![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1821 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1822 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]()
"If you cannot point your finger at anything and say that is wrong, then you also take part in your own cultural collaps." Churchill: "Ik geloof alleen in statistieken als ik ze zelf gemanipuleerd heb!" |
![]() |
![]() |
![]() |
#1823 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1824 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik begrijp totaal niet hoe je kan ontkennen dat de koran vol staat met dergelijke oproepen.
Laatst gewijzigd door daiwa : 18 juli 2011 om 22:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1825 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Voor hen is het het woord van allah, onveranderlijk en van en voor alle tijden. En als er staat "doodt hen waar gij hen ook maar vindt", dan is dat precies wat er staat, en dan is dat ook hetgeen wat opgevolgd dient te worden. Maar ik durf er mijn hand onder te verwedden dat jij de koran nog nooit in zijn geheel gelezen hebt. Geen enkel zinnig mens die dat gedaan heeft kan zonder te liegen dan nog beweren dat de islam een vredelievende godsdienst is, of zelfs maar een gosdienst als alle andere.
![]() |
![]() |
#1826 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1827 |
Banneling
|
![]() Expliciet uitleggen waarvoor " racisme "staat moet niet enkel voor mij gedaan worden. Dat moet dus een universeel gegeven zijn, duidelijk omschreven en voor iedereen verstaanbaar. De wet doet dat niet in België. In andere landen zijn er dan weer andere wetten gangbaar. In feite geeft iedereen gewoon zijn eigen mening omtrent de zaak. En voor zover ik weet is jouw mening niet meer waard als de mijne. Ik denk zelfs dat jij je vergist. Dat je er niks van kent. Of zelfs dat je er over zou kunnen liegen omdat je er persoonlijk belang bij hebt ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1828 |
|
![]() Wie het boek ook effectief gelezen heeft zal dat wel begrijpen.
![]() |
#1829 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1830 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
2 Wat is jouw mening dan, over wat racisme is. Welke definitie hanteer jij? 3 Wat zou mijn persoonlijk belang kunnen zijn om te liegen over wat racisme is? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1831 | ||||
Minister
|
![]() Citaat:
Ter illustratie: Citaat:
Citaat:
"Ognuno vede quello che tu pari, pochi sentono quello che tu se." Laatst gewijzigd door Macchiavelli : 19 juli 2011 om 12:20. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1832 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1833 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je mag geen schaap slachten in uwe living , zelfs al zegt uwe godsdienst dat dat wel mag. Een vrouw is evenwaardig aan de man , zelfs al zegt uwe godsdienst van niet . Je mag niet met een boerka op straat lopen omdat de wet zegt dat je ten allen tijde moet herkenbaar zijn . enz... De wetten van het volk staan hier boven deze van om het even welke godsdienst Maar de wet zegt anderzijds wel dat ik ten allen tijde Mohamed een pedofiele struikrover mag noemen en de wet zegt eveneens dat ik de islamitische ideologie achterlijk mag noemen. Jammer dat u met deze principes niet kan leven. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1834 | |
|
![]() Citaat:
Het is hun mening, en niet aan mij om die al dan niet te verdedigen.
![]() |
![]() |
#1835 | ||
|
![]() Citaat:
Hij wil de islam aan banden leggen ten voordele van een 'joods-christelijke' dominantie. Het is op die inperking van de godsdienstvrijheid dat ik doel. Citaat:
![]() |
![]() |
#1836 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De wetten van het volk hebben voorrang . Toevallig hebben de wetten hier een jood-christelijke inslag en geen islamitische. Dat komt waarschijnlijk omdat we de joods-christelijke traditie superieur vinden . Dat mag toch , nietwaar ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1837 | |
|
![]() Citaat:
Toch een poging. 1) Godsdienstvrijheid in het beoefenen ervan is wel degelijk absoluut. Het staat in de grondwet die Wilders wil veranderen en het staat in onze grondwet. Door dat veranderen beperkt hij de godsdienstvrijheid tot een bepaalde strekking en maakt de wet tot een soort alternatieve sharia. Hij maakt zijn samenleving tot een evenbeeld van wat hij zo erg haat. 2) Als atheïst ben ik van mening dat godsdiensten ontstaan zijn in het kader van de moraal van de samenleving en niet omgekeerd. De godsdienst hinkt wel steeds achterop (zie maar naar abortus, homo-howelijk, vrouwen in de kerk, ... enz.) De wet aanpassen aan de godsdienst staat loodrecht op de scheiding van kerk en staat, waardoor Wilders er voor zorgt weer een stapje dichter te gaan naar een samenleving die het evenbeeld is van wat hij aanklaagt. Het is een stap terug. 3) De joods-christelijke traditie superieur? Als dat een argument is, dan is hetzelfde argument van de moslim ook geldig (ik vind van niet trouwens). Ook daar zie ik een spiegelbeeld van wat aangeklaagd wordt. /edit Wat is het volgende? Moslims het kiesrecht ontzeggen wanneer ze een meerderheid dreigen te krijgen?
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 19 juli 2011 om 15:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1838 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Een religie die verplicht om elke eerstgeborene de keel over te snijden mag dus wel beleden worden, maar aan de opdracht aan het kelen van kinderen mag niet worden voldaan wegens verboden volgens de seculiere wetten. Zoals reeds gezegd: man en vrouw zijn gelijk volgens onze wetten en het volgen van ridicule 7de eeuws islamitische regeltjes die deze wet overschrijden is dus verboden. Net zoals het verboden is om homo's van de hoogste toren naar beneden te kieperen alvorens te stenigen; Net zoals het stenigen zelf verboden is. Maar "islam" als godsdienst/ideologie mag wel beleden worden, d.w.z. men kan niet worden vervolgd omdat men in Allah gelooft. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Muzelmaanse partijen die de sharia promoten zijn géén democratische partijen en kunnen dus verboden worden, net zoals Janmaat weetjenog? Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 19 juli 2011 om 15:50. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1839 | ||||
|
![]() Citaat:
Een sekte die slechts een onderdeel uitmaakt van de ideologie islam want de islam is veel meer dan 'religie' alleen. http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...opic.php?t=798 Citaat:
The muslims used our laws, our tolerance, our democracy against us .... http://www.youtube.com/watch?v=VJOYd...eature=related Citaat:
Citaat:
meer te zeggen hebben. Dan is het reeds te laat. Dan maken zij de wetten. http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=420
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68 Laatst gewijzigd door smiley : 19 juli 2011 om 16:00. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1840 | ||
|
![]() Citaat:
Maar daarbinnen is het recht absoluut. En dat wil Wilders inperken. Een soort Christelijk-joodse sharia. En daar pas ik voor eerlijk gezegd. Citaat:
Natuurlijk niet, we vinden altijd onze eigen cultuur de superieure, dat was nu net mijn punt. Goede zaak, maar dat beantwoord mijn vraag niet. Zijt ge bereid het kiesrecht af te schaffen voor moslims als ze macht beginnen te krijgen binnen het democratisch systeem? En dan spreek ik over een partij zoals CD&V, niet Vlaams Blok.
![]() |