Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 1 maart 2013, 14:52   #19841
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Waar lees jij dat? Zij kweken hun kinderen anders, wij kweken ze niet op. Door de inteelt zorgen ze voor mentaal achtergestelde kinderen en ze kweken ze op met haatgevoelens, de islam is in de praktijk 1 grote haatgodsdienst.
Oké, maar omdat de ouders zo dom zijn, kan je dat toch niet gaan aanrekenen bij hun kinderen op school en elders? En met kinderen bedoel ik kinderen van 0 tot 12 jaar.

Je gaat een kind van bv 5 jaar toch niet het gevoel geven dat het niet gewenst is? Vanuit de school, vanuit de maatschappij? Je gaat het de instelling van zijn/haar ouders toch niet aansmeren en de afrekening maken met het kind.

De zaken moeten klaar en duidelijk gesteld worden bij de ouders, bij de volwassenen. En bij de politiek. Dat laatste vooral.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2013, 15:04   #19842
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Oké, maar omdat de ouders zo dom zijn, kan je dat toch niet gaan aanrekenen bij hun kinderen op school en elders? En met kinderen bedoel ik kinderen van 0 tot 12 jaar.

Je gaat een kind van bv 5 jaar toch niet het gevoel geven dat het niet gewenst is? Vanuit de school, vanuit de maatschappij? Je gaat het de instelling van zijn/haar ouders toch niet aansmeren en de afrekening maken met het kind.

De zaken moeten klaar en duidelijk gesteld worden bij de ouders, bij de volwassenen. En bij de politiek. Dat laatste vooral.
Dat is het politiek correcte antwoord en dat is natuurlijk zo, maar we hebben het niet over huidskleur of afkomst, wel over godsdienst. Bedoel je dan dat we deze kinderen geen wetenschap mogen aanleren om ze niet te beledigen? Kijk wat E. Vermeersch over zich heen heeft gekregen door god wetenschappelijk te ontkennen.

Het politieke in-correcte antwoord is dat die kinderen even dom zijn als hun ouders, dat krijg je als je met je nicht/neef huwt. Het lijkt me onmogelijk om die gasten een toekomstperspectief te bieden in onze Westerse leer-maatschappij.

Laatst gewijzigd door BonBon : 1 maart 2013 om 15:05.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2013, 15:05   #19843
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
-lol-

Een bespottelijke opmerking als deze kon ook niet lang uitblijven.
Hoe typisch weer. Boodschap begrepen: wie het niet eens is houdt nu maar beter zijn/haar bek.
Waarom had ik die opmerking moeten laten vallen als ik ook sprak over Ultra Orthodoxe Joden?
Ik heb een fout begaan; ik had 'moslimfundamentalisten' er aan moeten toevoegen en dan was het geweest:

Ultra orthodoxe Joden, neonazis in een klein dorp in Duitsland en moslimfundamentalisten (die zich als uitverkorenen bestempelen)

Om een extremisme te beschrijven van mensen die een gezonde opvoeding aan kinderen een andere draai willen geven, hun extremisme zover willen drijven dat kinderen mee'spelen', daar bedank ik voor!

En ik baseer me nog steeds uitsluitend op het clipje met het liedje. Uitsluitend op dat.

Laatst gewijzigd door parsprototem : 1 maart 2013 om 15:06.
Oud 1 maart 2013, 15:16   #19844
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrolijk op Vrijdag Bekijk bericht
De autochtone Zweden waren zo verschrikkelijk blank dat de poco's en diversiteitsgoeroe's er een indigestie van kregen.
De oorlog tegen de nationale identiteit wordt dan ook nergens agressiever gevoerd dan in Zweden.

De twee affiches kloppen niet:

Ramadan is geen 'svensk tradition' en Somalische dansen en muziek hebben niks te maken met een 'Swedisch summer'.

