Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 januari 2024, 14:13   #641
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Wat u echter niet behoort te doen is om uw mening aan anderen op te dringen of er privileges voor op te eisen.
Tiens, dat is raar want dat is nochtans wat de Belgische revolutionairen in 1830 wel deden, en de moslims nu.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2024, 14:20   #642
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Waartoe dient een identiteitskaart dan anders nog buiten het omzetten van de fictie in een soortement feitelijke realiteit?

Vergeet niet dat NIEMAND zich 'Belg' kan noemen indien hij/zij/het niet - eventueel tegen heug en meug - over dergelijke kaart beschikt of erop kan rekenen die zonder verdere tegenprestatie te zullen krijgen bij het bereiken van de vereiste leeftijd.

Daarnaast ben ik van mening dat ik best wel in staat ben zélf te bepalen hoe/waarmee ik mijn 'identiteit' aan kan kleden/in kan vullen.

Het concept '(Nieuwe) Brusselse Vlaming'/'Vlaamse Brusselaar' is daar maar één elementje van, het feit dat een West-Vlaams dialect mijn échte moedertaal is, is er een ander.

Maar er zijn er nog véél méér.
Zoals ik in een eerder bericht al schreef, die Menapiërs zijn ook best brave mensen, al praten ze een beetje raar.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2024, 14:47   #643
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.405
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Zoals ik in een eerder bericht al schreef, die Menapiërs zijn ook best brave mensen, al praten ze een beetje raar
De Menapiërs zijn in verschillende fases grotendeels 'ont- en vervolgens omvolkt'.

Julius Caesar heeft in hun woongebieden duchtig huis gehouden en de omvang van hun genenpoel nogal drastisch gereduceerd.

Franken, Saksers, Vikings, Lombarden en Genuezen, Biskajers en Navarrezen, Angelsaksen & Schotten, Duitsers & Balten, Walen & Fransen, Spanjaarden & Portugezen, ...

hebben in de loop der tijd meestal erg enthousiast bijgedragen tot de uitbreiding van die door JC in omvang gereduceerde genenpoel.


Bovendien praat ik niet zo héél erg 'raar':

als ik in pakweg Paris, Texas grote dorst krijg en in mijn moedertaal om bier of water sméék omdat ik geen dollarcent meer op zak heb, word ik niet alleen

1) héél goed begrepen

maar tevens

2) héél goed geholpen.


Ook

En
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2024, 18:33   #644
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.676
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
De Menapiërs zijn in verschillende fases grotendeels 'ont- en vervolgens omvolkt'.

Julius Caesar heeft in hun woongebieden duchtig huis gehouden en de omvang van hun genenpoel nogal drastisch gereduceerd.

Franken, Saksers, Vikings, Lombarden en Genuezen, Biskajers en Navarrezen, Angelsaksen & Schotten, Duitsers & Balten, Walen & Fransen, Spanjaarden & Portugezen, ...

hebben in de loop der tijd meestal erg enthousiast bijgedragen tot de uitbreiding van die door JC in omvang gereduceerde genenpoel.


Bovendien praat ik niet zo héél erg 'raar':

als ik in pakweg Paris, Texas grote dorst krijg en in mijn moedertaal om bier of water sméék omdat ik geen dollarcent meer op zak heb, word ik niet alleen

1) héél goed begrepen

maar tevens

2) héél goed geholpen.


Ook

En
Die mop gelezen ?
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2024, 18:47   #645
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
De Menapiërs zijn in verschillende fases grotendeels 'ont- en vervolgens omvolkt'.

Julius Caesar heeft in hun woongebieden duchtig huis gehouden en de omvang van hun genenpoel nogal drastisch gereduceerd.

Franken, Saksers, Vikings, Lombarden en Genuezen, Biskajers en Navarrezen, Angelsaksen & Schotten, Duitsers & Balten, Walen & Fransen, Spanjaarden & Portugezen, ...

hebben in de loop der tijd meestal erg enthousiast bijgedragen tot de uitbreiding van die door JC in omvang gereduceerde genenpoel.


