hoofddoekenverbod van leer trok)
Dat lijkt je zo, nu nog bewijzen dat het effectief zo is. En de vakbond is trouwens geen overheidsdienst. Om nog maar te zwijgen van het feit dat je verhaaltje niet klopt. De enige VB'ers die de vakbond "buiten heeft gesmeten" waren degenen die op een lijst van het VB stonden. En dat waren geen werknemers van de vakbond, maar leden. Het is niet meer dan logisch dat je niet van 2 walletjes kan snoepen (én profiteren van de vakbond én ageren tegen de vakbond).

Citaat:
Trouwens, de verzuchtingen van mevrouw Pehlivan spreken boekdelen. Dit debat ging helemaal niet over 'hoofddoek ja of neen'; het was het zoveelste puur politieke spelletje tussen het VB en sp.a met het cordon als inzet. D�*�*r ging het in werkelijkheid over!
Als het allemaal daarom ging, dan bewijst het des te meer dat die neutraliteit ook allemaal maar zever was om het mooi te verpakken.

Jammer trouwens dat je mijn andere post genegeerd hebt.

Laatst gewijzigd door Edina : 27 november 2007 om 17:04.
Oud 27 november 2007, 17:05   #169
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Proficiat: je hebt één joodse man gevonden die eventjes voor problemen zorgde, en dat gespreid over hoeveel jaar?
Wat anders dan die dagelijkse arrogantie en koppigheid van de allahtonen!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2007, 17:06   #170
EXTREEM
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Goede zaak dat hoofdoek verbod!!
Hou geloof prive,ik wil niks temaken hbben met geloofs gedoe
Geloven kan uw gezondheid schaden.
EXTREEM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2007, 17:10   #171
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
Er is dan ook maar één religie meer die geen scheiding wil maken tussen kerk en staat hier te lande. Waarmee ik niet gezegd heb dat hetgeen er in de VS bezig is mijn goedkeuring draagt. Verre van.
Wat een onzin. Bij alle religies vind je fundamentalisten die geen scheiding van kerk en staat willen. En het is niet zo dat het dragen van een hoofddoek impliceert dat je tegen een scheiding van kerk en staat bent. Dat is enkel wat sommigen ervan maken.
Oud 27 november 2007, 17:22   #172
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een onzin. Bij alle religies vind je fundamentalisten die geen scheiding van kerk en staat willen. En het is niet zo dat het dragen van een hoofddoek impliceert dat je tegen een scheiding van kerk en staat bent. Dat is enkel wat sommigen ervan maken.
Het is met stemmen dat men tot dit resultaat gekomen is,waarom maakt men toch zo een probleem over een stuk stof?(voor of tegen)
zijn wij niet allemaal naakt ter wereld gekomen?
Oud 27 november 2007, 17:26   #173
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Het is niet meer dan logisch dat je niet van 2 walletjes kan snoepen
Islam is een theocratie en kent geen scheiding van staat, hoe graag je het tegendeel zou willen bewijzen Edina.

Het is dan ook heel belangrijk dat net islamitische ambtenaren tijdens hun werktijd afstand nemen van uiterlijke kenmerken van hun religieuze overtuigingen, die inderdaad niet combineren zijn met de democratische rechtsstaat waarin we (menen te) leven!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2007, 17:30   #174
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
helemaal niet vergeten.
Waarom beweer je dan dat er maar één religie is die daar een probleem mee zou hebben? De joodse gemeenschap, heeft net zoals de katholieken eigen onderwijs waar ze religieuze symbolen naar hartelust kunnen hangen. Als de moslims vragen om eigen onderwijs, dan schreeuwt iedereen moord en brand. Wie is er nu hypocriet?

Citaat:
Als ik me niet vergis vond JIJ dat die joodse man gelijk had en vond IK dat de wet moest gevolgd worden - of afgeschaft, maar niet beide.
Volkomen gelijk. Van mij mag die wet dan ook terstond worden afgeschaft wegens totaal gedateerd. Indien men alle wetten plots letterlijk zou beginnen volgen, dan zou je nogal ogen trekken.

