Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juli 2020, 13:54   #561
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
De fundamentele vraag is; heeft een (onze) overheid (democratisch of anders verkozen) het recht ons het nemen van een risico te verbieden?
Onze overheid heeft de "rechten" die we haar laten nemen, het is een slokop van macht.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2020, 15:30   #562
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
In principe zou men je zelfs niet mogen verplichten van kleren aan te doen.
Inderdaad, mijn summum van vrijheid is dat jonge vrouwen naakt op straat kunnen rondlopen zonder ze lastig gevallen worden. Ik zie het de laatste tijd echter alleen de andere kant opgaan.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2020, 15:34   #563
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dit had ik ook wel verwacht. Laat ons maar gewoon worden aan mondmaskers.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200717_92125534
Vandaag zijn er nog veel gekregen smoelvodden in gebruik, maar binnen een maand zijn die niet meer bruikbaar en zal de vraag, dus ook de prijs enorm stijgen.

Benieuwd of de smoeldvodvoorstanders er nog voor te vinden zijn, als ze maandelijk 50 tot 100€ moeten uitgeven om naar de winkel te kunnen.
Voor veel mensen gaat dat dus niet meer kunnen, wegens een te klein inkomen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2020, 15:58   #564
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Inderdaad, mijn summum van vrijheid is dat jonge vrouwen naakt op straat kunnen rondlopen zonder ze lastig gevallen worden.
Ah, ik zou mijn summum van vrijheid beperken tot het eerste deel van uw zin
Oud 17 juli 2020, 21:18   #565
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad, mijn summum van vrijheid is dat jonge vrouwen naakt op straat kunnen rondlopen zonder ze lastig gevallen worden. Ik zie het de laatste tijd echter alleen de andere kant opgaan.

De gouden jaren zijn inderdaad voorbij. Ik heb ze nog gekend..de topless jaren en de vele naturisten stranden .......
Nu zijn dat nog wat naturisten kampen waar de gemiddelde leeftijd rond de 7O schommelt.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2020, 05:58   #566
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De gouden jaren zijn inderdaad voorbij. Ik heb ze nog gekend..de topless jaren en de vele naturisten stranden .......
Nu zijn dat nog wat naturisten kampen waar de gemiddelde leeftijd rond de 7O schommelt.
Maw, dezelfden

Fred jong, ik denk dat het tijd wordt om corona te betrappen en dood te gaan.

Laatst gewijzigd door patrickve : 18 juli 2020 om 05:58.
Oud 18 juli 2020, 08:28   #567
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dacht dat het altijd al zo was, meestal liepen de moeders toples en hun dochters met bh.
Kan ook zijn dat het meer opviel.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2020, 17:39   #568
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

https://t.co/ppBOwE4THw?amp=1

Blijkbaar toch niet zo gezond. Deze vrouw was bijna overleden omdat haar mondmasker een kweekbak was voor de legionellabacterie. Tja ze had het niet gewassen op zestig graden

Laatst gewijzigd door HOUZEE ! : 18 juli 2020 om 17:40.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2020, 17:41   #569
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
De fundamentele vraag is; heeft een (onze) overheid (democratisch of anders verkozen) het recht ons het nemen van een risico te verbieden? Men heeft het altijd over de verplichting de "anderen" te beschermen. Maar hebben die "anderen" zelf ook het recht niet te kiezen om een risico te nemen of niet?
Tja, dat is een moeilijke hé.
Ik zal een tegenvraag stellen:

"Moet de maatschappij opdraaien voor de gevolgen van het risico dat je vrijwillig nam?"
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2020, 20:14   #570
elsina
Provinciaal Gedeputeerde

elsina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
V

Mensen willen misschien wel een of 2 maanden een masker dragen. Willen ze dat ook doen over 3 jaar ? Willen wij een gemaskerde, permanente maatschappij ? Wat gaan daar de gevolgen van zijn ?
En diegene die dan lijden aan apneu en die iedere nacht met een cpap slapen wat moeten die dan zeggen, dat is nog veel erger dan een mondmasker
elsina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2020, 21:05   #571
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Tja, dat is een moeilijke hé.
Ik zal een tegenvraag stellen:

