![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Moeten de overheden zich borg stellen voor Arco ? | |||
1. De federale overheid moet borg staan. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,92% |
2. De gewesten moeten borg staan. |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
3. De federale en gewesten moeten tezamen borg staan. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,96% |
4. Laat het ACW desnoods maar stikken. |
![]() ![]() ![]() |
22 | 43,14% |
5. Laat de particuliere vennoten desnoods maar stikken. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,96% |
6. Laat het ACW en de particulieren desnoods maar stikken. |
![]() ![]() ![]() |
22 | 43,14% |
7. Ik geloof dat de aandeelkoers van Dexia fictief is en we moeten ons geen zorgen maken. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,96% |
8. Geen idee, ik vertrouw op .... ( naam kan je hieronder weergeven). |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,92% |
Aantal stemmers: 51. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1921 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Michel zit met de zwarte piet, als gevolg van, naderhand gebleken, onwettige beslissingen, door de regering Leterme, die een volledige terugbetaling (1,5miljard) met belastinggeld goedkeurden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1922 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() .
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 9 maart 2018 om 10:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1923 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In een normaal land zouden de Arco-dochters Arcofin, Arcopar enz. failliet verklaard worden op eigen initiatief van de rechtbank, wat perfect kon. Immers, door hun éénzijdige belegging in Dexia-aandelen was de waarde van hun eigen vermogen omzeggens op nul teruggevallen. Dat is voor een rechter een voldoende reden om zelf in te grijpen en het boeltje failliet te verklaren. Maar dan had de rechtbank natuurlijk curatoren moeten aanstellen, dus actoren die extern waren. Maar... ACW & Co wilde absoluut geen pottenkijkers van buiten "de beweging". Dus hebben die aalgladde kornuiten besloten zelf hun troep op te schonen. Stel je voor dat bv. bij het debacle van Lernout & Hauspie de heren Jo Lernout en Paul Hauspie zouden de opdracht gekregen hebben om zelf de liquidatie na faillissementsverklaring aan te pakken. Yes, that's Belgium... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1924 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Arco is in vereffening en is staat aldus onder toezicht van de rechtbank. Het verschil met een faillissement is klein. Bij een faillissement duidt de rechtbank een curator aan, bij een vereffening draagt de vennootschap een vereffenaar voor. Ook in andere landen worden er op nog grotere schaal bedrijven geliquideerd in plaats van failliet verklaard. Het grootste voorbeeld van deze eeuw is de liquidatie van General Motors. De vroegere vennootschap General Motors heet thans Motors Liquidation Company. Ondertussen is er een nieuwe vennootschap opgericht die zich opnieuw General Motors heeft genoemd. Jouw waandenken dat België geen "normaal land" is verteld veel over de invloed die de falende media op jou denken heeft. Ik kan je aanbevelen zelf eens de jaarrekeningen van Arco te lezen. Onderaan staat er ook een duidelijke afrekening van de geliquideerde activa en passiva. Citaat:
Ik zit hier helemaal Arco niet te verdedigen. Ze hebben veel te lang een creatieve fictieve boekwaarde van hun Dexia participatie aangehouden. Dat geldt ook voor Ethias, Vitrifun en de Gemeentelijke Holding. Citaat:
Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1925 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1926 |
Banneling
|
![]() een normaal land ???
