Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 augustus 2012, 15:08   #18421
parsprototem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 3.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KAHRAMAN Yücel Bekijk bericht
Ik ben er absoluut niet zeker van dat de sociale woningen vooral door allochtonen worden bewoond, in elk geval zijn het autochtonen die ze toekennen. Wat ik wel zeker weet dat vele allochtonen hier een huis kopen, vaak een oude woning, dit opknappen, een tuin aanleggen. Net hetzelfde doen er veel met verloederde winkels die ze opknappen en door dit allemaal fel bijdragen tot de bouweconomie en de verloedering tegengaan in hun wijk. Ik wil u wel foto's tonen van mijn woning voor en na.
U behoort tot een minderheid die geen minderheid zou mogen zijn of blijven.
Ik woon wel in een sociale woning en ik ben nog de laatste autochtoon. Vijf gezinnen zijn vertrokken en in de plaats daarvan zijn autochtone gezinnen gekomen. (ik heb het over twee straten met aanpalende tuinen) Een autochtone alleenstaande Vlaamse vrouw met twee of drie kinderen maakt geen enkele kans. Want die allochtone famiieclans schrijven zich in alsof het de regel van de wet is. In 1994 ging het nog, maar nietmeer in 2012.

En ja, ik heb al vaak dikke goesting gehad om een beschuldigende vinger te wijzen naar de beheersraad van de huisvestingsdienst in Leuven en een aangetekende brief te sturen. Je hebt volkomen gelijk. Ik wil openbaarheid van die wachtlijsten of dat er tenminste inzage gebeurd door een onafhankelijk orgaan (er is nl privacy mee gemoeid). Vergis ik me, dan vergis ik me. Maar ik denk dat er lijken uit de kast gaan vallen.
Die wachtlijsten zijn te vergelijken met het bankgeheim in sommige banken.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2012, 15:19   #18422
parsprototem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 3.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120802_029


Onaanvaardbaar dergelijke reacties van bijna uitsluitend ingevoerde nietsnutten waar enkel kosten aan zijn! En dit is al zoveel keren voorgevallen! Waarom kunnen politie en gerecht niet harder optreden tegen dat gedoe zodat deze heren van de schepping een beetje meer nadenken voor ze aan hun spelletjes beginnen? Dat is echt aantonen dat wij hier in ons eigen land niets te vertellen hebben waar ze zich iets moeten van aantrekken!
Met de matrak er op en opsluiten in cellen zoals ze er in hun oorsprongland hebben + bijhorende behandeling aub!
En het is met en voor dat zootje dat we dagenlang moeten discussiëren over hun halal, hun hoofddoekjes, hun recht om onze sociale voorzieningen leeg te zuigen???
Ik snap het niet meer. Een betoging met een breed forum misschien?
Thema: Dit is onze cultuur. Raak er niet aan.
Eigenlijk zou onze cultuur vanzelfsprekend moeten zijn. We zitten op eigen bodem.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2012, 15:27   #18423
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Het Antwerpse Kiel

Enkele ‘lokale' middenstanders hebben besloten om de jaarlijkse feesten in de Antwerpse wijk Kiel dit jaar wat vroeger te vieren. Reden : de Ramadan!

Authentieke Kielenaren schreeuwen moord en brand. Niemand van het stadsbestuur maalt hier echter om en al in het minst burgemeester Patrick Poetin. Hij gaat weerom plat op de buik voor de islamitische eisen. Stoort het sommigen misschien dat de Vlaming tijdens die periode een pintje drinkt? Is het dan zo moeilijk voor een gelovige moslim om te geloven dat ‘de ongelovigen' zich niet wensen uit te hongeren om een volksvreemde woestijngod een plezier te doen?

Patrick Poetin kijkt naar Mekka en keert de mekkerende Antwerpenaren hooghartig de rug toe.

Begrijpelijk, want het zijn nu eenmaal de imams die bij de verkiezingen hun kudde schapen voorzien van een handig briefje met het woord 'spa'.

