Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Moeten de overheden zich borg stellen voor Arco ?
1. De federale overheid moet borg staan. 2 3,92%
2. De gewesten moeten borg staan. 0 0%
3. De federale en gewesten moeten tezamen borg staan. 1 1,96%
4. Laat het ACW desnoods maar stikken. 22 43,14%
5. Laat de particuliere vennoten desnoods maar stikken. 1 1,96%
6. Laat het ACW en de particulieren desnoods maar stikken. 22 43,14%
7. Ik geloof dat de aandeelkoers van Dexia fictief is en we moeten ons geen zorgen maken. 1 1,96%
8. Geen idee, ik vertrouw op .... ( naam kan je hieronder weergeven). 2 3,92%
Aantal stemmers: 51. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 8 januari 2018, 15:01   #1781
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Je merkt een zeer goed punt op ! Minister Johan heeft blijkbaar nog steeds geen positief gevolg gegeven aan zijn opdracht van de premier om een regeling voor te bereiden om de spaarders gedeeltelijk te vergoeden. Dringend tijd voor de kaloten om de regering vanaf nu te blokkeren tot dat de neo-belgicistische partij haar minister zijn job doet ! Anders gaat N-BA het zo spelen dat ze het "voorbij 2019" willen tillen en dan zijn we nog niet aan de nieuwe patatjes toe...
Dringend tijd om de nieuwe tsjeven aan hun engagement te herinneren, desnoods met wat stampen tegen de weke delen.
De mama van Bart De Wever die centjes in Arco stak zit nu écht al lang genoeg te wachten tot die lamzak van een Johan eindelijk eens in gang schiet.
Panda, je hekel aan N-VA is zodanig erg dat je er feitelijk geil van wordt. Waarom zou Van Overtveldt zich moeten haasten? Het staat toch als een paal boven water dat deze "regeling" () door de Europese Commissie stante pede zal afgeschoten worden. Om maar te zwijgen over andere instanties zoals ons eigenste Grondwettelijk Hof en het er boven staande Europees Grondwettelijk Hof.
Mocht ik in de schoenen staan van minister Johan, dan zou ik mij evenmin haasten. Wees nou eens eerlijk, zou jij willen beginnen aan het opbouwen van een dossier waarin een regeling wordt bepleit die door Europese Commissie met veel overtuiging naar beneden zal geduimd worden? Het zou voor Van Overtveldt geen publiciteit zijn om vele uren werk aan dergelijk kansloos dossier te besteden. Marianneke Thys is in de Commissie quantité négligeable.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2018, 17:08   #1782
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Panda, je hekel aan N-VA is zodanig erg dat je er feitelijk geil van wordt. Waarom zou Van Overtveldt zich moeten haasten? Het staat toch als een paal boven water dat deze "regeling" () door de Europese Commissie stante pede zal afgeschoten worden. Om maar te zwijgen over andere instanties zoals ons eigenste Grondwettelijk Hof en het er boven staande Europees Grondwettelijk Hof.
Mocht ik in de schoenen staan van minister Johan, dan zou ik mij evenmin haasten. Wees nou eens eerlijk, zou jij willen beginnen aan het opbouwen van een dossier waarin een regeling wordt bepleit die door Europese Commissie met veel overtuiging naar beneden zal geduimd worden? Het zou voor Van Overtveldt geen publiciteit zijn om vele uren werk aan dergelijk kansloos dossier te besteden. Marianneke Thys is in de Commissie quantité négligeable.
Waarop wacht de Europese Commissie met zijn afschieten?
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2018, 17:51   #1783
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Ik denk dat de Commissie gewoon afwacht tot duidelijk is uit welke maatregelen die fameuze "regeling" nu heel precies bestaat. Tot nu is de federale regering met geen enkel concreet uitgewerkt project naar buiten getreden. Vermoedelijk zijn de coalitie-partners op veel punten het nog steeds niet eens.
Oud 9 januari 2018, 18:24   #1784
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Omdat het moeilijk is om iets af te schieten dat er niet is?
Oud 9 januari 2018, 18:38   #1785
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Omdat het moeilijk is om iets af te schieten dat er niet is?
Erg hee ? Zo dom, dat hou je toch echt niet meer voor mogelijk...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2018, 18:56   #1786
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Het is wel naast de draad maar het is de CIA die tot de conclusie gekomen was dat er in één van de overnames hun eigen vertaal/spionage programma van Arabische dialecten zat en dat konden ze niet in Belgische handen geven. Dus een hele waarheidsgetrouwe constructie opzetten was voor die mensen een koud kunstje en voldoende om die goedgelovige Vlamingen te kruisigen. Ondertussen gebruiken de Amerikaanse geheime diensten nog altijd de technologie van L&H. Dit terzijde en nu terug on Topic.
De Christen zuil moet maar zien dat ze ergens aan geld geraken. Punt.
L&H is geen schoon hoofdstuk in de Belgische geschiedenis.
http://www.nieuwsblad.be/cnt/ot1cghi1
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2018, 00:53   #1787
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
L&H is geen schoon hoofdstuk in de Belgische geschiedenis.
http://www.nieuwsblad.be/cnt/ot1cghi1
De Belgische grootbanken zijn evenmin schone hoofdstukken in de Belgische geschiedenis. Belgique barst van de schone hoofdstukken, en dat is geen toeval. In al die schone hoofdstukken wordt de hoofdrol gespeeld door grooote Belgische staatsmannen.
Oud 10 januari 2018, 01:47   #1788
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
L&H is geen schoon hoofdstuk in de Belgische geschiedenis. http://www.nieuwsblad.be/cnt/ot1cghi1
Inderdaad, maar er zijn nog teveel individuen die, mentaal opgesloten in de Vlaemsche grot, alleen wat schaduwen van de werkelijkheid kunnen zien. Voldoende voor hen blijkbaar.
Oud 10 januari 2018, 01:59   #1789
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Pretentie is het mooiste bewijs van domheid.
Oud 10 januari 2018, 02:12   #1790
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Mooi samengevat.
(Trouwens, de West-Vlaemsche warme bakker is je zwarte vriend nu ook.)