Als dat de toestand is in Zweden dan is het erg gesteld met Zweden.
Oud 1 maart 2013, 16:15   #19845
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
De discussie is hier inderdaad een beetje uit de hand aan het lopen, spijtig.
We moeten inderdaad niet boos reageren op kinderen, als kind treft hen geen schuld. We moeten wel opmerken dat kinderen groot worden en ons op tijd afvragen wat we dan moeten/mogen verwachten!
Het is alsof we vertederd zitten te kijken en te spelen met echte kleine beertjes, leeuwtjes, aapjes...noem maar op. Maar we weten ook wat er te verwachten valt eens die volwassen zullen zijn!
We zetten ons dus af tegen de volwassenen die kinderen als spreekkoor misbruiken om er hun ideetjes mee uit te bazuinen. Dezelfde volwassenen die die kinderen tijdens hun opgroeien dikwijls in een bepaalde richting zullen sturen...
Wanneer we nu bvb vaststellen dat er zoveel kinderen van vreemde afkomst en van een bepaalde religie in het bijzonder in Antwerpen en Brussel enz naar onze scholen trekken...en we denken hoe het er aan toe zal gaan met die kinderen binnen pakweg 10-20 jaar mogen we misschien wel een paar probleempjes voorzien...
En dan leuke multiculliedjes de wereld insturen, gezongen door lieve kleine kindjes, van wat kleur of whatever ook alsof we nog meer vragen naar meer van datte en het zelfs onze plicht is van dat in de hand te werken... ik weet het niet hoor!
Jij legt het tenminste een beetje meer uit.

Dat liedje werd opgenomen in Zweden, als ik me niet vergis.

Maar hier op school worden er ook zo'n liedjes gezongen omdat er iets in de eindtermen of leerdoelstellingen staat over sociale vaardigheden en een blik op de wereld, dit in voorbereiding op een later professioneel leven.

Zo heb ik dat liedje geïnterpreteerd. En na zo'n liedje mag er voor mijn part een liedje volgen met als titel: 'Ken het land waar je woont' of zoiets. Naar kinderen toe is dat ook pedagogisch verantwoord. Ook al zullen sommige allochtone ouders het er niet mee eens zijn. Dat zal me een zorg wezen.

De serieuze zaken moeten gebeuren onder volwassenen en op politiek vlak.

De klok van 'non-territorium' kan niet teruggedraaid worden. Met het romantisch openstellen van grenzen draait die klok terug maar dat werkt m.i. niet.
Ik ga voor 'territorium, die organisch/historische gegroeide cultuur die hoort bij dat territorium, die taal' hoe klein het territorium ook is, en dat overal.

En als ik vaststel dat die cultuur (en in elke cultuur heb je tegenstellingen op diverse vlakken) eigen aan een territorium in het gedrang komt omdat de overheid streeft naar een excessieve nivellering van culturen ( de E.U. doet dat, multi-nationals doen dat en overheden van Europese landen doen dit ook) dan zeg ik njet.

Dan moet die influx van vreemde cultuurelementen onmiddellijk gestopt worden door mensen niet meer toe te laten. En niet door te zeveren (de overheid) over inburgeringsinfrastructuur en weet ik veel want we weten allemaal dat dat nooit heeft gewerkt. Inburgering gebeurt het stevigst en het vlugst wanneer de buitenlander een ferme minderheid is, overal ter wereld.

En als dat ooit verwezenlijkt wordt, is zo'n liedje nog altijd pedagogisch verantwoord, op technologisch vlak is de wereld heel klein geworden, dus kinderen moeten weten dat er mensen zijn die niet blank zijn, en mensen zijn die spleetogen hebben, en dat dit hoort bij de realiteit van onze planeet.

Dat is het ongeveer.
Oud 1 maart 2013, 16:41   #19846
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De twee affiches kloppen niet:

Ramadan is geen 'svensk tradition' en Somalische dansen en muziek hebben niks te maken met een 'Swedisch summer'.

Het IS heel erg gesteld in Zweden, en in Engeland ook.

