![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1921 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Even refereren naar een topic van een paar weken geleden. Je weet wel, die topic waar jij tekeer ging tegen Helmut Lotti omdat hij zijn mening over Patrick Janssens had geventileerd? Toen was jij blijkbaar niet zo happig op dat "lijkt mij ieders recht"... Een uiterst vermakelijke topic trouwens. Een topic waar men JVDB alle hoeken van de kamer liet zien. Voor de geinteresseerden : http://forum.politics.be/showthread.php?t=177967 Citaat:
Het is nog maar eens bewezen dat jij alleen maar "democratisch" denkt als het in jouw kraam te pas komt.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 6 december 2012 om 06:07. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1922 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Integendeel. Gwylans analyse over het "democratisch denken" van JVDB was zelfs uiterst accuraat.O jawel. Gwylan beseft maar al te goed dat discussieren met JVDB vergelijkbaar is met het staan lullen tegen een muur.
Ik kan haar geen ongelijk geven dat ze vertrekt uit de discussie. Je zou voor minder...
![]() |
#1923 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1924 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is juist. Maar zoiets werkt natuurlijk wel in twee richtingen. Als wij niet willen dat de kerk zich mengt in staatsaangelegenheden, dan moeten wij ook niet willen dat de staat zich mengt in kerkelijke aangelegenheden.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#1925 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#1926 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ze moeien zich niet. Allez vooruit. Het zal nog niet. Ze doen het misschien voor de lol of zo? Een oproep van vertegenwoordigers van een bepaalde religie om hun gelovigen aan te sporen zich negatief uit te spreken over een louter burgerlijke zaak is volgens jou "niet moeien"? Wie gelooft er jou nog?
![]() |
![]() |
#1927 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, dat heeft ze niet. In de verste verte niet zelfs. Ze schrijft Jan daar zaken toe, die hij niet alleen nooit gezegd heeft, maar zelfs uitdrukkelijk tegengesproken heeft. Zoiets noem ik geen "accurate analyse"; zoiets noem ik argumentatieve armoede.
![]() |
![]() |
![]() |
#1928 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het hypocriete vermeende "democratisch denken" van gelovigen �* la JVDB - zoals hier al meerdere malen werd aangetoond - sterkt mij alleen maar in mijn mening dat de burgerlijke overheid er een strakke hand moet in houden. Geen voorkeursbehandelingen. Geen priviléges. Geen toegevingen. Geen voorrechten. Geen bemoeienissen van religieuze instanties in burgerlijke zaken. Het is nu wachten op JVDB die mij ongetwijfeld gaat verwijten een niet al te grote democrate te zijn ... ![]() Wel, wie niet horen wil moet maar voelen. Van eigen deeg een koekje dan maar.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 6 december 2012 om 06:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1929 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik heb het zelfs nog op déze pagina bewezen. Idem dito een paar pagina's terug. En met mij nog anderen. Citaat:
Maar goed, jij jouw mening, ik de mijne.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 6 december 2012 om 06:57. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1930 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch vind ik het uiten van een mening, een afweging, een visie... nog iets anders is dan "zich mengen".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1931 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neem nu bijvoorbeeld het onderstaande. 'n Gratuite beschuldiging. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1932 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op basis van welke grond meent u dat burgers die gelovig zijn, niet hun stem mogen verheffen? Sedert wanneer is vrije meningsuiting alsook het zich politiek organiseren slechts voorbehouden aan de vrijzinnigen van dit land?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1933 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1934 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is niets bewezen. Alles wat Gwylan me toeschrijft, behoort tot haar verbeelding. Daar ze uiteindelijk niet in staat is gebleken echt inhoudelijk weerwerk te bieden, heeft ze ogenschijnlijk besloten het over een andere boeg te gooien en me te beschuldigen van zaken die ik niet alleen nooit heb gesteld maar tevens uitdrukkelijk tegengesproken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1935 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik ken het FSM niet waar je op doelt en er zullen inderdaad wel obscure groepen zijn die een bepaalde vorm van ceremonie hebben, maar opnieuw, valt dit onder een "religie" en "trouwen"? Vandaar dat dit op een juiste manier moet ingevuld worden. Indien wel, dan is het FSM m.i. strafbaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1936 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De discriminatie schuilt in het feit dat men als koppel onmiddellijk tot een burgerlijk huwelijk wordt gedwongen, daar waar andere koppels tegenwoordig uit een veelheid aan stelsels kunnen kiezen. De overheid maakt het dus onmogelijk een religieuze inzegening te combineren met bijvoorbeeld een verklaring van wettig samenwonen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1937 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar als de kerk in bepaalde situaties een beetje zou kunnen gescirimineerd worden (zou zeg ik wel), dan wordt daar onmiddelijk een issue van gemaakt. Let wel, ik ben niet tegen de ontkoppeling, maar ik vind de huidige regeling geen discriminatie. Om terug naar de draad te komen, homokoppels niet laten huwen is wel discriminatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1938 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wat is dan die "juiste manier"?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1939 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1940 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U schiet naast de roos. Dit gaat immers niet over de Kerk, maar wel over de burgers die door hun religieuze verlangens tot bepaalde verplichtingen worden gedwongen.
|
![]() |
![]() |