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 10 januari 2018 om 02:22.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2018, 08:25   #1791
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Twee dagen na je advies aan de betreffende minister, komt Johan al met de heuglijke mededeling dat de spaarders volop vertrouwen mogen hebben in hem en dat ze nog voor de zomer gaan weten waar ze aan toe zijn.

Toch een fantastische kerel hee, die Johan.

De mama van Bart De Wever zal zoooo blij zijn dat ze haar spaarcentjes mede dankzij N-VA eindelijk terugkrijgt.
Citaat:

Minister van Financiën Johan Van Overtveldt (N-VA) laat weten dat er dit voorjaar een oplossing komt voor de Arco-coöperanten. Dat gebeurt samen met de beursgang van Belfius, aldus de minister aan de VRT.

Na het Zomerakkoord kon de regering-Michel niet in een winterslaap dommelen. Met de verkiezingen in aantocht viel niet veel nieuw beleid te verwachten, maar verschillende rottende dossiers smeekten om een oplossing.

Een van die dossiers is een oplossing voor de Arco-coöperanten, niet onbelangrijk voor CD&V. Eerder raakte al bekend dat die oplossing gekoppeld zou worden aan een beursgang van Belfius. ‘Arco weegt op Belfius’, aldus Van Overtveldt aan de VRT. ‘De dossiers zijn gekoppeld, ze zijn ook politiek gekoppeld. Het is dus logisch dat als we Belfius voor de zomer privatiseren, we tegen dan ook een oplossing hebben in het Arco-dossier.’

De 800.000 getroffen Arco-coöperanten zullen deze lente dus te horen krijgen waar ze aan toe zijn.
bron : http://www.standaard.be/cnt/dmf20180110_03290209

En ze hadden zo gehoopt om van onder hun engagement in het regeringsakkoord uit te geraken...

Oud 10 januari 2018, 10:42   #1792
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Twee dagen na je advies aan de betreffende minister, komt Johan al met de heuglijke mededeling dat de spaarders volop vertrouwen mogen hebben in hem en dat ze nog voor de zomer gaan weten waar ze aan toe zijn.