Islam heeft in heel zijn bestaansgeschiedenis steeds bloeiende beschavingen leeggezogen en de bestaande culturen later als "islamitisch" bestempeld. Dat hebben ze met de Perzische cultuur gedaan, met de Byzantijnse cultuur met de Assyrische cultuur... kortom de arabische woestijnnomaden hebben overal en altijd andere culturen zoals een spin leeggezogen en de overblijfselen als "islamitisch" bestempeld.
Het fotootje van de Midzomernacht kan dit niet beter illustreren.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2013, 16:45   #19847
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Gelukkig zegt u ook een aantal terechte zaken, maar prietpraat uit een of andere folder heeft toch wel de bovenhand!
- Onze wet garandeert vrije partnerkeuze, toch worden bij bepaalde bevolkingsgroepen jongeren nog uitgehuwelijkt, soms met lichte tot ernstige dwang, soms met regelrecht geweld. Gaat u al die mensen opsluiten omdat ze de Belgische wet aan hun laars lappen?

Onze wet garandeert vrije toegang tot de arbeidsmarkt, toch mogen veel vrouwen binnen een bepaalde bevolkingsgroep niet werken van hun man, ga je die mannen opsluiten omdat zij de wetgeving ondergeschikt achten aan culturele/ religieuze overtuiging?

Onze wet geeft iedereen toegang tot publieke ruimte, toch zijn er veel vrouwen die maar op een bepaalde afstand van het huis of gebedsruimte zich mogen verplaatsen,dat is soms een vrijwillige keuze maar meestal opgelegd, wat dacht u daaraan te doen?

Onze wet verbiedt seksuele agressie tegenover vrouwen, toch maken sommige groepen van mannen zich daar regelmatig schuldig aan, tegenover welbepaalde groepen van vrouwen, er is dus behalve seksuele agressie ook discriminatie mee gemoeid, hoe dacht u dit aan te pakken?

Onze wet garandeert recht voor holebi's, toch maken sommige bevolkingsgroepen zich daar schuldig aan en onderzoeken wijzen uit dat binnen die groepen acceptatie van holebi's een zeer hekel punt is, hoe ga je hen verplchten daartoe?

Binnen sociale huisvesting hebben sommige groepen alle middelen om regelgeving te overtreden, terwijl zij hier een sociale woning hebben betalen zij hun eigendom af in land van herkomst, controle is onuitvoerbaar omdat landen niet meewerken, waardoor er een grote groep mensen in sociale woningen zitten die niet aan de voorwaarden voldoen.

Door de onaflatende huwelijksmigratie en gezinsherenigingen, asiel en regularisatie is de groep sociaal zwakkeren steeds groter geworden, die mensen hebben vanaf de eerste dag hulp nodig om enige kans te maken hier, vaak komt het er niet van, kan de meegebrachte achrerstand niet worden ingelopen en door religieuze en culturele verschillen zet zich dit om in generatieachterstand, ookal hebben die mensen hier recht op onderwijs, recht op huisvesting, recht op gezondheidszorg, recht op inkomen,recht op kinderbijslag, recht op stromend water, elektriciteit, en allerlei zaken die in het land van herkomst onbestaande of niet gegarandeerd werden.

En dat legt u dat falen van die groepen even uit met " het Westen wat een nieuwe boeman zocht?"
Sorry hoor, maar daar wordt ik mottig van, het "Westen" gaf juist kansen die volledig afwezig waren in landen van herkomst, maar gedrag wat gebaseerd is op regelrecht achterlijke religieuze of culturele opvattingen wordt steeds minder nog gepikt of als excuus truus geaccepteerd, want die hele achterstand die groepen zelf in mee in stand houden, lang verdedigd als hun " recht" wordt betaald door burgers die zien hoe hun sociale zekerheid afbrokkelt, huurwoningen onbetaalbaar zijn, pensioenen op de helling staan en verpleegsters moeten worden gehaald in Spanje of Italie, tijd voor die " achtergestelde groepen" om de hand eens in eigen boezem te steken, want de bevolking is niet alleen a sociaal gedrag van bepaalde groepen, maar ook wie dit nog denkt te kunnen verdedigen door " het Westen" een schuldgevoel aan te praten, meer dan zat!