Patrick hangt nu echt wel de ‘halul' uit. Al wie het onheil kent dat zich voltrekt in onze ziekenhuizen, in onze zwembaden en op onze trams weet dat er geen ‘stewards' genoeg zijn om ons te beschermen.

Vanuit fort ‘den Bell' waar een legertje ambtenaren zit te sidderen voor het rode schrikbewind, valt geen heil te verwachten. Noch van de lokale geknechte media en evenmin van de bakfiets-bobo's die de islamitische medemens als een te koesteren bedreigde diersoort zien.

Wordt het lijflied van het Kiel vanaf nu ‘Kiele Kiele Koeweit'? Volgt er weldra een verkiezing van Miss Boerkini?

Vullen we onze eindejaarslijstjes aan met onze favoriete verboden boeken?
En wordt het broodje smos-hesp helemaal afgeschaft? Nu al kun je in de Abdijstraat (hoe lang mogen we die naam nog gebruiken ?) om half tien 's morgens in een bekende winkel van een Nederlandse keten bij het ontbijt geen spek meer krijgen omdat het gewoon niet meer in voorraad is!
Je wil toch niemand voor het gesluierde hoofd stoten ?

'Voor wat hoort wat', zo heet het nieuwe boekje van Patrick Poetin. Zeg dat wel !
Echte vluchtelingen uit islamitische dictaturen verklaren ons gewoon voor gek.

Zot van A?
Tussen de internetberichtjes...
Er zijn inderdaad weinig of geen mensen die problemen hebben met de islamitische inval! We merken het elke dag meer en meer!
Er zijn enkel hier en daar een aantal "racisten" die geen begrip voor niets hebben, zeker niet voor hun andersgekleurde medemensen, nietwaar!
De wereld verandert constant of we het nu leuk vinden of niet! Nu giet men overal een islamitisch sausje over onze eet-, kleed- en leefgewoontes.
Waar maken we ons toch druk over, nietwaar?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2012, 15:27   #18424
parsprototem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 3.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KAHRAMAN Yücel Bekijk bericht
Hier nog één: pedofiel uit Lubbeek aangehouden.
Moeten we nu alle Lubbekenaren haten?
Als er tien pedofielen in Lubbeek zijn dan mag je van mijn part elkeen screenen, ja.

Dit is trouwens een oud bericht. Was er niets recenters?
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2012, 15:29   #18425
KAHRAMAN Yücel
Schepen
 
Geregistreerd: 23 oktober 2003
Locatie: Beringen
Berichten: 436
Stuur een bericht via Instant Messenger naar KAHRAMAN Yücel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
U kunt gerust een topic opstarten met als titel:

"Waarom er steeds meer moslims iets krijgen tegen autochtonen."

Paulus.
Hoeft niet; om dezelfde reden vice versa. Nu nog uitmaken wie eerst begonnen is
__________________
Natuurlijk willen gewone burgers geen oorlog, maar uiteindelijk, het zijn de leiders van een land die de macht bezitten, en de mensen naar je toe trekken is heel gemakkelijk, maakt niet uit of het democratie, fascisme, een parlement en zelfs al communisme is. Het enigste wat je moet doen is ze vertellen dat ze aangevallen worden, hun nationalistische gevoelens aanwakkeren en ze een gevaar aangeven. Het werkt overal.
KAHRAMAN Yücel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2012, 15:31   #18426
F.B.
Parlementslid
 
