![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1781 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mag ik u vragen: wanneer werd er laatst in Europa door de Pro Vita-Beweging een moord, aanslag, schietpartij... gepleegd? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1782 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Abortus is onder de door de wet voorgeschreven voorwaarden helemaal geen misdaad. Gelukkig maar.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#1783 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat kan best, maar vanuit het christelijk geloof wel. Het is zelfs meer dan dat: het is een zonde van eerste orde. In de christelijke ethiek wordt het zelfs beschouwd als een zonde tegen de Geest.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1784 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gelukkig is geloof in kaboutertjes geen criterium. Het welzijn van bvb de ouders is dat wel.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#1785 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dochters worden niet gedwongen. Dochters nemen hun eigen beslissing.
![]() |
![]() |
#1786 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik schreef alleen dat fundamentalistische christenen terzake kunnen ontsporen en ontspoord zijn in een erg recent verleden. Dat het niet in Europa maar in de USA gebeurde doet niet terzake. Zaken zien zoals ze zijn en ze niet ontwijken is ook een vorm van ethiek.
![]() |
![]() |
#1787 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gelukkig kennen wij scheiding van kerk en staat.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#1788 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U gaat er van uit dat kinderen beslissingen nemen die zeker niet zullen samenvallen met de inzichten van de ouders. M.a.w. uitgaand van een soort denkbeeldige, permanente conflictsituatie ouders - kinderen. En uit Pro Vita kan ik u meegeven dat sommige dochters weldegelijk door hun ouders tot abortus werden gedwongen. Of beter gezegd: zwaar onder druk werden gezet om het kind te laten weghalen. Net zoals ook de druk soms enorm en verpletterend kan zijn van het 'vriendje' dat van geen zwangerschap wil weten. Ik kan u met zekerheid dus zeggen: dochters nemen soms hun eigen beslissingen niet, maar worden er wel eens toegedwongen. Zeker bij abortus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1789 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1790 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is maar een kwestie van tijd. Binnen enkele jaren heeft jullie paus nergens nog iets te koeken. En zo hoort het ook.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#1791 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar goed, ik lees echter dat u bij deze er wel van overtuigd bent dat heel wat overtuigde christenen in Europa geen geweld nastreven en zich daar ook aan houden, gezien de bijna ononderbroken lijn van geweldloosheid. Ook dit zou u onder ogen moeten zien. Niet alleen die enkele excessen in de VS. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1792 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij mijn weten heeft de paus daar niet zijn hand in, maar wel de plaatselijke politici. In bepaalde landen zien we trouwens dat er stappen worden ondernomen om de legalisering van abortus te vernauwen. Zoals nu in Spanje bijvoorbeeld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1793 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1794 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1795 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is niet ondenkbaar.
![]() |
![]() |
![]() |
#1796 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1797 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1798 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik had het over fundamentalisten, in deze christenen maar voor hetzelfde geld aanhangers van alle grote monotheïstische godsdiensten die elkaar historisch naar de kroon steken. Kort gezegd: fundamentalisten in naam van god.
![]() |
![]() |
#1799 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bent u naar uw concept een "fundamentalist" omdat ik praktizerend traditioneel katholiek ben die instemt met het moreel en dogmatisch onderricht van de Kerk van Rome? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1800 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Van de man die net hierboven mij verweet van te focussen op de excessen.......
![]() |