![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1941 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Met andere woorden, het is gewoon juridisch getouwtrek.
![]() |
![]() |
#1942 |
|
![]() It's a race to the bottom hé.
![]() |
#1943 | |
|
![]() Citaat:
"Politiek heeft niks te zien met objectieve waarheid. Dat is voor religieuzen en idealisten."
![]() |
![]() |
#1944 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() .
Laatst gewijzigd door Gipsy : 24 maart 2025 om 12:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1945 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als het goed is mag het ook gezegd worden. Frankrijk, England en andere landen volgen de afslanking maatregelen van de overheid die Trump doorvoert.
Donald Trump et Elon Musk feraient-ils des émules ? A l’image de la grande purge lancée par la nouvelle administration américaine dans les agences et aides fédérales, plusieurs pays ont annoncé vouloir s’attaquer aux excès de leur bureaucratie. L’Assemblée nationale française examine ainsi ?* partir d’aujourd’hui un projet de loi pour simplifier la vie des entreprises, tandis que le gouvernement britannique veut tailler dans les coûts de fonctionnement de la fonction publique. https://www.lesechos.fr/politique-so..._date=20250324 https://www.lesechos.fr/monde/europe..._date=20250324 |
![]() |
![]() |
![]() |
#1946 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik stip enkel aan dat de ‘Grote Zege’ van “Trump/Vance 2024” al bij al een mager beestje is. Daarnaast vermeld ik dat ik van mening ben dat het onverstandig zou zijn onvoorzichtig met dat mager beestje om te springen. Het staat nu al te bibberen en beven op z’n pootjes; nog een beetje ruw eraan sleuren en trekken en het valt pardoes dood. ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1947 | |
|
![]() Citaat:
Kijk ook maar eens naar de UK. https://www.politico.eu/article/unit...britain-voted/ En toch is Keir Starmer daar premier. Het is wat het is. Trump is de legitiem en democratisch verkozen president van de US.
![]() |
![]() |
#1948 | |
|
![]() Citaat:
https://www.zerohedge.com/political/...-end-democracy
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 24 maart 2025 om 15:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1949 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1950 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is een beetje als zeggen dat een ontsnapte gevangene niet meer mag gepakt worden want hij was enkel maar gevangene binnen de gevangenis muren en eens daarbuiten heeft de gevangenis daar niks meer over te zeggen. Nee, hij had nooit buiten gemogen he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1951 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat ontken ik niet, hé. Ik wijs er enkel op dat zijn overwinning niet echt van die aard is dat hij 'een sterk mandaat' heeft gekregen. Hij doet er volgens mij alleszins goed aan niet te vergeten dat véél Amerikanen nog altijd zwaar bewapend zijn, én dat er ginder al enkele legitiem en democratisch verkozen presidenten dood geschoten zijn. ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 24 maart 2025 om 17:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1952 | |
|
![]() Citaat:
DIE verzetten zich met hand en tand, inderdaad. A propos; we zullen afrekenen tijdens de volgende presidentsverkiezingen. Als die NIET georganiseerd worden, voor welke reden dan ook, dan wint gij.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 24 maart 2025 om 17:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1953 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1954 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is denk ik nog nooit een president geweest die meer macht geeft aan de absolute top dan Trump. En toch denkt Joe Sixpack nog steeds dat Trump bekommerd is om de belangen van de gewone, hardwerkende Amerika,… Hij is net een land aan het creëren waar ALLE macht uitgaat van de elite. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1955 | |
|
![]() Citaat:
"Laat criminelen in de US, of er zou wel eens iets erg kunnen gebeuren." Dat zijn gewoon maffia-praktijken die jij hier durft neerschrijven. Trouwens nog, uw persoonlijke mening over de "zwaarte" van zijn mandaat is niet relevant, gezien hij geen oppositie heeft. Er is geen schaduw-president of zo hé. Hij is ALLEEN president. Een mandaat kan in die zin niet zwaarder zijn. Maar ja, je kan jezelf inderdaad vastklampen aan die strohalm, dat er niet genoeg amerikanen voor trump stemden in JOUW ogen. Maar geen enkele hoeveelheid zou genoeg zijn, om jou ervan te overtuigen. Jij zou ALTIJD zeggen dat er ook amerikanen niet voor trump hebben gestemd, dus uw punt is inhoudsloos.