Geregistreerd: 28 juli 2011
Berichten: 1.748
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Tussen de internetberichtjes...
Er zijn inderdaad weinig of geen mensen die problemen hebben met de islamitische inval! We merken het elke dag meer en meer!
Er zijn enkel hier en daar een aantal "racisten" die geen begrip voor niets hebben, zeker niet voor hun andersgekleurde medemensen, nietwaar!
De wereld verandert constant of we het nu leuk vinden of niet! Nu giet men overal een islamitisch sausje over onze eet-, kleed- en leefgewoontes.
Waar maken we ons toch druk over, nietwaar?
Heb je een bron?
F.B. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2012, 15:48   #18427
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.B. Bekijk bericht
Heb je een bron?
Zoals ik reeds vermeldde, zat tussen mijn e-mailberichtjes die zo wat van alle kanten komen en terug naar alle kanten doorgestuurd worden.
In dit geval gaat het niet over een dorp in het verre Syrië maar over ons aller Antwerpen. We moeten het dus aan de lezers overlaten die iets met Antwerpen te maken hebben of er wonen om te reageren!
De keren dat ik zelf naar Antwerpen ga, heb er familie, hoor ik hoe dan ook niets dan negatieve berichten over de verrijking aldaar. Natuurlijk nu en dan ergens iemand met een leuke buur uitgezonderd, wat normaal is.
De algemene indruk is echter volledig negatief!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2012, 00:36   #18428
Aligator
Minister
 
Aligator's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Locatie: moeras
Berichten: 3.357
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Zoals ik reeds vermeldde, zat tussen mijn e-mailberichtjes die zo wat van alle kanten komen en terug naar alle kanten doorgestuurd worden.
In dit geval gaat het niet over een dorp in het verre Syrië maar over ons aller Antwerpen. We moeten het dus aan de lezers overlaten die iets met Antwerpen te maken hebben of er wonen om te reageren!
De keren dat ik zelf naar Antwerpen ga, heb er familie, hoor ik hoe dan ook niets dan negatieve berichten over de verrijking aldaar. Natuurlijk nu en dan ergens iemand met een leuke buur uitgezonderd, wat normaal is.
De algemene indruk is echter volledig negatief!
Voor een tijdje nog eens gaan zien op het Kiel, waar vroeger heel mijn familie woonde ( allemaal dood of weg nu ).
Daar keer ik niet meer terug, of ik zou er express naar toe moeten voor het één of ander. Teveel pijn aan mijn hart als ik zie hoe dat daar geworden is. Niets meer te maken met het Kiel van mijn jeugd, niet ZO lang geleden trouwens. Precies een ander land.
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2012, 15:08   #18429
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...ek_gewondagent

het gaat weer over 'jongeren'
__________________
sus antigoon pfff, die Belgische kaart geeft toch enkel wat
sociale en politieke voordelen, maar van onze
roots doen we geen afstand, dit zou verraad
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2012, 15:13   #18430
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
Teveel pijn aan mijn hart als ik zie hoe dat daar geworden is. Niets meer te maken met het Kiel van mijn jeugd, niet ZO lang geleden trouwens. Precies een ander land.
en dan heb je van die dhimmies die dit allemaal ontkennen ze zouden eens een weekje bij mij hier op 't Kiel moeten intrekken...
__________________
sus antigoon pfff, die Belgische kaart geeft toch enkel wat
sociale en politieke voordelen, maar van onze
roots doen we geen afstand, dit zou verraad
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2012, 07:49   #18431
Tafelpoot
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 18 juli 2012
Berichten: 345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
U behoort tot een minderheid die geen minderheid zou mogen zijn of blijven.
Ik woon wel in een sociale woning en ik ben nog de laatste autochtoon. Vijf gezinnen zijn vertrokken en in de plaats daarvan zijn autochtone gezinnen gekomen. (ik heb het over twee straten met aanpalende tuinen) Een autochtone alleenstaande Vlaamse vrouw met twee of drie kinderen maakt geen enkele kans. Want die allochtone famiieclans schrijven zich in alsof het de regel van de wet is. In 1994 ging het nog, maar nietmeer in 2012.