Bovendien praat ik niet zo héél erg 'raar':

als ik in pakweg Paris, Texas grote dorst krijg en in mijn moedertaal om bier of water sméék omdat ik geen dollarcent meer op zak heb, word ik niet alleen

1) héél goed begrepen

maar tevens

2) héél goed geholpen.


Ook

En

tongue in cheeck, djimi. In realiteit hou ik heel erg van west vlams, het is een schitterend dialect en het is die provincie die het meest zorgt draagt dat haar dialect niet uitsterft, iets wat ik heel zeker respecteer Iets dat bij ons, de Nerviërs, in sneltreintempo aan het gebeuren is.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 2 januari 2024 om 18:48.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2024, 18:52   #646
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.405
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Die mop gelezen ?
Nu wel

't Is een goeie
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2024, 19:01   #647
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.405
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
tongue in cheek, djimi :
Bij mij ook, hoor.

Ik vind West-Vlaams ook mooi en ik spreek het graag met familie en vrienden en de mensen van de streek, maar het is en blijft een 'boerentaaltje' en ik zou dat eigenlijk liefst zo houden.

Hoe minder 'buitenstaanders' er iets van begrijpen, hoe béter, eigenlijk
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2024, 19:07   #648
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Bij mij ook, hoor.

Ik vind West-Vlaams ook mooi en ik spreek het graag met familie en vrienden en de mensen van de streek, maar het is en blijft een 'boerentaaltje' en ik zou dat eigenlijk liefst zo houden.

Hoe minder 'buitenstaanders' er iets van begrijpen, hoe béter, eigenlijk
Ik heb mijn legerdienst gedaan in Brugge, dat was een full-time onderdompeling in alle mogelijke west-vlaamse dialecten.


Is later ook goed van pas gekomen tijdens mijn studentenperiode in Gent, wat overspoelt is door studenten uit west vlaanderen.

Veel lol gemaakt.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2024, 19:42   #649
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.292
Standaard

.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 2 januari 2024 om 19:42.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2024, 03:25   #650
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ge moet een boerse idioot zijn om van dat verwijt een compliment te maken he

Dit zegde Caesar:

"wij" waren de dapperste, omdat we het minste beschaafd waren en de handelaars ons het meeste vermeden

De lompe domme boeren die het brutaalste waren, kom, en daar steunt onze "nationale" fierheid op
Dat kan wel nog (puur historisch beschouwd) een compliment zijn: de invloed van 'handelaars' werd vaak met decadentie geassocieerd. De hunkering naar het 'onbezoedelde' leven van de (semi-)nomade vinden we al in het Gilgamesj-epos.
__________________
De waarheid voorop
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2024, 14:51   #651
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.884
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht

Wat u echter niet behoort te doen is om uw mening aan anderen op te dringen of er privileges voor op te eisen.
Alleen als het over een snotvalling gaat hé. Dan vergeten we dat aanbevelenswaardig principe.

Met U op kop.

Sorry, maar deze stelling, uit uw pen? Dat is de hypocrisie voorbij.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2024, 08:23   #652
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.676
Standaard

In het vuil politiek spelletje dat gespeeld wordt heeft Filip De Winter geen mensenrechten.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2024, 11:27   #653
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Dat kan wel nog (puur historisch beschouwd) een compliment zijn: de invloed van 'handelaars' werd vaak met decadentie geassocieerd. De hunkering naar het 'onbezoedelde' leven van de (semi-)nomade vinden we al in het Gilgamesj-epos.
In de grond zijn we het eens natuurlijk, handel drijf je enkel als je niet sterk genoeg bent om de andere tot slavernij te dwingen he

Maar dat was NIET de visie die de Belgie-propagandisten wilden propageren toen ze wanhopig naar een glorieus "Belgie-verleden" zochten of wilden uitvinden he. In 1830 was het helemaal niet scheef bekeken om handel te drijven, en was "ruwe bruut" niet echt een compliment
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2024, 20:33   #654
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Oeps... de kringspier trekt nu vacuüm, effe dimmen, doen alsof deze reactie niet bestaat en binnen +/- 2 dagen dezelfde vraag voor de elvendertigste keer stellen met een air alsof ze origineel is.