![]() |
![]() |
#1956 | |
|
![]() Citaat:
150 miljoen kippen werden geslacht voor een ergere griep onder die beesten. De ene na de andere kippenbroeierij ging in de fik. Toevallig alleen maar kippenbroeierijen, haast. Allez, Tijdens het regime van volksvriend Biden was dat hé. De auto-pen-president.
![]() |
![]() |
#1957 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie zegt er dat het establishment, de deep state, het Putin volkske niet juist een coup aan het plegen is met Trump ? Het is een beetje eigenaardig om de bestaande instellingen als corrupt te beschouwen, en de totalitaire op evidente leugens gebaseerde totalitaire ingrepen van Trump niet. Mocht Trump een gast zijn die principes heeft, de waarheid zegt, en een duidelijke lijn trekt, dan zou men eventueel nog kunnen denken dat het iemand is die zoals zovele gevaarlijke zotten, het nog "goed meent" maar gezien de evidente lulkoek die Trump systematisch uitkraamt, en zijn totaal gebrek aan vermogen of zelfs maar wil om zichzelf in vraag te stellen komt toch totaal niet overeen met iets dat anders dan verkeerd kan aflopen he. Het was een voordeel van Trump te verkiezen omdat dat voldoende wanorde zou scheppen, wat de USA dus zwakker zou maken, wat een voordeel is voor alles wat niet USA is, waaronder wij. Het andere voordeel van Trump zijn verkiezing is dat hij de plaats bezette die anders door woke zotten zou ingenomen zijn. Hij diende dus als nuttig opvulsel. Maar dat was alles. Trump zelf heeft geen positieve waarde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1958 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zie je. Uiteraard, mochten het bewezen gang members zijn, of mochten ze illegaal aanwezig zijn, uiteraard, maar pas nadat dat rechtmatig werd beoordeeld. Scheiding van machten, dat is zo een basis principe in een rechtstaat. Vandaar dat een president niet alles zomaar kan beslissen, in tegenstelling tot een dictator, keizer, noem maar op. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1959 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In plaats van als een lompe wilde zot de kikker direct in het kokende water te gooien, als een goede chef-kok de kikker laten wennen aan het stijgen van de temperatuur. Maar ik ga mij niet persoonlijk gaan bemoeien met hoe de Amerikanen met 'hun' president om willen gaan. Ik ga hen niets 'suggereren', ik ga hen niet opstoken, ik ga hen zéker geen 'bevelen geven'. Ik ben Poetin niet, hé. Ik wees alleen maar op het lot van Lincoln en Kennedy. Als dat niet meer mag, kunt u het mij altijd laten weten. En wat die Keir Starmer betreft: die heeft inderdaad evenmin 'een sterk mandaat'. Ook hij doet er dus goed aan niet té véél mensen ineens voor het hoofd te stoten of tegen zich in het harnas te jagen. Hij heeft wél het geluk dat de UK geen presidentieel systeem kent, en dat 'de Engelsen' inmiddels nogal tamme schapen zijn geworden. Ten tijde van Oliver Cromwell waren dat een beetje zoals de Yankees nu nog halve wilden. 2) Dat is niet zo. Bij een opkomst van 64% zou ik vanaf een resultaat van pakweg 50,1% beginnen te zeggen dat Trump/Vance 2024 een overtuigende meerderheid hebben behaald. Een resultaat van pakweg 60% zou ik zonder aarzelen 'een stérk mandaat' noemen. ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1960 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Cfr. Lytton, Brits Columbia, Canada, juni 2021. Heeft niets meer de maken met Mr. Trump tenzij dan de al even onredelijke, irrationele ontkenning. Met die zever gaat hij bij Mr. Musk niet moeten afkomen.
![]() |