En ja, ik heb al vaak dikke goesting gehad om een beschuldigende vinger te wijzen naar de beheersraad van de huisvestingsdienst in Leuven en een aangetekende brief te sturen. Je hebt volkomen gelijk. Ik wil openbaarheid van die wachtlijsten of dat er tenminste inzage gebeurd door een onafhankelijk orgaan (er is nl privacy mee gemoeid). Vergis ik me, dan vergis ik me. Maar ik denk dat er lijken uit de kast gaan vallen.
Die wachtlijsten zijn te vergelijken met het bankgeheim in sommige banken.
Wachtlijsten zijn vrijelijk te bekijken per woningtypologie (je moet natuurlijk niet daar gaan staan en zeggen, geef me ne keer al uw wachtlijsten), dat valt onder de openbaarheid van bestuur. Als ze dat niet willen geven kan u dat gerust afdwingen op andere manieren.

Verder heeft uw beheersraad daar juist weer nougatbollen over te zeggen. Dat is Vlaamse Wetgeving, vastgelegd in het kaderbesluit sociale huur. Den tijd dat de beheerraad kon beslissen dat marcelleke nu ja dan nee een huis kreeg is nagenoeg voorbij. De beheersraad zal wel het beleid van het dagelijks bestuur van de sociale huisvestingsmaatschappij moeten bekrachtigen en bij uitzonderlijke situaties (uithuiszettingen, etc. (alhoewel dat dat tegenwoordig niet meer uitzonderlijk is)) beslissingen nemen.

Meer nog, als die huisvestingsmaatschappij het zou doen zoals u het zou willen (prioriteit voor autochtonen bijvoorbeeld) riskeert het zware boetes en in het ergste geval kwijtspelen van de erkenning als sociale huisvestingsmaatschappij.
Tafelpoot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2012, 07:56   #18432
Tafelpoot
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 18 juli 2012
Berichten: 345
Standaard

http://www.standaard.be/artikel/deta...20805_00248046

Nog een schoontje
Tafelpoot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2012, 13:07   #18433
parsprototem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 3.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tafelpoot Bekijk bericht
Het gaat bijna altijd de verkeerde kant op.

Steeds dezelfde tactiek: als ordehandhavers een routinecontrole doen, troepen in die wijken de jongeren samen (zonder of met GSM) om debiel weerwerk te geven. Dat is al jaren aan de gang.

Ik snap het beleid niet meer. Creativiteit is ver te zoeken om zulke belagingsaanvallen te neutraliseren.

De agenten aldaar werkzaam zullen het hunne daar ook wel over denken. Ik zou geen echtgenote willen zijn van een agent die daar werkt.

Eigenlijk is het hallucinant. En het herhaalt zich keer op keer.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2012, 13:36   #18434
parsprototem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 3.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tafelpoot Bekijk bericht
Wachtlijsten zijn vrijelijk te bekijken per woningtypologie (je moet natuurlijk niet daar gaan staan en zeggen, geef me ne keer al uw wachtlijsten), dat valt onder de openbaarheid van bestuur. Als ze dat niet willen geven kan u dat gerust afdwingen op andere manieren.

Verder heeft uw beheersraad daar juist weer nougatbollen over te zeggen. Dat is Vlaamse Wetgeving, vastgelegd in het kaderbesluit sociale huur. Den tijd dat de beheerraad kon beslissen dat marcelleke nu ja dan nee een huis kreeg is nagenoeg voorbij. De beheersraad zal wel het beleid van het dagelijks bestuur van de sociale huisvestingsmaatschappij moeten bekrachtigen en bij uitzonderlijke situaties (uithuiszettingen, etc. (alhoewel dat dat tegenwoordig niet meer uitzonderlijk is)) beslissingen nemen.

Meer nog, als die huisvestingsmaatschappij het zou doen zoals u het zou willen (prioriteit voor autochtonen bijvoorbeeld) riskeert het zware boetes en in het ergste geval kwijtspelen van de erkenning als sociale huisvestingsmaatschappij.
Dank u voor de info.

Als ik het goed begrijp, moet ik het 'hogerop' gaan zoeken en niet bij die beheersraad. Bij de Vlaamse regering zelve dus.