Over kringspieren die vacuüm trekken.....

https://www.knack.be/nieuws/belgie/v...ieuwe-peiling/

Vlaams Belang nadert de 30%.....
CD&V 12,9 procent, Open VLD 8,7 procent, PVDA 8,5 procent en Groen 6,9 procent.

De communisten halen het blauwe kaboutertjespartijtje in.

In Antwerpen, de grootste stad van Vlaanderen, zakken de blauwe kaboutertjes onder de kiesdrempel.

De verkiezingen worden niet gehouden bij 1000 Vlamingen, 1000 Walen en 600 Brusselaars....
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 7 januari 2024 om 20:39.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2024, 20:38   #655
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Daar hebt u gelijk in, als u uzelf innerlijk wil identificeren als Vlaming, Belg, Marsmannetje, Katholiek, Superman of wat dan ook is dat uw volste recht.

Wat u echter niet behoort te doen is om uw mening aan anderen op te dringen of er privileges voor op te eisen.
Hoor wie het zegt!
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2024, 20:51   #656
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Welnee, wij zijn toch softies ? We stoppen de Blokkers gewoon in een bestuurlijke schutkring die ons (= de maatschappij) van infectie kan beschermen en hen toelaat toch hun ding te doen waarvoor ze verkozen zijn. We beletten hen niet hun vergif te spuien, ze mogen plenair spreken in de parlementen waarin ze verkozen zijn (dat niemand luistert is maar een detail, de camera focust enkel op de spreker)

Iedereen toch tevreden ? Onze Maserati-chinees kan parlementair zijn ding doen, Tömmchen kan de eerste communicant blijven uithangen, Guy Chocomousse kan zijn strijd tegen de negers voortzetten, Sammeke Van Rooy kan blijven in de antwerpse gemeenteraad afgeven op vreemdelingen. (en daarna naar huis gaan, en in bed kruipen bij zijn eigen geïmporteerde Iraanse).

En verder mogen die lieverds toch zonder beperking hun gif spuiten ? Niemand belet hen toch om met de pers te spreken ? In tegendeel, de pers staat steeds klaar om Tom een micro en camera onder de neus te duwen omdat dat nu eenmaal clickbait oplevert. Wat goed is voor het moederhuis DPG Media hun advertentie inkomsten.

Het cordon maakt dat we 100% binnen de democratie kunnen blijven in het parlement. En hen toch niet toelaten om de maatschappij na een hopelijk hypothetisch te blijven machtsgreep in de uitvoerende macht te transformeren in hun dystopische 1933 fantasietjes. Waarbij ze daarna hun raciale & fascistoide obsessie kunnen botvieren op de weerloze burgers zoals hun voorgangers het hen voorgedaan hebben.

Het alternatief zou zijn om ze in kalifaat-stijl gewoon preventief te ausradieren, en dat willen we toch niet hee Patrick, als echte democraten ?

Ausradieren? Vergassen bedoel je?
Dat wilde jij toch, als echte democraat?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2024, 12:23   #657
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ausradieren? Vergassen bedoel je?
Dat wilde jij toch, als echte democraat?
In navolging van zijn grote voorbeeld Hitler.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2024, 13:22   #658
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.105
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Hm, deze quote komt uit de titel van Dadelmelee. Is hij nu Vlaams Nationalist omdat hij fouten schrijft in de Engelse taal?
Jazeker, hij is “guilty by association”
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2024, 17:16   #659
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Barbara Pas en Tom Van Grieken waren duidelijk in Terzake: dat geldt voor anderen, maar dat geldt niet voor ons.
Bovendien spreekt Dewinter ook nog eens zijn liefde voor Poetin uit. Tom Van Grieken zat zich in alle bochten te wringen om al die tegenstrijdigheden goed te praten.

Zo kennen we onze fascistjes.
Uw mening?
Dadeemelee: ‘waar rook is, is vuur’ en ‘guilty by association’.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2024, 17:16   #660
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Zo kennen we onze fascistjes.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be