"Moet de maatschappij opdraaien voor de gevolgen van het risico dat je vrijwillig nam?"
Dan moet je dit afvragen bij meerdere zaken. Vrijwillige inteelt, vasten en halal vlees bij Moslims zorgen ook voor veel problemen, griep, roken, drinken, snoepen, racen, voetbal, topsport, jagen, fietsen, parachutespringen, speleologen, zwemmen in de zee ... Je begrijpt me wel.
Oud 18 juli 2020, 21:20   #572
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dan moet je dit afvragen bij meerdere zaken. Vrijwillige inteelt, vasten en halal vlees bij Moslims zorgen ook voor veel problemen... snoepen...
Mierzoete thee en koffie zorgen voor veralgemeende diabetes 2 bij deze bevolkingsgroep.
Oud 18 juli 2020, 21:53   #573
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Want de aboriginals snoepen niet zeker. Al eens eens de liters coka ed. gezien in die hun karretjes. Diabetes + vetzucht zijn dan ook niet vr niets aan een opmars bezig.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2020, 22:26   #574
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Want de aboriginals snoepen niet zeker. Al eens eens de liters coka ed. gezien in die hun karretjes. Diabetes + vetzucht zijn dan ook niet vr niets aan een opmars bezig.
fcal heeft het wat verkeerd, snoep zorgt niet voor diabetes, snoep en overgewicht activeren het alleen maar. Diabetes type 2 is erfelijk, daarom dat oudere moslims er nog meer last van hebben dan aboriginals.

Eerlijk is eerlijk, ook eilandbewoners hebben hetzelfde grote probleem en ook bij aboriginals is het al ernstig genoeg.
Oud 18 juli 2020, 22:45   #575
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Vandaag zijn er nog veel gekregen smoelvodden in gebruik, maar binnen een maand zijn die niet meer bruikbaar en zal de vraag, dus ook de prijs enorm stijgen.

Benieuwd of de smoeldvodvoorstanders er nog voor te vinden zijn, als ze maandelijk 50 tot 100€ moeten uitgeven om naar de winkel te kunnen.
Voor veel mensen gaat dat dus niet meer kunnen, wegens een te klein inkomen.
Iemand die weet welke kleur de smoelvodden van de voorraad van het Overheidstuig hebben?
De voorbije week, zag ik overal op straat/parkings groenwitte maskers liggen. Groen doek, witte rekkers. Op die 6 dagen, telkens langsheen dezelfde route, werkelijk honderden. Klaarblijkelijk worden ze na gebruik gewoon op straat gesmeten. Ik denk niet dat die ooit veel gaan kosten, maar ik heb al geen benul van prijs nu. Ik heb me zelf enkele gebricoleerd, een groot waar ik heel mijn hoofd kan insteken, en een kleiner van net onder mond tot net boven neus. Dat eerste gaf wel enkele grappige scenario's, zoals kassiersters keken raar en ik mompelde (expres als suggestie van dikke stof) dat ze zich geen zorgen moesten maken dat ik ging betalen. Dan was het lachen natuurlijk.
Zo de draak steken met dwingerij, die burgers eigenlijk behandelt als domme en zorgeloze kleuters, maakt tegenwoordig mijn dag goed.

Inzake virus, ben ik nu extra voorzichtig. Ik overweeg om bot te weigeren een winkelmand te nemen, met argument hoe minder ik aanraak hoe minder kans op besmetting (doorgeven). Kan iemand daar een tegenwoord op bedenken? Ik alleszins niet. Het is gewoon waar, die verplichte manden / karren zijn als estafettestokken met virus, ze gaan door de handen van de ingangsNAZI of in spe vakantiejobber (die ze dan nog ALLEMAAL heeft vastgehad), je hangt totaal af van hoe goed zij de manden/karren ontsmetten.
En dat is, overal, met alcohol. Niet met zeep, niet afspoelen met water, laat staan langdurig. Maar alcohol verdampt bijzonder snel. Hoe kan alcohol, in zo korte tijd, virus doden? Wat denken jullie daarvan?

Ik rij sinds enkele dagen nu ook expres op de stukken baan die ze recent markeerden voor voetgangers die er niet zijn haha. Zo kan ik afstand houden en heb naast geen fietsers in de buurt oook geen auto's achter me hangen die worden verboden wegens "fietsstraat" / niet kunnen inhalen wegens te weinig ruimte. En de chauffeurs zijn ook content. Win win.

Ik snap niet hoe mensen die besmetting willen ontlopen, die dwang kunnen goedkeuren. Blinde volgzaamheid van 't Gezag zeker? Het gevaarlijkste (bij)geloof: het geloof in Gezag. Wijlen Steve Stunt "het is goed voor de mensen".
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 18 juli 2020 om 22:56.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be