Ik vraag helemaal niet om prioriteiten voor autochtonen. Ik vraag om evenwicht.

En ik zou kunnen eisen dat er publiekelijk wordt medegedeeld dat een autochtone persoon die in het sociaal huisvestingsbeleid toegang vindt, niet meer moet rekenen op een persoonlijke levenssfeer in overeenkomst met zijn/haar autochtone cultuur. Ik voeg een factor toe. Ik zou het graag bevestigd willen zien.

Ook zou ik meteen het advies willen geven om bij de bouw van nieuwe sociale woningen - daar zij toch voor allochtonen bestemd zijn- meteen de muren een halve meter dik te maken. De ene cultuur is namelijk de andere niet. In sommige culturen gebeurt het denken al sprekende met eindeloze herhalingen. In mijn leefkamer en tuin ontdekt. Het is fascinerend maar het stoort. En de fascinatie is van korte duur. Het is alsof je een hersenspoeling mee maakt. Het is uiteindelijk muziek maar geen Bach, Mozart of zelfs geen Ennio Morricone.

Seffens maakt nog iemand de opmerking dat ik daar niet thuishoor. Indd, ik hoor daar al geruime tijd niet meer thuis.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2012, 13:43   #18435
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

nog eentje van vandaag.

Het is wel rara....

Citaat:
Een 17-jarige jongeman heeft zondagnamiddag in Mechelen twee inspecteurs zodanig verwond dat ze zich moesten laten verzorgen in het ziekenhuis. Een van hen verloor zelfs het bewustzijn. Het is het tweede incident in een week tijd in Mechelen.


De politie was omstreeks 13.30 uur opgeroepen voor familie moeilijkheden bij een gezin in de Heembeemd. De zoon des huizes, een 17-jarige kerel, was verbaal en fysiek erg agressief.

Toen de politiemensen hem probeerden te kalmeren, keerde hij zich tegen hen. Een inspecteur kreeg een vuistslag, en kwam hierbij ongelukkig ten val. Hij verloor even het bewustzijn.

Kopstoot
Adjunct-korpschef Maurice Dommicent: "Terwijl de politieman op de grond lag, bleef de verdachte hem belagen." Terwijl die zijn collega probeerde te ontzetten, kreeg een tweede inspecteur een kopstoot en verscheidene vuistslagen in het gezicht. Van een tweede ploeg die in bijstand kwam, kreeg een van de inspecteurs nog een stamp.

Uiteindelijk konden ze de verdachte onder controle krijgen. Hij werd gearresteerd en ter beschikking gesteld van het parket. Drie politiemensen zijn bij het incident licht gekwetst geraakt. Twee onder hen moesten zich laten verzorgen in het ziekenhuis.
http://www.vandaag.be/binnenland/102...ewustzijn.html
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2012, 13:55   #18436
Macchiavelli
Minister
 
Macchiavelli's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: Lommel
Berichten: 3.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Het gaat bijna altijd de verkeerde kant op.

Steeds dezelfde tactiek: als ordehandhavers een routinecontrole doen, troepen in die wijken de jongeren samen (zonder of met GSM) om debiel weerwerk te geven. Dat is al jaren aan de gang.

Ik snap het beleid niet meer. Creativiteit is ver te zoeken om zulke belagingsaanvallen te neutraliseren.

De agenten aldaar werkzaam zullen het hunne daar ook wel over denken. Ik zou geen echtgenote willen zijn van een agent die daar werkt.

