![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#162 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als u het zegt, Ongeintje, hoe zouden wij daar dan kunnen aan twijfelen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Banneling
|
![]() Vier op tien gevangenen zijn buitenlanders
Van de 9.083 personen in onze gevangenissen hebben er maar 5.160 de Belgische nationaliteit. Op 26 september 2005 zaten er 9.083 personen in de Belgische gevangenissen. De grootste groep onder hen zijn, weinig verwonderlijk, de Belgen: zij zijn met 5.160. Meer dan 40 procent heeft een andere nationaliteit dan de Belgische. Tweede in de rij vormen de Marokkanen, met 1.071, of meer dan één op de tien. Daarna volgen de Algerijnen met 323, de Turken met 250 en de Italianen met 249. Ook de ex-Joegoslaven vormen een grote groep, al dient bij het cijfer enig voorbehoud gemaakt te worden: in de statistieken van de minister van Justitie, Laurette Onkelinx (PS), staan twee categorieën Joegoslaven, twee categorieën Kroaten, naast Bosniërs en Macedoniërs. Het is onduidelijk of die zomaar opgeteld kunnen worden. De cijfers zijn zonder voorgaande. Tot nog toe werden dergelijke statistieken niet opgesteld. Senator Hugo Vandenberghe (CD&V), die de cijfers verkreeg als antwoord op een schriftelijke vraag, hoopt dat ze het debat verzakelijken. ,,Dat de aanwezigheid van buitenlanders geen veiligheidsprobleem oplevert, klopt niet. Evenmin is het waar dat alle buitenlanders criminelen zijn. Politiek moet de feiten onder ogen zien, alleen ontbrak het ons tot nog toe aan beleidsklare cijfers.'' Professor Brice De Ruyver, de veiligheidsexpert van premier Verhofstadt, schrijft het hoge percentage buitenlanders in Belgische cellen in de eerste plaats toe aan ,,de aantrekkelijkheid van België als doelwit''. ,,We zijn welvarend en etaleren dat ook. Bovendien hebben we een goed wegennet, waardoor je zo weer het land uit bent.'' Dat trekt zogenaamde rondtrekkende dadergroepen aan. Gevangenisbevolking per nationaliteit 26 september 2005 Totaal 9.083 Belgische 5.160 Marokkaanse 1.071 Algerijnse 323 Turkse 250 Italiaanse 249 Ex-Joegoslavische (*) 233 (*) Joegoslavische, Kroatische, Macedonische en Bosnische nationaliteit samengeteld Heb ik gevonden en gepost op 1 maart 2006. Hoe het nu zit moet ik effe verder zoeken,wete niet of ik het zal vinden. Natuurlijk mag je er al vanuit gaan;zoveel met de belgische natonaliteit maarja,als je ziet hoeveel mensen van vreemde afkomst er al onze nationaliteit hebben,dat rekenen ze daar natuurlijk niet bij dus het aantal van mensen van vreemde afkomst zal dus nog een stuk hoger liggen Laatst gewijzigd door Marlboro : 23 december 2007 om 18:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beweerde ik ook nergens. Maar vind jij het niet verontrustend dat op een gevangenispopulatie van ongeveer 9000 man er 3000 - 4000 van die ''brave'' moslims bij zijn? Laatst gewijzigd door daiwa : 23 december 2007 om 18:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze zou beter de eer aan haar eigen houden en het afbollen. Maar iets zegt me dat ze dat niet gaat doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat probeer ik al heel de tijd uit te leggen,maar het drinkt pecies niet door he
![]() |
#171 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
|
![]() Waarom vindt u dan dat een verstandig migrantenvertegenwoordiger veroordeeld mag worden voor zijn assertiviteit?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Banneling
|
![]() Wat heeft een groot aantal allochtone misdadigers te maken met multiculturalisme?
Laatst gewijzigd door Aeternitas : 23 december 2007 om 18:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Banneling
|
![]() Dat is de fout van linkse zakken. Ze zetten de landsgrenzen als sluizen open, kwelen over de broodnodige diversiteit en multiculturaliteit, en sluiten hun ogen als hun verrijkertjes alles behalve verrijkend zijn en in een enorme overlast uitdraaien voor de maatschappij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Banneling
|
![]() Men mag ook niet vergeten dat er al zeer lange tijd heel veel misdadigers vrij uit zijn gegaan wegens geen plaats meer.
Waaronder dus heel wat van vreemde afkomst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Banneling
|
![]() Ik heb gezegd waarom, mijn beste StevenNr1. Hij vertraagt de integratie van een hele bevolkingsgroep door haat in plaats van liefde te prediken. Jahjah had héél makkelijk rellen kunnen voorkomen. Of bent u van mening dat geweld de beste oplossing is in zo'n gevallen?
Laatst gewijzigd door Aeternitas : 23 december 2007 om 19:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Banneling
|
![]() U moet toch niet iedereen over dezelfde kam scheren? Het is toch niet de schuld van de migranten in het algemeen dat er zovelen van hen (veel is uiteraard relatief) in de misdaad terechtkomen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
DAJ heeft enkel zichzelf en nog heel wat andere moslimjongeren simpelweg in een slecht daglicht geplaatst, en een hele hoop reclame gemaakt indertijd voor het VB, zijn politieke vijanden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij bent blijkbaar een grote verdediger van die multiculturele ''verrijking'' zie ik. Kun je mij dan eens uitleggen waaruit die ''verrijking'' precies bestaat, want tot hiertoe ben ik nog niemand tegen gekomen die daar een deftig antwoord op kon geven. |
|
![]() |
![]() |