En ja, er zijn mensen die zich aangepast hebben, en ja, niet iedereen die tot die groep behoort is het eens met dat maatschappelijk onaangepast gedrag, maar veel wordt er niet ondernomen vanuit dat gesubsidieerde middenveld om er wat echt aan te doen, omdat wie kritiek en rede centraal zetten binnen achterlijke culturele en religieuze opvattingen tot een absolute minderheid behoren.
Tijd om resultaten te eisen voor alle investeringen die de samenleving doet, van mij mag iedereen kansen krijgen, maar dan moet je ook inspanningen leveren, tot heden ontbreekt op dat punt helaas een duidelijk beleid.
Een dikke 2!
Oud 1 maart 2013, 17:07   #19848
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nat Water Bekijk bericht
Maar wel laten wél toe dat de ouders hun kind afzonderen (islamschool) en brainwashen met fundamentalistisch racistische haatpropaganda onder het mom van 'religie'?
Sommige mensen van hier zijn voorstander van apart onderwijs en anderen zoals ik tegenstander. Waarom ben ik daar tegen? Omdat in zo'n school zo'n liedje nooit zal gezongen worden, omdat daar de boodschap wordt meegegeven dat een kind best haar/zijn sociaal leven beperkt tot de familie en de relaties die pa heeft met andere pa's van andere families.
Net zoals ultra orthodoxe Joden hun kinderen opvoeden, en net zoals dat groepje neonazi's in een dorpje in Duitsland hun kinderen opvoeden en het enige echtpaar dat niet meedoet met hun 'ideologie' het vuur aan de schenen zet (het komt uit een reportage) hun kinderen opvoeden met de idee dat zij de besten zijn en de rest slecht.
Al die kinderen krijgen de boodschap mee dat wie anders denkt of anders gelooft of niet gelooft sociaal te mijden is, meer nog, niet deugt. Zoiets kan je niet maken tegenover een kind. Dat is mijn persoonlijke visie daar op.

De overheid die die aparte islamscholen, of andere scholen met een extreme ideologie of visie subsidieert, is in de fout. Voor mij toch.

Laatst gewijzigd door parsprototem : 1 maart 2013 om 17:26.
Oud 1 maart 2013, 17:40   #19849
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

http://www.nieuwsblad.be/article/det...30301_00487851

Elke pizzeria moet een vuurwapen hebben natuurlijk. Heel normaal.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2013, 17:49   #19850
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Dat is het politiek correcte antwoord en dat is natuurlijk zo, maar we hebben het niet over huidskleur of afkomst, wel over godsdienst. Bedoel je dan dat we deze kinderen geen wetenschap mogen aanleren om ze niet te beledigen? Kijk wat E. Vermeersch over zich heen heeft gekregen door god wetenschappelijk te ontkennen.

Het politieke in-correcte antwoord is dat die kinderen even dom zijn als hun ouders, dat krijg je als je met je nicht/neef huwt. Het lijkt me onmogelijk om die gasten een toekomstperspectief te bieden in onze Westerse leer-maatschappij.
Kleuters op de kleuterschool en kinderen van de lagere school zitten in een heel moeilijke situatie:op school leren ze van alles wat een westers onderwijs te bieden heeft en dat is heerlijk veel, maar als ze thuis komen krijgen ze omgekeerde boodschappen, boodschappen die haaks staan op wat ze geleerd hebben.

Tijdens de puberteit loopt het compleet fout.

Wie ga je aanpakken? De kinderen of de ouders van die kinderen?