Eigenlijk is het hallucinant. En het herhaalt zich keer op keer.
Het beleid hoef eigenlijk niet eens creatief te zijn. De wet moet gewoon eens toegepast worden. Ophouden met gedogen en goedpraten, en bij de eerstvolgende rellen gewoon de straten waar het zich afspeelt, hermetisch afgrendelen en elke relschopper oppakken en opsluiten. En minstens tot aan hun proces opgesloten houden. Vervolgens moeten de dames en heren van de rechterlijke macht eens de ballen tonen om de strengst mogelijke strafmaat op te leggen i.p.v. een aai over hun bolletje te geven en ze hooguit een taakstrafje van 20 uur op te leggen. Geef ze maar een taakstraf waarbij ze twee jaar lang dagelijks in de mijnen kolen moeten gaan delven o.i.d. zodat ze te moe zijn om nog aan rottigheid te denken. E.e.a. vanzelfsprekend gepaard gaand met verplichte educatie en al even verplichte "debunking" voor de minderjarigen, en inname van hun Belgische nationaliteit en uitzetting naar land van eerste paspoort nadat hun werkstraf gedaan is voor de meerderjarigen.
__________________
"Ognuno vede quello che tu pari, pochi sentono quello che tu se."
Macchiavelli is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2012, 14:56   #18437
parsprototem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 3.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Het beleid hoef eigenlijk niet eens creatief te zijn. De wet moet gewoon eens toegepast worden. Ophouden met gedogen en goedpraten, en bij de eerstvolgende rellen gewoon de straten waar het zich afspeelt, hermetisch afgrendelen en elke relschopper oppakken en opsluiten. En minstens tot aan hun proces opgesloten houden. Vervolgens moeten de dames en heren van de rechterlijke macht eens de ballen tonen om de strengst mogelijke strafmaat op te leggen i.p.v. een aai over hun bolletje te geven en ze hooguit een taakstrafje van 20 uur op te leggen. Geef ze maar een taakstraf waarbij ze twee jaar lang dagelijks in de mijnen kolen moeten gaan delven o.i.d. zodat ze te moe zijn om nog aan rottigheid te denken. E.e.a. vanzelfsprekend gepaard gaand met verplichte educatie en al even verplichte "debunking" voor de minderjarigen, en inname van hun Belgische nationaliteit en uitzetting naar land van eerste paspoort nadat hun werkstraf gedaan is voor de meerderjarigen.

De straten meteen afgrendelen en iedereen oppakken. Ja, oké, maar dat vergt heel veel middelen. Alles zit al vol. En mensen die gewoon hun job doen nog eens met dat maatschappelijk probleem opzadelelen...?

Ik onthoud in elk geval de term 'debunking'. Uiteindelijk vragen die jongeren er zelf naar. Dat vergt dan ook weer extra middelen op allerlei vlak. Een straatje zonder einde.

Kan je dit hersenloos gedrag terugbrengen naar de ouders? Zo ja, dan stuit je op een bepaalde sociale klasse van een bepaalde cultuur. Eigenlijk verdienen die ouders een schop onder hun achterste en niet die jongeren.

Soms denk ik dat een Moureaux of een Thielemans vanuit hun jeugdige Bourgondische memories een beleid voeren van 'Och, er is toch niks aan de hand.' En 'Is het niet voor vandaag, dan is het voor morgen' en 'A la guerre comme ?* la guerre'. Heel fraai tot ... Het zijn ook ouwe venten. Ze hebben niet veel meer te verliezen.

Zoals het er aan toegaat in Amerikaanse gevangenissen... daar pas ik voor. Dat is pas een nederlaag toegeven. Een gebrek aan creativiteit toegeven. Toegeven dat er te lang gewacht is om meer menselijke zaken het daglicht te laten zien. Ik geloof niet in repressieve heropvoeding. En vele andere mensen geloven daar ook niet in. Dat maakt het extra moeilijk om een oplossing te vinden voor die jongeren die schoolschuw zijn, thuis geen ruimte hebben, geen geld om een hobby te ontwikkelen, opgescheept zitten met ouders die nog ageren alsof ze in een bled zitten.

Een feit is dat de gemeenschap daar niet voor dient op te draaien, het straatbeeld en de veiligheid op straat ook niet.

Hoe ontwortel je die gasten zonder hen te ontwortelen? Met een minimum aan gemeenschapsonkosten?