Citaat:
en trouwens: me dunkt dat die joodse man zelfs geen ambtenarenfunctie uitoefende, doch als klager voor de rechter verscheen.

Ik neem aan dat jij er geen enkel probleem mee zou hebben indien de rechter er binnenkort met een tulband bijloopt - of beter nog: indien de openbare aanklaagster met een niqaab rondhuppelt?
Met een tulband of een hoofddoek niet nee. Zolang dat geen verplichting is. Met een niqaab wel, aangezien dat het gezicht bedekt. Hetgeen een normale communicatie ontegensprekelijk zwaar bemoeilijkt.

Laatst gewijzigd door Edina : 27 november 2007 om 17:30.
Oud 27 november 2007, 17:31   #175
EXTREEM
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Hoofdoek is toch koran
Dat sprookjesboek,verzet zich tegen alles wat, geen islam en allah gedoe is
EXTREEM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2007, 17:33   #176
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Proficiat: je hebt één joodse man gevonden die eventjes voor problemen zorgde, en dat gespreid over hoeveel jaar?
Wat anders dan die dagelijkse arrogantie en koppigheid van de allahtonen!
Wat jij voor "problemen zorgt" noemt, noem ik gewoon opkomen voor zijn rechten. Verder getuigt je post van een totaal gebrek aan kennis wat betreft de joodse gemeenschap en dan vooral de orthodox joodse gemeenschap. Want wat jij als arrogantie en koppigheid van moslims bestempeld, gebeurt net zo goed in die joodse gemeenschap.
Oud 27 november 2007, 17:35   #177
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
In alle ernst....denk je dat het dragen van hoofddoeken in overheidsdienst zal bijdragen tot minder polarisering in de samenleving? Als er een voldoende maatschappelijk draagvlak voor bestond zou men dit heus wel hebben toegestaan. Men heeft echter geoordeeld dat dit voor veel mensen de spreekwoordelijke druppel te veel is en dat het maatschappelijke klimaat er nu niet voor geschikt is.

De verleiding is allicht heel groot om het te wijten aan kleinzielige bekrompenheid maar dit zou een simplistische verklaring zijn die nu wsl. zeer emotioneel gekleurd is. Laat er ons verder een breed debat over houden en zien hoe de standpunten eventueel naar elkaar kunnen toegroeien. Op dit moment is het hoofddoekendebat nog teveel een zero-sum game.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2007, 17:37   #178
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Het is met stemmen dat men tot dit resultaat gekomen is,waarom maakt men toch zo een probleem over een stuk stof?(voor of tegen)
zijn wij niet allemaal naakt ter wereld gekomen?
Dat vraag ik me ook af, beste BitterSweet! Maar de vraag is vooral wie daar problemen van maakt. Dat waren alvast niet de moslima's die anderen verplichten zo'n stuk stof te dragen... Maar wel bepaalde mensen die hen wilden verbieden het te dragen. Om zeer dubieuze redenen!!!
Oud 27 november 2007, 17:40   #179
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Islam is een theocratie en kent geen scheiding van staat, hoe graag je het tegendeel zou willen bewijzen Edina.

Het is dan ook heel belangrijk dat net islamitische ambtenaren tijdens hun werktijd afstand nemen van uiterlijke kenmerken van hun religieuze overtuigingen, die inderdaad niet combineren zijn met de democratische rechtsstaat waarin we (menen te) leven!
Zoek eens op wat het woord theocratie betekent vooraleer je nog verder onzin uitkraamt ofzo!
Oud 27 november 2007, 17:41   #180
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De "wet" reageert "streng en onverbiddelijk" tegen zwakke bevolkingsgroepen......
Moslimvrouwen staan zwak in de maatschappij......

Als er echter gemept wordt (door jonge mannetjes)staan gewone politielui en de burger in de straat plots alleen....

kelt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be