De ouders natuurlijk. En het meest drastische is dus: ga terug naar jouw habitat, naar het territorium waar uw manier van denken en ageren thuishoort en belast de mensen van hier niet met uw inert, apathische, discriminerende cultuuritems die haaks staan op de cultuuritems van hier.
Oud 1 maart 2013, 19:12   #19851
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kleuters op de kleuterschool en kinderen van de lagere school zitten in een heel moeilijke situatie:op school leren ze van alles wat een westers onderwijs te bieden heeft en dat is heerlijk veel, maar als ze thuis komen krijgen ze omgekeerde boodschappen, boodschappen die haaks staan op wat ze geleerd hebben.

Tijdens de puberteit loopt het compleet fout.

Wie ga je aanpakken? De kinderen of de ouders van die kinderen?

De ouders natuurlijk. En het meest drastische is dus: ga terug naar jouw habitat, naar het territorium waar uw manier van denken en ageren thuishoort en belast de mensen van hier niet met uw inert, apathische, discriminerende cultuuritems die haaks staan op de cultuuritems van hier.
dat is inderdaad de kern van het probleem.
Daarom dat vb. Aziatische kinderen het een pak gemakkelijker hebben: hun ouders zullen niet of in veel mindere (andere : veel strenger) mate onze westerse opvoeding ondermijnen.

Maar natuurlijk als één van de basisprincipes uit hun cultuur is :
5.51. O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner. Voorwaar, Allah leidt het overtredende volk niet.

Dan wordt netjes integreren een beetje moeilijk denk ik.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 2 maart 2013, 12:55   #19852
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

en de weddenschappen zijn geopend:

wie gokt op Oost-Europese (dat mag je zo zeggen) koperdieven?
wie gokt op "jongeren" of "verrijkertjes"

Citaat:
Twee mensen zijn zaterdag geëlektrocuteerd in een electriciteitscabine in Verviers. Dat meldt de brandweer van Verviers.

Een van de slachtoffers is in levensgevaar overgebracht naar het ziekenhuis in Luik. De toestand van het tweede slachtoffer is minder ernstig. De oorzaak van het incident is nog onduidelijk.
http://www.vandaag.be/binnenland/118...itscabine.html

Oud 2 maart 2013, 14:19   #19853
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Williams Bekijk bericht
ik gok op : opgeruimd staat netjes
er zijn geen doden gevallen hoor : de eerste persoon is zwaar gekwetst en wordt op onze kosten verzorgd en zal later waarschijnlijk levenslang een invaliditeitsuitkering krijgen, de tweede was niet zo erg gekwest.
De herstelkosten van de cabine zullen wel doorgerekend worden via onze elektriciteitsrekening.

Oud 2 maart 2013, 14:22   #19854
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Misschien is Hassan een moslim, misschien niet. En voor Ali geldt hetzelfde. Jij, ik of een of andere imam of ayatollah hebben daar niets over te zeggen. Het is namelijk iets persoonlijks.
Mogen de moslims persoonlijk beslissen wat ze willen zijn? Zonder doodsgevaar voor de afvalligen?
Ze zitten vast in een systeem waar ze niet veel "persoonlijks" kunnen en mogen aan veranderen, precies...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2013, 14:28   #19855
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
er zijn geen doden gevallen hoor : de eerste persoon is zwaar gekwetst en wordt op onze kosten verzorgd en zal later waarschijnlijk levenslang een invaliditeitsuitkering krijgen, de tweede was niet zo erg gekwest.
De herstelkosten van de cabine zullen wel doorgerekend worden via onze elektriciteitsrekening.
Een trieste zaak dus.
Oud 2 maart 2013, 14:43   #19856
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het IS ook erg gesteld in Scandinavië.