Ik dacht aan een verplicht verblijf van minstens zes maanden of langer in hun thuisland. Frisse lucht, tropisch kimaatje, een beetje terug feeling opdoen met familieleden... En neen, ze mogen niet terugkomen met een knocked up bruidje. Eigenlijk zou van overheidswege vriendelijk gevraagd kunnen worden om helemaal niet meer terug te komen. Internet hebben ze daar nu ook.
Een campagne: 'Back to the roots.'
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2012, 15:58   #18438
Macchiavelli
Minister
 
Macchiavelli's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: Lommel
Berichten: 3.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
De straten meteen afgrendelen en iedereen oppakken. Ja, oké, maar dat vergt heel veel middelen. Alles zit al vol. En mensen die gewoon hun job doen nog eens met dat maatschappelijk probleem opzadelelen...?

Ik onthoud in elk geval de term 'debunking'. Uiteindelijk vragen die jongeren er zelf naar. Dat vergt dan ook weer extra middelen op allerlei vlak. Een straatje zonder einde.

Kan je dit hersenloos gedrag terugbrengen naar de ouders? Zo ja, dan stuit je op een bepaalde sociale klasse van een bepaalde cultuur. Eigenlijk verdienen die ouders een schop onder hun achterste en niet die jongeren.

Soms denk ik dat een Moureaux of een Thielemans vanuit hun jeugdige Bourgondische memories een beleid voeren van 'Och, er is toch niks aan de hand.' En 'Is het niet voor vandaag, dan is het voor morgen' en 'A la guerre comme ?* la guerre'. Heel fraai tot ... Het zijn ook ouwe venten. Ze hebben niet veel meer te verliezen.

Zoals het er aan toegaat in Amerikaanse gevangenissen... daar pas ik voor. Dat is pas een nederlaag toegeven. Een gebrek aan creativiteit toegeven. Toegeven dat er te lang gewacht is om meer menselijke zaken het daglicht te laten zien. Ik geloof niet in repressieve heropvoeding. En vele andere mensen geloven daar ook niet in. Dat maakt het extra moeilijk om een oplossing te vinden voor die jongeren die schoolschuw zijn, thuis geen ruimte hebben, geen geld om een hobby te ontwikkelen, opgescheept zitten met ouders die nog ageren alsof ze in een bled zitten.

Een feit is dat de gemeenschap daar niet voor dient op te draaien, het straatbeeld en de veiligheid op straat ook niet.

Hoe ontwortel je die gasten zonder hen te ontwortelen? Met een minimum aan gemeenschapsonkosten?

Ik dacht aan een verplicht verblijf van minstens zes maanden of langer in hun thuisland. Frisse lucht, tropisch kimaatje, een beetje terug feeling opdoen met familieleden... En neen, ze mogen niet terugkomen met een knocked up bruidje. Eigenlijk zou van overheidswege vriendelijk gevraagd kunnen worden om helemaal niet meer terug te komen. Internet hebben ze daar nu ook.
Een campagne: 'Back to the roots.'
Ik denk dan eerder aan een verplicht permanent verblijf in hun thuisland, en dat thuisland is, ik zal het nog maar eens onderstrepen, beslist niet België.

Gewoon vanaf nu alles en iedereen met een dubbel paspoort dat met het gerecht in aanraking komt, de Belgische nationaliteit ontnemen, en definitief het land uit bonjouren. Het moet maar eens afgelopen zijn. Met zulke lui valt, behalve een burgeroorlog binnen één generatie, toch niks te beginnen. Er zijn immers drastische, rigoreuze maatregelen nodig, en ik voorspel dat als de overheid en politiek hun verantwoording op dit vlak niet gaan nemen, dat het autochtone deel van de bevolking dat op den duur zelf wel zal gaan doen.
__________________
"Ognuno vede quello che tu pari, pochi sentono quello che tu se."
Macchiavelli is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2012, 16:26   #18439
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