wel eentje waar de architect van heel deze Arco fraude net op tijd naar de post van minister van justitie gekatapulteerd werd om in hoogst er in hoogst eigen persoon de pot op het deksel te houden ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#1927 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Over de persoon van de curatoren in de zaak L&H kan ik niet oordelen. Mijn enige bedoeling is erop te wijzen dat het aanstellen van CEO Francine Swiggers als liquidator, op zijn zachtst uitgedrukt, een erg betwistbare beslissing was. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1928 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat de journalistiek concurrentie aangaat met achterklap uit de riolen van de sociale media is anno 2018 een dagdagelijks feit. Citaat:
Wat mij betreft waren er wel degelijk aanwijzingen van schriftvervalsing. Ik voel me echter niet geroepen om daarmee naar de rechtbank te stappen. Ik hebben die roeping overgelaten aan anderen, zoals Peter Dedecker. Citaat:
Het is door de bestuurders persoonlijk aan te klagen voor schriftvervalsing dat er effectief centen kunnen worden afgedwongen. Naar alle waarschijnlijkheid heeft Swiggers en co hiervoor zelfs een aansprakelijkheidsverzekering bij DVV ( Belfius). Citaat:
Citaat:
Citaat:
Geert Lenssens heeft in naam van Arco gedupeerden hierop gewezen tijdens de algemene vergaderingen van Arco. Hij stelde advocaat Christian Van Buggenhout voor als vereffenaar. Christian Van Buggenhout is de gewezen curator van het Sabena faillissement. Diezelfde Christan van Buggenhout trad later in de procedure op in het belang van Swiggers en Arco. België is een klein landje....
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1929 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Nu ik ken toch vrij wat mensen die destijds zich arco hebben laten aansmeren. En dat zijn toch allemaal mensen die als er geen centen terug komen in een "vorm van depressie" zullen gaan. De mutualiteit gaat mogen afdokken. Ik heb mezelf beloofd dat ik het dan zo lang mogelijk ga rekken om terug te gaan werken. Ik heb het al gezegd : het interesseert mij geen bal wie het betaalt maar ze gaan het terug geven. Tot de laatste eurocent. En mijn stem bij verkiezingen zal een proteststem worden die naar het VB zal gaan. En zo denken er blijkbaar toch ook velen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1930 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik stem nooit nog op een partij die in de regering zit en gelijk welke vergoeding betaald door de belastingbetaler toe laat !! ik stem nog liever VB in dat geval! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1931 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
België maakt deel van de eurozone waar de voorzitter een Italiaanse Goldman Sachs fraudeur is die de ECB massaal geld laat drukken om de Italiaanse overheidsschuld te drukken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1932 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is volgens mij slechts één effectief middel om dat "middenveld" tot andere gedachten te bewegen: massaal uittreden uit ACW/beweging.net en de vele dochterorganisaties. Als van de 800 000 gedupeerden nog maar een derde die stap zou zetten loopt het de leiding van de "beweging" dun uit de broek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1933 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
de ene corruptie maakt de andere niet minder |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1934 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Topfiscalist Axel Haelterman had voor een het ACW vehikel Sociaal Engagement een fiscale constructie opgemaakt die door de BBI naar de prullenbak is verwezen. Feit is dat de ambtenaren van BBI slechter betaalt worden dan Axel Haelterman en co. Om de ware schuldigen in het Arco debale voor het gerecht te slepen dien je geen expert te zijn. Je moet enkel lef hebben.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 9 maart 2018 om 18:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1935 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus volgens jou criteria zijn er geen normale landen ? Dat is utopisch denken...
![]() |
![]() |
![]() |
#1936 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1937 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Grappige Anna List, ik ben fan ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1938 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Pandareus : 9 maart 2018 om 18:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1939 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Er staan voor miljarden schulden geparkeerd bij bad-bank Dexia verdorie. Die wij de bevolking toegeschoven kregen. Maar de meer opbrengst verkoop Belfius gebruiken om die bad-bank te ondersteunen wil CD&V duidelijk niet!!! Met als gevolg dat wij, onze kinderen, kleinkinderen met de schuldenberg mesthoop blijven zitten. Ook links reageerd niet, en die zijn toch zo voor de mensen......Schande gewoon, alles om de gangsters die 800.000 mensen bestolen uit de handen van justitie te houden! Maffia met zwijgplicht praktijken!! Ook en schande is dat de pers en TV nooit verwijst naar die schuldenberg van badbank Dexia!!!
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 9 maart 2018 om 19:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1940 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik was ff solidair met Profi Laatst gewijzigd door Anna List : 9 maart 2018 om 20:05. |
|
![]() |
![]() |