Ik ken een Fin die tijdens een uitstap in de Verenigde Staten door een sheriff uit zijn auto werd geplukt. In Finland had hij in een artikel de ethnische afkomst van de daders in een verkrachtingszaak vermeld. Dat mocht niet. De Finse procureur besloot een voorbeeld voor alle Finnen te stellen en nam contact op met een Amerikaanse collega. Hij verbleef een week in een centrum voor uitgeprocedeerden en werd toen met de boeien om en geflankeerd door twee FBI-agenten naar Finland overgebracht.
Oud 2 maart 2013, 15:00   #19857
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
meer gegevens van aub?
wil je nu de naam van de verkrachters horen en zelf in de cel geraken? of wil je de naam van de racistische fascistische neo nazi tipgever weten zodat "ze" hem kunnen vinden?

Oud 2 maart 2013, 15:05   #19858
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
meer gegevens van aub?
Je zult begrijpen dat ik je geen verdere gegevens kan geven, Williams.
De gevolgen (levenslange werkloosheid) zijn voor de betrokkene zo al erg genoeg.
Oud 2 maart 2013, 15:12   #19859
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Vandaag kwam ik weer het rare verschijnsel van de initialen tegen.
Blijkbaar mag een "verdachte" hier in Belgie met naam en toenaam worden vernoemd zolang hij maar vlaming en blank is (Ronald Janssen, Kim Degelder, Els Clottemans... noem maar op). Zelfs indien ze de zaak winnen maar voor de rest van hun leven een bepaald etiket meedragen waardoor ik het kind alvast niet meer zou aanwerven (Joyce Van Op den Bosch - aka Joyce van de Hema) is er blijkbaar geen enkel probleem om die personen met naam, toenaam en liefst ook foto zonder balkje in de krant te vermelden.

Maarre een niet blanke vlaming, zèlfs al zijn die schuldig bevonden... no way José... Dat blijft Marius O. of Adam G. en nu ook weer die veroordeelde Robert M. uit Nederland (TBS gekregen voor verkrachten van 67 kinderen) en zijn echtgenoot Richard van O. (dit lijkt me wel een autochoon, Robert M. is Estlander of zoiets).

Weet iemand waarom een vlaming wèl levenslang mag worden gestigmatiseerd (voor mijn part soms wel terecht) maar een allochtoon niet? zou dat omwille van het negatieve voor-oordeel zijn dat we dan krijgen, zelfs al is het bewezen en n?* het oordeel?

Oud 2 maart 2013, 15:23   #19860
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Vandaag kwam ik weer het rare verschijnsel van de initialen tegen.
Blijkbaar mag een "verdachte" hier in Belgie met naam en toenaam worden vernoemd zolang hij maar vlaming en blank is (Ronald Janssen, Kim Degelder, Els Clottemans... noem maar op). Zelfs indien ze de zaak winnen maar voor de rest van hun leven een bepaald etiket meedragen waardoor ik het kind alvast niet meer zou aanwerven (Joyce Van Op den Bosch - aka Joyce van de Hema) is er blijkbaar geen enkel probleem om die personen met naam, toenaam en liefst ook foto zonder balkje in de krant te vermelden.

Maarre een niet blanke vlaming, zèlfs al zijn die schuldig bevonden... no way José... Dat blijft Marius O. of Adam G. en nu ook weer die veroordeelde Robert M. uit Nederland (TBS gekregen voor verkrachten van 67 kinderen) en zijn echtgenoot Richard van O. (dit lijkt me wel een autochoon, Robert M. is Estlander of zoiets).

Weet iemand waarom een vlaming wèl levenslang mag worden gestigmatiseerd (voor mijn part soms wel terecht) maar een allochtoon niet? zou dat omwille van het negatieve voor-oordeel zijn dat we dan krijgen, zelfs al is het bewezen en n?* het oordeel?
Dat is al langer bekend, journalisten volgen de aanbevelingen van Het Centrum om niet als racist geklasseerd te worden. Gevolg is natuurlijk dat alle misdaden waar we de naam niet van krijgen automatisch op de allochtonen schuiven want zo zit het systeem in elkaar.

Zie mijn handtekening
"Aanbevelingen voor de berichtgeving over allochtonen"
http://www.rvdj.be/sites/default/fil...llochtonen.pdf
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be