De mama van Bart De Wever zal zoooo blij zijn dat ze haar spaarcentjes mede dankzij N-VA eindelijk terugkrijgt.

bron : http://www.standaard.be/cnt/dmf20180110_03290209

En ze hadden zo gehoopt om van onder hun engagement in het regeringsakkoord uit te geraken...

Dit is tenminste duidelijk.

Wanneer krijg ik mijn geld?
Van de zomer zullen we laten weten waar je aan toe bent.

Hmm, als ik geld tegoed heb en ik krijg zulke reactie dan zou ik menen dat ik hier met een kluitje in het riet gestuurd wordt.

Nu, de meeste mensen zullen wel begrijpen dat eender welke 'oplossing' er komt, ze wordt afgeschoten door Europa.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 10 januari 2018 om 10:43.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2018, 10:43   #1793
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dit is tenminste duidelijk.

Wanneer krijg ik mijn geld?
Van de zomer zullen we laten weten waar je aan toe bent.

Hmm, als ik geld tegoed heb en ik krijg zulke reactie dan zou ik menen dat ik hier met een kluitje in het riet gestuurd wordt.
Heb je maar zo weinig vertrouwen in de oprechtheid van onze minister Johan ?
Oud 10 januari 2018, 10:45   #1794
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb je maar zo weinig vertrouwen in de oprechtheid van onze minister Johan ?
Raar maar waar heb ik meer vertrouwen in de 'afschietkunst' van Europa.

Je weet trouwens zelf dat elke staatssteun in dit geval afgeschoten wordt.

Plus dat Minister Johan op geen enkele wijze zegt dat er geld komt.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 10 januari 2018 om 10:45.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2018, 10:47   #1795
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Raar maar waar heb ik meer vertrouwen in de 'afschietkunst' van Europa.

Je weet trouwens zelf dat elke staatssteun in dit geval afgeschoten wordt.

Plus dat Minister Johan op geen enkele wijze zegt dat er geld komt.
ja ja, blijf het maar ontkennen...

Minister Johan komt dat live op VRT vertellen omdat het allemaal maar om te lachen is ?
Oud 10 januari 2018, 10:51   #1796
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
ja ja, blijf het maar ontkennen...

Minister Johan komt dat live op VRT vertellen omdat het allemaal maar om te lachen is ?
truuk zal zijn om het fiat vd CD&V te krijgen voor verkoop Belfius en vergoeding Arco, waarna Belfius verkocht zal zijn en waarna EU de vergoeding v Arco terugfluit.

een kwestie van secure timing wellicht.

arme Kris Peeters.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2018, 10:54   #1797
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
truuk zal zijn om het fiat vd CD&V te krijgen voor verkoop Belfius en vergoeding Arco, waarna Belfius verkocht zal zijn en waarna EU de vergoeding v Arco terugfluit.

een kwestie van secure timing wellicht.

arme Kris Peeters.
Anna toch... een beetje meer vertrouwen aub in de competentie van minister Johan zijn staf ! Die mens is tenminste bezig met het belang van de mensen.

Oud 10 januari 2018, 10:58   #1798
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De kans is heel groot, Panda, dat uw gegniffel en leedvermaak als een boemerang tegen uw eerbiedwaardig gelaat keihard zal aan knallen. Het is helemaal geen eindbeslissing die nu genomen werd. Het eindoordeel daaromtrent wordt niet geveld door den Belgische federale regering. Er zijn andere instanties die een serieuze vinger in de pap hebben.
Oud 10 januari 2018, 11:02   #1799
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De kans is heel groot, Panda, dat uw gegniffel en leedvermaak als een boemerang tegen uw eerbiedwaardig gelaat keihard zal aan knallen. Het is helemaal geen eindbeslissing die nu genomen werd. Het eindoordeel daaromtrent wordt niet geveld door den Belgische federale regering. Er zijn andere instanties die een serieuze vinger in de pap hebben.
Oud 10 januari 2018, 11:03   #1800
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Anna toch... een beetje meer vertrouwen aub in de competentie van minister Johan zijn staf ! Die mens is tenminste bezig met het belang van de mensen.

die timing rond krijgen is in het belang van de mensen Panda, Arco vergoeden is een holdup van de vakbond op de staat.

alle vertrouwen in Jehan en de EU in deze!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be