En nu maar hopen dat onze bevolking bij de volgende verkiezingen die partijen die verantwoordelijk zijn voor de toestand waarin we terecht zijn gekomen afstraffen! Het ongestoord verder zijn gangetje laten gaan zal uitdraaien op een economisch en menselijk drama!
Hoe langer men zal wachten met kordaat ingrijpen hoe kleiner de kans dat dit nog maar mogelijk zal zijn.
Wat er scheelt, wat we ervan denken, hoe het eventueel kan opgelost worden: is hier al ontelbare keren te lezen.
Sommigen hier en elders zijn er vooral op uit om elke discussie nog honderd keren te laten overdoen.Je kunt hier 20blz voltikken over wat je denkt over hoofddoekjes, burka's enz... er is altijd wel een plezante die op het einde doodleuk schrijft: en... leg nu eens uit waarom je tegen hoofddoekjes bent?
Tijd winnen en zorgen/hopen dat er juist niets gebeurt, en dat ze altijd maar verder ,ongestoord, hun zin kunnen krijgen...
En ik vrees dat het niet zal lukken met "beleefde en beschaafde discussies"...
tot we tot stof zijn vergaan.

Laatst gewijzigd door andev : 6 augustus 2012 om 16:35.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2012, 16:58   #18440
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Nog een verhaaltje voor het slapengaan...
Citaat:
Ik kocht een vogelvoederbakje.
Ik hing het op mijn achterbalkon en vulde het met zaad.
Wat een mooi vogelvoederbakje was het, toen ik het liefdevol vulde met zaad.
Binnen een week hadden we honderden vogels, gebruik makend van de onafgebroken stroom van vrij en gemakkelijk bereikbaar voedsel.
Maar toen begonnen de vogels nesten te bouwen in de holtes van het balkon, boven de tafel en naast de barbecue.

Toen kwam de poep.
Het is overal: op het tegelterras, de stoelen, de tafel, overal!
Toen werden een aantal van de vogels vervelend.
Ze maakten duikvluchten en probeerden mij te pikken, zelfs al had ik ze uit mijn eigen zak gevoed.
Andere vogels waren onstuimig en luid. Ze zaten op het vogelvoederbakje en krijsten en schreeuwden tegen me. Alle uren van de dag en nacht en eisten ze dat ik het moest vullen als het voedsel bijna op was.

Na een tijdje kon ik zelfs niet meer zitten op mijn eigen balkon achter het huis.
Dus ik nam het vogelvoederbakje weg en in drie dagen waren de vogels verdwenen.
Ik heb hun rommel schoongemaakt en haalde de vele nesten die ze overal op het balkon hadden gebouwd weg. Al snel, was het achterbalkon weer als vroeger.
Stil, rustig..... en geen een kwam nog op voor hun recht op een gratis maaltijd.

Laten we nu eens zien.
Onze regering geeft gratis eten, sociale woningbouw, gratis medische zorg en gratis onderwijs, en laat iedereen die hier is geboren automatische bewoner zijn.
Toen kwamen de illegalen met tienduizenden.
Plotseling gingen onze belastingen omhoog voor gratis diensten; kleine appartementen voor vijf gezinnen; Je moet nu 6 uur wachten voor een spoedeisende hulp arts; Uw kind uit groep 4 is achter met andere scholen, omdat meer dan de helft van de klas geen Nederlands spreekt. Havermoutpap komt nu in een meertalige doos.
Ik moet 'Druk op één' drukken om mijn bank in het Nederlands tegen me te horen spreken. Dan wapperen mensen met vlaggen anders dan voor oude glorie krijsend en schreeuwend door de straten en eisen meer rechten en gratis vrijheden.

Gewoon mijn mening, maar misschien is het tijd voor de overheid om de vogelvoederbakjes weg te nemen.
Als u het hiermee eens bent, geef het door, zo niet, ga gewoon verder met het schoonmaken van de poep.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be